Görüş Bildir

Bu haber taslak halindedir!

Haberler
Halk Arasındaki "İki Bayram Arası Düğün Olmaz" İnanışının Altında Yatan Gerçek Nedenler

etiket Halk Arasındaki "İki Bayram Arası Düğün Olmaz" İnanışının Altında Yatan Gerçek Nedenler

Fulin
12.09.2016 - 18:34

Neredeyse atasözü gibi kulağımıza kazınan 'İki bayram arası düğün olmaz' sözünün kaynağı çoğu insan tarafından merak edilir. Peki neden iki bayram arası düğün olmaz? Kurban Bayramı ile birlikte yeniden hız kazanan düğünler öncesi bu inancın temelini araştırdık.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Ülkemizdeki kaynağı bilinmeyen yaygın inanışlardan biri; iki bayram arasında nikah/düğün olmayacağı.

Ülkemizdeki kaynağı bilinmeyen yaygın inanışlardan biri; iki bayram arasında nikah/düğün olmayacağı.

Kaynağı bilinmeyen diyoruz, çünkü bu konu genellikle 'uğursuz' kabul edilir ve üzerine konuşulmaz.

Burada bahsedilen bayramlar elbette Ramazan ve Kurban Bayramı.

Burada bahsedilen bayramlar elbette Ramazan ve Kurban Bayramı.

Özellikle son yıllarda yaz aylarına denk gelen bayramlar, düğün sezonuna denk geldiği için insanlar bu inancın sebebini daha çok merak eder oldu.

Batıl inanç, hurafe gibi tanımlar yapılsa da, aslında her şeyde olduğu gibi bu inancın da birkaç dayanağı var.

Batıl inanç, hurafe gibi tanımlar yapılsa da, aslında her şeyde olduğu gibi bu inancın da birkaç dayanağı var.

Altında gerekçeli bir neden olmasa da, insanlar geleneksel inançlardan kolay kopamıyor. Bu da o inançlardan biri ve aslında birkaç sebebi var.

Bunlardan ilki İslam öncesi Arap coğrafyasına dayanıyor.

Bunlardan ilki İslam öncesi Arap coğrafyasına dayanıyor.

Cahiliye (putperest) dönemde Arabistan'ta Ramazan ayından sonraki ay olan Şevval ayında nikah/zifaf kesinlikle yasaktı. Çünkü bu ayda büyük bir veba salgını olmuş ve çok sayıda insan ölmüştü. Bu da Şevval ayının uğursuz sayılmasına neden oldu.

Zamanla hurafeye dönüşen bu inanışın yanında başka bir sebep de var.

Zamanla hurafeye dönüşen bu inanışın yanında başka bir sebep de var.

Yoksulluğun hüküm sürdüğü yıllarda genellikle tarım ve hayvancılıkla uğraşan insanların yıl içinde alışveriş yaptığı iki dönem vardı; dini bayramlar ve düğünler. Yeni kıyafet, eşya alışverişleri sadece bu zamanlarda yapılırdı.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Bu iki harcama dönemini çakıştırmak maddi açıdan mümkün değildi.

Bu iki harcama dönemini çakıştırmak maddi açıdan mümkün değildi.

Bu nedenle düğünler iki bayram arasında değil, farklı bir dönemde; çiftçiler için hasat zamanından sonraki bir tarihte yapılırdı.

İşin İslami boyutunda yanlış yorumlama olduğu görüşü hakim.

İşin İslami boyutunda yanlış yorumlama olduğu görüşü hakim.

Dini bayramların ilk gününün Cuma gününe denk gelmesi durumunda sabah bayram namazı ve öğlen Cuma namazı arasındaki sürede nikah kıyılmaması tavsiye edilmiştir ve Cuma günü de İslam için bir bayram olduğu için zamanla bu söze evrildiği düşünülmektedir. Yani bahsedilen iki bayram, bayramın Cuma'ya denk gelmesi durumunda sadece birkaç saatlik bir süredir.

Diyanet, inanışın hiçbir dini dayanağı olmadığını belirtiyor.

Diyanet, inanışın hiçbir dini dayanağı olmadığını belirtiyor.

Diyanet İşleri Başkanlığı'na bu konu çok sık soruluyor. Diyanet İşleri Başkanlığı geçtiğimiz yıl bu inanışın bir hurafe olduğunu, çiftlerin yılın diledikleri bir günü ve saatinde evlenmelerinde hiçbir mahsur olmadığını açıkladı.

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
358
60
34
26
19
17
16
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
ElTurcoUnTaco

"Bana bayram günleri dışında iki bayram arasında olmayan bir gün söyleyin " derdi eski din öğretmenim

Murat

ona deki lan yarram ramazanla kurban arası

mehmedalisahan

Bir sahabi Cuma günü düğün yapacakmış. O gün de kurban bayramının ilk günü imiş. Peygamberimiz o sahabiye şöyle seslenmiş: İki bayram arası düğün yapmayınız ... Devamını Gör

RiveryalıGeralt

Çok boş içerikler bunlar. Ramazan atı boyunca bu tür hurafeler yerine daha gerçeğe dayalı tespitler yapılabilir. Evlilik tabii güzel bir şey olabilir nihayet... Devamını Gör