Görüş Bildir
Haberler
Leonardo da Vinci'nin İçine Gizli Mesajlar Serpiştirdiği Ünlü Tablosu: Kakımlı Kadın

etiket Leonardo da Vinci'nin İçine Gizli Mesajlar Serpiştirdiği Ünlü Tablosu: Kakımlı Kadın

Hera Syndulla
05.06.2019 - 23:34 Son Güncelleme: 07.06.2019 - 01:59

Leonardo da Vinci'nin sanatsal dehası için edecek tek sözümüz yok. Bu dahi sanatçının yarattığı tüm eserlerde, görünenin de ötesinde mesajlar gizli. Bugün, Sanatın Tarihi vesilesiyle kendisinin bir başka ünlü eseri 'Kakımlı Kadın'a değinirken bir yandan da resme ilham kaynağı olan güzeller güzeli Cecilia Gallerani'den bahsedeceğiz sizlere...

Kaynak: https://twitter.com/SanatnTarihi/stat...
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Leonardo da Vinci'nin "Kakımlı Kadın" adlı eseri, 1489-1490 yılları arasına tarihlenir ve ünlü ressamın dört kadın portresinden biridir. Pano üzerine yağlı boya olarak yapılmıştır ve günümüzde Polonya, Krakow'daki Czartoryski Müzesi'nde sergilenmektedir.

Leonardo da Vinci'nin "Kakımlı Kadın" adlı eseri, 1489-1490 yılları arasına tarihlenir ve ünlü ressamın dört kadın portresinden biridir. Pano üzerine yağlı boya olarak yapılmıştır ve günümüzde Polonya, Krakow'daki Czartoryski Müzesi'nde sergilenmektedir.

Mona Lisa kadar ünlü olmasa da sıkça onunla kıyaslanan eserdeki kişi Cecilia Gallerani'ydi. Cecilia'nın babası, Milano Dükü Ludovico Sforza'nın emrinde çalışan bir adamdı. Bu şekilde Ceilia, Ludovico Sfroza ile tanışmış olmalı...

Sforza'nın Cecilia'ya bir takıntısı olduğu kesin. Çünkü kendisi gibi soylu bir aileden gelmeyen Cecilia'yı çok sevmiş ve ondan metresi olmasını istemişti. Cecilia da nişanlanmak üzereyken nişanı atmış ve Sforza'ya gitmiş, Milano Dükü'ne bir de çocuk doğurmuştu.

Sforza'nın Cecilia'ya bir takıntısı olduğu kesin. Çünkü kendisi gibi soylu bir aileden gelmeyen Cecilia'yı çok sevmiş ve ondan metresi olmasını istemişti. Cecilia da nişanlanmak üzereyken nişanı atmış ve Sforza'ya gitmiş, Milano Dükü'ne bir de çocuk doğurmuştu.

Cecilia, iyi bir eğitime sahipti ve şiire çok meraklıydı. Muhtemelen bu özellikleriyle de bir sanat koruyucusu olan Sforza'nın dikkatini çekmeyi başarmıştı. Ancak Sforza onunla evlenmemiş ve soylu bir kadın ile evlenmeyi tercih etmişti.

Leonardo da Vinci, bu eseri muhtemelen Sforza'nın isteği üzerine yapmıştı. O sırada Cecilia 16 yaş civarındaydı. Cecilia, bu resimde elinde bir kakım tutuyor ve sola doğru hafif tebessümle bakıyor.

Leonardo da Vinci, bu eseri muhtemelen Sforza'nın isteği üzerine yapmıştı. O sırada Cecilia 16 yaş civarındaydı. Cecilia, bu resimde elinde bir kakım tutuyor ve sola doğru hafif tebessümle bakıyor.

Figürün vücudunun dörtte üçünü gördüğümüz 'contrapposto' tarzında bir portre. Gövdesi bizim bakış açımıza göre sola başı ise sağa bakıyor. Biz  Cecilia'nın yüzünün sağ tarafını net bir şekilde görebiliyoruz. Sanki figür hareket ediyormuş gibi gözüküyor.

Bu, Leonardo'nun resimlerinde sıkça karşılaştığımız bir durum. Onun resimlerinde oldukça canlı gözüken figürlerin bir 'anını' görürüz genellikle.

Bu, Leonardo'nun resimlerinde sıkça karşılaştığımız bir durum. Onun resimlerinde oldukça canlı gözüken figürlerin bir 'anını' görürüz genellikle.

Bu da sahnenin ve figürlerin gerçekliğini arttırır. Dikkat ettiyseniz, Cecilia sol taraftan kendisine doğru gelen birine bakıyor gibi ya da orada ilgisine çeken bir şey görmüş gibi bakmaktadır. Sanki başını az önce çevirmiştir.

Cecilia'nın saçları ise coazone modelindedir. Yani saç ikiye ayrılıp çenenin altında birleştirilmiş, geride de uzun bir örgü yapılmıştır.

Cecilia'nın saçları ise coazone modelindedir. Yani saç ikiye ayrılıp çenenin altında birleştirilmiş, geride de uzun bir örgü yapılmıştır.

Başında ise sarı ve siyah bantlar ile sabitlenmiş bir tülbent bulunmaktadır. Boynunda gördüğümüz boncuklu siyah kolye ise Cecilia'nın bembeyaz teni ile bir zıtlık oluşturur, aynı zamanda figüre estetik bir görüntü de kazandırmaktadır.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Resimde en önemli detaylardan biri de Cecilia’nın kucağında bulunan kakım ya da diğer adıyla ermindir. Bu dönemlerde kakımlar evcil hayvan olarak besleniyordu.

Resimde en önemli detaylardan biri de Cecilia’nın kucağında bulunan kakım ya da diğer adıyla ermindir. Bu dönemlerde kakımlar evcil hayvan olarak besleniyordu.

Tabii herkes tarafından değil, sadece soylular tarafından... Bu yüzden bu hayvan soyluluğun da bir sembolü olarak kullanılmıştır. Aslında kakımların bazı özellikleri, onların soylular tarafından sevilmesine yol açmıştır. 

Mesela bir kakım, bir avcıdan ya da başka bir şeyden kaçarken ölmek pahasına çamurlu ve pis deliklere girmez. İşte bu nedenle kakımlar; asillik, temizlik ve saflık sembolü haline gelmişlerdir.

Ne yazık ki kakımlar yalnızca canlıyken değil, ölüyken de oldukça değerlilerdi. Dönemin soyluları, kakım kürküne epey düşkünlerdi. Ayrıca Ludovico Sforza "Order of the Ermine" yani "Kakım Tarikatı" adlı bir şövalye birliğinin üyesiydi.

Ne yazık ki kakımlar yalnızca canlıyken değil, ölüyken de oldukça değerlilerdi. Dönemin soyluları, kakım kürküne epey düşkünlerdi. Ayrıca Ludovico Sforza "Order of the Ermine" yani "Kakım Tarikatı" adlı bir şövalye birliğinin üyesiydi.

Ayrıca kakımlar doğum ve hamilelik sembolüdürler. Bu yüzden Cecilia’nın resim yapıldığı dönemde şefkatli bir şekilde tıpkı bebek tutar gibi kucağında tuttuğu kakımın, bebeği ya da hamileliği sembolize ettiği düşünülmekte...

Eserin teknik açıdan en önemli özelliklerinden biri Mona Lisa'da da kullanılan "Sfumato tekniği". Keskin hatları yumuşak hale getirmek için yapılan bu uygulama ile resimde sisli ve puslu, mistik bir hava yakalamayı başarır.

Eserin teknik açıdan en önemli özelliklerinden biri Mona Lisa'da da kullanılan "Sfumato tekniği". Keskin hatları yumuşak hale getirmek için yapılan bu uygulama ile resimde sisli ve puslu, mistik bir hava yakalamayı başarır.

Ayrıca resmin arka planı bir restorasyon sırasında siyaha boyanmıştır. Eserin sol üst köşesinde ise 'LA BELE FERONIERE LEONARDO DA VINCI' yazmaktadır. Bu yazı zamanında ufak bir karışıklığa da neden olmuştur.

Resim, Ludovico’nun bir diğer metresi olan Lucrezia Crivelli'nin portresi sanılmış ama daha sonra bu resmin aslında "LA BELLE FERRONIERE" olduğu anlaşılmıştır.

Resim, Ludovico’nun bir diğer metresi olan Lucrezia Crivelli'nin portresi sanılmış ama daha sonra bu resmin aslında "LA BELLE FERRONIERE" olduğu anlaşılmıştır.

Le Belle Ferroniere, 1490, Louvre Müzesi, Paris.

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
246
129
37
20
13
8
6
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
portside

Leonardo da kim. Iki resim yapmış da birşey mi olmuş. Biz ülkedeki siyasiler matbu basılan oy pusulası içinde mesaj bulup, seçim iptal ettiriyor.

Sarper Yıldız

Cidden ironiyi anlamadın mı yoksa ironiye ironiyle mi karşilik verdin?

Met s

'kakımlı' ismini hangi lavuk koymuş bu tabloya..adam resmen ''BAKIMLI'' kadın tablosu yapmış.. :))

Dorian Gray

Acaba korkunçlu kadını da leonardo mu yapmıştı =D