'Berkin'i Öldürenlerin Yargılanmadığı Bir Makama Başvurmanın Anlamı Yok'
Ankara'da saldırıya uğrayan futbolcu Deniz Naki, hakkındaki iddialara yazılı olarak yanıt verdiAnkara'da 3 kişi tarafından 'Kürt Alevi Naki sen misin lan!' denilerek saldırıya uğrayan Deniz Naki , adli makamlara neden başvurmadığına yönelik olarak kişisel Facebook sayfasından açıklama yaptı. Naki açıklamasında, 'Roboski’nin faillerinin ortaya çıkarılmadığı, milyonların gözü önünde Ethem'i Ali İsmail'i, Berkin'i katledenlerin yargılanmadığı bir makama başvurmanın anlamı yok' ifadelerini kullandı.Futbolcu Deniz Naki, Gençlerbirliği'nden gelen 'polise başvurmamış' suçlamasına yönelik olarak yazılı bir açıklama yaptı.Sosyal paylaşım sitesi Facebook üzerinden açıklamada bulunan Naki, Kaynar'ın kendisi hakkında sarf ettiği 'çelişkili ifadeler kullanıyor' sözlerinin gerçeği yansıtmadığını söyledi.Deniz Naki'nin açıklamasıZORUNLU BİR AÇIKLAMAYapılan saldırı ve sonrasında çıkan haberler ile birlikte Gençlerbirliği Kulübü’nün de yapmış olduğu açıklamalar üzerine sizlere olayı birinci ağızdan anlatma gereksinimi duydum.02.11.2014 tarihinde Bahçelievler bölgesinde ziyaret ettiğim arkadaşımın evinden yemek için bir şeyler almak üzere çıktım. Çıktığım sırada üç kişi peşimden “Kürt Alevi Naki sen misin lan Naki?” diye bağırarak bana yaklaştı. Etrafımı sardılar, bu esnada sürekli küfürler ettiler. Aleviliğimle, Kürt olmamla ilgili küfürler ettiler. Kobane ile ilgili bağırıp çağırdılar. Kolumda neden Tunceli değil de Dersim yazdığını sordular. Ben onları sakinleştirmeye çalışırken aniden solumda duran adam bir yumruk attı yüzüme. Ben şok oldum. Kendimi korumak için bir karşılık verip oradan uzaklaştım. Silahlı ve bıçaklı olmalarından çekindim. Peşimden küfür etmeye devam ettiler, 'IŞİD sizi bilmem ne yapsın' diyerek bağırdılar. Çok ağır küfürler kullandılar. Bunun sadece bir uyarı olduğunu söylediler. Daha çok Alevi ve Dersimli oluşum üzerinden bana hakaretler etmelerinin yanı sıra Kobane nedeniyle sosyal medya hesaplarımdaki destek mesajlarımı hatırlatarak Kürt kimliğime de hakaretler yağdırdılar. Eğer ben bu saldırıdan daha ağır yara almadan kurtulduysam nedeni; uzun zamandır böyle bir şey olacağını tahmin ettiğimden o kişilerin niyetini anlayarak ilk yumruklarına karşı hamle yapmam ve sporcu oluşumdur. Saldırı bu şekilde gelişmiştir.O bölgeden uzaklaşır uzaklaşmaz arkadaşımın evine geri döndüm. Kulüp ile irtibata geçtim ve başıma gelen olayı hemen bildirdim. Ertesi günün sabahı ise kulübe giderek durumu aktardım. Kulübün duyarsızlığı ve önceki yaşanmış olaya dair destek olmamaları nedeniyle karşılıklı olarak sözleşmeyi feshettik. Çünkü bu ortamda daha fazla kalamazdım. Korkum kendim için değildi. Ankara'da kendi başıma dışarıya çıkamıyordum. Takım arkadaşlarım için de endişeliydim. Onların da başına bir şey geleceğinden korkuyordum. Burada olmamın artık hiç bir anlamı kalmamıştı.Gençlerbirliği Kulübü Basın Sözcüsü Hakan Kaynar’ın kulüp adına yaptığı açıklamayı ise üzülerek okudum ve iddialarına tek tek cevap verme gereksinimi duydum. Çünkü gerçekleri bilme hakkınız var. Böyle bir dönemde birde kulübün açıklamaları ile uğraşmak istemezdim.• Hakan Kaynar: 'Nedeni ne olursa olsun saldırıyı kınıyoruz. Ancak, sanırım Deniz Naki futboluyla yapamadığını, demeçleriyle yapmaya çalışıyor. Çünkü bize anlattıkları ile başkalarına anlattıkları arasında çelişkiler var.Gençlerbirliği Kulübü yaptığı açıklama da saldırıyı kınamaktadır fakat 'Ancak bu olay adli makamlara yansımadığı gibi, futbolcumuz da bu hadiseyi olay yaşandıktan iki gün sonra bize bildirmiştir' gibi ilginç bir savunma yapmaktadır. Olayın yaşandığı yerlere dair çelişkiler olduğunu belirtmesi çok komik görünmektedir. Ben bizzat kulüp ile görüşmemde olayı bütün ayrıntılarıyla anlattığım halde siz halen ‘çelişki’ arıyorsunuz. Basının ülkedeki durumunu size anlatmaya gerek dahi duymuyorum. Gazetelerde yer alan haberlerin hemen hemen hepsi benden görüş almadan haber yapmıştır ve böyle bir ‘hata’ yapmış olmaları da normaldir. Esas olan benim açıklamamdır. Tabi ona inanıp inanmamakta size kalmıştır. (Not: olayın basına yansıdığı gün yani 4.11.2014 tarihinde tek demecimi Birgün gazatesine verdim. Gazetede videosu durmaktadır. Gazete haberinde ‘tesislerden çıkarken’ ifadesini kullanmıştır. Bunun yanlışlıkla yazıldığını tahmin ediyorum. Ve bu yanlışın düzeltilmesi hususunda gazete ile irtibata da geçtiğimi bilmenizi isterim.)Evet, adli makamlara başvuru yapmadım çünkü milyonların gözü önünde Ethem’i katleden, Ali İsmail’i sokakta döverek öldürenler, 14 yaşındaki Berkin’i öldürenler, Soma’da Ermenek’te maden emekçilerini katledenlerin yargılanmadığı, Roboski’nin faillerinin ortaya çıkarılmadığı ve buna benzer birçok önemli olayların aydınlatılmak yerine ‘karartıldığı’ ve kapatıldığı yerde adli makamlara başvurmanın bir anlamının olmadığını düşündüğümden başvurmadım. Ki düşünüldüğünde bana saldırı gerçekleştiren üç kişi olmuş olsalar dahi asla ve asla o üç kişinin bu işi yaptığına inanmıyorum. Yani sadece üç kişinin cezalandırılması çokta önemli değildir. Bu zihniyette olan binlerce milyonlarca insanlara karşı ‘adli makamlar’ yerine kendimden, duruşumdan ve düşüncelerimden taviz vermeden devam etmenin en doğru yol olduğunu düşünüyorum.• Hakan Kaynar: “Biz Deniz Naki'yi zamanında isteyerek ve kim olduğunu bilerek, hangi kolunda, ne dövmesi olduğunu da görerek transfer ettik. Kadromuza katmamızın asıl nedeni o zamana kadar gösterdiği futbol performansıydı. Neticede futbolcular, dövmeleri, siyasi fikirleri ya da doğum yerleri ile değil, yetenekleri ile kulüplerin ilgisini çekerler. 'Size göre görünür olarak yaptıklarım, benim için her ‘vicdanlı’ ve ben ‘insanım’ diyen kişilerin yapması gerekenlerdir. Siz bana sadece futbolcu veya çalışanınız olarak bakabilirsiniz ama unutmayınız ki ben her şeyden önce ‘bir insanım’ ve dünyanın her yerinde insanlar katlediliyorken sessiz kalamazdım. Bildiğim bir şey var ki Kobane işgal ediliyor, insanlar katlediliyorken susmak ihanettir. Eğer bu nedenle kriterlerinize uymuyorsam diyecek söz bulamıyorum.• Hakan Kaynar: “Eğer olayı, gitmeye karar vermeden bize anlatsaydı kulüp olarak Deniz Naki'ye sahip çıkacağımızdan kimsenin şüphesi olmasın. Gençlerbirliği Kulübü ve taraftarları, Deniz Naki'nin transferinden ve burada bulunmasından da her zaman mutlu olmuştur'Kulüp yönetimine yaşananları anlatmak için gelmiştim. Fakat siz olayı size önceden anlatsaymışım destek olacağınızı söylüyorsunuz. İlk dakikalarda kulübe bildirdim ve sabahında yetkililer ile görüştüm. Daha ne kadar erken olabilirdi ki.. Destek olma konusunda ise sizlere hiç inanmıyorum. Destek olmak isteyenler ilk 6 ay önce kolumdaki dövme nedeniyle saldırılar olduğunda olurdu. Bu dönemde başta taraftarımız olmak üzere herkesten destek alırken; kulübümüz yetkililerinden hiçbir şekilde destek göremediğimi de belirtmek isterim!!!Sonuç olarak:Buradan tekrar belirtmek isterim ki; Ben DERSİMLİYİM ve ALEVİYİM. Bununla gurur duyuyorum ve gurur duymaya devam edeceğim. Bunu kesinlikle ‘ırkçı’ bir anlamda söylemiyorum. Kimsenin beni yanlış anlamasını istemem. Diğer milletlere karşı herhangi bir önyargım yok ve tüm inançlara saygı duyuyorum. Ayrılırken bu saldırılardan korkup savunduğum değerlerden vazgeçmeyeceğimi bilmenizi isterim. Bütün endişemin beni yalnız bırakmayan takım arkadaşlarım ve dostlarımın, benim yüzümden bu tip saldırılara maruz kalmasıdır. Yaşananlardan dolayı ailemin de çok endişeli olduğunu, onları daha fazla üzmemek için yanlarına, Almanya'ya gitmek üzere Türkiye'den ayrıldım.İlk günden itibaren yanımda olan ve hep desteklerini belirten başta taraftarımız olmak üzere herkese çok çok teşekkür ediyorum..Deniz NakiT24
Komiser Yardımcısından Gezi Savunması: 'Kızlı-Erkekli Alkol Alıyorlardı'
Antalya'da Gezi olayları sırasında sopa ve coplarla dövülen Mustafa Düştegör'ün suç duyurusuyla başlayan davada iddianameye itiraz kabul edildiAntalya'daki Gezi olayları sırasında müzisyen Mustafa Düştegör 'ü sopa ve coplarla dövdüğü ileri sürülen komiser yardımcısı A.S., “Kızlı- erkekli alkol alıyorlardı. Müdahale edip, cumhuriyet meydanından uzaklaştırdık' sözleriyle kendini savundu.Antalya'daki Gezi olayları sırasında 3 Haziran 2013 gecesi Kaleiçi'ndeki bir ara sokakta, ellerinde sopa ve cop bulunan polisler tarafından dövüldüğünü söyleyen Mustafa Düştegör, avukatı Hakan Evcin aracılığıyla 40 kişiden oluşan amir, müdür, komiser ve polis memuru hakkında 20 Kasım 2013'te suç duyurusunda bulundu.İşkence suçundan dava açılması talep edilen polislere ilişkin soruşturmayı tamamlayan savcı Mehmet Uğur , Düştegör'ün dövüldüğü anı gösteren bir işyerine ait güvenlik kamerası görüntüleri ve olayın hemen sonrası çekilen fotoğrafları da delil olarak kabul etti.DHA'nın haberine göre, Savcı Mehmet Uğur'un iddianamesinde, güvenlik kamerası görüntülerinde de Düştegör'ü yerde sürükleyen ve elindeki sopayla vurduğu görülen polis memuru A.O.P. hakkında 3 yıl hapis cezası talep edildi. Biri amir diğer 5 polis hakkında ise işlenen suç nedeniyle A.O.P.'ye müdahale etmedikleri gibi suçla ve yaralı kişiyle ilgili gerekli bildirim ve adli eylemleri yapmadıkları ve bu eylemleriyle atılı suçları işledikleri gerekçesiyle 6'şar ay hapis istendi.Antalya 11'inci Asliye Ceza Mahkemesi'nde açılan davada Düştegör'ün avukatı Hakan Evcin, olayın basit yaralama değil işkence suçu olduğu, yargılamanın da bu yönde yapılması gerektiği yönünde itirazda bulundu. İtirazı haklı bulan savcının da davanın üst dereceli ve yetkili ağır ceza mahkemesine gönderilmesi yönünde görüş bildirmesinin ardından mahkeme, görevsizlik kararı verdi.11'inci Asliye Ceza Mahkemesi'nin görevsizlik kararı ile 2'nci Ağır Ceza Mahkemesi'ne gelen dava dosyasında fularından tutup, sopayla vurduğu iddia edilen polis memuru A.O.P., Diyarbakır'a tayin edildiği için talimatla alınan ifadesinde suçlamaları kabul etmedi. Polis memuru A.O.P., “CD görüntülerindeki müştekiye cop veya sopayla vuran kişi ben değilim. Suçlamaları kabul etmiyorum' dedi.A.O.P. ile işkence suçundan yargılanan komiser yardımcısı A.S. ise savcıya verdiği savunmasında, şöyle dedi: “Gezi olayları sırasında nöbetçiydim. 50 kadar polis memurunun başında beni gönderdiler. Olaylar sırasında 4-5 eylemci bara sığındı. Bar kapalı olmasına rağmen işletmeci kapıları açıp, 4-5 eylemciyi içeri aldı. Bu nedenle işletmeciyle polisler arasında tartışma vardı. Ben de gidip 'Burada işletme sahibi ile tartışmayalım. Gerekirse bekleyelim, bu şahıslar buradan çıkarsa yakalayıp işlem yaparız, ya da bu bölgeden uzaklaştırırız' dedim.Cumhuriyet Meydanı'nın alt kısmında yeşillik alanda sanki eylemlerle hiç alakası yokmuş gibi kızlı-erkekli şahısların oturarak alkol aldığını görüp, müdahale ederek oradan uzaklaştırdık. Kaleiçi ara sokaklara inmedim. Cumhuriyet Meydanı'nın alt kısmında kaldım. CD görüntülerindeki olay anında, elinde cep telefonu bulunan beyaz tişörtlü kişi ben değilim.'İlk duruşması 15 Ocak 2015'te başlayacak davada sanık polis memuru A.O.P. ve komiser yardımcısı A.S., kamu görevlisinin sahip bulunduğu nüfuzu kötüye kullanmak suretiyle silahla kasten yaralama ve işkence suçundan, polis memurları H.Y., S.Z., B.Ş. ile B.Ş. ise görevi kötüye kullanma suçlarından yargılanacak.Avukat Hakan Evcin, daha önce 3 yıl hapis cezası istemiyle yargılanacak A.O.P. ve komiser yardımcısı A.S.'nin işkence suçundan 4.5 yıldan 18 yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılanacağını söyledi. Avukat Evcin, “Tek suçları kızlı-erkekli alkol almaları olarak gösteriliyor. Bunu suç olarak gören zihniyetin geldikleri nokta budur' dedi.T24
Halilhodzic'ten Skandal Sözler
Trabzonspor teknik direktörü Vahid Halilhodzic, UEFA Avrupa Ligi'nde oynayacakları Lokeren maçı öncesinde düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulundu. Deneyimli teknik adam uzun süre tartışılacak sözler söyledi.Halilhodzic, yarın akşam kadroda yabancı oyuncuların tümünü kullanıp kullanmayacağıyla ilgili bir soruya, şok bir yanıt vererek ayrımcılık yapmadığını, yerli ya da yabancı futbolcu olmadığını Trabzonspor futbolcusu olduğunu belirtti. Kendisinin de yabancı olduğunu kaydeden Halilhodzic, 'Sürekli bu soruyu sormak aile ortamını zedeliyor' dedi.CARDOZO VE CONSTANT TAKIMLARINDA YEDEKTİ!Sezon başı çok ciddi transferlerin yapıldığının ancak başarının ve istikrarın bir türlü gelmediğinin sorulması üzerine de Halilhodzic 'Bu transferler bizim ilk seçeneğimiz değildi. Bazen her istediğinizi yapamazsınız. Ben geldiğimde haberimin bile olmadığı transferler vardı. Çoğu oyuncumuzla Avusturyakampında birlikte değildik. Cardozo Benfica'da, Constant da Milan'da yedekti. Ligde kötü oynuyoruz bu oyuncuların lig maçlarında sorumluluk alması lazım' açıklamalarını yaptı.İŞTE HALILHODZIC'İN AÇIKLAMALARININ TÜMÜYabancı oyuncu diye bir şey yoktur. Trabzonspor oyuncusu vardır. Bu sorun futbol dışı konu... Benim yabancı ya da yerli diye insan ayrımım yok. Bu sivil hayatta da böyle...Bazı gazeteciler bu konuda istikrarlı bir biçimde bu ayrışmayı yaratıyor ve bu oyuncuların kulaklarına kadar gidiyor ve sıkıntı yaratıyor. Biz artık yabancı ve yerli kelimelerinin kullanılmasını istemiyoruz. Ben de bir yabancıyım ama Trabzonspor'un hocasıyım.'YÖNETİMLE SÜREKLİ İLETİŞİMDEYİZ'Kadronun beklentileri karşılayamaması ve başkan İbrahim Hacıosmanoğlu'yla bu konuda bir görüşmesi olup olmadığı sorulduğunda: Aslında biz 1 ya da 2 ay bu konuyu konuşmadık. Sürekli diyalog halindeyiz. Belki 1, belki de daha fazla süre gerekebilir. Trabzonspor'dan maddi anlamda daha büyük kulüpler bile zaman anlamında sıkıntı yaşayabiliyorlar. Ben İbrahim'le sürekli iletişim halindeyim. Son kez hatırlatıyorum ve umarım bir daha tekrarlamama gerek kalmaz, bizim transfer politikamız yapabileceklerimizle sınırlıydı. Bu oyuncular bizim ilk tercihlerimiz değillerdi. Daha öncesinde yapılan yerli oyuncuların transferlerinden haberdar bile değildim. Ben başkandan ultimatom almadım. Bu haberler gerçek dışı... Bu sorular aile ortamını yaratmamızı önlüyor. Bir hafta içersinde her şeyi düzeltmek isterdim ama bu süre maalesef daha uzun olacak.Cardozo ve Constant gibi oyunculardan bahsettiğiniz zaman, şunu da bilmeniz gerekiyor. Cardozo Benfica'da, Constant da Milan'da yedekti. Her seferinde istediğiniz oyuncuyu seçemezsiniz. Birçok başka seçeneğimiz vardır ama bunları gerçekleştiremedik. Bu oyuncular iki ya da üçüncü tercihler miydi bunun artık bir önemi kalmadı. Bu transferlerde kulübümüz hatalı mıydı değil miydi, bunların hepsi geride kaldı. 2 hafta kısa bir süre içinde yaptık bu transferleri... Bu oyuncular Avusturya'da bizle olmadı. Her iki kulvarda mücadele ettiğiniz zaman sürekli oyuncu değiştirmeniz, rotasyona gitmeniz gerekiyor. Gelişimimiz şu an devam ediyor. Ancak beklediğimiz seviyenin şu an çok uzağındayız. Bu durum ligde daha belirgin. Biraz daha fazla sorumluluk alması gerekiyor büyük oyuncuların. 'İnternet Haber
Ronaldo Altın Ayakkabısını Aldı
Cristiano Ronaldo; 'Kariyerimi sonlandırdığımda en iyiler arasında olduğumu görmek istiyorum. Eminim ki olacağım' dedi.  Geçen sezon Liverpool oyuncusu Luis Suarez ile 31 gol atarak Avrupa liglerinin gol krallığını paylaşan Cristiano Ronaldo, Madrid'de düzenlenen törende altın ayakkabısını aldı.Manchester United ile 1, Real Madrid ile de 2 kez Avrupa gol kralı olan Ronaldo, 'Her zaman en iyi futbolcu olmak istiyorum ve bunun için çalışacağım. Benim kafamda en iyisi olmak var ve buna ulaşacağım. Adım adım tarihimi yazıyorum. Kariyerimi sonlandırdığımda en iyiler arasında olduğumu görmek istiyorum. Eminim ki olacağım' dedi.Real Madrid Kulübü Başkanı Florentino Perez, Kurumsal İlişkiler Sorumlusu Emilio Butragueno ve futbolculardan İker Casillas, Sergio Ramos ve Gareth Bale'i de tören salonunda görünce 'Bu kadar çok kişi beklemiyordum' diyen Ronaldo, 'Takım arkadaşlarıma teşekkür etmek istiyorum çünkü onların yardımı olmadan altın ayakkabıyı kazanamazdım. Ayrıca aileme, taraftarlara ve bana dünyanın en iyi takımında oynama şansı verdiği için kulübüme teşekkür ediyorum' diye konuştu. Futbolcu olarak aldığı bireysel ödüllerden memnunluk duyduğunu saklamayan Portekizli futbolcu, şunları söyledi:'Benim için bu ilk altın ayakkabı gibi. Özel bir gün. Real Madrid'e geldiğim günden beri benim yanımda olanlarla bu ödülü paylaşmak istiyorum. Burada önümde daha çok yıllar var ve en iyisini vermeye çalışacağım. Maçlarda en iyiyi vermeye, goller atmaya ve asistler vermeye devam edeceğime söz veriyorum.'Real Madrid'in bu sezon erken yakaladığı üst düzey futbolla ilgili soruya Ronaldo, 'Birçok kişi Real Madrid'in en iyi kadroya sahip olduğunu söylüyor ama bunun için sezon sonunu görmek gerekir. Eğer hiçbir şey kazanamazsak en iyi sezon olmayacağı kesin ama ben bu yıl iyi şeyler kazanacağımızın heyecanını taşıyorum. İşler iyi gidiyor ve mutluyuz. Teknik direktörümüz, futbolcuları daha iyi tanıyor, iyi bir başlangıç yaptık. Topa ne kadar çok sahip olursak o kadar çok gol pozisyonu yaratıyoruz. Lig, Şampiyonlar Ligi ve Kral Kupası'nda maç maç düşünerek her turnuvada çok uzak hedeflere ulaşabilecek bir takıma sahibiz. Şu anda bireysel ödülleri düşünmüyorum ama şu iyi zamanın da keyfini çıkarmak istiyorum' cevabını verdi.29 yaşındaki futbolcu, 33 yaşına geldiğinde Real Madrid ile sözleşmesinin sona ereceğini ve o zamana kadar burada oynamak istediğini dile getirerek 'Ben kendimi genç hissediyorum. 33 yaşımdan daha uzun oynamak istiyorum. Eğer başkan beni isterse birkaç yıl daha kalırım' diye konuştu.'Altın top ödülü kazanmamak seni şaşırtır mı' sorusuna da Ronaldo, 'Beni hiçbir şey şaşırtmaz. Son 6, 7, 8 yıldır beni hiçbir şey şaşırtmıyor. Her türlü sahneye hazırlıklı olmak gerekir. Çok mutluyum ve riyakar olmayacağım. Real Madrid'de 3. altın top ödülünü elbette kazanmak isterim ama bununla ilgili herhangi bir saplantım yok. Önümde zaman var ama iyi işler yapıp, gollerimi atıyorum' diye yanıt verdi.La Liga'da bu sezon 10 maçta 17 gol atarak gol krallığı yarışında rakiplerinin uzak farkla önünde olan Ronaldo, 'İyi oynamak ve gol atmak hoşuma gidiyor. Ama bu her zaman olacak bir şey değil. Kimse her maç gol atamaz. Gol pozisyonu kaçırdığım zaman kendime kızıyorum ama sonra dostlarımla birlikte olduğumda her şey geçiyor' dedi.Sporx
Reklam
Türk Yapımı Yeni Akustik Enstrüman: Yaybahar | Görkem Şen
Yaybahar İstanbul merkezli müzisyen Görkem Şen tarafından tasarlanan yeni bir akustik enstrümandır. Temelde yaylı bir çalgı. Notasyon yaylarının dışında bir de gövdeye bağlanan kalın yayları var. Enteresan, enteresan olduğu kadar fantastik bir sese sahip Yaybahar bir kaç farklı aletten ses alınıyormuş izlenimi veriyor. Yanı sıra, birden fazla dijital efekti basmışsın gibi unique bir ton veriyor.
Çavuşoğlu: 'Peşmergenin Şovundan Rahatsız Olduk'
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu Meclis Dışişleri Komisyonu'na Türk dış politikasındaki son gelişmeler hakkında bir sunum yaptı. Çavuoğlu bir soru üzerine komisyonda 'Geçiş sırasında peşmergenin şov yapmasından rahatsızlık duyduk' dedi.Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Meclis Dışişleri Komisyonu'na Türk dış politikasındaki son gelişmeler hakkında bir sunum yaptı. Basına kapalı gerçekleşen toplantıda Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu milletvekillerinden gelen soruları da yanıtladı.Al Jazeera'nin edindiği bilgiye göre, Çavuşoğlu'na yöneltilen sorular Suriye, Kobani ve IŞİD ile mücadele konularında yoğunlaştı. Peşmergenin Kobani'ye geçişine ilişkin bir soru üzerine Mevlüt Çavuşoğlu 'geçiş sırasında peşmergenin şov yapmasından rahatsızlık duyduk' dedi.PYD'nin Kobani'de fazla peşmerge istemediğini bu nedenle 2 bin peşmerge sayısının 150'ye düşürüldüğünü belirtti. Peşmergenin Irak Anayasası'na göre resmi bir güç olup olmadığı sorusuna ise Çavuşoğlu ' Peşmerge, Irak Anayasası'na göre resmi güçtür' dedi. Çavuşoğlu bir başka soru üzerine Kobani'nin düşmesi durumunda Afrin'de de Kobani'de yaşananlara benzer bir durum ortaya çıkabileceğini belirtti.'Suriye politikamız değişmez'Mevlüt Çavuşoğlu Suriye'ye ilişkin bir soru üzerine ise 'Esed oturduğu sürece politikamızda bir değişiklik olmaz. Suriye'de bizim muhatabımız ılımlı muhalefettir' dedi. Muhalefet milletvekillerinin Davutoğlu ve Erdoğan'a yönelik eleştirilerde bulunması üzerine ise Çavuşoğlu ' Cumhurbaşkanı ve Başbakan'ın daha önce izlediği politikaları devam ettireceklerini' ifade etti.'Takas oldu'Komisyon toplantısına katılan milletvekillerinin verdiği bilgiye göre, 'Musul Başkonsolosluğu'na yapılan baskında rehin alınan Türk vatanndaşlarının serbest bırakılması için takas oldu mu?' sorusuna ise Çavuşoğlu 'Oldu tabii ama daha fazlasını söylemem' dedi.'İncirlik üssü IŞİD ile mücadelede operasyon üssü olarak kullanılıyor mu?' şeklindeki bir soruya ise Çavuşoğlu 'İncirlik'in şu anda operasyon üssü olmadığını' belirtti.'Güney Kıbrıs-İsrail-Mısır blok'Güney Kıbrıs Rum Kesimi’yle İsrail’in Akdeniz’de yakınlaşmasına ilişkin bir soru üzerineyse Çavuşoğlu, “Güney Kıbrıs, İsrail ve Mısır’la da işbirliği yapıyor. Fırsattan istifade edip Türkiye karşıtı bir blok oluşturmaya çalışıyor. Bunlar bir blok oluşturur ve münhasır ekonomik bölge ilan ederlerse kesinlikle tanımayız” dedi.Çavuşoğlu milletvekillerinin, “Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi geçici üyelik seçiminde Türkiye neden başarısız oldu?” sorusunu da yanıtladı:“Yeni Zelanda ve İspanya üç, dört yıl önce çalışmaya başladı. Birleşik Arap Emirlikleri başta olmak üzere Körfez ülkeleri, Mısır’la ilişkiler nedeniyle seçim sırasında Türkiye aleyhine çalıştı. İkinci tura İspanya kalınca Avrupa ülkeleri blok hareket etti ve Türkiye kaybetti.”Al Jazeera
Reklam
THY'nin İzmir Uçağında 'Bomba Var' Yazılı Not Bulundu
Türk Hava Yolları'nın (THY) İstanbul'dan İzmir'e gidecek uçağının tuvaletinde, üzerinde İngilizce 'Uçakta Bomba Var' yazılı bir kağıt bulununca, sefer iptal edildi. Uçaktaki yolcular tahliye edilirken, bomba imha uzmanları uçağın içini ve bagajları yeniden aramaya başladı.THY'den alınan bilgiye göre, saat 17.00'de İstanbul-İzmir seferini yapacak olan TK-2332 sefer sayılı, TC-JSH kuyruk tescilli Airbus A-321 tipi “Van' adlı uçak saat 16.15'te yolcu almaya başladı.Bu sırada, uçakta görevli olan kabin memurlarından biri, son olarak tuvalet ve koltukları kontrol ederken, tuvalette bir kağıt buldu.Kabin memuru, bulduğu kağıdın üzerinde İngilizce olarak 'Uçakta bomba var' yazısını görünce, alarm verildi.Önce yolcu alımı durduruldu; ardından hemen Emniyet Müdürlüğü'ne haber verildi. Uçaktaki yolcular da hızla tahliye edildi.Daha sonra, bomba imha ekibi hızla uçağa geldi ve önce uçak içindeki el bagajları ve raflardaki paketler incelendi.Bu arada, uçak, apronda 'havuz' olarak adlandırılan güvenli bir yere çekildi ve kargo bölümünde bulunan valizler görevliler tarafından aşağıya indirildi.Bomba uzmanları halen bagaj ve valizleri aramadan geçiriyor.Yolcuların ise başka bir uçakla saat 19.00'da İzmir'e hareket edecekleri bildirildi.CNN Türk
Reklam
2014 Cadılar Bayramı'nın En İyi 25 İlginç Kostümü
Cadılar Bayramı kutlamaları, eğlenceyi ve yaratıcılığı birleştirerek insanların kendilerini farklı bir biçimde ifade etmesine olanak sağlıyor desek yanlış olmaz sanırım. Yer yıl karşımıza bizi korkutan, güldüren ya da yalnızca 'vov!' dedirten kostümler çıkıyor. 2014 yılında farklı kategorilerde seçilmiş en iyileri bu içeriğimizde sizler için bir araya getirdik. İyi eğlenceler dileriz.
9. İstanbul Animasyon Festivali'nde Gösterilecek Filmler Açıklandı
Sekizincisinin gerçekleşmemesi nedeniyle büyük üzüntü duyduğumuz fakat dokuzuncusunun ilk duyurusunun gelmesiyle birlikte büyük bir heyecanla beklediğimiz İstanbul Animasyon Festivali’nin bu yılki yarışma ve yarışma dışı filmleri belli oldu.Seha Can’ın Yasemin Mori şarkısı ”Işığa Geldi Çocuklar” için yaptığı klipten, Ethem Onur Bilgiç’in Salkım Söğüt’ üne yerli animasyonlar ın yanı sıra İngiltere, Fransa, ABD, Kanada, İsveç ve daha pek çok ülkeden animasyon filmlerin yer aldığı listeye buradan göz atabilirsiniz.Festivalde gösterilecek Salkım Söğüt animasyonunun fragmanını aşağıda görebilrisiniz.Bantmag
Reklam
CHP'de Süheyl Batum İhraç Talebiyle MYK'ya Sevk Edildi
CHP Merkez Yönetim Kurulu Eskişehir Milletvekili Süheyl Batum'un ihraç istemiyle Yüksek Disiplin Kurulu'na sevkine karar verdi. Batum, Kılıçdaroğlu'nun genel başkanlığında ihracı istenen ilk milletvekili oldu.Ankara Milletvekili Emine Ülker Tarhan'ın istifasının ardından istifası beklenen isimlerden Süheyl Batum için parti yönetimi disiplin mekanizmasını işletti. CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu başkanlığında yapılan Merkez Yönetim Kurulu toplantısında Batum'un kesin ihraç istemiyle Yüksek Disiplin Kurulu'na sevk edilmesi kararlaştırıldı. CHP Sözcüsü Haluk Koç tarafından yapılan yazılı açıklamada kararın gerekçesi olarak Batum'un Tarhan'ın istifasının ardından yaptığı açıklamalar gösterildi:'Son günlerde basında yer alan CHP’den istifa haberleri çerçevesinde açıklamalarda bulunan Eskişehir milletvekili Bedii Süheyl Batum; 'İstifaların devam edeceği, bu istifalarla partiyi sarsacak düzene sokacakları...' şeklindeki beyanları ile partiyi kamuoyu önünde doğrudan tartışmaya açan, Parti bütünlüğü ve bütünlüğünü sarsan tutum içine girmiş olmakla; kesin çıkarma cezası istemiyle Yüksek Disiplin Kurulu’na sevki kararlaştırılmıştır.”Tarhan'ın Cuma günü istifa etmesinin ardından CHP içerisinde gözler ulusalcı kanatta yer alan Süheyl Batum ve Birgül Ayman Güler'e çevrilmişti. CHP kulislerinde bu iki ismin Tarhan'la birlikte hareket edeceği beklentisi vardı.CHP'nin hafta sonu yapılan Antalya Kampı'na katılan Batum'sa gazetecilerin sorularına verdiği yanıtla istifaya açık kapı bırakmıştı.Batum'un 'CHP'de 20 muhalif milletvekili var, başka istifalar da olacak' dediği de basına yansımıştı.Yüksek Disiplin Kurulu süreciCHP Tüzüğü uyarınca MYK'dan gelen ihraç talebiyle ilgili son kararı Yüksek Disiplin Kurulu verecek. 15 kişilik kurulda kararlar salt çoğunlukla alınıyor. CHP Tüzüğü'ne göre ihraç taleplerini görüşmek üzere Yüksek Disiplin Kurulu'nun ivedikle toplanıp, 7 gün içerisinde karar alması gerekiyor. Bu süreçte Batum'dan savunması da istenecek.Batum kimdir?Akademisyen Süheyl Batum 3 Kasım 2010 tarihinde yürürlükte bulunan tüzük uyarınca CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu tarafından Önder Sav'dan boşalan Genel Sekreterlik makamına getirildi.18 Aralık 2010'daki Cumhuriyet Halk Partisi 15. Olağanüstü Kurultayı'nda 1089 oyla yeniden Parti Meclisi üyeliğine seçildi. 25 Aralık 2010'da toplanan Parti Meclisi kararıyla Seçim ve Hukuk İşlerinden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı görevine getirildi. 12 Haziran 2011 de yapılan Milletvekili Genel Seçimlerinde, CHP Eskişehir 1. sıra milletvekili adayı olarak seçilerek Meclis'e girdi.CHP'de Ekmeleddin İhsanoğlu'nun Cumhurbaşkanlığı için aday gösterilmesine karşı çıkan muhalif isimler arasında yer alan Batum, parti yönetimine 'isyan bayrağı' açan ulusalcı kanatta yer aldı. Batum, Emine Ülker Tarhan, Süheyl Batum, Nur Serter, İsa Gök, Birgül Ayman Güler ve Dilek Akagün Yılmaz'la birlikte Kılıçdaroğlu'na istifa ve olağanüstü kurultay çağrısı yapmıştı.Al Jazeera
Reklam
17 Aslana Karşı Koyan Cesur Kirpi
YouTube'da paylaşılan bir video, Güney Afrika'da Kruger Ulusal Parkı'ndaki 17 aslan tarafından etrafı çevrilmiş bir kirpinin, kendini savunma çabasını gözler önüne seriyor. Aslanlarla epey mücadele eden kirpi sonunda kurtulmayı başarıyor.
Samsung 'Project Zero' İle Yepyeni Bir Galaxy S6 Üzerinde Çalışıyor
Samsung’un “Project Zero” olarak adlandırdığı çok gizli projesinin Samsung Galaxy S6 ile ilgili olduğu söyleniyor. Adında geçen “sıfır” kelimesi, Samsung’un sıfırdan bir şeyler tasarladığı şeklinde yorumlanıyor. Samsung’un açıklanan son çeyrek mali yıl raporu akıllı telefon tarafında satışların yavaşladığını gösteriyor. Rakiplerin yenilikçi fikirleri karşısından Samsung’un üstte kalmaya devam etmesi için daha ilgi çekici ve kullanıcılara yeni gelen özellikler sunması gerekiyor. İşte “Project Zero” bu düşünce kapsamında sürdürülüyor.SamMobile sitesinin haberine göre Samsung, 32 GB, 64 GB veya 128 GB kapasite seçeneklerine sahip bir akıllı telefon sunacak. Ayrıca kullanıcılara microSD kart yuvasıyla saklama alanını daha da genişletme imkanı verilecek. Böylelikle kullanıcıların toplam 256 GB saklama alanına sahip bir telefon kullanma şansı olacak. Ayrıca SamMobile’ın öğrendiğine göre, Samsung’un satmayı planladığı modellerden birinde 64-bit Exynos 7420 yonganın bulunması planlanıyor.Tabii ki, geçmişte gördüğümüz durumlar tekrarlanırsa, Samsung ABD gibi LTE’nin yaygın olduğu pazarlarda Qualcomm Snapdragon yongalarını tercih etmeyi sürdürecektir. Zaten SamMobile da Samsung’un bu ülkelerde Qualcomm Snapdragon 810 yongalı bir versiyon satmayı planladığını yazıyor.Samsung Galaxy S6’nın 2560 x 1440 piksel Quad HD ekran barındıracağı söyleniyor, ancak ekran boyutu verilmiyor. Zaten Samsung Galaxy Note 4’ün Quad HD ekrana sahip olduğu ve ondan da önce LG G3’ün bu çözünürlükle geldiği bir ortamda Galaxy S6’nın Full HD ekranla çıkış yapması beklenmemeli.Telefonda Samsung tarafından geliştirilen yeni bir LTE modem kullanılacağı söyleniyor. Doğrusunu söylemek gerekirse, LTE desteği amaçlı olarak Snapdragon 810’un kullanılacağı iddiasıyla bu Samsung markalı LTE modem iddiası biraz çelişiyor. Madem Samsung kendi LTE modemini kullanacaksa, işlemci olarak da kendi yongasetini bütün versiyonlarda kullanmayı tercih edebilir. Yine de, Snapdragon 810’un daha verimli bir seçenek olarak görünmesi, Samsung’u iddialı olduğu pazarlarda Qualcomm işlemcisini kullanmaya itebilir.Bu arada Samsung’un önde 5 megapiksel çözünürlüklü bir kameraya da yer vereceği söyleniyor.Samsung Galaxy S6’nın 2015’in başlarında, muhtemelen mart başında düzenlenecek 2015 Mobil Dünya Kongresi’nde tanıtılması bekleniyor. Bunun hemen sonrasında Nisan sonu veya Mayıs başı gibi Türkiye piyasasına da giriş yapmasını bekleyebiliriz.Teknoblog
Reklam