Görüş Bildir
Haberler
Yılın En Çok Beklenen İsimlerinde The Callisto Protocol, Maliyetini Bile Karşılayamadı

Yılın En Çok Beklenen İsimlerinde The Callisto Protocol, Maliyetini Bile Karşılayamadı

Onat Yılmaz Çakalcı
17.01.2023 - 11:14 Son Güncelleme: 17.01.2023 - 13:04

Callisto Protocol bu yılın en çok beklenen yapımlarından birisiydi. Yapımın geliştirici koltuğunda Striking Distance oturuyordu. Stüdyonun başındaysa oyun dünyasının iz bırakan isimlerinden Dead Space'in yaratıcısı ve geliştiricisi olan Glen Schofield var. Herkesin tecrübeli isimden beklentisi oldukça yüksekti. Fakat oyunun Aralık ayında çıkışıyla beraber işler hiç de umulduğu gibi gitmedi.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Callisto Protocol'un geliştirilmesi 162 milyon dolara mal olmuştu.

Callisto Protocol'un geliştirilmesi 162 milyon dolara mal olmuştu.

Yayıncılığını Krafton'un üstlendiği Callisto Protocol 162 milyon dolara mal oldu. Oyunun geliştirilme süreci boyunca bütçe konusunda kısıtlama yapılmadı, Callisto Protocol hiçbir masraftan kaçınılmadan hayata geçirildi. Öyle ki yapım artık örneklerine daha çok rastlayacağımız 'Quadruple A' kategorisinde bir oyun olarak değerlendiriliyor. Haliyle hem yapımcıların hem de oyuncuların oyundan beklentisi büyüktü.

Callisto Protocol'un ilk 6 ayda 5 milyon kopya satması bekleniyordu.

Callisto Protocol'un ilk 6 ayda 5 milyon kopya satması bekleniyordu.

Oyunun geliştirici Krafton, The Callista Protocol'ün ilk 6 ayda 5 milyona yakın satmasını bekliyordu. En son gelen verilere göre durum bundan bir hayli uzakta. Şu anki istatistiklere ve hesaplamalara göre oyunun yıl sonuna kadar 2 milyon kopya satması bile oldukça zor gözüküyor. Bu yayıncı Krafton'un umduğunun çok altında

The Callisto Protocol maliyetini bile karşıalamayı başaramadı.

The Callisto Protocol maliyetini bile karşıalamayı başaramadı.

Oyunun satışları ve bütçesi arasındaki uçurum o kadar büyük ki The Callisto Protocol kara geçmeyi değil, maliyetini karşılamayı bile başaramadı. Bu durumun en büyük sebeplerinden birisi oyunun türü ev yeni bir marka olması ile alakalı. Hayatta kalma ve korku türünün en güçlü ve popüler isimlerinden olan Resident Evil serisinin son ismi olan Village bile ilk 6 ayda altı milyon kopya satmıştı.

Oyunun başarısızlığının arkasındaki bir başka önemli sebep ise oldukça sorunlu bir çıkış yaşamasıydı.

Oyunun başarısızlığının arkasındaki bir başka önemli sebep ise oldukça sorunlu bir çıkış yaşamasıydı.

The Callisto Protocol oldukça sıkıntılı bir çıkış süreci yaşadı. Oyun teknik problemlerin altında eziliyordu ve oyuncular sistemlerinin oyunda oldukça kötü performans verdiğinden şikayetçiydi. Strike Distance getirdiği güncellemeler ile oyunu iyileştirmeye ve daha stabil hale getirmeye çalışsa da yaşanan tüm bu olaylar oyunun üstünde oldukça olumsuz bir iz bıraktı.

İlginizi Çekebilir

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
1
1
1
0
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın