RTÜK Üyelerinin 'TRT'ye Ceza Ver' Talebine YSK'nın Yanıtı: 'Yetkimiz KHK ile Alındı'

 > -
2 dakikada okuyabilirsiniz

RTÜK'ün CHP'li üyeleri YSK'ya, TRT'nin seçim sürecinde yanlı yayın yaptığını belirterek ceza verilmesi için başvuru yaptı. YSK ise yaptırım yetkilerinin çıkarılan KHK ile ellerinden alındığını vurgulayarak talebi reddetti. 

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'nun CHP'li üyeleri İlhan Taşcı ve İsmet Demirdöğen seçim döneminde muhalefet liderinin gündeme getirdiği “TRT'nin taraflı yayın yaptığı” iddiası YSK'ya taşıdı. 

RTÜK üyeleri Taşçı ve Demirdöğen, YSK'ya “TRT kanallarının tarafsızlığını yitirdiğini” ifade ederek ceza verilmesini istedi.

YSK, kanun maddesini hatırlattı

Sözcü'den Can Özçelik'in haberine göre, YSK, verdiği yanıtta, KHK'dan önce taraflı yayın yapan medya kuruluşlarına ceza vermelerini sağlayan kanun maddesini hatırlattı: 

“Belirlenen esaslara aykırı olarak yayın yapılması halinde, ülke genelinde yayın yapan özel radyo ve televizyon kuruluşlarını Yüksek Seçim Kurulu uyarır. Bu talebe uyulmaması veya aykırılığın tekrarı halinde, ihlâle konu programın yayını bir ilâ on iki kez arasında durdurulur. Aykırılığın tekrarı hâlinde, ülke genelinde yayın yapan özel radyo ve televizyon kuruluşlarının yayınlarının Yüksek Seçim Kurulunca beş günden on beş güne kadar durdurulmasına, durdurulmasına karar verilir.”

"Düzenleme yasada var ama ceza yetkimiz yok"

YSK kararın devamında ise bu maddenin OHAL kapsamında kaldırıldığını vurgulayarak, neden ceza veremeyeceğini şu sözlerle aktardı: 

“Yüksek Seçim Kurulunca  belirlenecek esaslara aykırı yayın yapılması halinde uygulanacak ‘cezalar' belirlenmiş iken 9 Şubat 2017 tarihli Olağanüstü Hal Kapsamında Kanun Hükmünde Kararname ile yürürlükten kaldırılmıştır. Radyo ve televizyon yayınlarından eşit olarak yararlanılması konusunda düzenlemeler yasalarımızda yer aldığı halde aykırı hareketler OHAL kapsamında Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girmesiyle müeyyidesiz bırakılmıştır. Müeyyidesiz olan bir durumla ilgili kurulumuzca cezai işlem yapılması mümkün değildir.”

TRT Cumhur İttifakı ve Erdoğan'a 68 saat ayırdı, Demirtaş'ı görmedi

RTÜK üyelerinin yaptığı araştırmaya göre TRT1, TRT Haber ve TRT Kurdi 14-30 Mayıs tarihleri arasında “Cumhur İttifakı” ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a toplamda 67 saat 58 dakika ayırdı. Aynı kanalların aynı tarihler arasında CHP ve cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce’ye ayırdığı süre ise 6 saat 43 dakika oldu. TRT, İYİ Parti, Saadet Partisi ve Vatan Partisi'ne toplam da 45 dakikada yer verdi. TRT aynı süre zarfında cezaevinde tutuklu bulunan HDP'nin cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş'a ise yayınlarında hiç yer vermedi.

"YSK bizim tezlerimizi doğruladı"

RTÜK üyesi İlhan Taşcı, YSK’nın başvurularına karşı verdiği kararı değerlendirdi. 

Cumhuriyet'ten Sinan Tartanoğlu'nun aktardığına göre, Taşcı, “YSK, önce, yayın ilkelerinin ihlal edilemeyeceğini hüküm altına aldı. Yani bizim tezlerimizi doğruladı. Ancak KHK’yi gerekçe göstererek ‘yetkim yok’ dedi. Tarafsızlık ilkesinin ihlali; anayasa ve yasalarda, YSK’nin kendi kararında suç olarak tespit edilmiş. Fiil tanımlanmış. YSK ‘Ceza veremem’ diyor ama, KHK ile yaptırım ortadan kalsa bile, kendi koyduğu ilkenin ihlal edildiğini tespit edebilir” dedi. 

“YSK anayasal görevini yapmaktan kaçtı” diyen Taşcı, YSK’nın istese harekete geçebileceğini söyledi.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!
YORUMLAR İÇİN TIKLAYINIZ

Başlıklar

Cumhur İttifakıCumhuriyet Halk PartisiHalkların Demokratik Partisiİyi PartiMuharrem İnceOHALOlağanüstü HalRecep Tayyip ErdoğanSelahattin DemirtaşTRTTürkiye Radyo ve Televizyon KurumuVatan PartisiYüksek Seçim Kurulutrt
Görüş Bildir