onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Genç Nesil İstanbul Üzerine Bir Durum Tespiti Yaptığında Ne Görüyor?

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video

Genç Nesil İstanbul Üzerine Bir Durum Tespiti Yaptığında Ne Görüyor?

Dünyanın en önde gelen şehirlerinden biri olan İstanbul, sürdürülebilirlik yanıyla ele alındığında bizlere parlak bir gelecek vaat ediyor mu? Genç nesil İstanbul'a beslediği umuda tutunmaya devam ederken endişelerini dile getirmekten de geri durmuyor.

Peki, genç neslin sanatçıları İstanbul üzerine bir durum tespiti yaptığında ne görür?

1. Aslı Narin, "Bir Direniş Olarak Oyun" çalışmasında İstanbul’un yakın geçmişi ile bugünü arasında bir karşılaştırma yapan enstalasyon, kent planlamasında oyun ve aylaklık alanlarına yönelik ihtiyacı tartışmaya açmayı amaçlıyor.

1. Aslı Narin, "Bir Direniş Olarak Oyun" çalışmasında İstanbul’un yakın geçmişi ile bugünü arasında bir karşılaştırma yapan enstalasyon, kent planlamasında oyun ve aylaklık alanlarına yönelik ihtiyacı tartışmaya açmayı amaçlıyor.

Çocukluğunu geçirdiği Ataköy’ün son 15 yılındaki değişimine odaklanan Aslı Narin, bu semtte oyuna ve karşılaşmalara olanak sağlayan bir yapıdan sitelerin güvenliğinin öncelikli hâle getirildiği bir anlayışa doğru yönelimi, İstanbul’daki kentsel dönüşümün yansımalarından biri olarak kabul ediyor.

2. Begüm Yamanlar'ın, "Boğazın Suları Çekildiği Zaman" başlıklı çalışmasında on dokuzuncu yüzyılda İstanbul’a gelmiş gezgin fotoğrafçı ve ressamların Boğaziçi manzaraları günümüz teknolojisiyle yeniden betimleniyor.

2. Begüm Yamanlar'ın, "Boğazın Suları Çekildiği Zaman" başlıklı çalışmasında on dokuzuncu yüzyılda İstanbul’a gelmiş gezgin fotoğrafçı ve ressamların Boğaziçi manzaraları günümüz teknolojisiyle yeniden betimleniyor.

Adını Orhan Pamuk’un Kara Kitap romanının, suların çekilmesi halinde Boğaziçi’nin bürüneceği görüntüyü betimleyen bölümünden alan çalışma, aynı zamanda sanat tarihi bağlamında deniz imgesinin taşıdığı anlamlara ve doğaya atfedilen yücelik hissine işaret eder.

3. Cemre Yeşil Gönenli, "Hayal & Hakikat" adlı eseriyle II. Abdülhamid’in albümlerinden geçmiş ve bugün arasında bir köprü kurarak ceza ve af kavramları üzerine hem kişisel hem de toplumsal düzeyde sorular soruyor.

3. Cemre Yeşil Gönenli, "Hayal & Hakikat" adlı eseriyle II. Abdülhamid’in albümlerinden geçmiş ve bugün arasında bir köprü kurarak ceza ve af kavramları üzerine hem kişisel hem de toplumsal düzeyde sorular soruyor.

4. Didem Erbaş, "İnsan Yuvasından Uzak" eseriyle güvensiz ve geçici yapılarda barınma zorunluluğunun, İstanbul'da evsiz ve göçmen olmanın peşine düşüyor.

4. Didem Erbaş, "İnsan Yuvasından Uzak" eseriyle güvensiz ve geçici yapılarda barınma zorunluluğunun, İstanbul'da evsiz ve göçmen olmanın peşine düşüyor.

Alternatif bir tünel-sığınak modeli sunan sanatçı, boru parçalarından alınan ten renkli silikon kalıplarla oluşturulan bu modelde beden parçalarını anımsatmakta, dokunmak ile dokunmamak arasında kalan insanın gerginliğine işaret etmeyi amaçlamaktadır.

5. Eren Sulamacı, "Dolaysız Peyzaj" adlı eserinde şehir planlama hamlelerinin siyasi ve finansal unsurlarını görünür kılmayı amaçlayan video yerleştirmeyle, bu dönüşüm karşısında edilgen bir yerde konumlandırılan kentlilerin deneyimlerine odaklanıyor.

5. Eren Sulamacı, "Dolaysız Peyzaj" adlı eserinde şehir planlama hamlelerinin siyasi ve finansal unsurlarını görünür kılmayı amaçlayan video yerleştirmeyle, bu dönüşüm karşısında edilgen bir yerde konumlandırılan kentlilerin deneyimlerine odaklanıyor.

Çalışma, metropol sakinlerinin büyük bir kısmının yaşamlarını yayan ve yatay bir düzlemde sürdürdükleri düşüncesinden hareket eder ve bu bakış açısından tamamı görünmeyen dönüşümün izlerini sürer.

6. Örsan Karakuş, "Haydarpaşa Garı" isimli eseriyle İstanbul’un sürekli odağında olduğu dönüşüme duyarsızlaşmayı şehrin ikonik yapılarından Haydarpaşa Garı üzerinden irdeliyor.

6. Örsan Karakuş, "Haydarpaşa Garı" isimli eseriyle İstanbul’un sürekli odağında olduğu dönüşüme duyarsızlaşmayı şehrin ikonik yapılarından Haydarpaşa Garı üzerinden irdeliyor.

7. Zeynep Kaynar, "Ras(t)gele" adlı eseriyle İstanbul şehri ve Marmara Denizi ekosistemlerinin birer uğrak yeri oluşundan kaynaklı tür çeşitliliğinden hareketle, göç trafiğinin farklı boyutlarına göndermelerde bulunuyor.

7. Zeynep Kaynar, "Ras(t)gele" adlı eseriyle İstanbul şehri ve Marmara Denizi ekosistemlerinin birer uğrak yeri oluşundan kaynaklı tür çeşitliliğinden hareketle, göç trafiğinin farklı boyutlarına göndermelerde bulunuyor.

8. Onur Özen, "İstanbul Nerede?" adlı eserinde İstanbul’daki dönüşümü, İstanbul’dan ayrılarak Çanakkale’nin Kazdağı bölgesine yerleşmiş bir grup kişiyle söyleşiyor.

8. Onur Özen, "İstanbul Nerede?" adlı eserinde İstanbul’daki dönüşümü, İstanbul’dan ayrılarak Çanakkale’nin Kazdağı bölgesine yerleşmiş bir grup kişiyle söyleşiyor.

9. Ahu Akgün, "Vitaspirit" eserinde İstanbul Boğazı’nda gerçekleşen bir gemi kazasını konu alıyor.

9. Ahu Akgün, "Vitaspirit" eserinde İstanbul Boğazı’nda gerçekleşen bir gemi kazasını konu alıyor.

7 Nisan 2018’de 225 metre uzunluğundaki dökme yük gemisi Vitaspirit’in, 18. yüzyıldan kalma Hekimbaşı Salih Efendi Yalısı’nı paramparça etmesiyle sonuçlanan kazadaki aktörlerin resmedildiği enstalasyon, sanatçının genel pratiği doğrultusunda rutinin ve alışkanlıklar zincirinin kırılmasına neden olabilecek spesifik bir âna işaret eder.

10. Sinan Tuncay, "Dik Yapı" adlı eseriyle günümüz inşaat sektörü üzerinden kentsel dönüşüm ve toplumsal tahribata dair izlenimlerini yansıtıyor.

10. Sinan Tuncay, "Dik Yapı" adlı eseriyle günümüz inşaat sektörü üzerinden kentsel dönüşüm ve toplumsal tahribata dair izlenimlerini yansıtıyor.

Konut, kültür-ticaret ve ibadet alanları içeren Dik Yapı Yaşam Kompleksi adlı yapı, inşaat şirketinin ağzından kaleme alınan bir emlak broşürü metni eşliğinde potansiyel yatırımcılara sunulmaktadır.

Herkesin gözüne farklı gözüken bu eşsiz şehir, Sabancı Üniversitesi öğretim görevlisi ve sanatçı Murat Germen’in çağrısıyla buluşan 22 genç sanatçının gözünden eserlerle, Sabancı Holding katkılarıyla gerçekleştirilen, Dün Bugün İstanbul sergisinde sanat severlerle buluşuyor.

Herkesin gözüne farklı gözüken bu eşsiz şehir, Sabancı Üniversitesi öğretim görevlisi ve sanatçı Murat Germen’in çağrısıyla buluşan 22 genç sanatçının gözünden eserlerle, Sabancı Holding katkılarıyla gerçekleştirilen, Dün Bugün İstanbul sergisinde sanat severlerle buluşuyor.

3 Eylül – 28 Kasım tarihleri arasında ziyaret edebileceğiniz Dün Bugün İstanbul sergisini keşfetmek için hemen tıklayın.