onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Orkestra Şefi Rastgele Hareketler mi Yapıyormuş? Müzisyen TikToker, Orkestralar Hakkındaki Soruları Yanıtlıyor

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video

Orkestra Şefi Rastgele Hareketler mi Yapıyormuş? Müzisyen TikToker, Orkestralar Hakkındaki Soruları Yanıtlıyor

29.10.2022 - 19:03 Son Güncelleme: 26.10.2022 - 13:02

Her geçen gün birbirinden farklı kullanıcı profillerinin yayınladığı videolarla gündeme gelen TikTok'ta Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası'nda görev alan müzisyen Selin Gürol'un paylaşımları da yoğun ilgi görüyor. Videolarına klarnetiyle eşlik eden Gürol, müzisyenliğin yanı sıra düzenli olarak TikTok'ta içerik üretiyor ve en çok merak edilen soruları cevaplıyor. Orkestralar hakkında merak edilen sorulara cevap veren genç müzisyen, yaşadığı deneyimleri tüm detaylarıyla takipçilerine aktarıyor. Gelin, Selin Gürol'un açıklamalarıyla orkestralarda neler olup bittiğini mercek altına alalım.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Solo enstrüman çalanlar, birbirlerinden farklı notalarla çalışıyor.

Solo enstrüman çalanlar, birbirlerinden farklı notalarla çalışıyor.

Selin Gürol, çalgı türlerine göre grup üyelerinin aynı notaları çaldığını söylüyor. Örneğin, keman çalan herkes aynı notlar üzerinden ilerliyor. Ancak solo enstrümanların her biri için farklı notaların belirlendiğini ve onların da kendi notalarına göre hareket ettiğini ifade ediyor. Kulağa karmaşık gelmiyor mu sizce de?

Bu kadar karmaşık bir düzenin başında orkestra şefi olmazsa olmaz.

Bu kadar karmaşık bir düzenin başında orkestra şefi olmazsa olmaz.

Herkesin çalacağı notalar birbirinden ayrı olabileceği gibi gruplar hâlinde aynı notaları çalmalarının da gerekebileceğini söyleyen Selin Gürol, aynı zamanda giriş ve çıkışların doğru yerde olması gerektiğini de belirtiyor. Bu sebeple orkestraların başında mutlaka bir şefin bulunması gerektiğini ekliyor. Aksi hâlde uyum yakalamanın çok zor hatta imkânsız olacağını ifade ediyor.

Sahnenin tamamına hâkim olmak elbette mümkün değil.

Sahnenin tamamına hâkim olmak elbette mümkün değil.

Selin Gürol, orkestra şefinin ne işe yaradığı sorusuna öncelikle şefin çok önemli olduğunu vurgulayarak cevap veriyor. 'Bizi sahnede birinin yönetmesi gerekiyor.' diyerek şeflerin vuruşları, girişleri, çıkışları ve diğer her şeyi kontrol ettiğini belirtiyor. Herkesin yanındaki ya da yakınındaki kişiye bakarak hareket edebileceğini ama sahnenin tamamına hâkim olamayacağını ve bu yüzden orkestra şefine ihtiyaç duyduklarını da ekliyor.

Bir orkestrada herkesin aynı anda hareket etmesi gerektiğini vurgulayan genç müzisyen, bu işin çok milimetrik hesaplarla ilerlediğinin de altını çiziyor.

Bir orkestrada herkesin aynı anda hareket etmesi gerektiğini vurgulayan genç müzisyen, bu işin çok milimetrik hesaplarla ilerlediğinin de altını çiziyor.

Orkestra yapısıyla ilgili çok soru alan Selin Gürol, konser esnasında bir orkestrayla çalışmanın zorluklarından bahsederken herkesin hem kendi enstrümanını hem diğer enstrümanları düşünerek çalması gerektiğini söyleyerek bunun çok ince ilerlemesi gerektiğini vurguluyor. Bu anlamda orkestra şefinin büyük katkısı olduğunu ekleyen Gürol, orkestrada herkesin aynı anda hareket edebilmesinin de çok önemli olduğunu söylüyor. Sadece kendi enstrümanını çalabilmenin değil, uyum yakalayabilmenin ve diğer sesleri tanıyabilmenin de orkestrayı ileriye taşıyan unsurlardan olduğunu belirtiyor.

Sadece konserleri değil, provaları da şef yönetiyor.

Sadece konserleri değil, provaları da şef yönetiyor.

Şeflerin konserlerde olduğu gibi provalarda da tüm ekibin çalışmasından sorumlu olduğunu belirten Selin Gürol, 'Her kafadan bir ses çıkıyor, dolayısıyla provalarda da bizi şefin çalıştırması gerekiyor.' diyor. Şefin tüm orkestrayı ortak paydada buluşturduğunu ifade ediyor. Ayrıca nerelerde hata yaptıklarını görmelerini de yine şef sağlıyor. 'Herkes provalara kendi notalarını ezberleyip gidiyor. Sonra da uyum içinde çalmak için hep beraber şef yardımıyla çalışıyoruz.' diye ekliyor. Şefin tüm detayları provalarda eksiksiz bir şekilde anlattığını söylüyor.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Konserlerde ve provalarda hem notalara hem şefe bakılıyor.

Konserlerde ve provalarda hem notalara hem şefe bakılıyor.

Bir takipçisinin sorduğu 'Benim gördüğüm kadarıyla herkes tüm dikkatiyle önündeki notalara bakıyor. Hiç kimse şefe bakmıyor gibi. Şefe hiç bakmıyor musunuz?' sorusuna eğlenceli şekilde cevap veren Selin Gürol, aslında aynı anda hem şefe hem notalara bakabildiklerini anlatıyor. Gözleriyle notaları takip ettiklerini belirtirken görüş hizalarında şefin elinin de olduğunu söyleyen Gürol, bu sayede hem şefi hem notaları takip etmenin çok kolay olduğunu ifade ediyor. Hatta notaların zaten ezberlenmiş olmasının bu konuyu daha kolay bir hâle getirdiğini de ekliyor.

İki saatlik konserlerin provaları hiç de kısa olmuyor.

İki saatlik konserlerin provaları hiç de kısa olmuyor.

Selin Gürol, konserlerde şefe bakmama gibi bir durumun olmadığını belirttiği videoda iki ya da üç saat süren konserler için günlerce üç saatlik provaların yapıldığını ekliyor. Yani ortada bizim gördüğümüzden çok daha fazla emek var!

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
9
2
1
0
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
ömer

Katılmak zorunda kaldığım tüm klasik müzik konserlerinde uyudum pişman değilim yine olsun yine uyurum…

Asuman A.

Vallahi aydınlanma yaşadım okuyunca, ben "şimdi sen çal, tamam dur, sıra sende, biraz daha seri ol, yavaş çal" işaretleri yapıyor sanıyordum 😂

Asuman A.

😂