Tüccarlardan Manastırlara, 19. Yüzyıl Çin'inden İlginç Fotoğraflar

-

Antikacı Stephan Loewentheil'in toplamak için onlarca yıl harcadığı hem Batılı hem de Çinli fotoğrafçılar tarafından çekilmiş fotoğraflarla dolu koleksiyonunda şu an 15,000'den fazla fotoğraf bulunuyor. Loewentheil'in 1850 ile 1930 yıllarını kapsayan bu koleksiyonundaki 120 fotoğraf ise Beijing'deki bir müzenin açılış fotoğraf sergisi için ilk kez sergileniyor. Milletin 1850 ile 1880 yılları arasındaki şekline odaklanan sergi, aktörlerin portrelerinden berberlere, manzara fotoğraflarından Çin Seddi gibi mimari yapılara kadar uzanıyor.

Ayrıntılar Daily Mail kaynaklı haberimizde:

Kaynak: https://www.dailymail.co.uk/news/article...

Bir adam ve bir kadın hafif kamburca oturuyorlar ve direkt olarak kameraya bakıyorlar.

Fotoğrafın siyah-beyaz oluşu abartılı ve ayrıntılarla donatılmış altın işlemeli ve mitolojik yaratıklarla dolu elbiselerinden bir şey eksiltmiyor. Süslü bir saç aksesuarı kadının başının tacı olurken, adamsa dışarı doğru açılan iki parçalı bir şapka takıyor.

1870'li yıllarda çekilmiş bu iki oyuncunun fotoğrafı da 19. yüzyıl Çin'ine bir pencere gibi açılan yeni sergide bulunuyor.

Ulusun halkı ve işler gözler önüne seriliyor: Üst düzey bir yetkili, bebeğiyle bir anne, bir tüccar, berberler ve genç bir kadın.

Ürün taşıyan bir deve kafilesi, Çin Seddi'nin görkemi, tepeden aşağı akan su, büyüleyici bir manastır, Çince karakterlerin kullanıldığı tabelalarla dolu bir sokak...

İçinde 120 fotoğraf bulunan ve 1850'lerden 1880'lere uzanan sergi, 15,000 parçalık, toplaması onlarca yıl almış bir koleksiyonun sadece küçük bir kısmı.

Antikacı Stephan Loewentheil'in toplamak için onlarca yıl harcadığı hem Batılı hem de Çinli fotoğrafçılar tarafından çekilmiş fotoğraflarla dolu koleksiyonundan 120 fotoğraf Beijing'deki bir müzenin açılış fotoğraf sergisi için ilk kez sergileniyor.

"İmgelem ve Yansıma: Loewentheil Koleksiyonu'ndan 19. Yüzyıl Çin'inin Fotoğrafları" sergisi Beiijng'deki Tsinghua Üniversitesi Sanat Müzesi'nde 31 Mart'tan itibaren sergilenecek.

Eserlerse birkaç yabancının elinden çıkma: Ülkeyi ziyaret eden İtalyan Felice Beato, İskoç John Thomason ve İngiliz Thomas Child bu isimlerden bazılarıyken, öne çıkan Lai Afong gibi Çinli fotoğrafçıların da eserleri bulunuyor...

Müzenin internet sitesinde ise şu sözler yer alıyor: "Burada sergilenen her fotoğraf, fotoğrafik sanatın zirve noktası, incelenmeye değer bir ustalık eseridir. Fotoğrafik sanat bizleri yazılı sözün ötesine götüren bir dolaysızlıkla zamanın ve mesafenin içinde taşır."

Beato'nun fotoğrafları arasında Yaz Sarayı'nın tahrip edilmeden önceki hali de bulunuyor.

Beato Çin'e 8 Ekim 1856'dan 18 Ekim 1860'a kadar süren, Fransız ve İngiliz kuvvetlerinin Guangzhou ve Beijing gibi şehirleri işgal edip, İmparator'un Yaz Sarayı'nı yaktıkları İkinci Afyon Savaşı'nı fotoğraflamaya gitmişti.

CNN'in haberine göreyse, serginin üzerinde durduğu dönem 1850'lerde başlamak üzere "Çin'deki kağıt fotoğrafların doğuşunu" ve "Kimyasalları kağıda işlemek için kullanılan yumurta akı baskı ve negatiflerin taşınabilir karanlık odalarda cam tabakalarda işlendiği 'ıslak levha' yönteminin ilk örneklerini içeriyor."

Leowentheil ise CNN'e verdiği röportajda şöyle diyor: "Çin fotoğrafçılığında ve Çin fotoğrafçılarında Çin'de yeterince bilinmeyen bir eşitlik var. Erken dönem Çinli fotoğrafçılarından bazıları dahiydi."

İlgi çekici bir şekilde giyinmiş iki oyuncunun fotoğrafını çeken Lai Afong'un ülkenin en saygın fotoğrafçılarından biri olduğu düşünülmekle birlikte, Hong Kong'daki ilk fotoğraf stüdyolarından birini kurduğu da biliniyor.

Kendi stillerini yaratan Çinli fotoğrafçılar, kendi sanatsal geleneklerine dikkat çeken, portrelerin "kompozisyon ve ışık açısından daha çok resim gibi muamele gördüğü" bir örnek oldular ve Loewentheil, bu fotoğrafçıların "resmedilmiş Çinli atalarının portrelerini taklit ediyor" gibi göründüklerini söylüyor.

Bu durum sergideki fotoğraflarda da gözlemlenebiliyor.

Bu fotoğraflardan birinde direkt olarak karşıya bakan kadın gülümsemiyor ve siyah çizgili beyaz elbisesi üst sınıf bir birey olduğu hissini veriyor. Kameraya karşı olan bu farkındalık ve direktlik zengin tüccarın ve bebeğini tutan annenin olduğu fotoğraflarda da fark edilebiliyor.

Brooklyn'deki 19. Yüzyıl Nadir Kitap ve Fotoğraflar Dükkanı'nın sahibi olan Leowentheil, dükkanının sitesinde yazdığına göre erken Çin Fotoğrafçılığı'nı konu edinen en büyük Çin Fotoğrafçılığı koleksiyonuna sahip.

Leowentheil "Fotoğrafçılık tarihin en büyük koruyucusudur." diyor CNN'e.

"Yıllar boyu, yazılı sözler tarihi iletmenin yolu olmuştu. Fakat erken fotoğrafçılık Çin'deki ve diğer her yerdeki kültürü yüzyıllardır olduğu gibi koruyor çünkü her şeyi değiştiren teknolojik gelişmelerle simultane ilerledi."

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
himura-battousai

keske fotograflarin üstüne yazilari cevirmeye calismasaydin. orjinal sitesinden komple kopyalayip google ceviricide cevirip rastgele eklemissin. alakasiz fotolarin aciklamasi alakasiz yerlerde.

Başlıklar

AfyonAltınÇinHong KongİngiltereKitapSiyah Beyazanneyumurta
Görüş Bildir