"Ne Kaçırıldım, Ne de Kayboldum"
Samsunspor ile alacaklarının ödenmediği gerekçesiyle sözleşmesini fesheden ve kaçırıldığı iddialarıyla gündeme gelen Nijeryalı futbolcu Aminu Umar, kendi isteğiyle Samsunspor'dan ayrıldığını söyledi! Umar, 'Hayalimdeki takım Fenerbahçe' diye konuştuUmar, hakkında çıkan haberlerin gerçeği yansıtmadığını belirterek, 'Kaçırıldığım iddiaları ve Samsunspor Kulübü'nün hakkımda söylediği hiçbir şey doğru değil. Tamamen isteyerek sözleşmemi feshettim' dedi. Samsunspor Kulübü'nün sözleşmesindeki şartlara uymadığını savunan Nijeryalı futbolcu, şunları kaydetti:'Aramızdaki sözleşmede her iki tarafın da hakları söz konusuydu. Kendi üzerime düşen bütün sorumlulukları yerine getirdim. Tüm performansımı sahada sergiledim ancak iki sezondur alacaklarım ödenmiyor. Geçen sezon hem Avrupa'dan hem de Türkiye'den birçok teklif aldım ama Samsunspor Kulübü gitmeme izin vermedi. Bu sezon da aynı şekilde birçok teklif var. Gitmek istememe rağmen kulüp beni göndermedi. Buna rağmen bana yapılması gereken ödemelerin hiçbiri de gerçekleşmedi.'Umar, konuyu Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ve FIFA'ya taşıdığını vurgulayarak, 'Samsunspor'un yaydığı dedikodular ve ortaya atmış olduğu iddiaların hepsi tamamen asılsız. Ben İstanbul'dayım. Samsun'da kalmamamın tek nedeni bana yapılmayan ödemeler. Samsunspor, aramızdaki sözleşmeyi en üst seviyede ihlal etti. Ben ne birileri tarafından kaçırıldım ne de kayboldum. Bu konuyu hem FIFA'ya hem de TFF'ye taşıdım. Gerekli bütün işlemler yapıldı' diye konuştu.'MENAJERİM HAKLARIMI KORUMUYOR'Hücum oyuncusu Umar, menajerinin Samsunspor Kulübü'nden yana tavır aldığını iddia ederek, haklarını korumadığını savundu. Menajerinin kulübe yakın birisi olduğunu aktaran 19 yaşındaki Umar, 'Menajerim, haklarımı korumuyor. Çünkü onun tek çıkarı transferimi yapıp, bunun üzerinden para kazanmaktı. Samsunspor'da kalmam için hiçbir şey yapmıyor. Şu anda menajerimle konuşmuyorum' ifadelerini kullandı.'SAMSUNSPOR ÇOK KÖTÜ YÖNETİLİYOR'Samsunspor'u çok sevdiğini anlatan Aminu Umar, kulübün kötü yönetildiğini savundu. Kulübün kötü yönetilmesinden dolayı alacaklarının ödenmediğini ileri süren Umar, şunları söyledi:'Samsunspor hakkında hiçbir kötü düşüncem yok. Samsunspor'u kalpten seviyorum. Takıma, oyunculara ve taraftarlara karşı sevgim sonsuz. Böyle olmasaydı geçen sezon oynamazdım ya da bu sezon devam etmezdim. Sorun şu ki; Samsunspor çok kötü yönetiliyor. Gerek yönetim kurulu gerekse takımın başındakiler oldukça kötü bir yönetim sergiliyor. Bu nedenle sözleşmeden kaynaklı alacaklarımın hiçbirini tahsil edemedim.'Umar, geçen sezonun sonunda parasının verilmemesine rağmen Samsunspor'da oynamaya devam ettiğine değinerek, 'Sakatlığıma rağmen sahaya çıktım. Her türlü şekilde elimden gelen katkıyı sağladım. Sonuç olarak ortada bir sözleşme vardı ve taraflar buna uymalıydı. Ben kendi üzerime düşenleri yaptım ama Samsunspor yönetimi sorumluluklarını yerine getirmediği için Samsun'dan ayrılmak zorunda kaldım. Bu kararımın Samsunspor'u sevmememden veya başka bir takımı istememle alakası yok' değerlendirmesinde bulundu.'HAYALİMDEKİ TAKIM FENERBAHÇE'Spor Toto Süper Lig'de oynamak istediğini dile getiren Umar, hayalindeki takımın Fenerbahçe olduğunu söyledi. Umar, Süper Lig'in dünyanın en iyi liglerinden olduğunu ifade ederek, 'PTT 1. Lig'de oynayan her futbolcu gibi Süper Lig'de forma giymek benim en büyük hayalim. Avrupa'ya da gitsem birgün mutlaka Süper Lig'de oynamayı istiyorum' diye konuştu. Türkiye'de en beğendiği futbolcunun Fenerbahçeli Caner Erkin olduğunu kaydeden Umar, sözlerini şöyle tamamladı:'Galatasaray ve Beşiktaş taraftarını biliyorum ama hayalimdeki takım Fenerbahçe. Bana göre Türkiye'deki en iyi takım. Oyun tarzını ve yaptıkları işleri çok beğeniyorum. Bunu söylememin nedeni Emenike veya oradaki herhangi bir Afrikalı oyuncu değil. Tamamen oyun stilleri. Fenerbahçe'de özellikle Caner Erkin'in oyun tarzını çok beğeniyorum. Kendisini çok başarılı buluyorum.'Haber Türk
Aziz Yıldırım Eskişehir Maçı Sonrasında Futbolculara Çıkıştı
Aziz Yıldırım Fenerbahçe'nin Eskişehirspor karşısında beraberliği zor kurtarması üzerine Samandıra'da futbolcularla konuştu.'Beyler bu ne ruhsuzluk, bu nasıl futbol…”Başkan Aziz Yıldırım, Eskişehir maçı sonrası soluğu aldığı Samandıra’da Fenerbahçeli futbolculara yaptığı yapıcı konuşmaya işte bu sözlerle başladı. “Öncelikle şunu bilin” diye devam eden Yıldırım, “İsmail hoca sorumlu, ben yetkiliyim” dedi ve “Herkes gider İsmail hoca kalır. Buna göre hareket edin” sözleriyle Fenerbahçe’deki yeni dönemle ilgili ilk ipuçlarını verdi. Yıldırım’a bu sözleri, Eskişehirspor Süper Lig tarihinin koşu rekorunu kırarken, Fenerbahçeli futbolcuların elleri bellerinde topu ayaklarına beklemesi söyletti.Gözünüzün yaşına bakmamSarı-Lacivertli futbolcuların sahada savaşmaması, kaçak dövüşmesi, Fenerbahçe Başkanı’nın tepkisi çekerken, Yıldırım “Bu saatten sonra hiçbirinizin gözünün yaşına bakmam” diyerek, yeni süreçte Fenerbahçeli oyunculardan armanın hakkını vermelerini istedi. Başkan Yıldırım, “4. yıldız için her şeyi yaparım, yapıyorum da. Ama sizler, topa ayağınızı bile sokmuyorsunuz. Ben sabahtan akşama kadar çalışıyorum, çabalıyorum. Niye? Sizin paralarınızı ödemek için” diye konuştu.Mücadelem 1 Milyon Üye içinBaşkan, sözlerine “Bütün mücadelem 1 Milyon Üye için. Yüzlerce insanla görüyorum, herkesin elini sıkıyorum. Sizler ne yapıyorsunuz? Sahada topa bile koşmuyorsunuz” diye devam etti. Başkan Aziz Yıldırım’ın, Samandıra çıkarmasındaki yapıcı konuşmasını bitirdiği cümle ise “Bundan sonra adam gibi oynayın” oldu. Yıldırım’ın bu sözlerinin ardından Balıkesir maçıyla birlikte Fenerbahçe’de yeni bir dönem başlıyor. Fenerbahçeli futbolcuların Yıldırım’ın uyarıları doğrultusunda topa ayaklarını uzatması bekleniyor.Akşam
F.Bahçe'den Rekor Zarar
Kayserispor ile oynanan Ziraat Türkiye Kupası maçında Fenerbahçe, rekor zarar etti.Kadıköy’de 2-1 konuk takımın üstünlüğüyle biten mücadelede A2 ve yedek ağırlıklı bir kadro ile oynayan sarı lacivertliler güvenlikler için 45 bin lira harcadı. Toplam gider 298 bin liraya ulaştı. Bilet geliri sonrası zarar, 200 bin lirayı aştı.FENERBAHÇE, Ziraat Türkiye Kupası’na A2 takımı ağırlıklı bir kadro ile çıkınca tartışmalar da başladı. “Sarı lacivertliler neden genç oyuncularla oynayıp Türkiye Kupası’nı önemsemiyor” diyen bazı otoritelerin bu sitemleri üzerine bir araştırma yaptık ve kulübün önceki gün Kadıköy’de oynanan Kayseri maçında ne kadar zarar ettiğini ortaya çıkardık.Tablo hiç de iç açıcı değildi. Önceki gün yedeklerle oynanmasına rağmen sadece maç başına futbolculara ödenen paralar bile Fenerbahçe’nin zarar etmesine yetiyordu. Sahaya çıkan yedek oyunculara maç başı ücreti olarak toplam en az 92 bin Euro ödeyen Kanarya, özel güvenlik ve polisler için harcanan meblağlarla kupa maçını rekor bir zararla kapattı.1374 KOMBiNELi, 56 BiLETLi TARAFTARSARI lacivertlilerin Kayseri karşılaşmasına gelen bin 430 taraftardan, 56’sı biletliydi. 1374’ü kombineli taraftardı. Bu nedenle maçı 3 bin 360 lira bilet geliriyle (ortalama bilet fiyatı 60 lira olarak baz alınmıştır) tamamlayan F.Bahçe, 92 bin Euro futbolculara, 45 bin lira güvenliklere ödedi.Giderler, 298 bin lirayı buldu. Kulüp, gelir olarak gruplara direkt katıldığı için 40 bin dolar (89 bin lira) ve bilet satışından 3 bin 360 lira kazandı. Yani sarı lacivertliler, 205 bin 640 lira zarar etti. Fenerbahçe önceki gün Kayserispor’un bileğini büküp galibiyet pri mi olarak 40 bin dolar alsaydı bile zarardan kurtulamayacaktı.OYUNCULARIN MAÇ BAŞI ÜCRETiNot: Alves ve Sow’un KAP’a bildirilmiş maç başı ücreti bulunmuyor.Şampiy10
Drogba'nın Bir Sonraki İşi Hazır
Chelsea menajeri Jose Mourinho, Didier Dorgba’nın futbolu bırakması halinde Chelsea takımındaki görevinin hazır olduğunu söyledi.36 yaşındaki Fildişi Sahilli forvet Drogba, takımının dün akşam Tottenham ile oynadığı ve Chelsea’nin 3-0 kazandığı maçta 1 gol ve 1 asistlik performans gösterdi. Bu galibiyet sonrası Chelsea, Premier Lig’deki liderliğini sürdürürken Drogba da Chelsea forması altındaki 157′inci golünü attı.Maç sonu düzenlenen basın toplantısında Chelsea Menajeri Jose Mourinho, Drogba ile alakalı yapmış olduğu açıklamada “Drogba’nın futbolu bırakması durumunda işi hazır. Ona sunduğum yardımcılık teklifi hala geçerli. Drogba uzun yıllar Chelsea’ye hizmet edecek” dedi.2004 yılında Fransa’nın Marsilya takımından Chelsea’ye transfer olan Drogba 2012 yılına kadar Londra ekibi ile 10 kupa kaldırdı. 2012 yılında Chelsea’den ayrılan 36 yaşinda ki forvet kısa bir Çin macerasından sonra 1,5 sezon Galatasaray forması giydi. Bu sezon başı Chelsea’ye geri dönen Drogba 341 kez forma giydiği Maviler ile 157 kez gol sevinci yaşadı. DHA
'Çalhanoğlu'nu Futboldan Men Edin!'
Trabzonspor, 2 yıl önce ön protokol imzaladığı milli yıldız Hakan Çalhanoğlu için 6 ay futboldan men davası açtıGökhan Töre ile yaşadığı 'Silah' olayı nedeniyle adı gündemden düşmeyen Bayer Leverkusenli Hakan Çalhanoğlu, Trabzonspor'la da sorun yaşıyor.Karlsruher'deki çıkışı sonrası Trabzon o tarihlerde 17 yaşında olan Hakan'ın ailesi ile ön protokol yapmış, menajerine 100 bin, futbolcuya da 100 bin Euro ödeyip sözleşmeye 'Cayma durumunda 1 milyon Euro öder' maddesi koydurmuştu.Çalhanoğlu'nun Karlsruher ile Aralık ayında profesyonel sözleşme imzalaması sonrası bordo-mavililer, ön protokole uyulmadığı içinFIFA'ya şikayette bulunmuştu. 2012 yılında açılan davanın üzerinden 2 yıl geçmesine rağmen sonuç alınamadı. Bu davayı prestij olarak gören yönetim, oyuncu ve kulübüne açtığı 1 milyon Euro'luk tazminat davasının yanında Çalhanoğlu'nun 6 ay futboldan men edilmesi için de mahkemeye başvurdu.Transferde imzası olan Sadri Şener döneminin asbaşkanı Nevzat Şakar, 'O zaman Milli Takım'ın teknik direktörü olan Ersun Yanal'dan fikir almıştık. Bize 'Geleceğin yıldızı olacak' demişti. Risk alıp imza attırdık. Sonra ise caydı' dedi.Sabah
Afrika Uluslar Kupası'nda Kuralar Çekildi
Şampiyonaya katılacak 16 takımın yer aldığı gruplar, Ekvator Ginesi'nin başkenti Malabo'da düzenlenen kura çekiminde belirlendi.Ekvator Ginesi'nin Bata, Malabo, Mongomo ve Ebibeyin kentlerinde, 17 Ocak-8 Şubat 2015 tarihlerinde düzenlenecek turnuvada gruplar şöyle oluştu:A Grubu: Ekvator Ginesi, Kongo, Gabon, Burkina FasoB Grubu: Zambiya, Demokratik Kongo Cumhuriyeti, Yeşil Burun Adaları, TunusC Grubu: Gana, Senegal, Güney Afrika, CezayirD Grubu: Fildişi Sahili, Gine, Kamerun, Mali.Maraton
Reklam
Sneijder'in Evine Polis Baskını
Galatasaray'ın yıldızı Wesley Sneijder'in başı büyük belada...Hollanda’nın Shownieuws kanalının haberine göre polisin geçtiğimiz cuma günü Cimbom’un ünlü oyuncusu ve eşi Yolanthe Cabau’nun Utrecht’in Vleuten bölgesinde bulunan villasına baskın yaptığı belirtildi. Savcılık operasyonun ne amaçla yapıldığı konusunda herhangi bir bilgi vermezken, Hollanda medyasının iddiasına göre baskının uyuşturucu bulmak için gerçekleştirildiği belirtildi.Yetkililer herhangi bir yasaklı maddeye rastlanmadığını ifade etse de Wesley Sneijder eşi ile birlikte savcılık tarafından ifadeye çağrılacağı kaydedildi.Açık Mert Korkusuz
Çocuklara Topa Kafa Vurmama Uyarısı
Boston Üniveristesi’nden Dr. Ann McKeen çocukların erken yaşta topa kafa vurmaları sebebiyle beyinlerinin zarar görebileceği konusunda uyardı.Amerika’da 16 ve 18 yaş arasındaki 24 futbolcuda yapılan bir çalışmada, sezon sonunda beyinlerinde hafif travmatik hasarlar tespit edildi.Eski İngiltere ve West Brom forveti Jeff Astle 2002 yılında 59 yaşında öldü.Kendisine, normalde boksörlerde görülen ve kronik travmatik ensefalopati(CTE) denilen bir beyin hastalığı tanısı kondu.Astle'a önce yanlışlıkla Alzheimer tanısı konuldu.Ancak bu yılın başlarında Dr. Willie Stewart, Astle'ın beynini analiz etti ve tekrarlanan kafa travması nedeniyle beyinde dejenerasyona yol açan CTE'den öldüğünü belirledi.Stewart başka futbolcuların da bu hastalıktan etkilenmiş olabileceğini ekledi.Dr. McKeen “Bir kez topa atmak tehlikeli değildir ama bir ömür boyunca bunun binlerce kez tekrarlanması tehlikelidir. Bu ileriki yaşlardaki riskleri artıran bir durum” diye belirtti.BBC
Reklam
Bruma'dan Hamzaoğlu'na Teşekkür
Galatasaray'ın Portekizli oyuncusu Bruma, 4-2 kazandıkları Eskişehirspor mücadelesinin ardından açıklamalarda bulundu.İşte Bruma'nın sözleriÖncelikle takım arkadaşlarımı tebrik ediyorum. Hem hücumda hem de defansta iyi oynayan bir Galatasaray vardı. Hedefimiz kendi sahamızda oynadığımız kupa mücadelesinden 3 puan almaktı. Kendi performansıma gelince, ben neler yapabileceğimi biliyorum. Bu yüzden daha fazla dakika almama lazım. Bu benim özgüvenimin yerine gelmesi açısından da çok önemli. Hocamız da bana şans verdi. Galibiyette golle bir payım olduğu için mutluyum. Süre aldıkça gelişeceğim. Hamza hocamıza bana şans verdiği ve onu mahcup etmediğim için teşekkür ediyorum.Sporx
Hamzaoğlu'dan Galibiyet Yorumu
Galatasaray Teknik Direktörü Hamza Hamzaoğlu, Eskişehirspor'u 4-2 mağlup ettikleri maçın ardından konuştu.İşte Hamza Hamzaoğlu’nun açıklamaları“Biraz daha arzulu ve coşkulu oynadı Galatasaray. İstediğimiz de buydu. Biz sadece kazanmayı düşünürsek, bu oyunu ortaya koyamayız. Bugün 10 kişi kalmamıza rağmen, takımım iyi reaksiyon gösterdi. Kazandık, belki Melo’yu kaybettik ama, başka şeyler de kazandık. Ben oyuncularıma teşekkür ediyorum. İnşallah diğer maçlarda da, daha çok topa sahip olarak devamını getiririz”“DEVAMINI GETİRMEMİZ LAZIM”“İyi bir başlangıç yaptık, başlangıç önemli ancak bunun devamını getirmemiz lazım. İnşallah sezon sonunda da istediğimiz yerde bitiririz.”SİSTEM SÖZLERİ…“Oyun içinde bazı maçlarda tekliye dönebiliriz. 4-2-3-1 sisteminde oynarken tekli oynuyoruz gibi bir algı oluşuyor. Bu sistemde arkadaki 3 oyuncu da gol pozisyona girebiliyor. Biz bunu yakaladığımız zaman daha çok gol pozisyonu üretebileceğiz. Başka sistemlerde de oynayacağız ve geçişler yaşanacak. Zaman zaman oyuncuların bölgesinin değiştiğini göreceksiniz. Çok daha hareketli, canlı bir takım olacağız İnşallah.”Açık Mert Korkusuz
Hamzaoğlu Zaferle Başladı
Galatasaray Ziraat Türkiye Kupası G Grubu ilk maçında Eskişehirspor ile karşı karşıya geldi.Hamza Hamzaoğlu'nun teknik direktör olarak Galatasaray'ın başında ilk kez yer aldığı mücadeleyi sarı-kırmızılı takım 4-2 kazanmayı başardı.Galatasaray'ın gollerini 15 ve 36. dakikada Selçuk İnan, 83. dakikada Bruma, 89. dakikada Umut Bulut kaydederken, Eskişehirspor'un golleri 5. dakikada Serdar Özkan, 61. dakikada Erkut Şentürk'ten geldi.Galatasaray bu sonucun ardından G Grubu'nda 3 puanla 1. sırada yer alırken, Eskişehirspor puansız son sırada yer aldı.MAÇ GOL VE PENALTIYLA BAŞLADIKarşılaşmaya Galatasaray hızlı başlayan taraf oldu. Orta alanı hızlı geçen Galatasaray'da Umut'un pasında ceza sahası içerisinde Emre topla buluştu. Emre Sabri'nin koşu yoluna gönderdi. Sabri'nin asğ çizgiye yakın bir noktadan açtığı ortayı kaleci Sinan son anda kornere çelmeyi başardı. Mücadelenin 5. dakikasında ise Eskişehirspor ceza sahası dışında bir serbest vuruş kazandı. Eskişehirspor'da kazanılan sertbest vuruşu, Serdar Özkan şık bir vuruşla gole çevirdi ve konuk ekibi 1-0 öne geçirdi.Bu golün hemen bir dakika sonrasında Galatasaray atağında Sabri'nin ortasına savunma elle müdahale edince hakem penaltı noktasını gösterdi. Kazanılan penaltı atışını Makedon futbolcu Goran Pandev gole çeviremedi.SELÇUK İLK GOLÜNÜ ATTI1-0'dan sonra Galatasaray daha fazla topla oynayan taraf oldu. 15. dakikada sarı-kırmızılılar ceza sahası dışında tehlikeli bir noktadan serbest vuruş kazandı. Bu sezon resmi maçlarda golü olmayan Selçuk İnan, ceza sahası dışından yaptığı şık vuruşla topu ağlara gönderirken, frikik hasretine de son verdi ve Galatasaray adına skora 1-1'lik dengeyi getirdi.MAÇTAKİ İKİNCİ PENALTIMücadelenin 36. dakikasında 6. dakikada bir penaltı atışından yararlanamayan Pandev, rakibin müdahalesi sonucu ceza sahası içerisinde yere düştü ve hakem bu pozisyonda bir kez daha penaltı noktasını gösterdi. Galatasaray'da ilk golü atan Selçuk topun başına geçti. 36. dakikada Selçuk penaltı atışını gole çevirerek Galatasaray'ı 2-1 öne geçirdi.İlk yarıda başka gol olmayınca, 45 dakika Galatasaray'ın 2-1'lik üstünlüğü ile sona erdi.HAMZAOĞLU'NDAN İLK MÜDAHALE GELDİHamza Hamzaaoğlu ikinci yarının başında Galatasaray'daki ilk oyuncu değişikliğini gerçekleştirdi. İlk yarıda bir penaltıdan yararlanamayan ve etkisiz bir görüntü çizen Pandev'in yerine sarı-kırmızılı takımda Bruma oyuna dahil oldu. İlk yarıya çift forvet başlayan Galatasaray, bu dakikadan sonra tek forvetli bir dizilim ile sahada yer aldı.MELO ATILDI, ESKİŞEHİR GOLÜ BULDUMücadelenin 57. dakikasında ilk yarıdan sarı kartı bulunan Felipe Melo'nun Lawal'a yaptığı hareketi hakem faul olarak değerlendirdi. Hakem Melo'ya bu pozisyonda ikinci sarı kartı da gösterdi ve Brezilyalı oyuncu kırmızı kart ile oyun dışında kaldı. Bu pozisyona sinirlenen Melo, oyundan çıkarken kısa süreli bir tepki de gösterdi.Felipe Melo'nun kırmızı kartının hemen ardından 61. dakikada konuk ekip bir gol buldu. Erkut'un yaptığı şık vuruş Alex Telles'e de çarptıktan sonra Galatasaray ağlarını buldu ve 61. dakikada skor 2-2'ye geldi.BRUMA VE UMUT SONUCU BELİRLEDİGalatasaray 10 kişi oynamasına rağmen rakip alanda baskı kurmayı başardı. Sabri'nin geliştirdiği atak sonrasında ceza sahası dışına çıkan topa Selçuk vurdu ancak Selçuk'un şutu savunmadan geri döndü. Savunmadan dönen topu Bruma kazandı. Genç Portekizli sağ çaprazda topla buluştu. Bruma tam ceza sahasına girerken çok sert bir şut çıkardı ve topu ağlara göndermeyi başardı. Galatasaray 83. dakikada 10 kişi olmasına rağmen 3-2 öne geçti.89. dakikada Emre Çolak'ın pasında Umut Bulut ceza sahası içinde topla buluştu. Umut altı pasa yakın noktadan yaptığı sert şutla takımını 4-2 öne geçirdi. Kalan sürede başka gol olmayınca, Galatasaray TT Arena'da Eskişehirspor'u 4-2 mağlup etmeyi başardı.Sporx
Reklam
Rivaldo Kulübünü Satıyor!
Brezilya İkinci Futbol Ligi ekiplerinden Mogi Mirim'in başkanlığını yapan Rivaldo Vitor Borba Ferreira, kulübünü satışa çıkardığını açıkladı.Brezilyalı eski milli futbolcu Rivaldo, sosyal paylaşım sitesi Instagram üzerinden yaptığı paylaşımda, sahibi olduğu ve kişisel sebeplerden dolayı satışa çıkardığı Mogi Mirim Spor Kulübü için yeni yatırımcılar aradığını belirtti. İlgilenenlerin kendisiyle elektronik posta yoluyla irtibata geçmesini talep eden 42 yaşındaki futbol adamı, kulübü tamamen devralacak bir alıcı bulana kadar yönetim kurulunda kalacağını da duyurdu.Kariyeri boyunca Avrupa'da Deportivo, Barcelona, Milan, Olympiakos ve AEK gibi takımlarda top koşturan Rivaldo, uzun süre Brezilya Milli Takımı'nda da görev yaptı. Barcelona ile kariyerinin zirvesine çıkan Rivaldo, 74 kez giyip 34 gol attığı milli formayla 2002 FIFA Dünya Kupası'nı kaldırma başarısı gösterdi.Rivaldo, 6 yıldır başkanlığını yürüttüğü Mogi Mirim'de kariyerinin başında ve sonunda bir süre forma da giymişti.Skorer
Beşiktaş'ta 4 Futbolcu ile Görüşmeler Başladı
Beşiktaş'ta Yönetim, sezon sonunda mukaveleleri sona erecek olan Cenk Gönen, Ersan Gülüm, Veli Kavlak ve Mustafa Pektemek ile masaya oturdu.Futbolcuların menajerleri ile yapılan ilk görüşmede Cenk, Mustafa, Veli ve Ersan için 3+1 yıllık yeni sözleşme teklif edildi. Oyunculara verilmesi düşünülen yıllık ücretlerin de menajerlere aktarıldığı görüşmelerin olumlu geçtiği öğrenildi. Yönetim kısa bir süre içinde Cenk, Mustafa, Ersan ve Veli ile yeniden görüşüp, devre arası transfer dönemi öncesi resmi imzaları atmayı planlıyor.Mukavelesi sona erecek olan Atiba Hutchinson ile de görüşen yönetim, Kanadalı oyuncu ile yeniden anlaşmak istiyor. Atiba ile bir araya gelen futbol komitesi, önünüzdeki günlerde tecrübeli futbolcunun menajeri ile görüşüp yeni mukavelenin şartlarını belirlemeye çalışacak. 31 yaşındaki futbolcuya 1+1 yıllık sözleşme önerilirken; mali konularda anlaşılması halinde Atiba'ya da devre arası transfer dönemide imza attırılması amaçlanıyor. ntvspor
Fatih Terim'den 'Hamza Hamzaoğlu' Yorumu
Türkiye Futbol Direktörü Fatih Terim, Galatasaray Teknik Direktörlüğü için Hamza Hamzaoğlu’nun doğru bir seçim olduğunu söyledi.Bakırköy Belediyesi 3 Aralık Dünya Engelliler Günü dolayısıyla Türkiye Futbol Direktörü Fatih Terim ve eski öğrencileri Hasan Şaş, Oktay Derelioğlu, İlker Yağcıoğlu’nun yer aldığı şöhretler takımını İstanbul Özürlüler Spor Kulübü Ampute Futbol Takımı’nı özel bir maçta bir araya getirdi.TERİM: 'HERKES KISA SÜRE DE OLSA EMPATİ YAPMALI'Organizasyonda konuşan Türkiye Futbol Direktörü Fatih Terim, “Hepimiz idrak ediyoruz ve etmeliyiz. Bugünün en önemli duygusu empati olmalı. Kısa süre de olsa herkes empati yapmalı. Sayın başkan böyle güzel bir organizasyon yaptı. Bizler de burada buluştuk. Kendisine teşekkür ediyorum. Keşke daha fazla imkan ayırabilsek ve engelleri kaldırabilsek. Bugünün en önemli duygusu empati” ifadelerini kullandı.Eski futbolcularını gördüğü için çok mutlu olduğunu belirten Terim, “Hepsi benim değerli oyuncularım, eski oyuncularım. Gayet güzel bir duygu. Epeydir görüşmüyorduk” şeklinde konuştu.'HAMZA’NIN BAŞARILI OLACAĞINA İNANIYORUM'Galatasaray’ın yeni teknik patronu Hamza Hamzaoğlu hakkında da açıklamalarda bulunan Fatih Terim, “Hamza bence doğru bir seçim. Hamza başarılı olacaktır, inanıyorum. Hem karakteri hem de hocalığıyla. İnşallah ülkemize yeni bir başarılı hoca da katılmış olacaktır. Ben kendisine inanıyorum” dedi.İHA
Reklam
Trabzonspor Kalecisi Onur Kıvrak, 1 Günle Bedelliyi Kaçırdı!
1 Ocak 1988 doğumlu olan Trabzonspor’un file bekçisi Onur Kıvrak, bedelli askerlik düzenlemesinin dışında kaldıBaşbakan Ahmet Davutoğlu 'nun, dün grup toplantısı sırasında açıkladığı 'bedelli askerlik' uygulamasından, Spor Toto Süper Lig'de top koşturan çok sayıda futbolcu yararlanacak. Ancak bu yasanın kapsamı dışında kalan isimler de var.Radikal’de yer alan habere göre, 1 Ocak 1988 doğumlu olan Trabzonspor’un file bekçisi Onur Kıvrak, 1 günle bedelli askerlik düzenlemesinin dışında kaldı.Başbakan Davutoğlu'nun duyurduğu şartların Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde onaylanması halinde, 31 Aralık 2014 tarihinden itibaren 28 yaşından gün almış vatandaşlar, 18 bin TL karşılığında askerliğini yapmış sayılacak.T24
Reklam
Galatasaray'dan Yayıncı Kuruluş Açıklaması
Galatasaray Kulübü, yayın havuzunu bozacakları ve yayıncı kuruluş Digiturk ile yollarını ayıracaklarını yönünde çıkan haberler üzerinden açıklama yaptıGalatasaray Kulübü, yayın havuzunu bozacakları ve yayıncı kuruluş Digiturk ile yollarını ayıracaklarını yönünde çıkan haberler üzerine açıklama yaptı.Sarı-kırmızılı kulübün resmi internet sitesinden yapılan açıklamada, bu iddiaların gerçek olmadığı duyuruldu.İşte Galatasaray Kulübü'nün o açıklaması...'Bazı basın organlarında yer alan, Galatasaray Spor Kulübü'nün naklen yayın havuzunu bozmayı ve yayıncı kuruluş ile yollarını ayırmayı düşündüğü, Başkan Prof. Dr. Duygun Yarsuvat'ın bu konuyu Kulüpler Birliği toplantısında gündeme getirdiği haberleri gerçeği yansıtmamaktadır.'Haber Türk
Nouma'dan Demba Ba'ya İstek
'Ben taraftarı diskoya götüremedim ama Demba Ba'nın onları camiye götürmesini çok isterim'Beşiktaş'ın eski futbolcusu Pascal Nouma, siyah-beyazlı ekipte başarılı bir sezon geçiren Senagalli yıldız Demba Ba'yı izlemekten heyecan duyduğunu belirterek, 'Ben taraftarı diskoya götüremedim ama Demba Ba'nın onları camiye götürmesini çok isterim' dedi.Beşiktaş taraftarının bir dönem büyük bir tutku ile bağlandığı oyunculardan biri olan Fransız eski futbolcu Nouma, eski takımı ve Demba Ba'nın performanısını AA'ya değerlendirdi.Senagalli yıldız futbolcu Demba Ba'yı büyük bir dikkatle takip ettiğini ifade eden Nouma, yıllarca Beşiktaş tribünlerinin dilinden düşmeyen 'Pascal bizi diskoya götür' tezahüratının yerine artık tribünlerden 'Demba Ba bizi cumaya götür' sloganının aldığını belirterek, 'Beşiktaş taraftarı çok yaratıcı. Bu tezahüratlar benim çok hoşuma gidiyor. Ben taraftarı diskoya götüremedim ama Demba Ba'nın onları camiye götürmesini çok isterim' diye konuştu.Nouma, Demba Ba'nın son yıllarda Beşiktaş'a gelmiş en iyi forvet olduğunu kaydederek, 'Son vuruşları mükemmel, pozisyonlarda nerede duracağını çok iyi biliyor. Sosa'nın performansı kendisine daha fazla rahatlık veriyor. Chelsea su anki performansını kestirebilseydi böyle bir oyuncuyu satar mıydı merak ediyorum. Beşiktaş nokta atışı yaptı diyebiliriz' ifadelerini kullandı.Demba Ba'nın sakatlık haricinde ligde önünde bir engelin olmadığını belirten Nouma, 'İnşallah sakatlık yaşamaz, sakatlık haricinde önünde bir engel yok. Bu senenin en çok konuşulan ismi o olacak. Böyle giderse gol krallığında rakibi olmaz. Demba Ba gibi bir oyuncunun taraftarı olduğum takımda oynaması bana ayrı bir heyecan veriyor' şeklinde konuştu.'Demba Ba, yeni bir Pascal olamaz'Beşiktaş taraftarının kendisine sahip çıktığı gibi Demba Ba'yı da benimsediğini anlatan Nouma, Senagalli futbolcu ile farklı karakterleri taşıdıklarını, kendinin daha hırçın bir futbolcu olduğun altını çizdi.Nouma, Demba Ba'nın şu ana kadar gösterdiği performansla Beşiktaş taraftarının gönlünde taht kurduğunu kaydederek, şöyle devam etti:'Onun tek şansızlığı İnönü Stadı gibi bir ortamda, o muhteşem taraftar önünde oynayamaması oldu. Eğer öyle bir ortamda oynasaydı performansı daha da farklı olurdu. Demba Ba yeni bir Pascal olamaz çünkü çok farklı karakterdeler. Herkesin taraftarın gönlünde yeri ayrı, onu ayrı severler beni ayrı. Pascal Nouma'nin karakteri farklıydı, Demba Ba'nın daha farklı. Pascal daha hırçın, agresif bir oyuncuydu, Demba Ba sakin bir oyuncu. İnançlarına bağlı olması farklı bir kitlenin de sempatisini kazanmasına neden oldu. Ben oyunculuk zamanımda birçok hata yaptım, zaman geçtikçe bunları daha da iyi anlıyorum. Demba Ba iyi karakterli, sorumluluğunu bilen bir futbolcu. Besiktaş taraftarının gönlünde efsane olmuş futbolcuların yeri ayrıdır, hepsini sevecek kadar kalpleri büyüktür.''Beşiktaş, şampiyonluğun en büyük adayı'Beşiktaş'ın bu sezonki performansının eldeki şartlar doğrultusunda çok iyi olduğunu belirten Nouma, sözlerini şöyle tamamladı:'Şartlar derken, ekonomik sıkıntılar, stadımızın olmaması büyük etken. Ancak buna karşın rakiplerin durumu da ortada. Beşiktaş rakiplerin durumunu iyi değerlendirirse şampiyonluğun en büyük adayı. Bir de son dakika sendromları var. 2 farklı önde olsalar bile, maçın sonlarında hepimize stres yaşatıyorlar. Bilic'in bu soruna acil önlem alması gerekiyor. Bence bu konu çok önemli, yedek kulübesi zengin, oyuncular istekli. Tek handikapları statlarının olmayışı. Taraftarlarından uzaklar. Eğer bu sene şampiyon olurlarsa ayakta alkışlanırlar. Şampiyon olmalarını çok istiyorum.'AA
Süper Lig'in En Pahalısı Slaven Bilic
Slaven Bilic'in Beşiktaş'ı zirvede.. Hırvat hoca da kazanç listesinde takımı gibi ilk sırada...Beşiktaş Teknik Direktörü Slaven Bilic yıllık 1,6 milyon Euro kazanırken Süper Lig’in en çok kazanan hocası oldu. Trabzonspor’un yeni hocası Ersun Yanal 1 milyon 470 bin Euro alırken, gelir sıralamasında Fenerbahçe’den yıllık 815 bin Euro kazanan İsmail Kartal ile Galatasaray’a 410 bin Euro’ya imza atan Hamza Hamzaoğlu birçok meslektaşının gerisinde kaldı.Hürriyet'teki haberine göre , Beşiktaş’ı liderlik koltuğunda oturtan Slaven Bilic teknik direktörler kazanç listesinde de 1 milyon 600 bin Euro ile zirveye kuruldu. Hırvat hoca bu unvanı Prandelli (2 milyon 295 bin Euro) ve Halilhodzic’in (1.7 milyon Euro) gönderilmesinden sonra aldı.Son olarak G.Saray’da astronomik ücretli Prandelli’nin ardından Hamza Hamzaoğlu’nun sezon sonuna kadar 500 bin dolar (410 bin Euro) maaşla sarı kırmızılı takımın başına geçmesi Türkiye’deki teknik adamların yıllık gelirlerini yeniden gündeme getirdi.Eurosport
10 Soruda NBA'de İlk Ay
NBA'de ilk ayın nasıl geçtiğini değerlendiren Kaan Kural'a göre LeBron ve Love için henüz endişeye gerek yok. Türk oyuncular ise şimdilik takımlarının kendilerinden beklentilerini karşılamış durumda.Bundan bir ay önce NBA başlarken kendime 10 soru sormuş ve cevap vermeye çalışmıştım. Aynı formatta, eğlenceli bir üslupla, geride kalan bir ayı değerlendirelim. Bakalım ne noktadayız?1. 'Cleveland süper' diyordun. 'Blatt ve üç yıldızla hücumda akarlar' diyordun. 15 maçta ancak 8 galibiyet alabildiler. Üstelik Doğu’da.Haklısın biraz yavaş başladılar. Dereceden daha önemlisi maç içinde devamlılıkları çok düşük. Ancak şu ana kadar kötü giden konular pek beklenmedik meseleler değil. Sadece beklenenden de sorunlu oldu bazı şeyler. Takımın yeni bir düzene, oyuncuların yeni rollere alışması zaman alacaktı zaten onu biliyoruz. Ama LeBron James ve Kevin Love’ın bu yaz kilo vermeleri, hem yeni rollere, hem yeni fiziklerine alışma gibi iki ana sorun yarattı. LeBron rakamsal olarak fena görünmese de detaylara inince zorlandığı anlaşılıyor. Patlayıcılığı ve kuvveti sayesinde boyalı alanda tüm NBA’in en iyi bitiricisi olan geçtiğimiz yıllarda yüzde 75 gibi oranlarla pota dibi bitiren LeBron yüzde 63’e kadar gerilemiş durumda.Love’ın durumu daha fena. Hem eskiden tartışmasız ana opsiyonken üçüncü tercihe inmesinin zorluklarını da yaşıyor. Bu sezon yüzde 39 isabetle sadece 16.7 sayı ortalaması ile oynuyor ki, nerede Minnesota’da “NBA’in en iyi 4 numarası” tartışmasında adı geçen Love, nerede bu seneki Love. Ama bu durum yapısal değil daha çok dönemsel bir sorun gibi duruyor. Love da LeBron da gerek yeni rollere, gerek yeni fiziksel sınırlarına alışacaktır. All-Star arasında bir daha değerlendirmek lazım bu sorunları. Keza David Blatt’in reaksiyon temelli, erken hücum eden fırsatçı oyununun takıma yerleşmesi ancak yine Şubat’ı bulur tahminen. Takımın kopuk kopuk oynaması, Love ve LeBron’un bireysel sorunları için şimdilik çok endişeye gerek yok.Öte yandan Kyrie Irving’in de benzer bir gelişimi mental açıdan yapması lazım. Irving oynamayı çok iyi biliyor. Ama maç yapmayı nerdeyse hiç öğrenmemiş durumda. Arada ciddi bir fark var. All-Star karşılaşmalarında, milli takımda gördük. Uygun ortamda olağanüstü yetenekleri ile harika oynuyor Irving. Ama maç yapmak başka bir şey. İşler iyi gitmediğinde ayakta kalmak, kazanmak için her şartı zorlamak, bazen tercih etmediğin şeyleri yapmak gerekebilir. NBA’e geldiğinden beri kaybetme alışkanlığında olan bir takımda olduğu, genel tavrı da maç kafasından çok oynamaya yatkın olduğu için mental değişim göstermesi gerekiyor. Blatt’in reaksion oyunu yerleştikçe, Irving’in akıcılığı ile sinerji yakalayacak, Irving de yavaş yavaş oynamak için oynamakla, kazanmak için oynamak arasındaki farkı anlayacak.Bu konular dönemsel. Ama yapısal sorunlar da var Cleveland’da. Yedekler son derece yetersiz. Tamamen atma odaklı, takım disiplininden bihaber Dion Waiters’ı yedek beşin ana skoreri yapmak kağıt üstünde iyi fikirdi de Waiters, ilk beş takıntılı olduğu için eline geleni potaya sallıyor. JR Smith oldu çıktı. Aslında hep öyleydi, değişmedi daha kötüye gitti diyelim. LeBron’dan sonra dakika başına en çok top atan oyuncu durumunda. Onun olgunlaşma ihtimali de çok daha az. Ve bu büyük problem. Takım derinliği sıfıra yakın. Yedekler oyuna girdiği anda Cleveland yere çakılıyor adeta. Eğer bir iki takviye yapılmazsa bu sorun sakatlık durumunda çok daha büyük sorun olacak.Ama genel toplamda Cleveland’dan aslında beklentilerimizin dışında bir şey pek görmedik. Sadece beklenenden daha büyükmüş başlangıç sorunları. Bakalım yine beklentiler ölçüsünde iyiye mi gidecek?2. Kedi olalı bir fare tuttun! Miami hakkında söylediklerin büyük oranda tuttu gibi.Wade aslında sezona harika girdi. yüzde 54’le 21 sayı, 6 asist yapıyor ama elbette hemen sakatlıklar başına sarıldı. Keza Chris Bosh’un da ne kadar önemli oyuncu olduğunu hatırladık. Ama LeBron’un gidişi öyle bir boşluk ve başka oyunculara paylaştırılması gereken o kadar büyük sorumluluklar bırakıyor ki Miami’nin de adapte olması kolay değil. Orada beklemedik konu oyun kurucu pozisyonunda oldu. İki yıldır önemli çıkış yapan Norris Cole ilk beşte istikrarsız Mario Chalmers’ın yerini aldı. Ama başta mantıklı görünen bu tercih bir anda beklenmedik bir sonuç yarattı. Cole ilk beşi hiç kaldıramayıp performans olarak dibe çakılırken, Chalmers da sanki yeniden hayat buldu. Bakalım o ikilinin dinamikleri nasıl ilerleyecek? Tekrar rolleri değişirlerse, performansları da değişirler mi ki?3. Chicago söylediğin kadar iyiymiş. Hatta daha bile iyi. Ama sen Washington ve Toronto’yu küçümsemiyor musun? 'İyi çekirdek ama yetmez' diyordun; Doğu’da ilk iki sıradalar.“Spurs bir makine. Basketbol dersi veren bir makine hem de. Bir yıl daha yaşlansalar bile daha çok bir yıl daha demleniyorlar sanki. ”İlk iki sırada olmaları Doğu’nun en iyi takımları olduğu anlamına gelmez. Daha çok başarıya aç olduklarını, maçları daha ciddiye aldıklarını, kurdukları çekirdeklerin bir yıl daha bir arada oynama avantajı ile daha takım olduklarını gösterir. Bence halen iyiler ama elit seviyeye, şampiyonluk zorlayacak seviyeye çıkamadılar. Chicago ise beklentilerin bile üzerinde. Pau Gasol gerçekten uyandı ve hayata döndü, Mirotiç uyum sağladı (gerçi onun en büyük derdi devamlılıktır, bir ay sonra çok düşebilir).Derrick Rose bir var bir yok ama oynadığında takımın yaratıcılığına getirdiği inanılmaz katkı ile ezici bir güç oluyorlar. Noah’ın diz ağrıları ile bağlantılı kötü başlangıcı endişe verse de Taj Gibson’ın çıkışı ve Gasol orayı kapatıyor. Ayrıca Nate Robinson ve DJ Augustine’den sonra bu sene de Aaron Brooks “İşi çoktan bitmiş yedek oyun kurucuları tekrar basketbola kazandırma” projesinin son halkası oluyor. Ama asıl onları beklentilerin bile üzerine çıkartarak Doğu’nun en iyisi konumuna sokan Jimmy Butler’ın çıkışı oldu. Her şeyi yapan, oyunun iki yönünü de oynayan çok iyi bir tamamlayıcıdan sürükleyici bir yıldıza dönüştü Butler. Yüzde 50 isabetle 22 sayı, 6 ribaund, 3 asist ortalamaları var. Ama klasik cimri Chicago onun da kontratını uzatmadı. Bu mali meseleler ve sezon sonunda serbest kalma ihtimali, bu ihtimalin onun oyunu ve takım üzerindeki etkisi tek can sıkıcı konu. Elbette Rose’un sağlığı ile birlikte.4. Indiana seni faka bastırdı.Öyle gerçekten. Sadece sezonu kapatan George ve ayrılan Stephenson değil sezon başından beri geçen sezonki ilk beşin tamamından yoksun oynadılar nerdeyse. George Hill daha sahaya çıkmadı. West iki maç oynayabildi. Hibbert dört maçtır yok. Yetmezmiş gibi rotasyonda olması beklenen CJ Watson, CJ Miles, Rodney Stuckey gibi isimler de sakatlıklarla çok maç kaçırdı. Donald Sloan, Solomon Hill, Chris Copeland, Luis Scola, Lavoy Allen gibi normalde hiç veya çok sınırlı katkı vermesi beklenen oyuncularla oynadılar ve büyük oranda rekabetçi olmayı başardılar. Şu kadroyla Philadelphia’dan hallice olmaları gerekirdi. Ama 76’ers 17 maçta galibiyet alamazken, Pacers aynı sayıda maçtan 7 galibiyet çıkardı. Yavaş yavaş sakatlar iyileştikçe daha iyi olacaklar. Yani yanıp bitip kül olmamışlar. Geçen sene takımın akılalmaz düşüşüne engel olamadığı için eleştirilen, haklı olarak eleştirilen Frank Vogel’ın şimdi de alkışlanması lazım.5. Batı dediğin kadar varmış. Ne acayip bir rekabet var orda öyle. Ama Sacramento’dan hiç bahsetmemiştin. Onlar da işin içine girmiş.Aynen öyle. 11 iyi takım dedik başımıza bir de Sacramento çıktı. DeMarcus Cousins’ın zihinsel olarak olgunlaşması ile bir canavara dönüşmesi şaşırtıcı değil aslında. ABD Milli Takımı çok yaradı ona. Asıl beklenmedik gelişme geçen sezon sadece hoplayıp zıplayan Ben McLemore’un yüzde 42 ile üçlük atan modern bir kanat oyuncusuna dönüşmesi herhalde. Ama asıl dev sürpriz, büyük rollerde dağılan Darren Collison’ın ilk beş oyun kurucu pozisyonunda iyi iş çıkartması. 16 sayı, 7 asistle oynuyor. Ama gerek fizik, gerek mental olarak bunu devam ettirmesi zor bence. Ve Collison düşerse takım da düşer, domino etkisi yaratır. Ama bu da çabuk dağılan Kings kadrosu için güzel bir sınav olur.6. 'San Antonio, Oklahoma, Clippers en iyiler' diyordun. 'Belki play-off yapamaz' dediğin Memphis ligi dağıttı. Oklahoma’nın sakatlık sorunları nedeniyle bişi demiyorum ama yine sakatlıktan çok çeken Houston koptu gidiyor. Nedense bir türlü sana yaranamayan Portland da gümbür gümbür geliyor.“En sıkıntılı konu maalesef Ersan. Sakatlığını tamamen atmış ve iyi durumda ama takım o kadar geniş rotasyonda ve pozisyonunda o kadar çok alternatif, başta takımın geleceği Parker varken hak ettiği dakikaları alamıyor.”Spurs bir makine. Basketbol dersi veren bir makine hem de. Bir yıl daha yaşlansalar bile daha çok bir yıl daha demleniyorlar sanki. Yeni oyuncuları öne çıkartıyor, kadrodaki 15 oyuncudan bile belli rollerde verim alıyorlar. Yetmezmiş gibi Tony Parker şu ana kadar çok atmasa da yüzde 66 üçlükle oynuyor. Oklahoma için iki ana oyuncu Russell Westbrook ve Kevin Durant’in sakatlığı her şeyi altüst etti. Yetmezmiş gibi Perry Jones, Reggie Jackson, Jeremy Lamb de maç kaçırdı. Sıralamada bayağı da geride kaldılar. Batı’da yarış çetin. Kalan maçlarda her üç maçın ikisini kazanmaları gerekiyor ama bunu yapabilirler. Fazla iyiler düşmek için.Clippers ise NBA’in en üst düzey tekdüze takımı. Pek çok açıdan gerçekten iyiler ama sıfır esneklik var adeta. Yıldızlarından, rol oyuncularına kadar herkes belli şeyleri yapıp, belli şeyleri yapamıyor. İşler iyi giderse ne ala ama işler hep planlanan gibi gitmez. Farklı rakipler, farklı maçlar var. Onları şampiyon adayı sınıfından çıkarıp, iyi takım kategorisine almak lazım.Clippers’ın yerini ise Golden State aldı. Steve Kerr takıma çok akıcı, esnek, modern bir hücum verdi ve David Lee henüz hiç oynamamasına rağmen ligi sürklase etmiş durumdalar.Memphis ve Portland benim beklediğimden de iyiler evet. Ama halen tam yaranamadılar haklısın. Portland halen harika bir beşe ama Chris Kaman’ın hayata dönüşüne rağmen sınırlı bir bench’e sahip. Ama her yıl daha da cilalanarak, yaptıklarını daha iyi yaparak gidiyor ve elit seviyeye geliyorlar. Memphis ise nihayet biraz esneklik kazandı. Courtney Lee, Vince Carter gibi kanat eklemeleri en büyük dertleri şut tehdidini yarattı. Elbette Marc Gasol de MVP seviyesinde oynuyor. İlk 1 ayın MVP’si zaten (Anthony Davis insan değil o yüzden kategori dışı). Ama üç aşağı beş yukarı ilk ay beklentilerin çok dışına çıkmadı diyebiliriz.7. Lakers, Celtics, Knicks kötüymüş be hakikaten. Ama Kobe iyi döndü.Gerçekten iyi döndü. Kobe’nin zihinsel gücü ve rekabetçiliği hakikaten sosyopatlık sınırında. O kadar ağır sakatlıklara rağmen bu kadar iyi dönmesi, o korkunç takımda halen ölüm-kalım meselesi gibi oynuyor olmasına sadece şapka çıkarılır. Dünya’da her 10 oyuncudan dokuzuna basketbolu bitirten sakatlıklar yaşadı ama halen ligin sayı kralı. Verimli değil vs tartışmaları önemsiz. Bu acaip saygı duyulacak ve izlenecek bir performans.8. Davis de acayipmiş hakikaten. Sen bayağı bayağı iyi öngürüler yapmışsın. Bu fikri takibi de kendini aklamak için mi yapıyorsun ne?Davis’i izleyin başka bir şey demiyorum. Çünkü nasıl bir yaratık olduğunu ne kadar iyi anlatırsan anlat haksızlık edersin, eksik kalır. Bu sene bir de takır takır şut sokuyor ki… Kapatalım gidelim abi.9. Çaylaklar biraz fazla çaylak ama be! Orada özüne dönmüş ve karavana atmışsın.Haklısın. Gerçi çok iyi olsalar da temkinli yaklaşmak lazımdı sonuçta 19-20 yaşında adamlardan bahsediyoruz ama Wiggins, Parker gibi en ön plandaki isimler bile tam istenen çizgide değil. Hayalkırıklığı denebilir şu aşamada.10. Ersan’ı da kurtarsaydık iyiydi. Türk oyuncular tam beklendiği noktada galiba.Öyle. Ömer, Hidayet ve Enes öngörülen rollerde, öngörülen aralıkta oynadı şu ana kadar. Enes iyi oynuyor belki ama takım oyununda halen emekleme çağında. Ömer-Hidayet yüksek ve düşük beklentiler ölçeğinde oynuyorlar.En sıkıntılı konu maalesef Ersan. Sakatlığını tamamen atmış ve iyi durumda ama takım o kadar geniş rotasyonda ve pozisyonunda o kadar çok alternatif, başta takımın geleceği Parker varken hak ettiği dakikaları alamıyor. Keşke ona çok ihtiyaç duyan takımlardan birine gidebilse.Kaan KuralKaynak: Al Jazeera
Reklam