Kamudan Yandaşa Reklam Yağdı

-

Reklam sektörünün referans aldığı The Nielsen Company'nin AdEx raporlarına göre, kamu şirket ve kurumları reklam verirken yanlı davranış

Kamu hissesi olan şirketlerin reklam portföyünde hükümete yakın Sabah, Star ve Milliyet ilk sırada bulunuyor . Cumhuriyet, Vakit , Bugün ve Sözcü ise 18 gazete arasında son sırada.

Kamu şirketlerinin reklam dağılımında hükümete yakın gazeteler korunurken, yandaş olmayan gazetelerin cezalandırılması, araştırma şirketi The Nielsen Company'nin AdEx raporlarında gözler önüne serildi. Reklam sektörü tarafından referans alınan rapora göre, Türk Telekom, Emlak Konut, Halkbank, Vakıfbank gibi kamu hissesi olan şirket ve kurumlar, duyuru kullanımlarında yanlı davranış sergiliyor. Şirketler Vakit 'ın üçte birinden az tiraja sahip olan Sabah'a Vakit 'ın 22 katı, Vakit 'ın sekizde biri kadar tirajı olan Star'a ise 17 katı kadar henüz fazla duyuru verdi.

Kamu müesseselerinin, web siteleri, televizyonlar ve gazetelere verdiği reklamları objektif, tarafsız, ilmi ve rasyonel kriterlere göre değil, gazetelerin hükümet politikalarını ve uygulamalarını pozitif ya da negatif ele alışlarına göre planladıkları ve dağıttıkları görülüyor.

AdEx raporlarındaki veriler, hükümete yakınlığı ile tanınmış Sabah, Star, Akşam, Milliyet, Yeni Şafak, Takvim, Türkiye ve Akit gibi gazetelerin kamu ilanlarından aldığı hissenin patlama yaptığını gösteriyor. Kamu kurumları sene ilk 6 ayında en fazla reklamı takriben 34 bin sütun-santim ile Sabah'a verdi. İkinci sırayı 130 bin adetlik tirajına karşın 26 bin sütun santime yakın duyuru verilen Star alırken, üçüncü sırada 24 bin sütun santimle Milliyet bulundu . Bu kurumların yakın geçmişe kadar en çok reklam verdiği gazete olan Hürriyet ise her üç gazeteden henüz yüksek tiraj ve ulaşima sahip meydana gelmesine karşın dördüncü olabildi. En çok duyuru

Yandaş olmayan gazeteler ise yüksek tiraj ve erişimlerine karşın görmezden gelindi. Cumhuriyet, 1.660 sütun santim duyuru alabilirken, 1 milyonun üzerinde tirajı olan Vakit 'a ise kamudan yalnızca 1.536 sütun santim duyuru verildi. 165 bin tirajlı Bugün'ün üçte biri kadar tirajı olan Akit'e ise 10 bin sütun santim ile Bugün'ün on katı duyuru verildi. 868 sütun santimle en az duyuru verilen gazete 360 bin tiraja sahip Sözcü oldu. Ayrı Olarak Türk Telekom Ramazan süresince her gün Sabah, Star, Yeni Şafak ve Akşam'ın Ramazan sayfalarında destekçi olarak bulunuyor . Turkcell ise Ramazan'da her gün Star ve Yeni Şafak'ın birinci sayfasında bant şeklinde sponsorluk ilanları yayınlıyor.

17 ve 25 Aralık yolsuzluk soruşturması kapsamında hakimlerin kararı ile yapılan dinlemelerde hükümete yakınlığıyla tanınmış bir gazetenin yöneticisiyle Halkbank genel müdürü arasında geçen konuşma tartışmalara sebep olmuştu . Telefon görüşmesinde, medya yöneticisi Halkbank genel müdürüne, "Süleyman Bey maaşları ödeyemiyorum, oradan iki milyon yöntemle ." derken, o dönem Halkbank genel müdürü olan Süleyman Aslan'ın; "Burası halka açık bir şirket, açıklayamayacağım kaynak transferleri yapamam." demişti. Medya yöneticisi ise "Bir şey olmaz, ben reklam faturası keser gönderirim sana." karşılığını vermişti.

medya365

Haberin Tamamı İçin:

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!
YORUMLAR İÇİN TIKLAYINIZ

Başlıklar

HalkbankStar tvTürk TelekomTurkcellweb
Görüş Bildir