Görüş Bildir
Haberler
Erkeklerin Aklını Başından Alan, 19. Yüzyılın Güzellik Sembolü İran Prensesi: Qajar

etiket Erkeklerin Aklını Başından Alan, 19. Yüzyılın Güzellik Sembolü İran Prensesi: Qajar

Rinascita
23.11.2018 - 18:52

Her kültürün kendi standartları vardır. Tanımların kültürden kültüre değiştiği düşünülünce kim güzel olarak adlandırılabilir ki? Ayrıca zaman da bu değişimi elbette etkiliyor. İran kültüründe güzelliğin tanımı da 19. yüzyılın Batı kültüründen oldukça farklıydı. Bu farklılığın en güzel örneğini sizler için TheMindCircle'dan derledik.

Kaynak: http://themindcircle.com/tadj-es-salt...

1. Eskiden kadınsı özellikler erkeklerde, erkeksi özellikler de kadınlarda güzel görülürdü.

1. Eskiden kadınsı özellikler erkeklerde, erkeksi özellikler de kadınlarda güzel görülürdü.

Dolgun kaşları ve bıyıkları olan kadınlar çekici bulunurdu. Hatta birçok kadın maskara kullanarak kaşlarını ve bıyıklarını olduğundan fazla göstermeye çalışırdı. Erkekler ise zayıf ve kırılgan olduklarında çekici kabul edilirdi.

2. Batı dünyasıyla olan yoğun etkileşim elbette bütün kültürleri etkiledi. Dolayısıyla güzellik standartları da değişti. Ama 19. yüzyıl İran güzellik standartlarını düşününce akıllara tek bir kadın geliyor.

2. Batı dünyasıyla olan yoğun etkileşim elbette bütün kültürleri etkiledi. Dolayısıyla güzellik standartları da değişti. Ama 19. yüzyıl İran güzellik standartlarını düşününce akıllara tek bir kadın geliyor.

3. İran güzelliğinin sembolü Prenses Qajar!

3. İran güzelliğinin sembolü Prenses Qajar!

Tam adı Zahra Khanım Tadj es-Saltaneh. 1883-1936 yıllarında yaşadı. İran kralı Naser al-Din Shah'ın kızıydı. Eşi Amir Hussein Khan'dan iki kızı, iki de oğlu olmuştu. Sonraki yıllarda boşandılar.

4. Qajar'a aşık olanlar arasında 'Ey Taj' takma adını kullanan İranlı şair Aref Qazvini de vardı.

4. Qajar'a aşık olanlar arasında 'Ey Taj' takma adını kullanan İranlı şair Aref Qazvini de vardı.

5. Zahra döneminin ilk feminist kadınları arasında yer alıyordu.

5. Zahra döneminin ilk feminist kadınları arasında yer alıyordu.

Kadınların özgürlüğü için kurulan Anjıman Horriyyat Nsevan adlı grubun kurucu üyelerinden biriydi. İran'da kadın hakları konusunda çalışmalarda bulundu. Entelektüel bir kadın, yazar, ressam ve aktivistti. Mahkemede başörtüsü takmayan, batılı tarzı kıyafetler giyen ilk kadındı.

6. Hayatı, Tahran Üniversitesi'nden Harvard'a akademik çalışmaların konusu oldu.

6. Hayatı, Tahran Üniversitesi'nden Harvard'a akademik çalışmaların konusu oldu.

7. Dilerseniz bu değerli kadının diğer fotoğraflarına hep beraber bakalım. 👇👇

7. Dilerseniz bu değerli kadının diğer fotoğraflarına hep beraber bakalım. 👇👇

8.

8.

9.

9.

10.

10.

11.

11.

12.

12.

13.

13.

14.

14.
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
1290
688
322
182
138
137
117
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
Sedat Yılmaz

o dönemde kadınların tiyatroda oynaması yasak olduğu için kadın rolünü oynayan tiyatrocular bu resimdekiler. bunu iki yıl önce öğrendim ama hala bu sahte hab... Devamını Gör

Pickle Rick

Tam da bunu yazmak için gelmiştim.

komunist.bankacı

Tarihin hiçbir döneminde hiçbir erkek böyle bir kadını çekici bulmaz, kaldı ki bulunmamış da zaten, resimler kadın kılığına giren erkek bir tiyatrocuya ait. ... Devamını Gör

Abucii ciii cii

İçerik doğru değil. Resimlerdeki adam o dönemin soytarılarından. Bu haberin doğrusunu merak edip araştırmıştım daha önce. Kralın zaaflarını eleştirel amaçlı ... Devamını Gör