onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Sessiz Filmlerdeki İnanılmaz Sahnelerin Nasıl Çekildiğini Görünce Nutkunuz Tutulacak!

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video

etiket Sessiz Filmlerdeki İnanılmaz Sahnelerin Nasıl Çekildiğini Görünce Nutkunuz Tutulacak!

Gökhan A.
13.01.2017 - 18:44

Günümüz görsel efektlerinin nasıl çekildiğine dair az çok bir fikrimiz var. Peki ya sinemanın ilk dönemlerine denk gelen sessiz filmlerdeki ağzımızı açık bırakan sahneler nasıl çekiliyordu hiç merak ettiniz mi? Twitter'daki Silent Movie GIFs hesabının bu konuya açıklık getirdiği paylaşımlarını sizler için derledik.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Safety Last! (1923) filmindeki saate asılma sahnesi.

Ella Cinders (1926) filmindeki kaşı gözü aynı oynayan kadın sahnesi.

Ön tarafta kitap gibi gözüken şey aslında bir dekor. Bu dekorun hemen arkasına yerleştirilen siyaha boyanmış bir cam ile kadının yüzünün bir tarafı kapatılarak çekim yapılmış. Sonrasında bu siyah cam diğer tarafa konulmuş ve kaydedilen filmin bandı geri sarılarak bu bandın üzerine yeniden 2. çekim yapıldığında bu efekte ulaşılmış.

The Black Pirate (1926) filminde bıçakla yelkenden aşağıya kayması.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Sherlock Jr. (1924) filminde Buster Keaton'ın tamamlanmamış bir köprüden geçmesi.

Yine iki çekimden oluşan bir sahne. İlk önce köprü sağlamken çekilen sahnede altta siyaha boyanmış bir cam kullanılıyor. Ardından kamyon sahnesinin çekimi için köprü parçaları çıkarılıyor ve bu sefer siyah cam üst tarafa yerleştirilerek aynı bandın üzerine ikinci çekim yapılıyor.

Modern Zamanlar (1936) filminde Charlie Chaplin'in tehlikeli bir alanda paten yapması.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Ben-Hur (1925) filminde Hz. İsa'nın cüzzamlıları iyileştirmesi.

Görüntü yönetmeni Karl Struss bu sahnedeki efekte ulaşmak için renk filtresi kullanılan bir teknik geliştirdi. Filtre ayarlandığında cüzzam için kullanılan makyaj kadınların yüzünde gözükmüyordu.

Karl Struss, aynı tekniği 1931 yapımı Dr. Jekyll ve Mr. Hyde filminin değişim sahnesinde ters olarak kullanmıştı.

Little Lord Fauntleroy (1921) filmindeki karakterin kendisini yanağından öpmesi.

Yukarıda bahsettiğimiz siyah cam uygulaması burada da devam ediyor ama onlar kadar basit değil. Kamera ve dekor hiç hareket etmemesi için birbirine sabitleniyor. Soldaki görüntüyü oluşturmak için ilk çekim yapılıyor ve bu görüntü dekor üzerindeki cama siyah boyayla boyanarak mükemmel bir silüet oluşturuluyor. Toplamda 3 saniye olan şu sahne 15 saatlik çalışmanın bir ürünü.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Şimdi de 1927 yapımı Metropolis filminde yer alan 3 sahnenin nasıl çekildiğine bir bakalım.

Bu sahnede yarı saydam bir perde ve arkadan hareketli görüntü yansıtılan projektör kullanılmış.

Kameranın önüne konulan kıvılcımlar arkadaki büyük bobinlerden çıkmış izlenimi veriyor.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Gazla doldurulmuş ve elektrikle aydınlatılmış dairesel cam tüpler birbirinin içinden geçerek bu efektin oluşmasını sağlamış.

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
451
113
79
9
7
6
2
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
Mr Logical

İnsan beyni ne tuhaf. Yıllar sonra anlık canlı görüntü ile iletişim kurulabileceğini öngörmüş, filme koymuşlar ama ahize olmasa da olur dememiş/diyememişler...

şimdi bu içeriği biz hazırlasak onedio kabul etmez niye webteknoda aynısı geçen gün yapıldı der ama kendisi çalıyo hiç sıkıntı yok amk editörler biraz özgün ... Devamını Gör

AL PACİNO

Şimdiki gibi bilgisayar filan yok yahu düşünebiliyormusunuz vallahi helal olsun