Görüş Bildir
Haberler
İhlas Suresi Türkçe Arapça Okunuşu ve Anlamı, İhlas Suresi Fazileti

İhlas Suresi Türkçe Arapça Okunuşu ve Anlamı, İhlas Suresi Fazileti

İhlas, kelime manası olarak halis niyet üzere veya samimiyetle anlamlarına gelmektedir. İhlas suresi, halk arasında  “Kul hü” şeklinde, ayrıca “İhlâs-ı şerif” diye de anılmaktadır. Her müslümanın bilmesi gereken surelerden biri olan sure, 4 ayetten oluşmaktadır ve Kuran-ı Kerim'in 112. suresidir. İhlas suresini okumak, ezberlemek oldukça faziletlidir. Peki İhlas suresinin okunuşu nasıldır? Faziletleri nelerdir? İşte İhlas suresinin okunuşu, anlamı ve fazileti.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

İhlâs, samimi olmak, dine içtenlikle bağlanmak anlamlarına gelmektedir. Mekke döneminde inen İhlas suresi 4 ayetten oluşmaktadır.

İhlâs, samimi olmak, dine içtenlikle bağlanmak anlamlarına gelmektedir. Mekke döneminde inen İhlas suresi 4 ayetten oluşmaktadır.

İçerisinde geçen ayetlerde Tevhid inancı vurgulandığı ve Tevhid inancının açıklandığı bir sure olduğu için çok değerli bir suredir.

İçerisinde geçen ayetlerde Tevhid inancı vurgulandığı ve Tevhid inancının açıklandığı bir sure olduğu için çok değerli bir suredir.

İhlas suresi konusu

İhlas suresi konusu

İhlas suresinde  Allah Teâlâ’nın bazı sıfatları veciz bir şekilde ifade edilmiştir. Allah’a bu sûrede anlatıldığı şekilde inanan, tevhit inancını tam anlamıyla benimsemiş ihlâslı bir mü’min olacağı için sûre bu adla anılmaktadır.

İhlas Suresi okunuşu

İhlas Suresi okunuşu

Bismillahirrahmânirrahîm.

  • Kul hüvellâhü ehad

  • Allâhüssamed

  • Lem yelid ve lem yûled

  • Ve lem yekün lehû küfüven ehad

İhlas Suresi anlamı

İhlas Suresi anlamı

Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.

  • De ki; O Allah bir tektir.

  • Allah eksiksiz, sameddir (Bütün varlıklar O'na muhtaç, fakat O, hiç bir şeye muhtaç değildir).

  • Doğurmadı ve doğurulmadı

  • O 'na bir denk de olmadı.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

İhlas suresi tefsiri

İhlas suresi tefsiri

İhlâs sûresi, İslâm’ın esası olan tevhid (Allah’ın birliği) ilkesini özlü bir şekilde ifade ettiği ve Allah Teâlâ’yı tanıttığı için Hz. Peygamber tarafından Kur’an’ın üçte birine denk olduğu ifade buyurulmuştur. Kelâmın akışı ve konunun Allah’ın nesebini (hangi soydan geldiğini) soranlara verilen cevapla ilgili olması dikkate alındığında 1. âyetteki “O” diye çevirdiğimiz “hüve” zamirinin Allah’a ait olduğu açıkça anlaşılır. Allah ismi, varlığı ezelî, ebedî, zarurî ve kendinden olup her şeyi yaratan, her şeyin mâliki ve mukadderatının hâkimi, her şeyi bilen ve herşeye kadir olan... Yüce Mevlâ’nın öz (has) ismidir (bk. Bakara 2/255).

Müfessirler bu sûrede ağırlıklı olarak Allah’ın birliğini ifade eden ahad terimi ile var oluş bakımından kimseye muhtaç olmadığını anlatan “samed” terimi üzerinde durmuşlardır. “Tektir” diye çevirdiğimiz “ahad” kelimesi, “birlik” anlamına gelen vahd veya vahdet kökünden türetilmiş bir isimdir (Ebû Hayyân, VIII, 528); sıfat olarak Allah’a nisbet edildiğinde O’nun birliğini, tekliğini ve eşsizliğini ifade eder; bu sûrede doğrudan doğruya, Beled sûresinde (90/ 5, 7) dolaylı olarak Allah’a nisbet edilmiştir; bu anlamıyla tenzihî veya selbî (Allah’ın ne olmadığını belirten) sıfatları da içerir. Nitekim devamındaki âyetler de bu mânadaki birliği vurgular. Bu sebeple “ahad” sıfatının bazı istisnalar dışında Allah’tan başkasına nisbet edilemeyeceği düşünülmüştür. Aynı kökten gelen vâhid ise “bölünmesi ve sayısının artması mümkün olmayan bir, tek, yegâne varlık” anlamında Allah’ın sıfatı olmakla birlikte Allah’tan başka varlıkların sayısal anlamda birliğini ifade etmek için de kullanılmaktadır. Türkçe’de de “bir” (vâhid) ile “tek” (ahad) arasında fark vardır. Bir, genellikle “aynı türden birçok varlığın biri” anlamında da kullanılır. “Tek” ise “türdeşi olmayan, zâtında ve sıfatlarında eşi benzeri olmayan tek varlık” mânasına gelir. İşte Allah, bu anlamda birdir, tektir. Ahad ile vâhid sıfatları arasındaki diğer farklar ise şöyle açıklanmıştır: Ahad, Allah’ın zâtı bakımından, vâhid ise sıfatları bakımından bir olduğunu gösterir. Ahad ile vâhidin her biri “ezeliyet ve ebediyet” mânalarını da ihtiva etmekle birlikte, bazı âlimler ahadı “ezeliyet”, vâhidi de “ebediyet” mânasına tahsis etmişlerdir. Allah’ın sıfatı olarak her ikisi de hadislerde geçmektedir (bk. Buhârî, “Tefsîr”, 112; İbn Mâce, “Duâ”, 10; Nesâî, “Cenâiz”, 117; Müsned, IV, 103; geniş bilgi için bk. Bekir Topaloğlu, “Ahad”, DİA, I, 483; Emin Işık, “İhlâs Sûresi”, DİA, XXI, 537).

İhlas suresi fazileti

İhlas suresi fazileti

İhlas suresi okumanın faziletleri ve önemine birçok hadiste yer verilmiştir. İhlas suresini okuyan kişi Kur'an-ı Kerim'in üçte birini okumuş gibi olmaktadır. İhlas suresinin faziletleri arasında kısa bir sure olmasının yanında kolay ezberlenebilen ve her türlü istek ve dilek için okunabilen bir suredir. İhlas suresi her gün okuyan kişinin kaza ve belalardan muhafaza olmak başta birçok sıkıntı ve kederini yok etmeye vesile olmaktadır. 

İhlas suresi geceleri uykudan evvel okunması 100 kez okunması ve bunu adet haline getirenler için cennetten bir köşk ile müjdeleneceği bildirilmektedir. 

İhlas suresi Ramazan ayında, üç aylarda ve arefe ile bayram günlerinde okunması çok sevap olan bir suredir.

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
1
0
0
0
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın