Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

Türkiye'den Bir Facebook ya da Twitter Çıkmamasının 9 Nedeni

 > -
3 dakikada okuyabilirsiniz

Neden Türkiye'den bi Facebook bi Twitter çıkmıyor?

Teknoloji şirketlerinin yıllık karlarını açıkladığı şu günlerde herkesin aklına gelen en popüler ve cevabı karışık soru işte bu.
Neden bizden de çıkmıyor? Bizim programcılarımız mühendislerimiz yok mu? İhtiyaç mı yok? İhtiyaç yoksa, bu uygulamalar kullanılmıyorsa neden Dünya TT listesinden Türkçe kelimeler eksik olmuyor? Nasıl Facebook kullanan ülkeler sıralamasında sürekli başa oynuyoruz?

Peki bunları geçelim, yukarıdaki soruya geri dönelim, bu kadar mühendisimiz var, bir o kadar mühendis adayları da üniversitelerde yetişiyor, bi Facebook bi Twitter yaratmak çok mu zor? Onlar yapıyor da biz neden yapamıyoruz, bizden neden çıkmıyor?

Gelin birlikte nedenlerine göz atalım.

1. Bölümünü sevmeyen tercih mağduru öğrenciler

Hayatı boyunca sadece "doğru" olduğunu düşündüğü şey olan "ders çalışma" eylemini herhangi bir amaç ya da hayal uğruna değil sadece takdir edilmek için gerçekleştirmiş, üniversite sınavında da bu bölüm iyidir ya mezun olunca bizim kadir abi de yardımcı olur hem o da bilgisayar mühendisi diyerek bölüme girenler.

2. KPSS mühendisleri

Bi önceki güruha nazaran daha planlı programlı, geleceğini hesaplamış olan kesim. Daha bölüme girmeden mezun olup KPSS'ye girme planları yapan, kapağı devlete atıp emekli olana kadar dünyanın en keyifli mesleğini en verimsiz şekilde heba etmek isteyen insanlardan oluşan grup.

3. Aile baskısı

Bahsettiğimiz boyutta girişimleri gerçekleştirmek büyük teknik altyapı, zaman, maddi ve manevi yüksek efor gerektiriyor. Tabi bu fedakarlıkları yaparken dersleri arkada bırakmamak okulu uzatmamak elde değil, haliyle dört yılın sonunda mühendislik diplomasını görmek için programlanmış bazısı eski kafalı bazısı da maddi zorunluluklardan böyle davranan babaların cesaret kırıcı tavırları.

4. Yöneticilerin konuya olan bakış açıları

santiagonowcast.files.wordpress.com

Ülkedeki teknolojik çalışmalarla en yakından ilgilenmesi gereken kesimin konuya olan ilgisi, konuyla ilgili bilgisizliği, vizyon eksikliği ve teknik anlamda yetersizliği.
Bu ülke AJAX deyince aklına futbol takımı değil asenkron HTTP isteği gelen bir bilim ve teknoloji bakanı görürse işte o zaman gerçekten bahsettiğimiz boyutta teknoloji şirketlerini çıkarmış olacaktır.

5. Olayı çok yanlış anlamış teknokent yöneticileri

O yıl çıkarttığı teknolojik girişim sayısıyla değil, elde ettiği karla, ofislerini kiralamak isteyen firmaların sayısıyla övünen teknokent yöneticileri.
Aralarında gerçekten bu konuda hevesleri olan insanları çıkardığı zorluklarla bürokratik engellerle sindiren, tek amacı üstüne yalakalık yapmak olan çalışanları

6. Az sayıdaki nitelikli girişimcilerin de girişiminin Türk yapımı olduğunu gizlemek zorunda kalması

Tüm dünyada büyük bir kullanıcı kitlesi yaratmış, son dönemde aldığı yatırımla Amerika'ya taşınacağını duyduğumuz ve çok daha büyük başarılar elde etmesini en içten şekilde temenni ettiğimiz connected2.me adlı anlık mesajlaşma servisinin kurucusu Ozan Yerli'nin bi söyleşisinde "Türk yapımı olduğu duyulursa Türkler kullanmaz diye siteyi ingilizce yaptık" demesine sebep olduğumuz için

7. "Boşuna uğraşıyosun bak finaller geliyor bırak şunları da ders çalış" diyenler

Gözünü karartıp bişeyler yapmaya cesaret eden birileri çıktığında hemen onu da kendilerine benzetmek için etrafına doluşan, yaptığını paylaştığı ilk andan itibaren kusurlarını bulmaktan başka hiçbişey yapmayan "yapıcı" olmaktan uzak eleştirilerle teknolojik girişim çıkarmak için en uygunsuz toplumu oluşturanlar

8. Hayal kurmaktan korkanlar, tek önceliği okulu en iyi ortalamayla bitirip kendini garantiye almak olanlar

Dünyayı, çevresini sorgulamaktan aciz. İnsanlığa yeni birşey katmak için bi çabası değil fikri bile olmayan tek isteği düzenin bi kenarında sonsuza kadar banka kredileri ödeyerek yaşamak olan kendindeki potansiyelin farkında bile olmadan geleceğinden uzaklaşan üniversite öğrencileri

9. Üniversiteleri geleceği inşa etme sahası değil ticarethane olarak gören yöneticiler

Yukarıda bahsettiğimiz tüm sosyal etkenler yetmezmiş gibi işleri daha da zorlaştırmaya çalışırcasına insanları bir an önce okulu bitirip çarkların arasına sıkıştırmaya çalışan, devlet üniversitelerinde ailelerinin dişinden tırnağından arttırarak gönderdiği harçlıklarla eğitimini sürdüren öğrencilerin işlerini daha da içinden çıkılmaz hale getiren yöneticiler

Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

FACEBOOK YORUMLARI

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
biryantin

Yüzsüzler ve kitapsızlar çok... Yüzkitabı nasıl olacak??? Kuşun ötmesi mevzuuna hiç girmeyelim :)

osuran-boga03

tivitır feysbuk bunlar pisşeyler kullanmayın diyen biri cumhur başkanıysa tübitakın müdürü hayvanat bahçesinden atanıyorsa neyi tartışıyoruz

bugra-tepebasi

Bu ne bizim muhendisimiz olmamasindan nede matematigimizin kotu olmasindan. Insanimizin surekli kendi ulkesinin disinda dunya capinda basariya ulasmis esyalari ve sosyal siteleri kullanmasindan ve destekleklemesinden kaynaklidir. Ben bu aksam bir sosyal paylasim sitesi kursam hicbiriniz kullanmazsiniz.

muhammed-ali-yilmaz

Tebrik ederim bir kez daha taktir ettim yazarlarını sitenin,çok doğru yazmışsınız.

Gizli Kullanıcı

bu kurduğunuz çakma facebook ve twitterlarla olmaz arkadaş yeni bişey şuan olmayan bişey bulman lazım aynı türkiye neden araba üretmiyo sorusu gibi üretsen ne olurki adamlar pazarı ele geçirmiş zaten yani yeni bişey bilinmeyen ve dikkat çekici bişey lazım

Başlıklar

AjaxBilimFacebookKamu Personel Seçme SınavıTercihTwitterfutbol
Görüş Bildir