Bir Yapay Zeka Oyun Yapmayı Becerebilir Mi? Evet, Angelına Yapabiliyor

Gamer-

Bir Yapay Zeka Oyun Yapmayı Becerebilir Mi? Evet, Angelına Yapabiliyor

Bir Yapay Zeka Oyun Yapmayı Becerebilir Mi? Evet, Angelına Yapabiliyor

Goldsmiths Üniversitesi’nde doktora seviyesinde araştırmacı olan Michael Cook , ilginç bir işin peşinde. 2010 yılında bir yapay zeka modülü olarak hazırladığı ANGELINA ( A Novel Game-Evolving Labrat I’ve Named ANGELINA ) (Evet, isim kendi içinde sonsuz bir döngü aslında), biraz ürkütücü bir konumda aslında.

Projenin özü, The Painting Fool çalışmasından geliyor, kendi kendine resim yapabilen bir sanatçı yapay zekası. Cook bu projeden etkilenip, kendi başına oyun yapabilen bir yapay zekanın temellerini atmak için giriştiği yolda ANGELINA’yı ilginç bir seviyeye getirmiş. İki projede de insan alışkanlıkları ve davranışına uygun içerik hazırlamaya çalışan yapay zekalar var.

İmkansız gibi gözüken bir amaç.

Üstelik, Cook’a göre insanlar, işin içinde ANGELINA’nın olduğunu öğrendiklerinde, oyunlara karşı bakışları olumsuz yönde değişiyormuş. Çünkü yapay zekanın onlara sunduğu içerikte o insan dokunuşunun eksikliği varmış.

Ama Cook yılmıyor, ANGELINA’yı geliştirmeye devam ediyor. Aslında gerçek hayattaki evrim gibi, ANGELINA da Cook’tan öğreniyor. Şimdilik Cook’un girdiği temel parametreleri ve kalıpları kullanarak, geri kalanları yaratma şeklinde çalışıyor ANGELINA ama gün geçtikçe daha az girdiye ihtiyaç duyuyor. Örneğin eskiden Cook’un görsel elementleri seçmesi gerekirken, artık ANGELINA bunları temaya göre kendisi seçebiliyor.

Örneğin yukarıdaki çalışma, tümüyle ANGELINA’nın elinden çıkma. Çok farklı ögeleri birleştirerek, aslında ne kadar karmaşık ve (kimileri için) tramvatik bir içerik sağlayacağının ayırımını yapamıyor kendisi. “ Henüz. ” Cook, böyle tanımlıyor. Benzer şekilde, Ludum Dare 28 ’e katılanlardan bir tanesi de yine ANGELINA. Kendisinin yaptığı To That Sect adlı oyun, huzurluz bir çocuğun hayal dünyasını tanımlıyor. Tema “Sadece bir tane alabilirsin” (You Only Get One) olan bu etkinlik için ilginç bir çalışma.

Anlayacağınız, ANGELINA hâlâ tümüyle çalışan ve karmaşık sistemleri oturtup bizi The Last of Us ya da limbo gibi bir atmosferin içine sokmaktan uzak. Ama dikkatinizi çekerim, buradaki sıfat “uzak” olması. Bu, o noktaya gelebileceği anlamına geliyor.

Haberin Tamamı İçin:

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!
YORUMLAR İÇİN TIKLAYINIZ

Başlıklar

oyun~only
Görüş Bildir