onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Ünlü İtalyan Ressam Caravaggio'nun En Tartışmalı 5 Tablosu

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video

Ünlü İtalyan Ressam Caravaggio'nun En Tartışmalı 5 Tablosu

Diva S
12.03.2023 - 09:24

Gerçek ismi Michelangelo Merisi Caravaggio olan ünlü İtalyan ressamın en çok tartışma yaratan en önemli 5 eserini sizin için inceledik. Caravaggio kimdir? Kısaca hayatı, önemli eserleri ve anlamları. Hepsini yazımızda bulabilirsiniz.

Kaynak: https://medium.com/the-collector/cara...
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Barok resmin en güçlü öncülerinden Caravaggio 1571 yılında Milano'da doğdu. Caravaggio ressam olmanın yanı sıra azılı bir suçlu ve katildi.

Barok resmin en güçlü öncülerinden Caravaggio 1571 yılında Milano'da doğdu. Caravaggio ressam olmanın yanı sıra azılı bir suçlu ve katildi.

Yirmili yaşlarının başındayken, Roma'ya giden Caravaggio eserlerini yaratırken, benzeri görülmemiş şekilde bir psikolojik drama ve gerçekçilik yaratmak için canlı modeller kullanmıştır.

'Katil ressam' olarak anılan Caravaggio'nun sanatı da aynen kendisi gibi sık sık tartışmalara yol açıyordu.

Bu yazıda da, Caravaggio'nun en tartışmalı sanat eserlerinden beşini inceleyeceğiz.

1. Aziz Petrus'un Çarmıha Gerilişi / Crucifixion of Saint Peter (1601)

1. Aziz Petrus'un Çarmıha Gerilişi / Crucifixion of Saint Peter (1601)

Caravaggio, konudan bağımsız olarak resimlerinde gerçekçiliği tasvir etme konusundaki olağanüstü bir yeteneğe sahipti.

Aziz Petrus tablosu, onu yüceltilmiş bir azizden ziyade alelade bir insan olarak tasvir ettiği için, tarzının mükemmel bir örneğidir. Söylemeye gerek var mı bilmiyorum ama Caravaggio'nun dini karakterleri sıradan bir insanla aynı seviyede tasvir etmesi, onun zamanına göre oldukça cüretkar bir hareketti. Buradan onun ne kadar asi ve cesur olduğunu anlayabiliyoruz.

Resim, Aziz Petrus'u İsa'nın tipik çarmıha gerilme pozunda değil, baş aşağı bir haç üzerinde gösteriyor. Peter'ın kirli ayaklarıyla birlikte ellerine ve bacaklarına çakılan çiviler, tabloya özgünlük duygusu verirken koyu arka plan da, sanat severlerin dikkatini çeken bir atmosfer yaratıyor.

Resimdeki cellatlardan birinin kirli ayakları da Caravaggio'nun gerçekçiliğini doğrular nitelikte.

Resimdeki cellatlardan birinin kirli ayakları da Caravaggio'nun  gerçekçiliğini doğrular nitelikte.

2. Aşk Her Şeyi Fetheder / Amor Vincit Omnia (1601–1602)

2. Aşk Her Şeyi Fetheder / Amor Vincit Omnia (1601–1602)

'Omnia Vincit Amor': Bu latince söz, M.Ö. 70 yılında, ilk kez şair Virgil (Publius Vergilius Maro) kullanmış.

Caravaggio ise ona farklı bir boyut katmış.

Caravaggio'nun yorumunda 'Aşk Tanrısı', Roma aşk tanrısının standart  tarzından oldukça farklı. Caravaggio, bu eserinde Michelangelo'nun 'Zafer'inden ilham aldı ancak ona benzersiz bir dokunuş kattı.

Caravaggio'nun 'Aşk Tanrısı'nı canlı, cinselliği ön planda olan ve çıplaklığından utanmayan bir şekilde tasvir ettiğini görüyoruz.

Bu başyapıtta 'Aşk Tanrısı'nın siyah kanatlar taktığını ve bir sehpanın üzerine yarı oturur pozisyonda olduğunu görüyoruz.

Bu başyapıtta 'Aşk Tanrısı'nın siyah kanatlar taktığını ve bir sehpanın üzerine yarı oturur pozisyonda olduğunu görüyoruz.

Eserde dikkat çeken bir diğer unsur ise; keman, taç, kalem, el yazması, defne yaprağı ve çiçek gibi nesnelerin Eros'un ayaklarının altında etrafa saçılmış ve çiğnenmiş olması.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

3. Şam Yolunda Dönüşüm - The Conversion on the Way to Damascus (1601)

3. Şam Yolunda Dönüşüm - The Conversion on the Way to Damascus (1601)

Bu kompozisyonda tasvir edilen ana karakter, Hıristiyanlara zulmeden Saul.

Tablo, Saul'un Şam yolunda Tanrı'nın sesiyle kör olduğu, atından düşmesine neden olduğu ve atın toynağını kaldırdığı anı tasvir ediyor. Saul ellerini kaldırır ve kendini ilahi güce teslim eder.

Caravaggio'nun sanatı, o dönemin olağan estetiğine uymadı ve Katolik kiliseleri tarafından sürekli olarak reddedildi.

Tanrı'nın alemleri ile insanlar arasında net bir ayrımın var olduğu Rönesans döneminin aksine, bu resim, Tanrı'nın gücünün ilahi ışıkla tasvir edildiği bir at ve bir insan vücudunu merkez alıyor.

Bu kompozisyonda tenebrizm kullanımı etkili bir şekilde dikkatimizi çekiyor ve resmin dramatik etkisini vurguluyor.

4. Davut Golyat'ın Kafası ile - David with the Head of Goliath (1610)

4. Davut Golyat'ın Kafası ile - David with the Head of Goliath (1610)

Bu tablo, Caravaggio'nun karakteristik tenebrizmini* sergileyen psikolojik bir şaheserdir.

Caravaggio, sık sık fiziksel tartışmalara karışan asi bir adamdı. 1606'da bir adamı öldürdü ve hayatının geri kalanını da kaçak olarak geçirdi.

*Tenebrizm (Caravaggioculuk) bir sanat terimidir. Bu tarz eserlerde objeler daha derin ve aydınlık gözükürken, fon koyudur. Tenebrizm için ışığın ve karanlığın etkileyici bir kontrastı diyebiliriz. Bazıları 'dramatik aydınlatma' olarak da tanımlamaktadır.

Burada hastalıklı bir otoporte görüyoruz, Caravaggio kendi yüzünü, kafası kesilmiş Golyat olarak tasvir etmiş.

Burada hastalıklı bir otoporte görüyoruz, Caravaggio kendi yüzünü, kafası kesilmiş Golyat olarak tasvir etmiş.

Caravaggio'nun bu resimde kendi yüz hatlarını kullanıyor olması oldukça çarpıcı bir detay.

5. Hasta Bacchus - Sick Bacchus (1593)

5. Hasta Bacchus - Sick Bacchus (1593)

Bu eserlerde gördüğümüz Roma mitolojisinde Bacchus olarak bilinen şarap tanrısı.

Caravaggio'nun eserlerinde birçok arkadaşını ve ailesini model olarak kullandığı biliniyor.

Bacchus eserinde de öğrencisi ve aynı zamanda sevgilisi olduğu tahmin edilen Mario Minniti'yi model olarak kullandı. 

Bu özel parçada Minniti, gençlik yayan bir şarap tanrısı olarak tasvir edilmiştir.

Solda Bacchus'u ve sağ tarafta da Hasta Bacchus'u görüyoruz.

Solda Bacchus'u ve sağ tarafta da Hasta Bacchus'u görüyoruz.

Caravaggio'nun burada geleneklere meydan okuduğunu görüyoruz. Tanrı'yı ​​yeryüzüne indirip onu bir ölümlü olarak tasvir etmeye cesaret etmesi gerçekten o dönem için büyük bir adımdı. 

Caravaggio'nun Bacchus'u için Tanrı'nın insanlaştırılmış hali diyebiliriz.

Caravaggio, pembe yanakları ve güzel hatlarıyla canlı ve alımlı duran Bacchus'un aksine, soluk tenli olan hasta bir Bacchus'u tasvir etti.

Peki neden? Bazı sanat tarihçilerine göre, bu hastalıklı Bacchus, Caravaggio'nun akut sarılıktan muzdarip olduğu dönemdeki bir otoportresi olabilir. Bazıları ise Hasta Bacchus'un, Caravaggio’nun şarap tanrısı rolüne girdiği ve aynadan yansımasını çizdiği bir  otoportre olduğuna gerçekten emin.

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
2
1
1
0
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın