Görüş Bildir

Twitch Haberleri

Twitch ile ilgili tüm haberler, içerikler, galeriler, testler ve videolar Onedio’da. Twitch ile ilgili son dakika haberleri ve gelişmelerini, yeni içerikleri de bu sayfa üzerinden takip edebilirsiniz.

Popüler İçerikler

Dünya Çapında Playstation4 Satışları 6 Milyonu Aştı
Oyun dünyasında büyük heyecan yaratan Sony PlayStation 4 (PS4), satış rekorları kırmaya devam ediyor. Toplam satış rakamları 6 milyonu aşan yeni nesil oyun konsolunun toplam yazılım satışı ise 13,7 milyonu aşan güçlü bir grafik sergiliyor. Sony Computer Entertainment Inc. (SCE), PlayStation 4 (PS4) yeni nesil oyun konsolunun dünya çapındaki satışlarının 2 Mart 2014 (Japonya Standart Saati) tarihi itibariyle 6 milyon adeti[1] aştığını açıkladı. PS4 yazılım satışları ise 2 Mart 2014 itibariyle dünya çapındaki perakende mağazalarında yapılan satışlar ve PlayStation Store üzerinden gerçekleştirilen dijital indirmeler yoluyla satılan 13,7 milyon adet yazılım[2] ile güçlü bir grafik sergiliyor. PS4 sistemi, dünya çapında 57 ülkede kullanılıyor. Sony Computer Entertainment Worldwide Studios (SCE WWS) ve aralarında bağımsız geliştiricilerin de bulunduğu sektörün en iyi yazılım geliştiricilerin ve yayıncılarının sunduğu 30’u aşkın heyecan verici oyuna[3] halihazırda ulaşılabiliyor. Bu geniş yelpaze, PS4’ün geliştirici ve yayıncılardan aldığı güçlü desteği yansıtırken platformun yüksek ivme kazanmasını ve genişlemesini de sağladı. En çok satan oyunlar arasında, dünya çapında 2,1 milyon adetlik satış rakamına ulaşan KILLZONE SHADOW FALL (SCE WWS), KNACK (SCE WWS), Call of Duty: Ghosts (Activision), FIFA14 (Electronic Arts), Battlefield 4 (Electronic Arts), ve Assassin’s Creed: IV Black Flag (Ubisoft Entertainment) de bulunuyor. Bağımsız geliştiriciler tarafından geliştirilen Contrast (Complusion Gams), Warframe (Digital Extremes) ve Don’t Starve: Console Edition (Klei Entertainment) gibi oyunlar da oyun severlerin büyük ilgisi ile karşılaştı. PS4 sisteminin oyun portföyü, METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES (Konami Digital Entertainment Co., Ltd.), KINGDOM HEARTS III (SQUARE ENIX CO., LTD), Destiny(Activision), Watch_Dogs (Ubisoft Entertainment), The Witness (Thekla, Inc.), #DRIVECLUB (SCE WWS), inFAMOUS Second Son (SCE WWS) ve The Order 1886 (SCE WWS) gibi büyük bir heyecanla beklenen oyunlar ile genişlemesini sürdürecek. Birçok kullanıcı, PS4 lansmanından bu yana PlayStation Plus (PS Plus) üyelik hizmetinin sunduğu özellik ve hizmetlerin tadını çıkarıyor. Mevcut üyelerin yanı sıra, PS4 sahiplerinin yarısından fazlasının da PS Plus’ın sunduğu avantajlardan yararlanması, üyelik hizmetinin muazzam büyümesini gözler önüne seriyor. Aboneler, oyunlarda özel indirimler, oyunların buluta kaydedilmesi ve üyelerin gerek SCE WWS gerekse üçüncü parti geliştirici ve yayıncıların popüler oyunlarının tam sürümlerini oynamasına izin veren “Instant Game Collection” gibi geniş bir yelpazeye yayılmış özelliklere hiçbir ek ücret ödemeksizin erişebiliyor. PS4 sahipleri aynı zamanda çevrimiçi çoklu oyuncu ve otomatik yama indirim ve kurulumları gibi hizmetlerden de faydalanıyorlar. Ayrıca, kullanıcılar 2 Mart itibariyle 3,6 milyondan fazla defa kurulumu yapılan PlayStation App üzerinden PlayStation dünyası ile de temasa geçiyorlar. iPhone veya Android işletim sistemli akıllı telefon ve tabletlere indirilebilen PlayStation App, kullanıcıların PlayStation Store üzerinden içerik satın almasına ve PSNSM üzerinden arkadaşları ile mesajlaşabilmesine imkan veriyor. Oyun severler, dünyanın dört bir yanındaki dostları ile deneyimlerini paylaşmak için PS4 sisteminin sosyal özelliklerinden da faydalanabiliyorlar. Kablosuz Kumanda Cihazı’nın (DUALSHOCK 4) üzerinde bulunan “SHARE” (paylaş) düğmesi ile 100 milyonu aşkın[4] paylaşım yakalanırken Twitch ve Ustream çevrimiçi video gerçek zamanlı veri aktarım platformları üzerinden de PS4 sistemlerinden 3,6 milyon oyun yayını[5] yapıldı. Oyun yayınları, 56 milyon izleme oturumu yarattı[6]. Dünyanın dört bir yanından milyonlarca oyun severle bir araya gelen PS4 sahipleri sadece geleneksel oyun oynama deneyiminin keyfine varmakla kalmıyor, aynı zamanda sadece PlayStation üzerinden mümkün olan interaktif eğlence deneyimlerini de yaşıyorlar. Sony Computer Entertainment Inc. Başkan ve Grup CEO’su Andrew House konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Bugüne kadar PS4 sisteminin entegre sosyal yetenekleri ile ilgili aldığımız tepkiler olağanüstü oldu ve oyun severlerin dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılar ile temasa geçmek, paylaşımda bulunmak, oyun oynamak ve bağlantı kurmak için bu eşsiz özelliklerden yararlanmasından son derece büyük bir heyecan duyuyorum. SCE olarak, PlayStation dünyasını, çığır açan oyunlardan oluşan büyüyen kütüphanesi ile genişletmeye ve sadece PS4 üzerinde mümkün olan daha fazla yenilikçi özellik ve hizmet sağlamaya devam edeceğiz.” [1] Tüketicilere yapılan perakende satışların sayısı SCEI tarafından tahmin edilmiştir. Japonya’daki PS4 satış verileri 22/2/2014 –2/3/2014 tarihleri arasında toplanmıştır. PS4 satış verileri Kuzey Amerika, Avrupa ve Latin Amerika’da 15/11/2013 – 1/3/2014 ve Asya’da 29/11/2013 –1/3/2014 tarihleri arasında toplanmıştır. [2] Tüketicilere yapılan perakende satışların sayısı SCEI tarafından tahmin edilmiştir. Japonya’daki PS4 satış verileri 22/2/2014 –2/3/2014 tarihleri arasında toplanmıştır. PS4 satış verileri Kuzey Amerika, Avrupa ve Latin Amerika’da 15/11/2013 – 1/3/2014 ve Asya’da 29/11/2013–1/3/2014 tarihleri arasında toplanmıştır. [3]4/3/2014 tarihi itibariyle mevcut oyunların sayısı. [4] Veriler 28/2/2014 tarihinde elde edilmiştir. [5] Veriler 28/2/2014 tarihinde elde edilmiştir. [6] Veriler 28/2/2014 tarihinde elde edilmiştir. bilgicagi.com
Metucon'da Espor Fırtınası
Etkinlik içinde etkinlik.YAZANSarp KürkcüBu sene 18.’si düzenlenen METUCON’da eSpor’a da yer var.ODTÜ E-Sporlar Topluluğu’nun düzenleyeceği ve içinde League of Legends, DotA 2 ve Hearthstone’un olduğu turnuvalarının LAN finalleri yapılacak. 8 League of Legends, 14 DotA 2 takımının ve 27 Hearthstone oyuncusunun maçları sonuçlandı ve finaller, METUCON’da gerçekleşecek.Maçların canlı yorumları spikerler tarafından yapılacak, eğer gidemezsiniz de buradaki Twitch adresinden siz de heyecana dahil olabilirsiniz.Oyunların fikstürlerine aşağıdan ulaşabilirsiniz:League of LegendsDotA 2Hearthstone19-20 Nisan 2014’te ODTÜ yerleşkesinde gerçekleşecek METUCON’un sayfasına da buradan ulaşabilirsiniz.
Avea Woops, League Of Legends'ın Resmi Ortağı Oldu
Geçtiğimiz yıl, dünyanın en fazla oynanan online PC oyunu League of Legends’ın (LOL) 2013 Sezonu Mevsim finalleri ve Türkiye Şampiyonası’na sponsor olan Avea, bu yıl işbirliğini daha da genişleterek yeni gençlik markası Woops ile “Riot Games ve League of Legends”ın Türkiye resmi ortağı oldu.12 Temmuz’da düzenlenecek olan “League of Legends 2014 Sezonu Türkiye Büyük Finali”, Türkiye’de lisanslı sporcuların da katılacağı en büyük eSpor organizasyonu olacak.İşbirliğinin detayları ve eSpor’un Türkiye’deki durumu ve gelişimi, Avea Pazarlama İletişimi Direktörü Gelincik Onan'ın ev sahipliğinde, Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu’nun katılımıyla düzenlenen toplantısında paylaşıldı.İşbirliği hakkında konuşan Gelincik Onan, dünyada 1 milyarın üzerinde insanın dijital oyun oynadığını ve sektörün büyüklüğünün yaklaşık 75 milyar dolar olduğunu belirtti. Onan, 'Karşılıklı etkileşimi yüksek, takım olmayı gerektiren, mücadele keyfini yaşatan LOL ve bu kapsamda düzenlenen turnuvalar; ülkemizdeki gençlerin bu tür oyunlara gösterdiği ilgi ve ayırdığı zamanı da göz önünde bulundurduğumuzda, Woops özelinde bizler için çok önemli. İnanıyorum ki; bu yeni işbirliğimiz, ilerleyen dönemlerde hem Türkiye’de eSpor’un daha da gelişmesi hem de bu alanda başarılı olan oyuncularımız için yeni fırsatlar yaratılması yönünde yeni adımlar atılmasına da ön ayak olacak” dedi.TÜİK’in yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de 14-24 yaş aralığında 15 milyon civarında genç nüfus bulunduğunu da sözlerine ekleyen Onan, Türkiye’de gençliğin ihtiyaçlarını en iyi karşılayan markaların başında gelme iddiasıyla 2013 sonunda pazara sundukları Woops’un hedef kitlesi ve sahiplendiği değerler itibariyle League of Legends ile pek çok ortak noktada buluştuğunu söyledi.Dünya genelinde neredeyse Türkiye nüfusu kadar eSpor izleyicisi olduğunu, Türkiye’de de ilginin gün geçtikçe arttığını vurgulayan Onan şöyle devam etti: “Super Data araştırmasına göre, dünyada eSpor’ları izleyenlerin sayısı 70 milyonu aşmış durumda. Dünya genelinde her gün 27 milyon kişi tarafından oynanan League of Legends ise Twitch tarafından yapılan bir araştırmaya göre, her ay 45 milyon kişi tarafından izleniyor. Farklı milletlerden oluşan 27 milyon kişi her gün ortak bir platformda buluşuyor ve 2015’e kadar 42 milyon yeni oyuncunun katılacağı öngörülüyor. Dünyadaki gelişmelere paralel, yoğun genç nüfusuyla ülkemiz de dijital oyunlar için cazip ve sıcak bir pazar. 22.8 milyon kişinin, yani her 3 kişiden birinin PC oyunlarına zaman harcadığı Türkiye, bu oyunlara ayrılan zaman bakımından Polonya ve Rusya’nın ardından dünya üçüncülüğünü elinde bulunduruyor. Türkiye’deki oyuncular toplam vakitlerinin yüzde 70’ini PC ekranı karşısında geçiriyor.”Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu ise “LOL, dünyada yaklaşık 30 milyon kişi tarafından oynanıyor. Neredeyse İstanbul nüfusunun iki katı büyüklüğüne denk geliyor. Riot Games Türkiye ofisi olarak 2014 yılında da, eSporu ana akım haline getirmek, farklı alanlara ilgi duyan insanları bu spor dalına çekebilmek gibi hedeflerimiz var. Avea’nın sektördeki gücü ve kalitesi, amacımıza ulaşırken en büyük destekçimiz olacak. eSpor’a yaptıkları katkıdan dolayı, Avea Woops ailesine teşekkür ediyoruz ve tüm eSpor severleri finallerimize bekliyoruz' diye konuştu.“League of Legends 2014 Sezonu Türkiye Büyük Finali”, Woops ana sponsorluğunda 12 Temmuz’da Ülker Sport Arena’da gerçekleştirilecek ve organizasyon Türkiye’de lisanslı sporcuların da katılacağı en büyük eSpor organizasyonu olacak.eSpor ve LOL’e ilişkin rakamlar…Araştırmalara göre dünyada 1 milyarın üzerinde kişi dijital oyun oynuyor.Sektörün büyüklüğü yaklaşık $75 milyar.Dünyada milyonlarca kişi (+70m) eSporları izliyor.Online oyun oynayan her üç kişiden biri kadın.Ortalama bir izleyici ayda yaklaşık 42 saat harcıyor.LOL her gün yaklaşık 30 milyon kişi tarafından oynanıyor.Genç nüfusun yoğun olduğu Türkiye, 22.8m kişi ile PC oyunlarına harcanan zamanda dünya 3’sü.