onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Oyun Deneyimleme Sürecindeki Yolculuğumuz: The Player’s Journey

etiket Oyun Deneyimleme Sürecindeki Yolculuğumuz: The Player’s Journey

Ercan Altuğ Yılmaz
03.07.2023 - 21:25 Son Güncelleme: 17.07.2023 - 21:22

Oyuncunun yolculuğu, bir kişinin bir oyunla veya etkileşimli deneyimle uğraşırken içinden geçtiği süreci ifade eder. Oyuncuların oyunlarının başından sonuna kadar karşılaştıkları çeşitli aşamaları ve deneyimleri kapsar.

Amy Jo Kim, “The Player’s Journey” olarak bilinen bir oyun tasarımı modeli geliştirmiştir. Bu model kullanıcının bir oyunu deneyimlediği süreci ifade eder.

İçeriğin Devamı Aşağıda chevron-right-grey
Reklam

Oyuncunun yolculuğu, aşağıdaki aşamalardan oluşur;

Oyuncunun yolculuğu, aşağıdaki aşamalardan oluşur;

Discovery/Keşif: Bu aşama, oyuncuların oyun hakkında bilgi edinmeye başladığı ve oyunun içindeki temel kavramları anlamaya çalıştığı süreci ifade eder. Oyuncular, oyunun kontrol mekanizmalarını öğrenir, karakterleri ve dünyayı tanımaya başlar. Oyunun temel hedeflerini ve ilerleme mekaniklerini anlamaya çalışırlar. Discovery aşamasının başarılı olması, oyuncuların oyunun temel unsurlarına aşina olmalarını sağlar ve ileriki aşamalarda oyuna devam etmelerini sağlar. Çünkü oyuncular, oyuna ilgi duymaya ve ilerlemek için motivasyon kazanmaya başlarlar. Keşif aşamasının etkili bir şekilde tasarlanması, oyuncuların oyunu keşfederken keyif alması ve oyunun derinliklerini keşfetmeye istekli olması için önemlidir.

Onboarding: Bu aşama, oyuncuların oyunun içine girmesi ve oyunu oynamaya başlaması sürecini ifade eder. Oyuncular, bu aşamada oyunun dünyasını ve temel hedeflerini keşfederken becerilerini geliştirirler. Bu sayede kademeli bir öğrenme süreciyle, oyunun zorluklarına adım adım uyum sağlamalarına yardımcı olunur. Onboarding aşamasının etkili bir şekilde tasarlanması, oyuncuların oyunun içine kolayca girmelerini ve oyunun ilerleyen aşamalarında daha derin bir bağlantı kurmalarını sağlar. Oyuncuların keyif alarak ve hızlı bir şekilde oyunu öğrenmeleri, daha uzun süre oyunu deneyimlemeleri ve ilerlemeye devam etmeleri için önemlidir.

Habit-Building: Bu aşama, oyuncuların oyunu düzenli olarak tekrar etmeye başladığı ve oyun deneyimini sürdürmeyi amaçladığı bir süreci ifade eder. Habit-Building aşamasında, oyun tasarımcıları, oyuncuların düzenli olarak oyunu oynamalarını sağlamak için teşvik edici unsurlar ve motivasyon stratejileri kullanır. Bu aşamada, ödüller, ilerleme unsurları, günlük görevler, liderlik tabloları, meydan okumalar gibi mekanikler oyuncuları oyunla bağlantıda tutmak için kullanılabilir. Oyuncular, bu aşamada alışkanlık oluşturarak oyunu düzenli olarak oynamayı isteyecek ve devamlılığını sağlayacaktır.

Mastery/Öğrenme ve Ustalık: Bu aşamasının hedefi, oyuncuların oyunun en yüksek seviyelerine ulaşmasını sağlamak ve ustalık düzeyine gelmelerini desteklemektir. Mastery aşamasında, oyuncular oyunun mekaniklerini ve içeriklerini tam olarak anlamışlardır. Oyunun en zorlu bölümlerini tamamlama, en yüksek skorları elde etme veya diğer oyuncularla rekabet etme gibi ileri seviye hedefler belirlerler. Oyuncular, oyunun derinliklerini keşfetme ve daha karmaşık stratejiler geliştirme konusunda yeteneklerini geliştirirler.

Oyuncu, son bir patron savaşı, zorlu bir bulmaca veya kritik bir karar içerebilen oyunun doruk noktasına ulaşır. Bu, oyunun ana hikayesinin çözülmesine yol açar ve oyuncunun yolculuğuna bir kapanış duygusu getirir. 

Bazı oyunlar, ana hikayeyi tamamlayan oyuncular için ek zorluklar veya aktiviteler sağlayan oyun sonu içeriği sunar. Bu, çok oyunculu modları, baskınları, daha yüksek zorluk seviyelerini veya oyunun ömrünü uzatan ekstra görevleri içerebilir.

Oyunu tamamladıktan sonra, oyuncular başkalarıyla tartışarak veya oyunla ilgili ek içerik arayarak genel deneyimlerini yansıtabilir. Oyunu yeniden oynamayı, farklı seçimleri veya yaklaşımları keşfetmeyi veya yeni bir oyun deneyimine geçmeyi seçebilirler.

Oyuncunun yolculuğunun oyunun türüne, türüne ve kişisel tercihlerine göre büyük ölçüde değişebileceğini unutmamak önemlidir. Ek olarak, oyunların tasarımlarına özgü benzersiz özellikleri veya aşamaları olabilir, ancak yukarıdaki ana hat, oyuncunun oyun oynama yolculuğunu anlamak için genel bir çerçeve sağlar.

Bu yazı, Gamfed Türkiye gönüllülerinden Damla Masacı’nın katkılarıyla yazılmıştır.

Linkedln

Twitter

Instagram

Bu makalede öne sürülen fikir ve yaklaşımlar tamamıyla yazarlarının özgün düşünceleridir ve Onedio'nun editöryal politikasını yansıtmayabilir. ©Onedio

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda chevron-right-grey
Reklam

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
1
1
1
0
0
0
0
Yorumlar Aşağıda chevron-right-grey
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın