onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Türkiye'nin Modernleşmesinde Büyük Rol Oynayan Cumhuriyet Tarihinin Bilmeniz Gereken İlk Türk Heykeltıraşları

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video

Türkiye'nin Modernleşmesinde Büyük Rol Oynayan Cumhuriyet Tarihinin Bilmeniz Gereken İlk Türk Heykeltıraşları

Nihal
06.05.2023 - 15:17

Türkiye'nin modernleşme sürecinde sanat alanında da önemli bir yer edinmiştir. Bu anlamda Türkiye'deki heykelcilikte de büyük gelişmeler yaşanmıştır. Kendi kimliklerini oluştururken Batı sanatının etkisinde kalan heykeltıraşlar, yerli ve milli bir anlayışla eserlerini yaratmışlardır. Sanatın toplumsal rolüne inanan bu heykeltıraşlar, çağdaş Türk toplumunun oluşumuna ve kimliğine de katkı sağlamışlardır. Bu heykeltıraşları yakından tanımak için yazının devamını okuyabilirsiniz.

İyi okumalar...

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Zühtü Müridoğlu (1907-1994)

Zühtü Müridoğlu (1907-1994)

Türkiye'nin ilk heykeltraşları arasında yer alan Zühtü Müridoğlu, Cumhuriyet'in kuruluş yıllarında eğitim için Paris'e gitti ve orada heykel sanatıyla ilgilendi. Türkiye'ye döndükten sonra, özellikle Cumhuriyet dönemi liderlerinin heykelleriyle tanınan Müridoğlu, 'Mehmet Akif Ersoy', 'Atatürk' ve 'İsmet İnönü' heykelleri gibi eserleriyle ünlüdür.

Zühtü Müridoğlu- Atatürk Anıtı

Zühtü Müridoğlu- Atatürk Anıtı

Şadi Çalık (1910-1998)

Şadi Çalık (1910-1998)

Şadi Çalık, Türkiye'deki ilk resmi heykel atölyesinin kurucusu olarak kabul edilir. Kendisi, Fransız heykeltıraş Antoine Bourdelle'in öğrencisi olarak Paris'te eğitim gördü. Türkiye'ye döndükten sonra, birçok kamu yapıtı tasarladı ve Atatürk anıtlarının yapımında önemli bir rol oynadı. Çalık'ın en ünlü eserleri arasında Ankara'da bulunan 'Atatürk' heykeli ve İstanbul'daki 'Türk Kadını' heykeli yer alır.

50. Yıl Anıtı- Şadi Çelik

50. Yıl Anıtı- Şadi Çelik

Sabiha Bengütaş (1904-1971)

Sabiha Bengütaş (1904-1971)

1919'da İstanbul Kız Sanat Okulu'na girdi. 1926 yılında ise Paris Güzel Sanatlar Okulu'na gitti ve orada Antoine Bourdelle'in öğrencisi oldu. 1929'da Türkiye'ye döndü ve İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde heykel dersleri vermeye başladı. Bengütaş, Türkiye'deki kadın sanatçılar için öncü bir isimdir. Heykelleri arasında Atatürk, Halide Edip Adıvar, Kâzım Karabekir ve Mimar Kemaleddin gibi tanınmış kişilerin portreleri yer almaktadır.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Sabiha Bengütaş- Atatürk Heykeli

Sabiha Bengütaş- Atatürk Heykeli

İlhan Koman (1921-1986)

İlhan Koman (1921-1986)

İlhan Koman, Türkiye'nin modern heykel sanatının öncülerinden biridir. Eğitim hayatı boyunca İstanbul ve Paris'te öğrenim gördü ve eserlerinde soyut form ve materyalleri kullanarak yepyeni bir heykel anlayışı yarattı. En bilinen eserleri arasında 'Sonsuzluk' heykeli, 'Hommage a Leonardo da Vinci' ve 'Otokon' heykelleri yer alır.

Akdeniz Heykeli- İlhan Koman

Akdeniz Heykeli- İlhan Koman

Nusret Suman (1927-1978)

Nusret Suman (1927-1978)

Nusret Suman, Türkiye'de klasik heykel anlayışının yerini alan modernist bir yaklaşımla eserler üreten heykeltraşlardan biridir. Suman, özellikle insan figürlerini çalışmalarında sıkça kullanmış ve heykelin insan bedeninin hareketini yansıtması gerektiğine inanmıştır. En ünlü eseri ise 'Hitit Güneş Kursu Anıtı'dır.

Nusret Suman- Hitit Güneş Kursu Anıtı

Nusret Suman- Hitit Güneş Kursu Anıtı
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Ratip Aşir Acudoğlu (1898- 1957)

Ratip Aşir Acudoğlu (1898- 1957)

Ratip Aşir Acudoğu, 20 Şubat 1898'de İstanbul'da doğdu ve Sanayi-i Nefise Mektebi'nde resim öğrenimi gördü. Daha sonra Almanya'ya giderek Münih Akademisi'nde çalıştı ve Paris'te Aristide Maillol ve Antoine Bourdelle'nin eserlerinin etkisi altında serbest çalıştı. 1925'te Türkiye'ye döndü ve heykeltıraş olarak çalışmalarını sürdürdü. 

Acudoğu'nun ünlü eserleri arasında Kubilay Şehidi Anıtı, Erzincan Depremi Anıtı ve Yaralı Asker Heykeli yer almaktadır. Heykellerinde insan vücudunun temel özelliklerinden yararlanarak güçlülük, sağlamlık ve uyumluluk duygularını vurgulayan Acudoğu, figürler ve büstler yanı sıra, duygusal yönü ağır basan ve plastik değer taşıyan olgun anıtları da yaptı.

Ratip Aşir Acudoğlu- Şehit Kubilay Anıtı

Ratip Aşir Acudoğlu- Şehit Kubilay Anıtı

Bu içerikler de ilginizi çekebilir!

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
3
0
0
0
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın