Görüş Bildir
Haberler
Tebbet Suresi Türkçe Arapça Okunuşu ve Anlamı, Tebbet Suresi Fazileti

Tebbet Suresi Türkçe Arapça Okunuşu ve Anlamı, Tebbet Suresi Fazileti

Kubilay
30.03.2023 - 11:41

Tebbet suresi, Mekke döneminde Fatiha suresinden sonra Tekvir suresinden önce inen, beş ayetten oluşan bir suredir. Sure adını, ilk ayette yer alan Tebbet sözcüğünden almaktadır. Tebbet suresinde, Peygamber Efendimiz'in amcası olup on karşı düşman olan Ebu Leheb ve eşinden söz edilmektedir. Tebbet suresini öğrenmek ve ezberlemek isteyenler için; Tebbet suresi Türkçe okunuşu, anlamı ve faziletleri.

İçeriğin Devamı Aşağıda

Tebbet suresi, adını ilk ayetin ilk kelimesinden alır. Tebbet, kurusun, kahrolsun manasına gelmektedir.

Tebbet suresi, adını ilk ayetin ilk kelimesinden alır. Tebbet, kurusun, kahrolsun manasına gelmektedir.

Rivayete göre Allah Teâlâ kendisine yakınlarını uyarıp İslâm’a çağırmasını emredince (bk. Şuarâ 26/214) Hz. Peygamber Safâ tepesine çıkmış, orada bulunan Kureyş kabilesi mensuplarını yanına çağırarak onlara İslâm’ı tebliğ etmiş; ancak Resûlullah’ın amcası Ebû Leheb bu olaya kızarak, “Kuruyup yok olasıca! Bizi bunun için mi çağırdın?” demesi üzerine bu sûre inmiştir (bk. Buhârî, “Tefsîr”, 111; Taberî, XXX, 217-218).

Tebbet Suresi konusu

Tebbet Suresi konusu

Tebbet Suresi'nin ilk ayetinde Ebu Leheb'in ellerinin kuruyacağı bildirilmiştir. Mallarının ona fayda sağlamadığını, yaptıklarının hesabını ahirette vereceği anlatılmıştır. Alevli bir ateşe gireceği ve eşinin de ona orada odun taşıyarak yanında olacağı bildirilmiştir. Müslüman olmayan ve Müslümanlara eziyet eden herkes için Tebbet Suresi bir uyarı olarak nitelendirilmektedir.

Tebbet suresi Arapça okunuşu

Tebbet suresi Arapça okunuşu

Tebbet suresi Türkçe okunuşu

Tebbet suresi Türkçe okunuşu
  • Tebbet yedâ ebî lehebin ve tebb

  • Mâ eğnâ anhü mâlühû ve mâ keseb

  • Seyeslâ nâren zâte leheb

  • Vemraetühû hammâletelhatab

  • Fî cî dihâ hablün min mesed

Tebbet suresi anlamı

Tebbet suresi anlamı
  • Ebû Leheb'in elleri kurusun. Zaten kurudu.

  • 2. Ona ne malı fayda verdi, ne de kazandığı.

  • 3. O, bir alevli ateşe girecektir.

  • 4,5. Boynunda bükülmüş hurma liflerinden bir ip olduğu hâlde sırtında odun taşıyarak karısı da (o ateşe girecektir)

İçeriğin Devamı Aşağıda

Tebbet Suresi tefsiei Diyanet

Tebbet Suresi tefsiei Diyanet

Ebû Leheb, Abdülmuttalib’in oğlu ve Hz. Peygamber’in baba bir amcasıdır. Asıl adı Abdülüzzâ olup parlak yüzlü olduğundan veya öfkelendiğinde yanakları kızardığı için babası tarafından kendisine “alev gibi, çok parlak” anlamına gelmek üzere Ebû Leheb lakabı verilmiştir. Daha önce Hz. Muhammed’i çok sevdiği, hatta iki oğlunu onun kızlarıyla evlendirdiği halde peygamber olduktan sonra onun azılı düşmanı oldu. Hz. Peygamber, insanların Allah katında eşit olduğunu, onların dinî ve ahlâkî erdemlerine göre değerlendirileceklerini söylüyordu. Ebû Leheb ise kibirli, gururlu ve zengin biri olup fakir ve zayıf insanların kendisine eşit tutulmasını kabullenemiyordu. Rivayete göre Resûlullah panayırda dolaşarak insanları İslâm’a davet ederken Ebû Leheb de arkasından gider ve çevresindekilere onun yalancı olduğunu söylerdi (Kurtubî, XX, 236). Hz. Peygamber’e karşı daima onun düşmanlarıyla birlikte hareket etmiş, hem kendisi hem de karısı ona eziyet etmişlerdir. Hicretin 2. yılında çiçek hastalığına yakalandığı için müslümanlara karşı Bedir Savaşı’na katılamamış, fakat yerine adam göndermiş, ayrıca müşriklere malî destekte bulunmuştur. Kureyş’in Bedir’deki yenilgisini ve ağır kayıplarını haber aldıktan yedi gün sonra kahrından öldüğü söylenmektedir. Çiçek hastalığının kendilerine de bulaşacağı korkusuyla ailesinden hiç kimsenin ona yaklaşmadığı, öldüğünde ücretle tuttukları Sudanlılar’a defnettirdikleri rivayet edilir. Ebû Leheb’in kızı müslüman olarak Medine’ye hicret etmiş, oğulları Utbe ile Muttalib de Mekke’nin fethinden sonra İslâm’a girmişlerdir (fazla bilgi için bk. Mehmet Ali Kapar, “Ebû Leheb”, DİA, X, 178-179).

“Ebû Leheb’in elleri kurusun!” meâlindeki 1. âyet mecazi bir ifade olup, “Kahrolası!” anlamında bir bedduadır. Devamındaki “tebbe” fiili, bedduanın gerçekleşeceğini ifade eder. Yine, bu ifadenin mecaz olduğu ve “işinde zarar etsin, işleri kötüye gitsin” anlamına geldiği şeklinde yaygın bir yorum daha vardır; nitekim öyle de olmuştur. İlk “kuruma”yı işlerinin kötü gitmesi için beddua, ikinci “kuruma”yı ise kendi şahsının (nefs) perişan olduğu yönünde bir haber ve bilgi verme olarak açıklayanlar da olmuştur (meselâ bk. Tüsterî, s. 209). Müfessirler 2. âyette Ebû Leheb’in kazandığı bildirilen şeyden maksadın onun çocukları, malı, mevki ve itibarı olduğunu söylemişlerdir. Buna göre âyet, bunların hiçbirinin kendisini dünyadaki kötü sondan kurtaramadığını ifade eder. “Ona ne malı fayda verdi ne de kazandığı” diye çevirdiğimiz 2. âyete, “Malı ona ne fayda sağladı, o ne kazandı?” diye soru şeklinde de mâna verilmiştir (Şevkânî, V, 606-607).

Ebû Leheb, Hz. Peygamber’in amcası olduğu için onu desteklemesi ve düşmanlarına karşı koruması gerekirken tam tersine karısıyla birlikte ona eziyet ve sıkıntı verdiklerinden dolayı 3. âyette ateşi son derece şiddetli olan cehenneme gireceği haber verilmiştir.

Ebû Leheb’in karısı, Harb’ın kızı ve Ebû Süfyân’ın kız kardeşi Ümmü Cemîl Avrâ’dır. “Dedikodu yapıp söz taşıyan...” diye çevirdiğimiz 4. âyeti, Hz. Peygamber’e eziyet etmek maksadıyla diken, çalı çırpı toplayıp geceleyin peygamberin yoluna serdiği için “odun taşıyan” diye çevirenler de vardır. Biz meâlde, insanların arasını bozmak amacıyla laf götürüp getirdiği ve Hz. Peygamber’i maddî sıkıntısı sebebiyle aşağıladığı için mecazi anlamda böyle (hammâlete’l-hatab) nitelendirildiği şeklindeki yorumu tercih ettik. Taberî, her iki yorumu destekleyici rivayetler aktardıktan sonra kendisi birinci mânayı tercih etmiştir (bk. XXX, 338-339). Ayrıca hata ve günahlarını yüklenip taşıdığından dolayı mecazi anlamda “yanacağı cehennem için kendi odununu kendisi taşıyan” olarak nitelendirildiği kanaatinde olanlar da vardır (bk. Şevkânî, V, 607-608). Aynı kadın, Lât ve Uzzâ isimli putlara yemin ederek mücevherden yapılmış kıymetli gerdanlığını Hz. Peygamber’e düşmanlık uğrunda harcayacağını büyük bir gururla söylediğinden dolayı da 5. âyet, “Dünyadaki gerdanlık yerine âhirette boynuna ateşten bir ip takılacaktır” şeklinde yorumlanmıştır (bk. Kurtubî, XX, 242).

Tebbet Suresi faziletleri

Tebbet Suresi faziletleri

Tebbet suresi fazileti, faydaları ve yararları oldukça fazladır. 7 kez okunması durumunda, hastalıkların her türlüsünden kurtulmaya yardımcı olur. Nazar değen kişiler için okunabilir. Düşmana karşı 1000 kez okunması durumunda düşmanın helak olacağı belirtilmektedir. Faydaları arasında şifa olduğu söylenmektedir. Kişinin her türlü zarardan ve hastalıktan korunmasına yarar sağladığı ifade edilmektedir.

  • Hasta olan kişiler şifa bulmak için okuyabilir.

  • Nazar değen kişilere 3 kez okunmalıdır.

  • Kötü niyetli kişilerin emellerine ulaşmasına engel olur.

  • Kötü işlerden ve alışkanlıklardan uzak durulmasını sağlar.

  • Allah'a yakın olmayı sağlar.

Tebbet suresi nuzül

Tebbet suresi nuzül

Mushaftaki sıralamada yüz on birinci, iniş sırasına göre altıncı sûredir. Mekke döneminde Fâtiha sûresinden sonra, Tekvîr sûresinden önce inmiştir. Rivayete göre Allah Teâlâ kendisine yakınlarını uyarıp İslâm’a çağırmasını emredince (bk. Şuarâ 26/214) Hz. Peygamber Safâ tepesine çıkmış, orada bulunan Kureyş kabilesi mensuplarını yanına çağırarak onlara İslâm’ı tebliğ etmiş; ancak Resûlullah’ın amcası Ebû Leheb bu olaya kızarak, “Kuruyup yok olasıca! Bizi bunun için mi çağırdın?” demesi üzerine bu sûre inmiştir (bk. Buhârî, “Tefsîr”, 111; Taberî, XXX, 217-218).

İlginizi çekebilir ⬇️

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
32
17
7
5
3
3
1
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?