Marcus Graf Yazio: Saf Resim
Marcus Graf Yazio: Saf Resim
Sanat tarihinde her periyot belirli fikirlerle vasıf bulmuştur. Bu fikirler içinde bulundukları dönemi yeniden incelemenin yanı sıra dünyayı görmek ve onu anlamaya yönelik yeni formlar öne sürmüşlerdir. Bu manada sanatçılar sanatsal ve toplumsal değişime olumlu katkıda bulunurlar. Bu sebeple sanatın evrimi, kültürel çevresiyle içten bağlantılı ve sürekli değişmekte olan sanat ve estetik kavramlarının dinamik bir akışı şeklinde süregelmiştir.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Buna karşın soyut sanatın tarihi başka yönde ilerlemiş, sosyo-politik konulara vasıta olma görevini üzerinden atarak temsil sorumluluğundan kendini kurtarmıştır.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Rengin resimde oynadığı rol mevzusu bundan yüz yıl önce Fransız Kraliyet Sanat Akademisinde sanatçıların rengin çizime kıyasla önemi konusundaki yoğun tartışmaları sırasında bahis konusuydu.
Bu hedef modern sanatçının, resmin genel olarak biçimci ve otarşik bir varlık olarak anlaşılmasına yönelik dilekleri ile paralel şekilde ortaya çıkmıştır.
Rengin otonomluğu ilk olarak Kandinsky’nin ve görsel estetik tabanlı resimlerinde yüceliğe odaklanan diğer soyut ressamların eserleri ile elde edilmiştir.
Buna rağmen o dönemde hala geleneksel resim araç gereçleri ve metotları kullanılmaktaydı.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
O zamandan bu yana çok sayıda soyut sanat biçimi ortaya çıktı.
Ancak kültürümüzün tarihinde sıkça olduğu gibi, sanatçılar yine insanlığı haksız çıkardı.
Karakış’ın resim usulü olağanüstü.
Su ressamın görsel fikrini gerçekleştirebileceği belirli derinliğe ulaştıktan sonra Karakış ince zımpara kâğıdı kullanarak çözülen boya parçacıklarını ortadan kaldırıyor.
Boyama, silme ve açığa çıkarmadan oluşan alternatif metodu yalnızca görsel bir niteliğe sahip değil.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Mesut Karakış gibi soyut ressamlar için bir eserde önemli olan unsurlar yalnızca şekiller ve renkler.
Bazı resimlerde hala geometrik ızgaralar baskın halde olsa da “İsimsiz” [1] (aşağıdaki) gibi eserler, yatay bir yığın içerisine dizilmiş çizgilerin oluşturduğu dinamik ağlar karakterize ediyor.
Karakış’ın tondo resimlerinde (aşağıdaki) ise yuvarlak tuvaller üzerinde oldukça dinamik kompozisyonlar öne çıkıyor.
“İsimsiz” [3] gibi eserlerde görebildiğimiz biçimcilik ve bununla gelen estetik bu eserlerden farklı.
Son olarak Mesut Karakış’ın son serisi işlerine eklediği yeni bir öğeyi gözler önüne seriyor.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Mesut Karakış’ın özellikle bu son eserleri, ressamın sanat yaratmanın yeni yollarını bulmaya devam etmek amacıyla hala çeşitli resim biçimleri araştırdığını kanıtlıyor.
Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
Yorum Yazın