Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!
Ercan Altuğ Yılmaz Yazio: 2021’de Oyunlaştırma ile Başaranlar
Tüm dünyada genel olarak zor geçen bir yılı daha geride bırakıyoruz. Pandemi’nin etkileri halen tam geçememiş okullar ve ofisler açılsa da dalgalar ve aşılanmalar gibi gündemlerle 2020 kadar olmasa da bu sene de birçok iş sektöründe pandemi etkilerini sürdürüyordu. Bill Gates’in ön görüsüne göre 2022’nin 2.ci yarıyılında pandemi tümüyle hayatımızdan çıkacak olsa da finansal ve süreçsel etkileri sanırım daha uzun yıllar bizle olacak.
2021’in son kulvarında özellikle Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg’in firmanın ismini de sanal dünya konsepti olan “Metaverse”ten esinlenerek “meta” olarak değiştirdiklerini açıklaması tümüyle sanal dünya ve objelerin NFT ve kripto paralarla daha da popülerleşmesini sağladı. Bir yanda Elon Musk, Jeff Bezos gibi bu dünya yerine Mars gibi gezegenlere yerleşmek üzere çalışanlar, bir yandan da bu dünyayı yine geçici de olsa terk etmeyi düşünerek “sanal alemler metaverse” yerleşmeyi düşünen bir çok silikon vadisi figürü. İlginç bir seçim ve kutuplaşma dönemi olarak görüyorum sanıyorum tek ortak nokta bu dünyadan oldukça sıkılmamız ve kötü kullanıyor olduğumuz gerçeği.
Böyle bir ortamda da bu Metaverse, NFT, Blockchain tabanlı oyunlar gibi trendlerle aslında bir çok oyunlaştırma kurgusu da hayata geçmeye ve finans, eğitim, sanat gibi alanlar oyunla birleşmeye başladı. Burada da 2018’den beri Gamfed Türkiye gönüllüleri destekleriyle yazdığımız “Oyunlaştırma ile Başaranlar” serimize de bu sene oldukça özel projeler girdi. 2022’de de bu kripto ve sanal dünyalar üzerinden birçok kurum çalışan ve müşteri deneyimini oyunlaştıracaktır.
ebebek, Bebeveyn Kulübü ile bebeveynlerin eğlenceli ve eğitici dünyasını kullanıcılarına sundu.
Borsa Ligi borsayı ayrıntılarıyla, risk olmadan ve eğlendirerek öğretti.
Oyun İstanbul Türkiye'nin ilk “playcity” temalı uygulaması oldu.
İstanbulKart şehir içi yolculuğa oyunlaştırma ile anlam katmak istiyor.
Yürü Be İstanbul, daha aktif bir kent yaşamı için motivasyon sağladı.
Helpsteps adımlarımızı iyiliğe dönüştürdü.
Stoller tarım firması satış ekiplerini oyunlaştırdı!
2021 yılında gerçekleştirdiğimiz oyunlar aşağıdaki tabloda açıklanmıştır.
Şişecam Sürdürebilirlik ekibi, Gamification Hackathon ile geri dönüşümde oyunlaştırma için farkındalık kazandırdı.
Dinçer Lojistik uçtan uca oyunlaştırmayı odak haline getirdi.
AgeSA çalışan memnuniyeti ve verimini artırdı.
TOFAŞ FİAT Yol Arkadaşım ile sürüş deneyimini iyileştirdi.
2021 yılında oyunlaştırma iş modelini çalışan ve müşteri deneyimlerinin bir parçası yaparak sadece gelir ve kar odaklı olmadıklarını insan ve anlam odaklı deneyimlere de yatırım yaptıklarını gösteren firmaların hikayelerini okuduk. 2022 özellikle kripto oyun altyapıları ve NFT benzeri dijital unsurları da ölçümleyebilmek sayesinde oyunlaştırmaya başvuran firmaların artacağını öngörüyoruz.
Yorum Yazın