En İyi 25 Distopik ve Post-Apokaliptik Film
Karanlık, anti-ütopik bir gelecekte (ya da hayalî bir dünyanın apayrı bir zaman çizgisinde) geçen her filmi distopya türüne dahil edebiliriz. Distopik filmler kendi içlerinde kültürel, apokaliptik, post-apokaliptik, sahte-ütopik, totaliter, siberpunk ve kim bilir daha neler neler olarak alt-türlere ayrılıyor, ama bana fazlasıyla kafa karıştırıcı geldikleri için film açıklamalarında onlara hiç girmiyor, distopik diyor ve bırakıyorum. Post-apokaliptik filmlerse çoğu zaman distopyanın bir alt türü olarak zaten distopik filmler kategorisine giriyor ama her zaman değil, başlıkta ayrıca belirtmem bu nedenden. (Nükleer ya da çevresel bir felaket, salgın hastalık ya da herhangi bir olağanüstü durum sonucu yok olmuş bir medeniyetten sonra yaşananları anlatıyorsa, o film post-apokaliptir.)
Metropolis (Fritz Lang, 1927)
Fahrenheit 451 (François Truffaut, 1966)
A Clockwork Orange (Stanley Kubrick, 1971)
Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
Nineteen Eighty-Four (Michael Radford, 1984)
Brazil (Terry Gilliam, 1985)
Der Himmel über Berlin (Wim Wenders, 1987)
Delicatessen (Marc Caro & Jean-Pierre Jeunet, 1991)
Twelve Monkeys (Terry Gilliam, 1995)
Gattaca (Andrew Niccol, 1997)
The Truman Show (Peter Weir, 1998)
Dark City (Alex Proyas, 1998)
Pleasantville (Gary Ross, 1998)
eXistenZ (David Cronenberg, 1999)
The Matrix (Andy Wachowski & Larry Wachowski, 1999)
Battle Royale (Kinji Fukasaku, 2000)
Artificial Intelligence: AI (Steven Spielberg, 2001)
28 Days Later (Danny Boyle, 2002)
Minority Report (Steven Spielberg, 2002)
The Island (Michael Bay, 2005)
Serenity (Joss Whedon, 2005)
V for Vendetta (James McTeigue, 2005)
Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006)
Wall-E (Andrew Stanton, 2008)
District 9 (Neill Blomkamp, 2009)
BONUS: Mad Max: Fury Road (George Miller, 2015)
Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!