Görüş Bildir
Haberler
Tesadüfen Bir Evde Bulundu: 2. Abdülhamid'e Ait Olduğu Düşünülen Robdöşambrın Restorasyonu Tamamlandı

etiket Tesadüfen Bir Evde Bulundu: 2. Abdülhamid'e Ait Olduğu Düşünülen Robdöşambrın Restorasyonu Tamamlandı

Kadıköy Moda'da akılalmaz bir şekilde bulunan ve Sultan 2. Abdülhamid'e ait olduğu düşünülen robdöşambrın restorasyon çalışmaları tamamlandı.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

İstanbul'da akılalmaz bir olay yaşandı. Kadıköy Moda'da tesadüfen bir ev boşaltılırken bulunan robdöşambr, mirasçılar tarafından önemli bir eser olabilir düşüncesiyle antikacıya verildi.

İstanbul'da akılalmaz bir olay yaşandı. Kadıköy Moda'da tesadüfen bir ev boşaltılırken bulunan robdöşambr, mirasçılar tarafından önemli bir eser olabilir düşüncesiyle antikacıya verildi.

Eserin teslim edildiği antikacı, robdöşambr için ünlü modacı Cemil İpekçi ile akademisyenlerin görüşüne başvurdu. Eser daha sonra koleksiyoner Şadiye Ulusoy tarafından, analiz edilmek üzere enstitüye teslim edildi.

Eserin teslim edildiği antikacı, robdöşambr için ünlü modacı Cemil İpekçi ile akademisyenlerin görüşüne başvurdu. Eser daha sonra koleksiyoner Şadiye Ulusoy tarafından, analiz edilmek üzere enstitüye teslim edildi.

İstanbul Beylerbeyi Sabancı Olgunlaşma Enstitüsü Taşınabilir Kültür Varlıkları Restorasyon ve Konservasyon Laboratuvarına getirilen robdöşambrın madde tayini ve iplik analizleri, Prof. Dr. Hülya Tezcan danışmanlığında, Doç. Dr. Meral Özumay tarafından yapıldı.

İstanbul Beylerbeyi Sabancı Olgunlaşma Enstitüsü Taşınabilir Kültür Varlıkları Restorasyon ve Konservasyon Laboratuvarına getirilen robdöşambrın madde tayini ve iplik analizleri, Prof. Dr. Hülya Tezcan danışmanlığında, Doç. Dr. Meral Özumay tarafından yapıldı.

Eserde kullanılan malzeme ve boyar maddenin sentetik olduğu tespit edilirken, çalışmaların 6 ay sürdüğü açıklandı. Sonuçlar, eser sahibi Ulusoy'a sunuldu.

Eserde kullanılan malzeme ve boyar maddenin sentetik olduğu tespit edilirken, çalışmaların 6 ay sürdüğü açıklandı. Sonuçlar, eser sahibi Ulusoy'a sunuldu.

Laboratuvar ekibinden konservatör Elif Sıla Mollaalioğlu, "Biz bu aşamaları, fotoğraflama, visual (görsel) analizler ve daha sonrasında mikroskobik analizler, hepsini birlikte değerlendirerek, eseri bir sonraki aşamaya getirdik. 6 ay gibi bir süreç içerisinde eserin tamamlanmasını sağladık" dedi.

Laboratuvar ekibinden konservatör Elif Sıla Mollaalioğlu, "Biz bu aşamaları, fotoğraflama, visual (görsel) analizler ve daha sonrasında mikroskobik analizler, hepsini birlikte değerlendirerek, eseri bir sonraki aşamaya getirdik. 6 ay gibi bir süreç içerisinde eserin tamamlanmasını sağladık" dedi.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

"Doğal boyamadan gelen kumaşlar, ilk önce Ödemiş ipeği yerleştirip puntolama tekniğiyle dikildi'' diyen Olgunlaşma Enstitüsünde restorasyon bölümünde çalışan Kübra Kılınç sözlerine şöyle devam etti:

"Doğal boyamadan gelen kumaşlar, ilk önce Ödemiş ipeği yerleştirip puntolama tekniğiyle dikildi'' diyen Olgunlaşma Enstitüsünde restorasyon bölümünde çalışan Kübra Kılınç sözlerine şöyle devam etti:

''Ondan sonra Lyon ipeğinin üzerine kaplanarak tekrardan eserimiz puntolama tekniğiyle dikilerek sağlamlaştırıldı. Prof. Dr. Hülya Tezcan'ın dediği gibi, eser Abdülhamid'e özel, yurt dışında dikilmiş. Ona özel dikildiği ve kullanıldığı söyleniyor."

''Ondan sonra Lyon ipeğinin üzerine kaplanarak tekrardan eserimiz puntolama tekniğiyle dikilerek sağlamlaştırıldı. Prof. Dr. Hülya Tezcan'ın dediği gibi, eser Abdülhamid'e özel, yurt dışında dikilmiş. Ona özel dikildiği ve kullanıldığı söyleniyor."
Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
4
1
1
1
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın