Görüş Bildir
Haberler
Dünya Çapında Playstation4 Satışları 6 Milyonu Aştı

Dünya Çapında Playstation4 Satışları 6 Milyonu Aştı

08.03.2014 - 16:12
bilgicagi.com
İçeriğin Devamı Aşağıda

Dünya Çapında Playstation4 Satışları 6 Milyonu Aştı

Oyun dünyasında büyük heyecan yaratan Sony PlayStation 4 (PS4), satış rekorları kırmaya devam ediyor. Toplam satış rakamları 6 milyonu aşan yeni nesil oyun konsolunun toplam yazılım satışı ise 13,7 milyonu aşan güçlü bir grafik sergiliyor.

Sony Computer Entertainment Inc. (SCE), PlayStation 4 (PS4) yeni nesil oyun konsolunun dünya çapındaki satışlarının 2 Mart 2014 (Japonya Standart Saati) tarihi itibariyle 6 milyon adeti[1] aştığını açıkladı. PS4 yazılım satışları ise 2 Mart 2014 itibariyle dünya çapındaki perakende mağazalarında yapılan satışlar ve PlayStation Store üzerinden gerçekleştirilen dijital indirmeler yoluyla satılan 13,7 milyon adet yazılım[2] ile güçlü bir grafik sergiliyor. PS4 sistemi, dünya çapında 57 ülkede kullanılıyor.

Sony Computer Entertainment Worldwide Studios (SCE WWS) ve aralarında bağımsız geliştiricilerin de bulunduğu sektörün en iyi yazılım geliştiricilerin ve yayıncılarının sunduğu 30’u aşkın heyecan verici oyuna[3] halihazırda ulaşılabiliyor. Bu geniş yelpaze, PS4’ün geliştirici ve yayıncılardan aldığı güçlü desteği yansıtırken

platformun yüksek ivme kazanmasını ve genişlemesini de sağladı.

En çok satan oyunlar arasında, dünya çapında 2,1 milyon adetlik satış rakamına ulaşan KILLZONE SHADOW FALL (SCE WWS), KNACK (SCE WWS), Call of Duty: Ghosts (Activision), FIFA14 (Electronic Arts), Battlefield 4 (Electronic Arts), ve Assassin’s Creed: IV Black Flag (Ubisoft Entertainment) de bulunuyor. Bağımsız geliştiriciler tarafından geliştirilen Contrast (Complusion Gams), Warframe (Digital Extremes) ve Don’t Starve: Console Edition (Klei Entertainment) gibi oyunlar da oyun severlerin büyük ilgisi ile karşılaştı.

PS4 sisteminin oyun portföyü, METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES (Konami Digital Entertainment Co., Ltd.), KINGDOM HEARTS III (SQUARE ENIX CO., LTD), Destiny(Activision), Watch_Dogs (Ubisoft Entertainment), The Witness (Thekla, Inc.), #DRIVECLUB (SCE WWS), inFAMOUS Second Son (SCE WWS) ve The Order 1886 (SCE WWS) gibi büyük bir heyecanla beklenen oyunlar ile genişlemesini sürdürecek.

Birçok kullanıcı, PS4 lansmanından bu yana PlayStation Plus (PS Plus) üyelik hizmetinin sunduğu özellik ve hizmetlerin tadını çıkarıyor. Mevcut üyelerin yanı sıra, PS4 sahiplerinin yarısından fazlasının da PS Plus’ın sunduğu avantajlardan yararlanması, üyelik hizmetinin muazzam büyümesini gözler önüne seriyor. Aboneler, oyunlarda özel indirimler, oyunların buluta kaydedilmesi ve üyelerin gerek SCE WWS gerekse üçüncü parti geliştirici ve yayıncıların popüler oyunlarının tam sürümlerini oynamasına izin veren “Instant Game Collection” gibi geniş bir yelpazeye yayılmış özelliklere hiçbir ek ücret ödemeksizin erişebiliyor. PS4 sahipleri aynı zamanda çevrimiçi çoklu oyuncu ve otomatik yama indirim ve kurulumları gibi hizmetlerden de faydalanıyorlar.

Ayrıca, kullanıcılar 2 Mart itibariyle 3,6 milyondan fazla defa kurulumu yapılan PlayStation App üzerinden PlayStation dünyası ile de temasa geçiyorlar. iPhone veya Android işletim sistemli akıllı telefon ve tabletlere indirilebilen PlayStation App, kullanıcıların PlayStation Store üzerinden içerik satın almasına ve PSNSM üzerinden arkadaşları ile mesajlaşabilmesine imkan veriyor.

Oyun severler, dünyanın dört bir yanındaki dostları ile deneyimlerini paylaşmak için PS4 sisteminin sosyal özelliklerinden da faydalanabiliyorlar. Kablosuz Kumanda Cihazı’nın (DUALSHOCK 4) üzerinde bulunan “SHARE” (paylaş) düğmesi ile 100 milyonu aşkın[4] paylaşım yakalanırken Twitch ve Ustream çevrimiçi video gerçek zamanlı veri aktarım platformları üzerinden de PS4 sistemlerinden 3,6 milyon oyun yayını[5] yapıldı. Oyun yayınları, 56 milyon izleme oturumu yarattı[6]. Dünyanın dört bir yanından milyonlarca oyun severle bir araya gelen PS4 sahipleri sadece geleneksel oyun oynama deneyiminin keyfine varmakla kalmıyor, aynı zamanda sadece PlayStation üzerinden mümkün olan interaktif eğlence deneyimlerini de yaşıyorlar.

Sony Computer Entertainment Inc. Başkan ve Grup CEO’su Andrew House konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Bugüne kadar PS4 sisteminin entegre sosyal yetenekleri ile ilgili aldığımız tepkiler olağanüstü oldu ve oyun severlerin dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılar ile temasa geçmek, paylaşımda bulunmak, oyun oynamak ve bağlantı kurmak için bu eşsiz özelliklerden yararlanmasından son derece büyük bir heyecan duyuyorum. SCE olarak, PlayStation dünyasını, çığır açan oyunlardan oluşan büyüyen kütüphanesi ile genişletmeye ve sadece PS4 üzerinde mümkün olan daha fazla yenilikçi özellik ve hizmet sağlamaya devam edeceğiz.”

[1] Tüketicilere yapılan perakende satışların sayısı SCEI tarafından tahmin edilmiştir. Japonya’daki PS4 satış verileri 22/2/2014 –2/3/2014 tarihleri arasında toplanmıştır. PS4 satış verileri Kuzey Amerika, Avrupa ve Latin Amerika’da 15/11/2013 – 1/3/2014 ve Asya’da 29/11/2013 –1/3/2014 tarihleri arasında toplanmıştır.

[2] Tüketicilere yapılan perakende satışların sayısı SCEI tarafından tahmin edilmiştir. Japonya’daki PS4 satış verileri 22/2/2014 –2/3/2014 tarihleri arasında toplanmıştır. PS4 satış verileri Kuzey Amerika, Avrupa ve Latin Amerika’da 15/11/2013 – 1/3/2014 ve Asya’da 29/11/2013–1/3/2014 tarihleri arasında toplanmıştır.

[3]4/3/2014 tarihi itibariyle mevcut oyunların sayısı.

[4] Veriler 28/2/2014 tarihinde elde edilmiştir.

[5] Veriler 28/2/2014 tarihinde elde edilmiştir.

[6] Veriler 28/2/2014 tarihinde elde edilmiştir.

  • bilgicagi.com
Kaynak: http://bilgicagi.com/Yazilar/16693-du...
Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
1
1
1
0
0
0
0
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın