Şairler Derneği'nden Sokak Şiirlerine Savaş
Şairler Derneği'nden Sokak Şiirlerine Savaş
Şairler Derneği, “şiir sokakta” akımını sert bir dille eleştirerek, genç şairleri ve yazarları bu akımdan uzak durmaları konusunda uyardı.
Şairler Derneği Başkanı, şair, yazar Nejat Gülgen, derneğin aylık olarak yayınladığı şiir ve edebiyat dergisi Sarhoşgemi ‘nin Ocak sayısında, ‘Şiir sokakta değil kitapta güzel’ başlıklı bir eleştiri kaleme aldı. Yazıda son zamanlarda genç nüfus arasında hızla yayılan şiir sokakta akımını ağır bir dille eleştiren Gürgen, birçok sokak duvarını süsleyen duvar şiirlerinin yaratıcılıktan uzak olduğunu, şiirin büyüsünü bozup, sıradanlaştırdığını iddia ederek, edebiyat ve şiir çevrelerinde hararetli bir tartışmanın fitilini ateşlemişti.
Tartışmalar, dernek başkanı Nejat Gülgen’in, geçen hafta dernek üyesi şairlerle beraber, Cihangir, Tophane, Fındıklı’daki duvara yazılmış şiirlerin üzerini boya ile kapatması üzerine tekrardan alevlenmiş durumda.
Konuyla ilgili olarak Beyoğlu Belediyesi’ne bir şikâyet dilekçesi verdiklerini söyleyen Gülgen, “Bu yeni akım, hayalgücünü sıradanlaştırıp meta haline dönüştürürken, sanat da zanaatlaşıyor. Böylece yazı da söz de uçuyor” diyerek tüm genç şairlere bu yeni akımdan uzak durmalarını önerdi. Gülgen, “şiir sokakta değil, tozlu kitap sayfalarında güzel” diyerek sözlerini tamamladı.
Facebookta 250.000’e yakın kişinin üye olduğu, ikinci yeni grubunun yöneticisi, şair Hamdi Eraslan ise Gülgen’in sözlerini sert bir dille eleştirdi. Eraslan şunları kaydetti: “Öncelikle bir şair olarak Gülgen’in sözlerinden büyük bir utanç duyduğumu belirtmek isterim. Bu şiiri, sanatı hayatın içinden çıkartıp, galerilere, sergilere, kütüphane raflarına hapsetme anlayışının bir ifadesidir. Şiirin yeri tozlu kitap rafları değil bir ağacın gövdesidir, oturduğumuz bankın üzeridir, beklenmedik bir anda karşınıza çıkan sokak duvarlarıdır. Şiir sadece sokakta değil her yerde güzel” diyerek sözlerini tamamladı.
Şiir sokakta akımı, geçmişi 1968 Fransa’sına kadar uzanan bir akım. Bizde ilk olarak Gezi Direnişi sırasında Fransız Kültür Merkezi ve Taksim duvarlarına yazılan Ece Ayhan’ın “Düzayak çivit badanalı kent…” yazısı ile başladı. İkinci Yeni grubunun organizasyonu ile yaygınlaşarak tüm yurda yayıldı. Kullanıcılar duvarları bir defter sayfası gibi kullanarak şiirler yazıyor ve yazdığı şiirlerin fotoğraflarını çekip sosyal medya üzerinde paylaşıyorlar.
Yorum Yazın