Duygularımızı Yansıtıyor! Araştırmalara Göre Emoji Kullanan İnsanlar Daha Nazik ve Samimiler

-

Emojiler neredeyse dilimizin yerine geçecekler. Motherboard'da rastladığımız araştırmaya göre zaten duygularımızın en gerçek halini emojiler yansıtıyor.

Kaynak: http://motherboard.vice.com/read/people-...

Şöyle düşünün, bir arkadaşınız hasta olduğunu ve akşam gelemeyeceğini söylüyor.

Eğer aklınıza ilk gelen '🤒💤' ise sadece 'tamamdır' yazan birine göre daha nazik bir kalbiniz olabilir.

Bir araştırmaya göre, emoji kelimeler kadar etkili bir iletişim aracı olabilir.

Araştırmacılara göre bir insanın kişiliğini kullandığı emojilerden yakalayabilirsiniz ve nazik insanlar daha sık emoji kullanır.

'Trends in Cognitive Sciences'da bu hafta paylaşılan bir araştırmada, emojilerin artık yazı dilinde sözsüz iletişimin (mimikler, jestler) yerine geçmeye başladığını belirtiyor psikologlar.

Bir 😉 ya da 💃 bir insanın kişiliğini çözmede bir kaş kaldırma veya utangaç bir gülümseme kadar etkili olabilir. Bunlar samimiyetin göstergesi.

"Bir insanın ne kadar uyumlu veya cana yakın olduğu gibi kişilik özelliklerine bakınca emojilerle bağlantılı olduğunu gördük." dedi Linda Kaye.

Emojiler anlam karmaşasını azaltmak için, mesela şaka yaptığınızı belirtmek için, kullanılmakla beraber dijital iletişimde kaybolan tonlamayı iletebilmek için de özellikle kullanılıyor.

Emojilerle yapılan sohbetler yüz yüze yapılanlardan daha dikkatli düşünülüyor.

Çünkü yüz yüze muhabbette yüz ifadeleriniz akıcı ve istemsiz.

Araştırmacılar emojilerin ifade edilmeden anlaşılan duyguları da geliştirebileceğini öne sürdü.

Yani emojiler duygunun doğru formu olarak bile görülebilir.

O zaman dans! 💃💃💃

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
hastalik-hastasi

Ben mi nazik ve samimiyim o_o hic sanmiyorum.

nesli1903

Emoji tiryakisi değilim ama yerine göre ben de kullanmayı seviyorum ve gerçekte ne hissediyorsam ona göre kullanıyorum.Ama bu benim sempati güzeli yapmaz çünkü yeri geliyor,nezaketi elden bırakmak zorunda kalıyorum.Emojiyi kötüleyip hakaret ve hatta neredeyse tehdit derecesine varan abartılı tepkiler görüyorum ve size tek şey söylemek istiyorum.1 elinizde 5 parmak var ama o 5 parmağın boyutları da işlevleri de farklı.Tek ortak özellikleri aynı elinizde olmaları.Demek istediğim;sırf yapılan bir araştırma hayatımızda olan bir şeyi çok kullananı olumlu kalıba sokuyor diye bu sizi emoji kullanmadığınız için kötü insan yapmaz.Her halta emoji koyup sahte davranan da olur,dozunda kullanıp gerçekten samimi olduğunu anlatmaya çalışan da olur.Yani kişinin nezaketi-samimiyetini kullandığı emojilere göre yargılayamazsınız.Çünkü bu,karakter meselesidir ve kişiden kişiye değişir.Yani;her insanın karakter yapısı aynı şeyi yapsalar bile sonuçta farklıdır.

coolcrepeer12

Ben emoji kullanırım xD ve gerçekten nazik ve samimi biriyim 😊

meyyus

ben o kadar şey yazıp, uzun uzun mesajlaşırken karşımdaki bana sadece emojiyle cevap veriyosa ben onun zorla ya da istemeyerek falan konuştuğunu düşünürüm, samimi gelmez, sinirim bozulur açıkçası

jaymz-jetfeeld

Kime göre neye göre aq? :( yazan biri gerçekte götüyle gülüyo olabilir. Hiçbir şey duyguların yerini tutamaz.

Başlıklar

Kaş
Görüş Bildir