Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

Toplanın Çocukluğa Dönüyoruz: Duck Hunt Oyunundaki Efsanevi Tabanca Nasıl Çalışıyordu?

Gamer-

Yazımızın başlığını oluşturan soruyu gördüğünüz zaman neden bahsettiğimizi anlamamışsanız, muhtemelen 90’larda çocuk değildiniz. Yine de olayı merak etmiş olacaksınız ki, buraya gelmişsiniz. O halde hemen açıklayalım. 😁

Bilmeyenlerimiz için, 90’lı yıllarda Nintendo’larda “Duck Hunt” isimli efsanevi bir oyun vardı.

Yani “Ördek vurmaca”. Oyunda ekrana ördekler çıkıyordu ve siz kendi görüş açınızdan, ekranınızda sağa sola uçuşan bu arkadaşları vurmaya çalışıyordunuz. Vurabilirseniz keyifliydi de, vuramazsanız köpeğinizin kıs kıs güldüğünü görmek baya bir sinir bozucuydu.

Bu oyunun, dönemin diğer Nintendo oyunlarından ciddi bir farkı bulunuyordu.

Oyunda kuşları oyuncak bir tabanca yardımıyla vuruyordunuz. O dönem için bir teknoloji harikası sayılabilecek bu özellik, aslında gayet anlamsız olan Duck Hunt oyununun çok sevilmesine sebep olmuştu. Nitekim yıllar sonra bile Nintendo’nun en başarılı 100 oyunu sıralamasında 77. sırada yer bulacaktı bu oyun.

İşte o dönemlerden bize kalan bir soru bu: "O silah ördekleri nasıl vuruyordu, arkasındaki teknoloji neydi?"

Gelelim cevabına.

Oyunu oynarken kullandığımız o tabanca, tıpkı oyunun kendisi gibi, Nintendo’nun üretimiydi.

Asıl ismi NES Zapper‘dı ve “Light Gun” (Işık silahı) ismi verilen işaretleme cihazı grubunda yer alıyordu. Bu cihazlar, günümüzdeki benzerlerinin aksine, ekrana ışık göndermiyor, üzerlerinde bulunan bir fotodiyot vasıtasıyla ekrandan gelen ışığı tanıyorlardı.

Peki, tabancanın ekranın hangi bölümüne tutulduğu nasıl anlaşılıyordu?

Şöyle ki; silahın tetiği çekildiğinde, ekran bir anlık siyaha düşüyor ve diyod algılamaya başlıyordu. Daha sonra ekran parça parça beyaza boyanıyordu. Ekranın silahın baktığı bölümü beyaza boyandığında silahtaki diyot, ışığı algılıyor ve böylece silahın nereye tutulduğu anlaşılmış oluyordu.

Bu esnada oyuncu genelde hiç bir şey fark etmiyordu, çünkü her şey saliseler içerisinde gerçekleşiyordu.

Bunun sonrasında NES Zapper, ekran siyaha düştükten sonra, her hedefi sıralı olarak beyaz ışığa boyuyordu. Daha sonra, diyod ışığı algılayınca, ekranda boyanan hedefin vurulduğu anlaşılıyordu.  Diyod, makineye hedefin vurulduğunu bildirirken; hedeflerin sıralı boyanıyor oluşu, hangi hedefin vurulduğunun anlaşılabilmesine imkan sağlıyordu.

Bu sistem yıllarca oyun dünyasında kullanıldıktan sonra, yerini yeni nesil işaretleme cihazlarına bıraktı.

Pek çok eksiği olan bu sistemin zamana yenilmesinin en önemli sebebi, ekran teknolojisindeki değişimlerdi

İşte durum özetle böyle, bir el oynamak ne iyi giderdi şimdi, değil mi? 😁

Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
osuran-boga03

2 hafta önce ateri aldım bi nebze çocukluguma döndüm

mehmetygt.yoruk

2000 li olmama rağmen sözde doksanlarda biten çoğu şeyi yaptım bu oyun dahil

secox

Vuramayınca o köpeğin iğrenç gülmesine sinirlenip oyunununda seninde amk köpeği deyip oyunu kapan o elit kesim burdamı ;)

06carsiankara

KARAKUTU da Uçak Oyunu,16 BIT SEGA da Sonic Oynamayı Özledim. Vay Be.

tuncer-saltan

yalnız menzili yazmamışsın.Hep merak ederdim ne kadar uzaktan vurabilirim diye.Ama hiç atarim olmadı amk.

Başlıklar

oyun
Görüş Bildir