Görüş Bildir
Haberler
Baskı ve Tecavüz Karşısında Çektiği Acıyı Tuvaline Yansıtarak Sesini Tüm Dünyaya Duyuran Bir Kadın: Artemisia Gentileschi

etiket Baskı ve Tecavüz Karşısında Çektiği Acıyı Tuvaline Yansıtarak Sesini Tüm Dünyaya Duyuran Bir Kadın: Artemisia Gentileschi

Dönemin birçok kadınının yapamadığını yaparak kadınlar için konulan tabuları bir bir yıkan bir kadındı Artemisia...

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Bu içerikte National Geographic ve The Guardian kaynak olarak kullanılmıştır.

Artemisia Gentileschi, 'Madonna ve Çocuk', 'Susanna ve Yaşlılar' ve 'Judith ve Holofernes' gibi eserlerle bilinen bir ressam oldu.

Artemisia Gentileschi, 'Madonna ve Çocuk', 'Susanna ve Yaşlılar' ve 'Judith ve Holofernes' gibi eserlerle bilinen bir ressam oldu.

Yaşadığı dönemde kadına olan bakış açısının ne kadar vahim durumda olduğuna örnek olacak bir hayat yaşadı. Sırf kadın olduğu için sanat okullarında eğitim alma hakkı olmadı. Artemisia Gentileschi bir 'İtalyan Barok' ressamıydı. 

'Madonna ve Çocuk', 'Judith ve Holofernes' ve 'Kleopatra' gibi eserler yarattı. Gentileschi birkaç yıl Floransa'da yaşadı ve daha 1630'da Napoli'ye taşındı. 8 Temmuz 1593'te İtalya'nın Roma kentinde doğan Gentileschi, Barok döneminin en büyük kadın ressamlarından biri haline gelecekti.

Sanatsal becerilerini, kendi başına başarılı bir ressam olan babası Orazio'nun yardımıyla geliştirdi.

Sanatsal becerilerini, kendi başına başarılı bir ressam olan babası Orazio'nun yardımıyla geliştirdi.

Dönemin kadın ressamlarının aksine tuvalinde oldukça cesur davrandı. Diğer kadın ressamlar natürmort çalışmalardan öteye gidemezken, Gentileschi mitolojik ve dinsel figürleri çıplak olarak resmedebilecek kadar ileri gitmişti.

Gentileschi henüz 12 yaşında bir kız çocuğuyken annesini kaybetmesi, hayatının ilk trajedisiydi. Beş yıl sonra babasının meslektaşlarından Agostino Tassi tarafından tecavüze uğradığında başka bir trajedi daha yaşamış oldu. Bu tecavüzün ardından sevgili olmaları ortadaki suçu yok etmişti. 

Ancak Tassi onunla evlenmeyi reddettiğinde Gentileschi'nin babası ona karşı yasal bir dava açtı. Duruşma birkaç ay sürdü. Mahkeme Tassi'yi Roma'dan sürgün etme kararı alsa da bu emir hiçbir zaman uygulanmadı.

Dedikodulardan ve onu suçlayan bakışlardan uzaklaşmak için çareyi evlilikte buldu.

Dedikodulardan ve onu suçlayan bakışlardan uzaklaşmak için çareyi evlilikte buldu.

Gentileschi daha sonra Pietro Antonio di Vicenzo Stiattesi adlı bir ressamla evlenerek Floransa'ya yerleşti. Çok mutlu bir evlilikleri olmasa da sanatsal açıdan birbirlerini çok iyi beslediler.

Gentileschi, Floransa'da Toskana'nın büyük dükü Cosimo de Medici'nin imkanlarından yararlanarak sanatını daha da geliştirme imkânı buldu. Daha sonra 1627'de İspanya Kralı IV. Philip'ten de destek gördü.

Gentileschi, ünlü gökbilimci Galileo da dahil olmak üzere zamanının birçok sanatçısı, yazarı ve düşünürüyle sıkı dostluklara sahipti.

Gentileschi, ünlü gökbilimci Galileo da dahil olmak üzere zamanının birçok sanatçısı, yazarı ve düşünürüyle sıkı dostluklara sahipti.

Dönemin ahlak anlayışına aykırı hallerinden ötürü eleştirilse de bunları asla umursamadı. Yoluna taş koymak isteyenler olsa da, bir şekilde üstesinden geldi. Gentileschi'nin ilk eserlerini, babasının mı kendisinin mi ortaya koymuş olabileceği tartışma konusu haline gelmişti.

'Madonna ve Çocuk' çalışması bazen Artemisia'ya, bazen de babasına atfedilen bir çalışma oldu. Gentileschi'nin ilk imzalı ve tarihli tablosu 'Susanna ve Yaşlılar' çalışmasıydı ve 1610 yılında tamamlamıştı. 

Hikayesini İncil'den alan tablo, tecavüze uğrayan bir kadını zina ile suçlayan iki adamın ona işkence etmesini anlatıyordu. Gentileschi, bazı  resimlerinde bir kadın kahramanı canlandırmıştı. Kendi yaşadıkları, sanatında birkaç kez kendini göstermişti.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

1611 civarında Gentileschi, Judith'i Süryani General Holofernes'i öldürerek Yahudi halkını kurtarmasını tasvir eden 'Judith ve Holofernes'i tamamladı.

1611 civarında Gentileschi, Judith'i Süryani General Holofernes'i öldürerek Yahudi halkını kurtarmasını tasvir eden 'Judith ve Holofernes'i tamamladı.

Resim bu acımasız sahneyi en iyi şekilde gösteriyordu. Judith, hizmetçisi onu tutmasına yardımcı olurken Holofernes'in boğazını deşiyordu. Daha sonra Gentileschi, Holofernes'in ölümünden sonra Judith ve hizmetçinin kopmuş kafayı bir sepette tutarkenki halini gösteren 'Judith ve Hizmetçi' eserini verdi.

Holofernes'in çadırından kaçmaya çalışan Judith ve hizmetçisinin göstermekteydi. Gentileschi ayrıca 1615'te 'Minerva' ve 1621-1622 yılları arasında da 'Kleopatra' gibi eserler verdi. Tarih ve mitolojide bilinen diğer isimler de çalışmalarında figür haline geldi.

Eserlerinde kendi trajedilerinden esinlendiği ve tüm duygularını tuvale yansıttığı görülüyordu.

Eserlerinde kendi trajedilerinden esinlendiği ve tüm duygularını tuvale yansıttığı görülüyordu.

Aynı zamanda kendi otoportresini ele alan sanatçılardan birisiydi. Kısa bir süre sonra 1635'te dini temalı bir başka çalışma daha yaptı. 1639'da babasıyla çalışmak için İngiltere'ye gitti. 

Kral I. Charles'ın karısı Kraliçe Henrietta Maria tarafından Greenwich'teki evi için bir dizi resim yaratması için görevlendirildi. Gentileschi günlerinin geri kalanında üretkenliğini sürdürerek resim yapmaya devam etti.

1653'de Napoli'de öldü. Yaşamı boyunca Gentileschi, görülmemişi yapmayı başarmıştı.

1653'de Napoli'de öldü. Yaşamı boyunca Gentileschi, görülmemişi yapmayı başarmıştı.

Kadın olarak erkek egemen bir alanda yetişmesine rağmen dik duruşuyla dikkat çekmişti. Bugün, sadece güçlü eserleriyle değil zamanının sınırlarını ve ön yargılarını aşma yeteneği için de ilham kaynağı olarak görülmekte.

Bu içeriklerimize de göz atabilirsiniz. 🤗

👇

👇

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
316
103
25
9
9
9
2
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın