Ai Weiwei'nin Alan Kurdi Pozuna Sert Eleştiriler: Dibin Dibinde
Sahile vuran bir çocuk bedeni dünyanın en son görmek istediği manzaraydı. Kimileri tam da bu yüzden mülteci krizine dikkat çekmek için bu fotoğrafı manşete çekerken, karşı taraf bu kullanımın pornografikliğini eleştirdi. 14. İstanbul Bienali başta yurt içi ve dışında pek çok performans ve enstalasyon mülteci meselesine dikkat çekmeye çalıştı. Onların derdini anlatmak için Midilli ’de atölye kuran Çinli çağdaş sanatçı Ai Weiwei’nin geçtiğimiz gün haberini verdiğimiz son çabası ise durumdan çok kendine dikkat çekme çabası olarak eleştiriliyor.
Türkiye’de daha önce bir partinin gençlik kolları tarafından yapılan protestoya benzerliğiyle tiye alınan sahilde yatan Ai Weiwei fotoğrafına dünyadan daha ciddi ve daha sert tepkiler geldi. Sanatçının India Today için verdiği ve Hindistan Sanat Fuarı ’nda ( India Art Fair ) da sergilenen pozla 'dibin dibini gördüğü' eleştirileri Artnews’da yayınlandı.
“Ne cool ne de iyi”, “Çağdaş sanatı artık daha da az anlıyorum” gibi Twitter yorumlarının yanında en sert eleştiri yine Twitter’da ancak bu kez The Guardian editörü David Batty tarafından geldi: “Tembel, ucuz, densiz.”
Hindistan Sanat Fuarı’nı düzenleyen isimlerden Sandy Angus eleştirilere rağmen projeyi “politik, insanı ve duyguları harekete geçirici” sözleriyle savunuyor. Washington Post ’a konuşan Angus’a göre fotoğraf mültecilerin çaresizliğinin simgesi.
İnsanlar ölürken, acı çekerken, gittikleri yerde yanlarındaki para ve eşyalara el konulurken böyle bir konuya dikkat çekmek gerektiği muhakkak. Ancak bunu bir çocuğun ölüsü üzerinden, bu kadar basit ve duygusuzca yapmak ciddi bir soru işareti…
Yorum Yazın
Ölmeden önce neden sahip çıkılmadı da öldükten sonra malzeme olarak kullanmak var.
Aslına bakarsanız orada ölen çocukları kimse umursamıyor.Tepki almamak birde şirin gözükmek için seyirciye oynuyorlar.Çocuklar yıllardır ölüyor dünyanın dört... Devamını Gör
ve bebekler ölmeye devam ediyor aynı sularda