onedio
Görüş Bildir
Türkiye’nin Uluslararası Sanat Değerleri Serisi I “Akın Ekici Resimlerinin 10 Özgün Özelliği”
Özellikle son yıllarda Türk resminde dikkat çekici bir portreden söz edeceğim bu yazıda. Bir profil eleştirisi yapacağım. Batıda çok kullanılan bir yöntemdir, bir yaratıcının öne çıkan özelliklerini madde madde sunarlar. Gerçi bir edebiyatçı, bir ressam, bir heykeltıraş ya da aslında pek çok sanatsal yapıtta en zor olan şeylerden biri eleştiridir. Eleştirmenin doğasında sanki “eleştirmek” vardır. Özellikle böyle yazdım, yani negatiften almak vardır. Oysaki böyle olmak zorunda değildir. Eleştiri yüksek beğeni de içerebilir. Teşhislerde bulunabilir. İddialar ortaya koyabilir. Yeter ki bir içerik değeri olsun. Eleştiride bir yazın ya da sanat yapıtını her yönüyle ele alıp değerlendirmek söz konusudur ve bu mantık içinde bir düşüncenin, bir yargının, bir davranışın vb. doğruluk ya da yanlışlığını ortaya çıkarmak, gerçek değerini belirtmek üzere onu inceleyip sonuca varmak durumu söz konusudur. Eleştiri deyince aklıma geldi, bir anlatı vardır, güzeldir.
Türkiye’nin Uluslararası Sanat Değerleri Serisi IV “Pınar Tınç Resimlerinin 10 Özgün Özelliği”
Renkler, mitler, dokular ve adalar arasında bir kaşif: Pınar TınçSanatta mistik modernite akımının en başarılı isimlerinden Pınar Tınç’ın izleyicisiyle buluşacağı yeni koleksiyonu Maji Art Nişantaşı’da 3 Şubat 2024’te başlıyor, 28 Şubat’a dek devam ediyor. Je t'aime adlı sergide ressamın çoğu ilk kez görücüye çıkacak resimleri bulunuyor. Egzotik adaların tutkusu, cıvıl cıvıl renkler, ressamın kullandığı çini mürekkebinin zarafeti ve kompozisyon/düzenleme eşsizliğiyle Pınar Tınç resimleri evrensel/özgünlüğe sahip ve onun resmini anlamak resimlerin kendisi kadar renkli bir dünya. Şimdi ressamın profilini on maddede çıkarmaya çalışacağız, bakalım.
Türkiye’nin Uluslararası Sanat Değerleri Serisi II “Emrah Yücel Resimlerinin 10 Özgün Özelliği”
Yaklaşın, biraz daha yaklaşın... Karşı yaka uzakta kalmış gibi görünüyor. Yahya Kemal’in şiiriyle çok yakınımıza gelebilir ama... Çünkü ses, bu şiirdeki ses, ortak bir hafızanın sesidir, yıllardan, hatta yüzyıllardan damıtılmış gibidir... “Git bu mevsimde, gurup vakti Cihangir’den bakBir zaman kendini karşındaki rü’yâya bırak! Başkadır çünkü bu akşam başka akşamlardan.Güneşin vehmi saraylar yaratır camlardan;O ilah isteyip eğlence hayalhanesine,Som ateşten bu saraylarda bütün karşı yakaBenzer üç bin sene evvelki mutantan şarkaMest olup içtiği altın şarabın zevkinden”... Hayal şehir... Siz de hayal edin. O zaman... Ya da Maide suresi. Huzur verir derinden ışıklanırsan. Güneş yeni bir ışık oyunuyla karşımızdadır. Bir gün bitecek ve bir başkası doğacaktır sonra elbet...
2023 Yılının 'Yakın Plan Fotoğrafçısı' Yarışmasının Eserleriyle Büyüleyen Kazananları
Makro dünyanın büyüleyici detaylarına açılan kapıyı aralıyor ve Yılın Yakın Çekim Fotoğrafçısı Yarışması, bu büyüleyici evreni gözler önüne seriyor. Kazanan fotoğraflar, olağanüstü yeteneklerin ve anın kusursuz yakalanmasının birleşiminden doğan bir sanat şöleni sunuyor. Bu yazıda, yakın çekimdeki muazzam güzelliği keşfetmeye hazır olun. İşte Yılın Yakın Çekim Fotoğrafçısı Yarışması'nın şaşırtıcı zaferini taçlandıran olağanüstü karelerin hikayesi!
Reklam
Reklam
Yapay Zeka Çizdi: Yörelerin Meşhurlarına Özel Şehirlere Yapılabilecek Alternatif Fütüristik Heykeller
Merhaba, sevgili Onedio okurları! Bugün size yapay zekanın gözünden şehirlerimizi nasıl daha da renklendirebileceğimizi göstereceğiz. Yapay zekanın çizdiği resimlerde bu sefer, Türkiye'nin dört bir yanından ünlü simaları fütüristik heykellerle buluşturuyoruz. Çorum'dan Van'a her köşesi tarih ve kültürle dolu ülkemizin simge isimlerini, hayal gücünün sınırlarını zorlayan heykellerle yeniden hayal ediyoruz. Hazırsanız gelin bu sanatsal yolculukta yapay zekanın bizlere neler sunduğuna birlikte bakalım! 👇
Reklam
Reklam
Reklam
Arnolfini'nin Evlenmesi Tablosu: Düğün mü Cenaze mi?
Uzun yıllar boyunca bir düğünü temsil ettiği düşünülen “Arnolfini’nin Evlenmesi” tablosu hakkındaki detaylara indiğimizde aslında bir trajedi ile karşılaşıyoruz. Belçikalı Jan van Eyck’a ait olan tabloda görülen kişiler sanatçının arkadaşları Giovanni di Nicolao Arnolfini ve tablonun tarihinden bir yıl önce yani 1433’te doğum yaparken vefat eden Costanza Trenta. İşte Costanza ile ilgili bu ayrıntı resme trajik bir bağlam ekliyor. Gelin detaylara bakarak bu trajedinin izlerini sürelim.
Reklam