Edepsizliğin Şehri ''Pompei'' Hakkında 12 Bilgi

-

1. Tarih 23 Ağustos 79

Pompei'de Roma imparatorluğu hüküm sürmekte... İmparatorluğun
başında ise Caligula var... Tarihin gördüğü en gaddar ve sapık hükümdarlarından
biri...

2. Şehrin ''Edepsizliğe'' düşkünlüğü nedeniyle tarihten silindiği inanışı çok büyüktür.

Hatta bazılarına göre Pompei'de Sodom ve Gomore gibi Allah tarafından cezalandırılan şehirlerden birisidir. İmparator Caligula zaten kız kardeşine aşık olarak en büyük günahı işliyordu.

3. Halkın ise ondan geri kalır yanı yoktu.

Pompei'nin dört bir yanı genelevlerle çevriliydi. Ayrıca eşcinsellik çok normal karşılanıyordu.

4. Pompei bir ticaret şehriydi.

Halk bu sayede çok zenginleşmişti.

5. Nüfusun %60'ı Asil, %40'ı Kölelerden oluşuyordu.

Asiller müthiş zenginlik içindeydi. Rivayete göre önce yemek yer daha sonra yediklerini kaz tüyleri kullanarak kusarlardı. Nedeni ise daha fazla yemek yiyebilmek, yemek zevkinden daha fazla faydalanmaktı...

6. Felaket günü şehirde normal hayat devam ediyordu.

O gün hava her günkünden  biraz daha boğucuydu... Üstelik çok hafif de bir deprem olmuş ama fazla önemsememişlerdi. Biraz sonra kül yağmuru başladı. İnsanlar önce çok umursamadı. Belli ki yaşlı Vezüv daha önce de böyle faaliyetlerde bulunmuştu...

7. Ama bu seferki geçmedi, bitmedi.

Paniğe kapılanlar limana doğru koşmaya başladı, bir kısmı ise kendini evine kapadı. Limana doğru koşanları bir sürpriz bekliyordu... Deniz kabarmıştı, azgın dalgalar gemileri lavlara doğru atıyordu. Zaten gökten de iri kum taneleri şeklinde kızgın taşlar yağmaya başlamıştı...

8. Tüm şehrin yok olması birkaç saat sürdü.

Korkunç felaketten kimse sağ kurtulamadı. 18 Kilometrelik bir alan içerisindeki Pompei lavlar altında kalmıştı.

9. Pompei'nin 16.000 kişilik nüfusunun büyük bölümü taş olmuştu.

10. Vezüv öylesine kuvvetli püskürmüştü ki kül bulutları, felaketi haber verircesine Anadolu, Suriye hatta Mısır'a kadar uçuşmuştu.

11. Tüm zenginlikler, makamlar, güzelliklerle birlikte Pompei insanları taş oldu.

O insanlar bugün italya'da açık hava müzesinde görülebilir.

12. Jeologlara göre halkın ölüm sebebi kükürt gazı.

Taşa dönmelerinin sebebi ise yanardağın püskürttüğü volkanik tuzun sertleşmesi... Bu lavlar kalıp oluşturmuş, zamanla içerideki vücut çürümüş fakat kalıp aynı kalmıştır.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
seyfettin-ozyer

Bu yanardağ 17-25 hırsızlarının üstüne püsküremiz mi?

onur-ocak2

Antik Yunan niye yokedilmedi acaba???

m-emre-kuvel

salak saçma soru sorma herşeye karar veren ALLAH tır hesabını sormak biz zavallı kullara düşmez

konohaelfi

"Ayrıca eşcinsellik çok normal karşılanıyordu"

furkan-akin5

sensin edepsiz

m-emre-kuvel

noldu lan battımı başlık sana

eren-gunes

Onca masum öldürülsün bunun sorumlusu Allah olmasın, size garip gelen kültürleri olan insanlar doğal felaketten ölünce de Allah cezalandırdı olsun... Her şeye bir kulp buluyorsunuz ya ona şaşırıyorum.. Kara vebada ölen çocuklar da günahkardı zaten, ya da sıtmadan ölen afrikalı çocuklar, ya da yalova depremindeki ölen insanlarımız. Bunların hepsi günahkar dimi yobaz kafaları..

mehmet-cancan

KENDİNCE GÜNAH ÇIKARMA kardeşim aç kurandan oku gerçekleri kendin gör duy uok ona da inanmıyorsan saygı duy kes sesini..

selcukyildizk

elem dolu azaptan korkacaklar için bir ibret bıraktık. zariyat 37

selcukyildizk

Bunların her birini kendi günahları yüzünden yakaladık. Onlardan taş yağmuruna tuttuklarımız var. Onlardan o korkunç sesin yakaladığı kimseler var. Onlardan yerin dibine geçirdiklerimiz var. Onlardan suda boğduklarımız var. Allah, onlara zulmediyor değildi, fakat onlar kendilerine zulmediyorlardı.Ankubet 40 Süphesiz ALLAH doğruyu söyledi

selcukyildizk

dünyada 3 kişi zekatını 48 ulkede açlık biticek 100 kişi zekatını verse yeryüzünde açlık sona erecek FBI ve CIA raporlarına gore 3 kişinin hasılatı 48 fakir ulkenin hasılatından daha yüksek ondan Sevgili Rabbim farz kıldı Ayrıca ABD nin biyolojik deneylerini afrikalıların uzerinindde yaptığını biliyonmu onlarda test eddiğini biliyonmu fransanın yuz yıllarca onlara yaptığı zulmu duymadınmı onlarn altın ve elmaslarıyla sizin aşıklar sehri parise donduklerine biliyonmu bakınız Anne karnında agzımızı kullanamadığımız için biri bizi gobek bağıyla beslediğini Namusum serefim uzerine yemin ederim siz bakkaldan aldığınız ciklatanın bile bedelini odüyosunuz dimi bu evren kusursuzluk aleminde hiç beklemediğiniz şeyler görücekseniz ben bazılarına sahit oldum mesela akşam küçükken kardeşimle mezarlığın yanından gecerken gözlerimiz gördü görecegini and olssun yakında..... sizde görüceksiniz

selcukyildizk

Şüphesiz Allah, insanlara hiçbir şekilde zulmetmez; fakat insanlar kendilerine zulmederler.Yunus 44 Süphesiz ALLAH doğruyu söyledi

hakan-sakarya

Kardeşim benim anlamadığım nokta şu, lut kavmi helak oluyor olmadan önce melkeler hz luta diyor aileni al git buradan(karısı hariç) onlar kurtuluyor ama orada helak olan bir çok çocuk bebek var onlar suçsuz günahsız neden helak oldu? hiç bir şeyden haberleri yok.. ama hz lut ve ailesi kurtuluyor. neden torpil var...

hakan-sakarya

Bir ara evinin kapısına çıktı; kudurmuş kalabalığa döndü "ey azgınlar, soysuzlar, gelenler benim olduğu kadar kendinize de aziz misafirlerdir; yani hepinizin misafirleridir. Bu kadar da mı insanlığınızı unuttunuz? Bir parça olsun kendinize geliniz." diye söze başladı. Kalabalıktan homurtulu gülüşmelerin geldiğini duyunca "size iki tane genç ve güzel kızımı vereyim. Gözlerinizi bürüyen şehvetinizi onlarla tatmin edin de tek beni misafirlerim karşısında rezil etmekten vazgeçerek buradan uzaklaşın" diye teklifte bulundu. lut kavmini okuyacaksanız bunu göreceksiniz neden hz lut misafirleri korumak için kızlarını bir mal gibi vereyim alın kullanın, (edebsiz bel altı işlerde kullanın diyor?)

m-emre-kuvel

ne masumu lan adamlar birbirlerini düzmekten başka birşey yapmıyormuş bunlar mı düzmek seninde düzülmek hoşuna gidiyorsa bas git hollanda da yaşa

Başlıklar

DepremMısırSuriye
Görüş Bildir