Zorlu Center’ın Kaçak Yapılarına Hazine’ye Haraç Karşılığı Ruhsat Verilmiş
Halktan ve Meclis’ten gizlenen 4 bakan hakkındaki 17 Aralık fezlekelerinin eklerinden “Zorlu Center’in yasal dinleme kayıtları” çıktı. Dönemin Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar ile bakanlık bürokratları arasında yapılan ve dinlemeye takılan telefon görüşmeleri “Hükümetin Zorlu Center’daki imara aykırı yapılaşmayı raporla tespit ettiğini; raporun bizzat 12. Cumhurbaşkanı seçilen dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan’a sunulduğunu; hükümet ile Zorlu Center’ın sahipleri arasında kaçak yapılar karşılığında Hazine için para pazarlığı” yapıldığını belgeliyor. Bakan Bayraktar, 17 Aralık yolsuzluk soruşturmasında gözaltına alınan Çevre ve Şehircilik Bakanlık Müşaviri ve İstanbul 2 No’lu Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu Başkanı Mehmet Erdal’a, “Burası İmar Kanunu’nun ruhuna aykırı bir şekilde yapılandı. Bunlar devlete getirip şöyle bir 500 milyon daha para vermeleri lazım. Hazine’ye verecekler yani namussuzlar ya bunlar” diyor. Bu önemli görüşme “24 Eylül 2013” tarihinde yapılıyor. Zorlu Center’ın “26 Eylül 2013” olarak planlanan açılışının “ertelenmesi” ise açılıştan iki gün önce gerçekleşen bu görüşmenin önemini daha da artırıyor. Çünkü Bayraktar aynı görüşmede Zorlu Center’ın sahiplerinin bir gün önce yani 23 Eylül 2013 günü dönemin Başbakanı şimdinin Cumhurbaşkanı Erdoğan’la bir araya geldiğini açıklıyor. Bayraktar, üst düzey bürokratına Başbakan Erdoğan’ın Zorlu Grubu’na pek yüz vermediğini söylüyor. Ve açılış erteleniyor. Zorlu Center bu görüşmeden yaklaşık 15 gün sonra “10 Ekim 2013” günü sembolik de olsa bir açılış yapıyor. Bu açılıştan sadece 6 gün önce yapılan bir telefon görüşmesi ise “pazarlıkların” sonuçlandığını gösteriyor. 17 Aralık operasyonunda gözaltına alınan İstanbul Çevre ve Şehircilik Müdürü Ahmet Ayyıldız, yine gözaltına isimlerden Bakan Bayraktar’ın danışmanı Sadık Soylu’yla 4 Ekim 2013 günü görüşüyor. Soylu’nun, “Zorlu’nun işi tamam mı şimdi açılış yapacak mı?” diye soruyor, Ahmet Ayyıldız da, “Herhalde şimdi tamam” diye yanıt veriyor. Fezlekeye giren dinleme kaydında buraya Ayyıldız için “Gülüyor” notu düşülüyor. Bilal Erdoğan’ın ismi Zorlu’da da gündeme geldi 17 Aralık’ın ardından Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın oğlu Bilal Erdoğan ile Zorlu Center’ın ismi, Doruk Izgara’yla gündeme gelmiş; Bilal Erdoğan’ın şirketinin Zorlu Center’da şube açtığı bilgisi basına yansımıştı. Bilal Erdoğan sermayesi 1.5 milyon TL olan Doruk Izgara’da yüzde 36.2 hisse ile büyük ortak. Erdoğan’ın kardeşi Sümeyye Erdoğan da şirketin yüzde 30 hissesine sahip. 'Olmaz o iş, yok öyle yağma' 17 Aralık rüşvet ve yolsuzluk soruşturmasındaki önemli dosyalardan biriydi “Zorlu Center”… Zincirlikuyu’da yükselen bu dev binalar kamuoyunda büyük tartışma yarattı. Cumhuriyet, İstanbul’u çirkinleştiren yapılardan biri olarak görülen ve 17 Aralık yolsuzluk soruşturmasıyla bir kez daha gündeme gelen Zorlu Center’a nasıl göz yumulduğunu yasal dinleme kayıtlarıyla açıklıyor. Dönemin Çevre ve Şehircilik Bakanı Bayraktar ile bürokratları arasında geçen ve Adalet Bakanlığı’na gönderilen fezlekede yer alan yasal dinleme kayıtları şöyle: ‘Olmaz o iş, yok öyle yağma, Başbakan’a arz etmem lazım’ Zorlu Center’ın 15 Eylül’deki açılışının ertelenmesinden bir gün sonrası. Saat: 18.45... Telefonun bir ucunda Bayraktar, diğer ucunda Bakan Müşaviri Mehmet Erdal var. Erdoğan Bayraktar: Alo. Mehmet Erdal: Sayın bakanım hayırlı akşamlar. E.B: İyi akşamlar buyur. M.E: Şimdi bakanım bu şeydeki Zorlu’nun projesiyle ilgili Öner Bey aradı da bugün. E.B: Hı M.E: Sizinle görüşmemi söyledi de ben ona bahsetmiştim bu şeyler konusunda şimdi onu yarın gündeme alıyoruz onunla ilgili bi şey değişikliği vardı depoları mağazalara döndürmüşlerdi normal... E.B: Olmaz o iş, olmaz o iş. Mehmet yani o kadar büyük iş yapıyorsa öyle onu öyle pat paldır küldür oradan geçiremez onu bizim Başbakan’a arz etmemiz lazım. M.E: Evet E.B: Sen onu bilgi notu olarak bana ver yani ruhsat değişikliklerini falan öyle bir şey yok yani. M.E: Evet evet yani orada şey değişikliği vardı ... E.B: Yok öyle yani orada ne yapıyor biliyor musun, ben sana söyleyeyim, depoları dükkânların deposu yapıyor. 1’inci bodrumları da dükkân yapıyor oradan istifa... zaten onları açmış şeye. M.E: Evet E.B: Orada çaktırmadan nedir emsal harici ne kadar metrekare kullanıyorsa bilmiyorum, onu sen daha iyi bilirsin o çaktırmadan o işlerden tabii sen çok iyi anlamazsın Ahmet anlar Ahmet AYYILDIZ ama Ahmet’te biraz sanki onların tarafını tutuyor gibi, yani biraz herhalde çok etki altında bıraktılar onlar ama Ahmet sağlam çocuktur, de ki bende bakana de bunu izah etmem lazım biz izah etmeden böyle bi yanlış işi biz yapamayız onlar orada çok ciddi şekilde Ahmet’te söyledi bana aynı şeyleri çok ciddi şekilde oradaki depoları kullanıma açıyorlar ve bodrumlardan 1’inci 2’nci bodrumları açığa çıkardılar onları da çok ciddi şekilde normal dükkân yapacaklar bağımsız bölüm yapacaklar. M.E: Evet efendim E.B: Sonradan bi plan tadiliyle, öyle bi şey yok yani öyle bi öyle yağma ... ın böreği yok yani onu yapacaklar. M.E: 20 bin metrekare bayağı şeyli 20 bin metrekare bi şey var orada 20 bin metrekareyi mağaza haline getiriyorlar depolarını. E.B: Tamam 20 bin metrekare mağaza haline öyle var mı? Öyle yağma ya hiç bir şey yok diye deyin ki bir ara bakanda bana dese ben bakana bizzat izah etmeden bunu yapamam de kusura bakmayın gündeme almayın onu alıyormuş gibi yapın son anda çıkarın onu önemli... M.E: Tamam efendim E.B: Şey yapmayın o herkesi ayarlamış komisyon üyelerini bilmem nelerini ayarlamış komisyon başkanı sen misin o komisyonun? M.E: Yok şeyle Talat Bey var Mehmet Emin Birpınar’ın arkadaşı, Hasibe Hanım’la beraber Hasibe Hanım’da aynı komisyonda. E.B: Hasibe Hanım’da bize çok zorluk çıkarıyor her konuda yani burada. M.E: Orada gene Hasibe Hanım’ın yüzde 50 gene haklılık payı var şey açısından da bakanım yani o... E.B: Hayır Hasibe Hanım desin biz bunu alamayız desin gündeme bunu inceleyeceğiz falan bakacağız ondan sonra bi ciddi şekilde alalım onu şey yapalım öyle yapalım yani öyle bi şey yok yani. M.E: Tamam bakanım... ‘Burası İmar Kanunu ruhuna aykırı’ Zorlu Center’ın 26 Eylül olarak planlanan açılış programından iki gün öncesi. Saat: 09.48... Bayraktar, Erdal’la görüşüyor... Mehmet Erdal: Efendim bakanım. Erdoğan Bayraktar: Selamunaleyküm, hayırlı günler, günaydın. M.E: Hayırlı günler bakanım kusura bakmayın .. dün akşam. E.B: Estağfurullah şimdi bu şeydeki bu kayaların oradaki yer tabii ki BEN BAŞBAKANA O SENİN VERDİĞİN NOTU VERDİM, ilettim ondan sonra da dedim ona böyle böyle falan sonra onlar da aradılar beni işte seni de beni sıkıştırıyorlar bu Mesut Pektaş dedim ona böyle böyle dedim burada İstanbul’da ne kadar gökdelen varsa dedim bize dedim bunun suçunu yüklüyorlar yani Erdoğan yaptı Erdoğan yaptı falan diye ben de Başbakan’a sormadan yapmıyorum dedim bunu da dedim Başbakan’a durumu arz etttim dedim yani BURADA 12,500 METRE YERİ DEDİM DEPODAN MAĞAZAYA ÇEVİRMİŞSİNİZ dedim birde ilave tesisat alanı bilmem depo mebo bodrumda ... metre ilave inşaat alanı çıkardınız M.E: Evet E.B: Onu kabul ediyorlar onu doğru diyorlar diyor yani orada yaptık diyorlar ama diyorlar buna imar planı müsaade ediyor dedim imar planı müsaade etse de yeni bir proje yeni bir alan kazanıyorsunuz dedim yani emsal bu şeyinde ondan sonra Başbakan’a gitmişler dün sabah Başbakan pek yüz vermedi onlara M.E: Hı E.B: Dedi ki işte ben konuşmuştum onunlan daha önce dedi ki onlar dediler ki biz bunu büyükşehirden geçirdik büyükşehirden geçirdik biz bunu bilmem Kültür Bakanlığı’ndan geçirdik işte bir tek şey kaldı. Çevre Şehircilik Bakanlığı kaldı işte falan açılışımız 26’sında efendim yok dedi o Erdoğan’la beraber bir araya gelmeden olmaz dedi Kadir Bey ondan sonra şey nedir o Ömer Bey’i falan çağırıp bir araya gelip konuşalım ondan sonra bakalım dedi falan yolladı onları şimdi biz bu durumda inşaatın genel şeyini biyografisini binanın çıkarmamız lazım ya dememiz lazım ki burada emsal iki buçuk mudur orada emsal. M.E: Evet bakanım E.B: İşte emsal burada iki buçuktur ondan sonra burada arsa işte 90 bin m2’dir burada işte kapalı alan olması gerekirken işte.. notlarında bodrumlar emsala dahildir demek suretiyle bodrumlardan da şu kadar emsal kazanılmıştır bodrumlar açığa çıkartılmış şu kadar bodrum açığa çıkartılmış ondan sonra. Şu anda burada yüzde 20 artış da var ya bize imar şeyden gelen yönetmelikten gelen artış yapılmıştır burada yerinde emsal işte 4’tür 5’tir neyse yani PLAN KARARINA AYKIRI BİR ŞEKİLDE İNŞAAT ŞU KADAR ŞİŞİRİLMİŞTİR ondan sonra ve şimdi de bodrum katlar açığa çıkan bodrumlardan da daha önce depoları alan veya sığınak olan alan mağaza yapılmıştır. Yine ilave olarak bu depolardan da açığa çıkartılmış şu kadar alan var birde depolar var açıkta şimdi onları da ileride dükkânlara katacak belli yani. M.E: Evet evet E.B: Onların güzel böyle yolla oraya ben şimdi Ahmet’le konuşurum oraya adam yollayın her tarafını güzel böyle fotoğrafların açığa çıkan bodrumdan açığa çıkardıkları kottan yükseltip ondan sonra da bodrumu açığa çıkartıp dükkân yaptıkları yerleri de orada ne kazandığını ne kadar şey yaptığını çünkü o biz bilmiyorsa biz bu kadarını biliyoruz sadece biz 12.500 metre onlar şimdi bütün bodrumları açığa çıkartıp bodrumun tamamını da kurdular birde bodrumlar aslında şeye göre nedir o taks alanı aslında biz yeni yönetmeliğe göre dedik ki taks alanı nedir toplam emsalin kat alanlarına bölümünden meydana çıkan alandır onun dışında yapamaz dedik şimdi bunlar bunu öyle olmadığı için evvel taks alanını böyle bodrumları açığa çıkardılar ve şimdi orada üç kat dört kat tamamında inşaat yaparak açığa çıkardılar yani çok BURASI İMAR KANUNUN RUHUNA AYKIRI BİR ŞEKİLDE YAPILANDI aslında burası bunlar devlete getirip şöyle bir 500 milyon daha para vermeleri lazım yani Hazine’ye Hazine’ye verecekler yani namuzsuzlar ya bunlar M.E: Evet... yeni o EMSALİN DÖRT BEŞ MİSLİ ŞEY KULLANMIŞLAR gibiler yani E.B: İşte onu biz gidelim onu şeye vuralım yani diyelim ki bunların yaptığı bu Beşiktaş’a da gerekirse yazı yazalım diyelim kardeşim bunlar bu şekilde emsal yani bir şeyin ruhuna aykırı imar kararının imar planının emsalin emsal alanının ruhuna aykırı burada bodrumların tamamında inşaatı kullanarak bodrumları şişirmek suretiyle açığa çıkarmak suretiyle BURADA EMSALİ İKİYE KATLADILAR ŞEKLİNDE ESASLI BİR RAPOR ... fotoğrafları çekmek suretiyle ben Ahmet’e de söylüyorum şimdi ben bugün gideceğiz biz bugün gidip yarın perşembe günü sabah geleceğiz allah nasip ederse M.E: Hayırlı yolculuklar allah kolaylık versin ‘Komisyonda yasallaşacak, ruhsatsız işleri ruhsata bağlayacak’ Saat: 13.31... Bayraktar yine Erdal’la görüşüyor... Erdoğan Bayraktar: Alo. Mehmet Erdal: Efendim sayın bakanım. E.B: Bu şeyin Ahmet Nazif Zorlu’nun karayollarının yeri için onun bilgileri esas Ahmet de var değil mi? M.E: Evet efendim. E.B: O esas şeyi raporu çıkardı. M.E: Evet, evet en son o en son şey onda şu an E.B: He yani SENİN KOMİSYONA GİRECEK KOMİSYONDAN YASALLAŞACAK ONDAN SONRA İSKÂN ALACAK YANİ YAPTIĞI İŞLERİ ÖNCEDEN RUHSATSIZ YAPTIĞI İŞLERİ ŞİMDİ RUHSATA BAĞLAYACAK. M.E: Evet evet bakanım E.B: Ha M.E: Am.....komisyon içinde.. E.B: Tamam, biz o zaman onu çağıracağız amiri çağıracağız o zaman, tamam peki. M.E: Sizler nerdesiniz bakanım E.B: Ben Ankara’da bakanlıktayım şimdi şu anda ney Bakanlar Kurulu’na gireceğiz. M.E: He anladım şeyde Ahmet Bey’i mi çağıracaksınız şeyde mi? E.B: Onu çağıracağım he M.E: He oldu bakanım E.B: Tamam peki, haydi selamlar görüşmek üzere. Bakan danışmanına ‘gülerek’ müjdeyi veriyor: ‘Artık bitsin dedi bu iş!’ Saat: 22.04... Telefonun bir ucunda İstanbul Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Ahmet Ayyıldız, diğer ucunda Bayraktar’ın danışmanı Sadık Soylu var. Sadık Soylu: Zorlu’nun işi tamam mı, şimdi açılış yapacak mı? Ahmet Ayyıldız: Herhalde şimdi tamam (Gülüyor). Biz gittik ya Bakan Bey’le beraber. Gittik orada işte onlarda tezlerini koydu, bizde şey yaptık daha sonra da bakan bey beni çağırdı ya. Ahmet dedi helal olsun dedi güzel çalışmışsın dedi. Yani biz onun kusurlarını falan söyledik biz haklı olduğumuz çıktı da dedi yardımcı olun dedi, artık dedi bitsin dedi bu iş dedi... 2007 yılında Zincirlikuyu’daki Karayolları arazisi ihalesini 800 milyon dolarla kazanan Zorlu Holding, 26 Eylül 2013’te yapılması planlanan açılışı 10.10.2013, saat 10.10’a erteledi. O günkü açılış basına sembolik açılış başlıklarıyla yansıyacaktı... Cumhuriyet
Beşiktaş'ın Yeni Transferi Sosa Bugün İstanbul'a Geliyor
Beşiktaş'ın uzun süredir aradığı 10 numara transferinde sona çok yaklaştı. Siyah-beyazlılar Jose Sosa'yı bugün İstanbul'a getiriyor.Beşiktaş'ın anlaşmaya vardığı Metalist Kharkiv oyuncusu Jose Sosa bugün İstanbul'a geliyor. Ntvspor'un haberine göre Beşiktaş'ın transfer etmek istediği Jose Sosa'yla ve kulübüyle anlaşma sağlandı ve oyuncu bugün saat 19.30'da İstanbul'da olacak uçağa biletini aldı. Sosa'nın 3 yıllık bir sözleşmeye imza atacağı ve resmi rakam olmamakla birlikte Beşiktaş'ın oyuncuya Metalist'e 3,5 ya da 4 milyon Euro ödeyeceği öğrenildi. Oyuncuya da yıllık 1.6 milyon Euro dolayında bir ücret ödenecek. Linnes konusunda ise hala transferi sonlandıramayan Beşiktaş, bu oyuncunun alternatiflerini de aramaya başladı. Eğer bir anlaşma olmazsa Beşiktaş transferi Sosa ile kapatacak.eurosport
'Demba Ba Kronik Sakat Değil'
Demba Ba hakkında çıkan 'Kronik sakat' iddiasına kulüp doktoru Ertuğrul Karanlık'tan cevap geldi. Karanlık, “Oyuncumuz bu tarz yazılara üzülüyor. Hakkında çıkan haberler kesinlikle doğru değil” diye konuştu.Kara Kartal’ın Senegalli yıldızı Demba Ba’nın, Mersin İdmanyurdu karşılaşması öncesinde sakatlanmasının ardından yapılan, ‘Kronik sakat’ iddialarına, Beşiktaş Kulüp Doktoru Ertuğrul Karanlık’tan yanıt geldi. Chelsea’den 6 milyon Euro bonservis bedeliyle takıma kazandırılan başarılı futbolcu hakkındaki haberlere tepki gösteren Karanlık, “Ben Türkiye’de yalan haberlerle karşılaşmaya alıştım ama yeni gelen arkadaşlarımız bu tarz haberlere tepki gösteriyorlar, üzülüyorlar. Basında Demba Ba ile ilgili yer alan haberler kesinlikle doğru değil” dedi. Futbolun içinde sakatlıkların her zaman olduğunu kaydeden Ertuğrul Karanlık, “Demba Ba, Arsenal maçında sakatlandı. Bu konuyla ilgili gerekli açıklamayı yaptık. Buna rağmen basında yalan yanlış haberler yayınlandı. Topla yapılan çalışmada kendini iyi hissetmediği için Demba Ba’nın Mersin İdman Yurdu maçında oynamasına izin vermedik. Demba Ba, bu tarz haberlere üzülüyor. Umarım bu haberleri çıkaranlar biraz daha hassas davranırlar ve kaynaklarına haberi hazırlamadan önce doğrulatırlar” diye konuştu.skorer
Bilic: "Hak Ettiğimiz Bir Galibiyeti Aldık"
Beşiktaş'ın Hırvat çalıştırıcısı, Mersin İdman Yurdu ardından çarpıcı değerlendirmelerde bulundu. Beşiktaş Teknik Direktörü Slaven Bilic, 1-0′lık Mersin İdman Yurdu galibiyetinin ardından yaptığı açıklamalarda haklı bir galibiyet aldıklarını belirtirken, saha zemini ve sıcaktan şikayetçi oldu. Lig TV‘ye konuşan Bilic, saha zeminiyle ilgili şöyle konuştu, “Gerçekten berbat bir zemindi. Bundan haberimiz de vardı. Biz burada sadece bir maç yaptık ve bitti. Ancak rakibimiz her maçını burada oynayacak. Bu büyük bir problem. Her maç önemli sakatlıklar yaşayabilirler. Şartların zor olduğunu bildiğimiz için Londra’dan buraya direk geldik.” Haklı bir galibiyet aldıklarına değinen başarılı teknik adam, sözlerine şöyle devam etti: “Oyuna gelirsek, iki farklı Beşiktaş vardı. İlk yarı çok iyiydik. İkinci yarıda maçı koparamadık. Rakibimize çok pozisyon verdik. Her şeyimizi ortaya koyduk ve kazandık. 3 puanı hak ettik.” DEMBA BA’NIN SAKATLIĞI Bilic, Demba Ba’nın sakatlığıyla ilgili yapılan spekülasyonlara da yanıt verirken, “Türkiye’de dedikodular çok çıkıyor. Demba Ba’nın sakatlığı geçmişten bağımsız, yeni bir sakatlık. Bugün riske etmek istemedik. Ancak gayet iyi durumda. Sağlık kontrolünden sonra sağlık ekibimiz haftada iki değil üç maç bile oynayabileceğini söyledi.” ifadelerini kullandı.AMK Spor
Çalımbay: "Maçı İptal Edin Dedim"
Mersin İdmanyurdu Teknik Direktörü Rıza Çalımbay maç sonrası yayıncı kuruluşa konuştuMersin İY - Beşiktaş maçında en çok kötü zemin konuşuldu. Hafta içinde maçın başka sahada oynanması çağrısında bulunan Mersin'in hocası Rıza Çalımbay, dün mücadele sonunda şunları söyledi: 'Malesef burada maç oynattılar. 15. dakikada dördüncü hakemin yanına gittim ve maçı iptal etmelerini istedim. 'Birileri sakatlanacak' dedim. ama iptal etmediler. Bu durumu Biliç ile de konuştuk. Bana göre bugün tecrübe kazandı. Biz de sonuna kadar elimizden geleni yaptık.'Şampiy10
Kartal'ın Mersin Kahramanı Zaferi Anlattı
Cenk Tosun, 1-0 kazandıkları Mersin İdmanyurdu karşılaşması sonrasında açıklamalarda bulundu.  Spor Toto Süper Lig ekiplerinden Beşiktaş'ın yeni transferlerinden Cenk Tosun, 1-0 kazandıkları Mersin İdmanyurdu karşılaşması sonrasında açıklamalarda bulundu. İŞTE CENK'İN AÇIKLAMALARI 'Bence performansım Süleyman Seba Sezonu başlangıcı için iyiydi. Bir iki gol daha atabilirdim. Ama burada önemli olan 3 puandı. Tüm arkadaşlarımı kutluyorum. Bu havadai kötü şartlarda galip gelmek kolay olmadı. İyi iş çıkardık. 'Maçtan önce Gökhan'la konuşmuştuk. Gökhan, top bendeyken göster dedi. Ona top gelince ben de bağırdım. O da çok güzel bir orta attı. Ben de defansın önüne geçerek kafayı vurdum. Kaçan pozisyonlarda şanssızdım. Sıcaktan kaynaklanan yorgunluk da vardı. İlerleyen aftalarda daha iyi olacağım.' 'Mustafa takım için çok önemli bir oyuncu. Çok koşuyor, mücadele ediyor. Her takıma lazım bir oyuncu. Koşuları ve mücadelesi bizi rahatlatıyor. Çok başarılı bir isim.'Sporx
Reklam
Kartal 'Tosun' Gibi
Şampiyonlar Ligi'ne 'dramatik' bir şekilde veda eden Beşiktaş, Spor Toto Süper Lig'e galibiyetle başladı. Demba Ba'dan yoksun Mersin İdman Yurdu deplasmanına çıkan 'Kara Kartal', yeni golcüsü Cenk Tosun'la galibiyete uzandı: 1-0Spor Toto Süper Lig'in açılış haftasında Beşiktaş, ligin yeni ekibi Mersin İdman Yurdu ile karşılaştı. 2013 Akdeniz Olimpiyatları için yapımı tamamlanan ve ilk kez bir Süper Lig mücadelesine ev sahipliği yapan 'Mersin Arena'daki karşılaşmayı Cenk Tosun'un tek golüyle kazanan siyah-beyazlılar, sezona 3 puanla başlamış oldu. CENK TOSUN SİFTAH YAPTI Geçen sezon Gaziantepspor formasıyla 13 gol atan Cenk Tosun, Beşiktaş'taki ilk lig maçında gol sevinci yaşadı. Maçın 43. dakikasında Sol kanattan ceza sahası içerisine Mersin İdman Yurdu savunmasının uzaklaştıramadığı topu araya girerek kapan Gökhan Töre, hiç bekletmeden ortasını yaptı. Töre'nin iyi ortasına altıpas çizgisi üzerinde iyi yükselen Cenk Tosun'un kafa vuruşu ağlarla buluştu: 1-0. Karşılaşma Mersin'de 33 derece sıcaklık, %70 nem ve oldukça kötü zemin şartlarında oynanandı. Beşiktaş, deplasmanda oynadığı Mersin İdmanyurdu maçına sakatlığı bulunan Demba Ba ve cezalı Oğuzhan'dan yoksun çıktı. UEFA Şampiyonlar Ligi play-off turunda Arsenal'e elenen Beşiktaş, Mersin İdmanyurdu karşısında Avrupa mesaisinden farklı bir 11'le yer aldı. Siyah-beyazlılarda, geçtiğimiz sezonun son haftasında oynanan Gençlerbirliği maçında gördüğü kırmızı kart nedeniyle iki maç cezalı olan Oğuzhan Özyakup ve sol dizinde sakatlık bulunan Demba Ba kadroda yer almadı. Siyah-beyazlıların yıldızı Demba Ba ile Oğuzhan maçı tribünlerden izledi. 2013 Akdeniz Oyunları için inşa edilen ve oyunlardan sonra Mersin İdmanyurdu'nun kullanımına verilen Mersin Stadı'nda ilk kez bir Süper Lig karşılaşması oynandı. Mersin İdmanyurdu da bir sezon aradan sonra döndüğü en üst ligde ilk maçına çıktı. Kırmızı-lacivertli ekipte Adem Güven, Eren Tozlu ve Güven Varol sakatlıkları nedeniyle kadroya alınmadı. Mersin ekibi, sahaya geçtiğimiz günlerde hayatını kaybeden Beşiktaş Onursal Başkanı Süleyman Seba'yı andıkları pankartla çıkarken, Beşiktaş ise pankartla 30 Ağustos Zafer Bayramı'nı kutladı.Fotomaç
Fikret Orman: "Bir Transferi Bitirdik"
Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, bir transferi bitirdiklerini ve sabah saatlerinde KAP bildirimi yapacaklarını açıkladı.  Transfer çalışmalarını sürdüren Beşiktaş'ta büyük müjde başkan Fikret Orman'dan geldi. Başkan Orman, siyah-beyazlı kulübün bugün (Cumartesi) 1 transferi bitirdiklerini ve sabah saatlerinde de KAP'a bildirim yapacaklarını ifade etti. Orman, ikinci ve üçüncü transfer için de tüm çalışmaların sürdüğünü sözlerini ekledi.Sporx
Reklam
Fatih Terim, Volkan Demirel'i Kadroya Almadı
Fatih Terim, A Milli Takım'ın 2016 Avrupa Şampiyonası elemelerinde oynayacağı İzlanda maçının kadrosunu açıkladı A Milli Takım'ın deplasmanda Danimarka ile oynayacağı hazırlık maçı ve İzlanda ile gerçekleştireceği 2016 Avrupa Şampiyonası eleme karşılaşmasının aday kadrosu açıklandı. Fatih Terim , Süper Kupa maçından sonra ceza alan Fenerbahçe'nin kalecisi Volkan Demirel ’i kadroya almadı. Kaleciler Onur Kıvrak (Trabzonspor), Mert Günok (Fenerbahçe), Volkan Babacan (İstanbul Başakşehir) Savunma Ömer Toprak (Leverkusen), Ersan Gülüm (Beşiktaş), Hakan Balta (Galatasaray), Tarık Çamdal (Eskişehir), Gökhan Gönül (Fenerbahçe), İsmail Köybaşı (Beşiktaş), Caner Erkin (Fenerbahçe), Semih Kaya (Galatasaray) Orta Saha : Ozan Tufan (Bursaspor), Mehmet Topal (Fenerbahçe), Oğuzhan Özyakup (Beşiktaş), Selçuk İnan (Galatasaray), Emre Belözoğlu (Fenerbahçe), Hakan Çalhanoğlu (Leverkusen) Forvet Arda Turan (Atletico Madrid), Olcay Şahan (Beşiktaş), Mustafa Pektemek (Beşiktaş), Burak Yılmaz (Galatasaray), Mevlüt Erdinç (St. Etienne), Ahmet İlhan Özek (Karabük), Olcan Adın (Galatasaray) T24
Kariyeri Tehlikede
Beşiktaş Yönetimi’nin transfer etmek için haftalardır uğraştığı Demba Ba’nın sol dizinden sakatlanması, akıllara “Kronik sakatlık” sorununu dile getirdi. Sol dizindeki kırık nedeniyle iki farklı bölgeden ameliyat olan Senegalli oyuncu, Arsenal maçındaki aşırı zorlanma nedeniyle yine sol dizinden sakatlandı. Bundan dolayı golcünün bir süre dinlendirilmesine karar verildi. Sezon öncesindeki sağlık kontrollerinde, kıkırdak problemine rağmen bunun önemli bir durum olmadığını belirten kulüp doktoru Ertuğrul Karanlık’ın sağlam raporu verdiği Demba Ba’nın, kariyerinin de tehlikede olduğu ortaya çıktı. Kronik sakatlığı nedeniyle Mersin İdman Yurdu maçında forma giyemeyecek olan Senegalli oyuncunun, ekstra antrenmanlar yaparak sol diz kaslarını güçlendirmemesi halinde, futbola beklenenden daha erken veda edebileceği iddia edildi. Çekince vardı Beşiktaş Başkanı da, iki ay önce bir televizyon kanalına, “Demba Ba’nın kronik sakatlığı var” diyerek çekincesini dile getirmişti.Milliyet
Sosyal Medyada Beşiktaş Taraftarının 'Stat Abi' Sevgisi Büyüyor
Beşiktaş JK tarafından Vodafone Türkiye sponsorluğunda inşa edilen ve tamamlandığında Türkiye’nin ilk akıllı stadyumu olacak Vodafone Arena’ya taraftar ilgisi ve desteği artarak sürüyor. Vodafone Arena’nın Twitter, Facebook ve Instagram hesapları, birbirinden renkli sohbetlere sahne olurken, gönderilen mesaj ve fotoğraflarla eğlenceli bir sosyal medya “arşivi” oluştu. Selfie’li, tweet’li “Stat Abi hatıratı” Vodafone Türkiye tarafından hazırlanan infografiğe göre, 100’ü aşkın Beşiktaşlı taraftar, “Babadan oğula Beşiktaş” mottosuyla çocuklarının göbek bağlarını Vodafone Arena’nın temeline gömmek istediğini belirtti. Vodafone Arena’ya “Stat Abi” diye hitap etmeyi uygun gören taraftarlar, “Stat Abi” içerikli yaklaşık 2.500 tweet atarak inşaat konusundaki heyecanını dile getirdi. Aynı şekilde, Vodafone Arena inşaatı önünde 400’e yakını kartal pozu ile olmak üzere 6 bini aşkın selfie çektiren taraftarlar bunları sosyal medyada paylaşarak adeta bir “inşaat hatıratı” oluştururken, Vodafone Arena’nın mimarları da bugüne kadar molalarda denize karşı yaklaşık 3.700 demlik çay içerek bu benzersiz “hatırat”a katkıda bulundu. Öte yandan İstanbul’un yağmurlu havası Vodafone Arena’nın sosyal medya hesaplarına da yansıdı ve 500’e yakın sayıda taraftar “Yağmurlu bir günde görmüştüm seni” içeriğini paylaşırken, “Stat abi, kamerada damla kalmış, siler misin?” diyenlerin sayısı 80’e yaklaştı. İnşaat başladığından bu yana taraftarın coşkulu sesinden mahrum kalan Beşiktaş semti, büyük Beşiktaş taraftarı gibi olmasa da, iş makinalarının çıkardığı 102 desibellik sesle, güçlü “Beşiktaş ruhu”nu hissetmeye devam etti. Vodafone Arena’ya duyulan özlem ise hesaplanamadı. Binlerce hayran, milyonlarca paylaşım Vodafone Arena sosyal medya hesapları, Facebook’ta yaklaşık 920 bin , Twitter’da 91 bin , Instagram’da ise 14.000 hayran sayısına sahip. Hayran sayılarının büyümesinin yanı sıra hesaplardaki paylaşımlar da milyonlara ulaşıyor. Vodafone Arena “Yuvaya Ruh Katmaya Geldik” reklam filmi Facebook’ta 1,2 milyon kişiye , taraftar mesajlarının temele gömüldüğü “Temelinde Aşk Var” belgeseli ise 1,3 milyon kişiye ulaştı. Filmler sadece Facebook’ta 200 binden fazla www.vodafonearena.com.tr ve www.izlesene.com/vodafonearena sitelerinden 7/24 canlı yayınlanan Vodafone Arena inşaat çalışmaları, ilk gün itibariyle 80 bin izlenme rakamına ulaşırken, 30 Mayıs’tan bugüne kadar toplam 2.2 milyon izlenme rakamına erişti. Vodafone Arena ile ilgili en yeni gelişme, bilgi ve görsellerin paylaşıldığı Vodafone Arena sosyal medya hesaplarının adresleri ise şöyle: facebook.com/VodafoneArena, twitter.com/vodafonearena, instagram.com/VodafoneArena.teknolojioku
Reklam
Beşiktaş ve Trabzonspor'un Rakipleri Belli Oldu
UEFA Avrupa Ligi'nde grup kuraları çekildi. Beşiktaş ve Trabzonspor'un rakipleri belli oldu. Beşiktaş C Grubu'nda, Trabzonspor ise L Grubu'nda yer aldı. Siyah Beyazlıların rakipleri İngiliz ekibi Tottenham, Sırp ekibi Partizan ve Yunan takımı Asteras Tripolis oldu. Avrupa Ligi'nde C Grubu'ndaki Beşiktaş'ın fikstürü şu şekilde oluştu: 18 Eylül: Beşiktaş-Asteras2 Ekim: Tottenham-Beşiktaş23 Ekim: Partizan-Beşiktaş6 Kasım: Beşiktaş-Partizan27 Kasım: Asteras-Beşiktaş11 Aralık: Beşiktaş-TottenhamL Grubu'nda yer alan Bordo Mavililer ise Ukrayna'dan Metalist Kharkiv, Polonya'dan Legia Varşova ve Belçika ekibi Lokeren ile aynı grupta yer aldı. Trabzonspor'un fikstürü ise şu şekilde belirlendi: 18 Eylül: Metalist-Trabzonspor2 Ekim: Trabzonspor-Legia Varşova23 Ekim: Trabzonspor - Lokeren6 Kasım: Lokeren-Trabzonspor27 Kasım: Trabzonspor-Metalist11 Aralık: Legia Varşova-TrabzonsporFutbolda Avrupa'nın kulüpler bazındaki ikinci önemli organizasyonun kura çekimi Monaco'daki Grimaldi Forum'da yapıldı. Kura çekimine toplam 48 takım katıldı. Türkiye'yi temsil eden Beşiktaş ve Trabzonspor kura çekiminde ikinci torbada yer aldı. Takımlar dörderli 12 grupta mücadele edecek. İlk iki sırayı alan 24 takım bir üst tura yükselecek. 2014-15 sezonunda Avrupa Ligi'nde final maçı Polonya'nın başkenti Varşova'daki Ulusal Stat'ta oynanacak. UEFA Avrupa Ligi'nde geçtiğimiz sezon Sevilla, Benfica'yı finalde mağlup ederek kupayı müzesine götürdü. Sevilla, üçüncü kez şampiyon olmuştu. A Grubu Villarreal Mönchengladbach Zürih Apollon Limassol B Grubu Kopenhag Club Brugge Torino HJK Helsinki C Grubu Tottenham BEŞİKTAŞ Partizan Asteras Tripolis D Grubu Salzburg Celtic Dinamo Zagreb Astra E Grubu PSV Eindhoven Panathinaikos Estoril Dinamo Moskova F Grubu Inter Dnipro Saint Etienne Karabağ G Grubu Sevilla Standart Liege Feyenoord Rijeka H Grubu Lille Wolfsburg Everton Krasnodar I Grubu Napoli Sparta Prag Young Boys Sloven Bratislava J Grubu Dinamo Kiev Steaua Bükreş Rio Ave AAB K Grubu Fiorentina Paok Guingamp Dinamo Minsk L Grubu Metalist Kharkiv TRABZONSPOR Legia Varşova Lokeren Kaynak: Al Jazeera
Beşiktaş Başkanı Fikret Orman'dan Kura Yorumu!
Fikret Orman, ilk hedeflerinin son 16 olduğunu belirtirken transfer döneminin kapanmasına çok az bir süre olmasına rağmen çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi. Monaco'daki kura çekimi sonrası Tottenham, Partizan ve Arteras ile aynı gruba düşen Beşiktaş'ta Başkan Fikret Orman, ilk etapta son 16'ya ulaşmayı hedeflediklerini ve bunun için birkaç transfer daha yapacaklarını müjdeledi. Kura çekimini yorumlayan Orman, NTV Spor'a verdiği demeçte, 'Hayırlı olsun. Bizim için kimlerle aynı grupta olduğumuz farketmez. Çıkacağız ve topumuzu oynayacağız. Gruptan çıkmak istiyoruz. Beşiktaş'ın hedefleri belirlemeden önce gruptan çıkmayı hedeflemesi lazım. İlk hedefimiz gruptan çıkmak. Bunu başaracağımıza inanıyoruz. Bu sene kısmetimiz Londra'dan açıldı. Oradan devam edeceğiz.' şeklinde konuştu. Transfer konusunu da değinen siyah beyazlı başkan, 'Transfer yapacağız. Uzun zamandır çalıştığımız oyuncular var. Olmayan transferlerimiz var. Uğraşıyoruz. Pazartesi akşamına kadar vaktimiz var. Pazarlıklarımızı sürdüreceğiz. Şu an için hiçbir oyuncu ile ilgili netleşmiş bir durum yok. Futbol keşke oyunudur. Bir oyuncu transfer edersiniz keşke öbürünü alsaydım derdiniz. Beşiktaş'a alacağınız bir oyuncu çok bir şey değiştirmez. Tüm kulüplerde en kolay şey transfer yapmaktır. Ama bizim işimiz doğru fiyatlara doğru zamanda bu işi yapmak. Keşkelerle uğraşacak durumda değiliz. Son 3 günde en iyi transferleri yapmaya çalışacağız.' dedi. 'Ancak şampiyonluk tatmin eder' Sadece şampiyonluğun kendilerini tatmin edeceğini vurgulayan yönetici Metin Albayrak ise, NTV Spor'a verdiği demeçte, 'Dengeli bir kura çektik. Galatasaray'a da Şampiyonlar Ligi'nde başarılar diliyorum. Biz dengeli bir kura çektik. Ama gruptan çıkmayı hedefliyoruz. Teknik ekibimiz gerekli analizleri yapacaktır. Bizim tatmin olacağımız hedef şampiyonluk. Lig için tek hedefimiz şampiyonluk. Avrupa'da da çıkabileceğimiz en yukarıya çıkmak istiyoruz. Bunu aşama aşama değerlendirmeyi düşünüyoruz. Gruptan birinci olarak çıkmak istiyoruz.' ifadelerini kullandı.Eurosport
Süper Lig Bu Akşam Başlıyor
18 Mayıs 2014'te Fenerbahçe'nin şampiyonluğuyla tamamlanan 2013-2014 sezonunun ardından yaklaşık 3,5 ay ara verilen Süper Lig'de, 57. sezonun perdesi bugün Balıkesirspor-Akhisar Belediyespor ve Çaykur Rizespor-Gençlerbirliği maçlarıyla açılacak. Türkiye'nin 7 bölgesindeki 14 ilden 18 takım, 9 ay sürecek toplam 306 maçlık sezonda, yeni transferlerle güçlendirdikleri kadrolarıyla, belirledikleri hedeflere ulaşmaya çalışacak. 56- yılını Fenerbahçe'nin şampiyonluğuyla geride bırakan Süper Lig'de geçen sezon ligden düşen Kayserispor, Antalyaspor ve Elazığspor'un yerlerini bu sezon İstanbul Başakşehir, Balıkesirspor ve Mersin İdmanyurdu aldı. İstanbul'dan 5 takım Yeni sezonda İstanbul'dan 5 takım (Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray, Kasımpaşa, İstanbul Başakşehir) mücadele edecek. Ligde ayrıca, Ankara'dan Gençlerbirliği, Balıkesir'den Balıkesirspor, Bursa'dan Bursaspor, Eskişehir'den Eskişehirspor, Gaziantep'ten Gaziantepspor, Karabük'ten Kardemir Karabükspor, Kayseri'den Kayseri Erciyesspor, Konya'dan Torku Konyaspor, Manisa'dan Akhisar Belediyespor, Mersin'den Mersin İdmanyurdu, Rize'den Çaykur Rizespor, Sivas'tan Sivasspor, Trabzon'dan da Trabzonspor mücadele edecek. İlk yarı 16 hafta oynanacak Spor Toto Süper Lig'de 2014-2015 sezonu yarın başlayıp, 4 Ocak 2015 tarihinde yapılacak 16. hafta maçlarıyla devre arası tatiline girecek. İkinci yarı, 21 günlük aranın ardından, 25 Ocak 2015'te yapılacak 17. hafta maçlarıyla başlayacak ve sezon 31 Mayıs 2015'te tamamlanacak. İlk derbi 6. haftada Spor Toto Süper Lig'de 2014-2015 sezonunda ilk derbi 6. haftada Galatasaray ile son şampiyon Fenerbahçe arasında, Türk Telekom Arena'da oynanacak. Ligde 8. haftada Beşiktaş-Fenerbahçe, 16. haftada ise Beşiktaş-Galatasaray derbileri yapılacak. Öte yandan, ligin 2. haftasında Trabzonspor-Fenerbahçe, 10. haftasında Galatasaray-Trabzonspor ve 12. haftasında da Beşiktaş-Trabzonspor karşı karşıya gelecek. Fenerbahçe ile Galatasaray'ın 4. yıldız yarışı Süper Lig'in 57. sezonu şampiyonluk adaylarından Fenerbahçe ile Galatasaray için ayrı bir anlam taşıyacak. Her iki ekibin de 1959'da başlayan lig tarihinde 19'ar şampiyonluğu bulunuyor. Türkiye Futbol Federasyonu'nun her beş lig şampiyonluğuna bir yıldız uygulaması kapsamında bu iki takımdan birisi sezon sonunda şampiyonluğa ulaşırsa, dördüncü yıldızı takan ilk ekip olarak rekabette bir adım öne geçecek. Lig tarihinde şampiyonluk yaşayan diğer takımlardan Beşiktaş, Trabzonspor ve Bursaspor'un yanı sıra, 6. şampiyon olarak sezona damga vurmayı amaçlayan ekipler, Fenerbahçe ile Galatasaray'ın dördüncü yıldızı takmaması için mücadele edecek. 42 hakem görev yapacak Spor Toto Süper Lig'de 2014-2015 sezonunda 42 hakem görev yapacak. Süper Lig'de yeni sezonda görev yapacak hakemler içinde en kariyerlisi Cüneyt Çakır. Cüneyt Çakır'ın yanı sıra, Fırat Aydınus, Bülent Yıldırım, Hüseyin Göçek, Halis Özkahya, Barış Şimşek ve Mete Kalkavan, FIFA kokartlı hakemler olarak ligde düdük çalacak. Üst Klasman Hakem listede yer alan Sarper Barış Saka, bu sezon ilk kez Süper Lig'de görev yapacak. Yeni sezona yeni teknik direktörler Süper Lig'de 2014-2015 sezonuna kulüpler ağırlıklı olarak teknik direktör değişikliği ile giriyor. Ligde mücadele edecek 18 kulüpten 11'i geçen sezonu bitirdiği teknik adamlarla yolunu ayırırken, sadece 7 kulüp başarıyı eski teknik adamlarla arayacak. Balıkesirspor, Beşiktaş, Eskişehirspor, Kardemir Karabükspor, Kasımpaşa, Sivasspor ve Torku Konyaspor takımları geçen sezonu tamamladıkları hocalarla yeni sezona hazırlanırken, Akhisar Belediyespor, Bursaspor, Çaykur Rizespor, Galatasaray, Gaziantepspor, Gençlerbirliği, Fenerbahçe, İstanbul Başakşehir (Eski adı İstanbul Büyükşehir Belediyespor), Kayseri Erciyesspor, Mersin İdmanyurdu ve Trabzonspor ise teknik adamlarını değiştirdi. Süper Lig kulüpleri teknik direktör konusunda tercihlerini yine ağırlıklı olarak Türk teknik adamlardan yana kullandı. 18 takımlı ligde yeni sezonda 13 Türk, 5 de yabancı teknik adam çalışacak. Maçlar 18 statta oynanacak Süper Lig'de 2014-2015 sezonunda maçlar 18 ayrı statta oynanacak, 3 yeni stat ilk kez evsahipliği yapacak. Ligin yeni takımlarından İstanbul Başakşehir, maçlarını yeni yapılan Başakşehir Fatih Terim Stadı'nda oynayacak. Açılışı sezon öncesi yapılan yeni stadın koltuk kapasitesi 17 bin 319. Torku Konyaspor, yapımı tamamlanan 42 bin kişi kapasiteli Yeni Konya Stadı'nda ikinci haftada taraftarlarıyla buluşacak. Bir sezon aradan sonra lige dönen Mersin İdmanyurdu da geçen sezon PTT 1. Lig'de maçlarını oynadığı 25 bin 497 kişilik Mersin Stadı'nda Süper Lig'de ilk kez rakiplerini ağırlayacak. Beşiktaş'ın, yapımı süren Vodafone Arena bitene dek maçlarını oynayacağı Atatürk Olimpiyat Stadı, 76 bin 92 kişiyle en çok seyirci alan stat durumunda. Ligde yeni sezonda maç oynanacak statlar içinde koltuk kapasitesi en az olanı Dr. Necmettin Şeyhoğlu Stadyumu. Kardemir Kabübükspor'un maçlarını oynadığı stadın koltuk kapasitesi yenileme çalışmaları sonucunda 12 bin 400'e çıkarıldı. Transferde son 5 gün Süper Lig'de sezon yarın başlarken, birinci transfer dönemi ise 5 gün sonra bitecek. Futbolda 10 Haziran'da başlayan birinci transfer ve tescil dönemi FIFA kuralları gereği 12 hafta sürecek ve 1 Eylül Pazartesi günü mesai saati bitiminde sona erecek. Gheorghe Hagi'nin oğlu Ianis Hagi, Braşov ile oynanan maçta harika bir gole imza attı. İlk haftanın programı Spor Toto Süper Lig'de yarın başlayacak 2014-2015 sezonunun ilk hafta maç programı şöyle: Bugün: 21.00 Balıkesirspor-Akhisar Belediyespor (Balıkesir Atatürk) 21.00 Çaykur Rizespor-Gençlerbirliği (Yeni Rize Şehir) Yarın: 18.30 Eskişehirspor-Torku Konyaspor (Eskişehir Atatürk) 19.00 Bursaspor-Galatasaray (Bursa Atatürk) 21.45 Mersin İdmanyurdu-Beşiktaş (Mersin) Pazar: 18.30 Kayseri Erciyesspor-Trabzonspor (Kayseri Büyükşehir Belediyesi Kadir Has) 18.30 Sivasspor-Gaziantepspor (Sivas 4 Eylül) 21.00 Fenerbahçe-Kardemir Karabükspor (Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu)
Reklam
"En Az 10 Milyon Euro Kaybımız Var"
Şampiyonlar Ligi'nin eşiğinden dönen Beşiktaş'ta büyük üzüntü var. Golsüz biten ilk maçın rövanşında Arsenal'e Londra'da 1-0 mağlup olarak Şampiyonlar Ligi'nin eşiğinden dönen Beşiktaş'ta büyük üzüntü var. Kulüp Başkanı Fikret Orman yaşadığı hayal kırıklığını 'İçim yanıyor' sözleriyle dile getirirken, ortaya koydukları performansın karşılığını alamadıklarını vurguladı. Kulüp başkanı Fikret Orman, 'Motta'ya yapılan hareket net penaltıydı. Bence Mustafa Pektemek'in pozisyonunda da penaltı verilebilirdi. Bunlar bir kenara Demba Ba son dakikalarda yakaladığı fırsatı gole çevirebilseydi, şimdi Şampiyonlar Ligi'nde olacaktık. Rakip takımın teknik direktörü Arsene Wenger dahil herkes hakkımızın yendiğini kabul ediyor. En az 10 milyon Euro kaybımız var' şeklinde konuştu. Demba Ba atsaydı... İngiliz devi Arsenal'e ecel terleri döktüren Beşiktaş, sosyal medyada yabancıların da dilindeydi. Bir çok Arsenal taraftarı Beşiktaş'ın performansını korkuyla izlediğinin altını çizerken, bazı taraftarlar Demba Ba'nın turu ellerinden alabilecek pozisyonlar bulduğunu ifade etti. Bir kısım taraftar ise Arsene Wenger'i forvet almadığı için eleştirdi. İngiliz medyasının manşetlerinde ise karşılaşmanın tek golünü atan Alexis Sanchez vardı. 45 milyon Euro karşılığında takım kadrosuna katılan Şilili yıldızın attığı golle Arsenal'i üst tura taşıyan isim olduğunu ifade eden gazeteler, İngiliz devinin 10 kişi kaldıktan sonra Slaven Bilic yönetimindeki Beşiktaş karşısında yaşadığı paniğin altını çizdi.Eurosport
Jose Sosa'nın Menajeri Transfer Hakkında Konuştu
Beşiktaş orta sahası için düşündüğü Arjantinli Jose Sosa'yla anlaşmasına bir adım kaldı. Buenos Aires'te DHA'ya açıklamalarda bulunan Sosa'nın menajeri Ezequiel Manera, kesin kararı vermemekle birlikte Beşiktaş'ın şansının çok büyük olduğunu söyledi. Manera, Ukrayna'daki olaylar yüzünden kız arkadaşının ayrılması konusunda ısrarcı olması nedeniyle Sosa'nın Metalist Kharkov yönetimiyle anlaştığını, cumartesi gününe kadar son kararı vereceklerini söyledi. Geçen sene 6 aylığına kiralık oynadığı Atletico Madrid'in yeniden Arjantinli yıldızı kiralamak istediğini belirten Manera, 'Ancak Kharkov'un niyeti kiralamak değil satmak. Bu yüzden Beşiktaş'la anlaşma olasılığımız çok daha yüksek' diye konuştu. DHA
Reklam
Kılıçdaroğlu: 'Yalana Tanıklık Etmeyeceğim'
Düzenlediği basın toplantısında gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunan CHP lideri, Erdoğan'ı eleştirerek 'O koltukta nasıl oturacaksın sen?' dedi. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Beşiktaş Mustafa Kemal Kültür Merkezi'nde basın toplantısı düzenledi. İktidara yönelik sert eleştirilerde bulunan CHP Lideri, Erdoğan'ın TBMM'deki yemin törenine katılmayacağını belirtti. 'Bunu CHP kabul edemez' diyen Kılıçdaroğlu 'Beyefendi bugün anayasaya sadakat yemini edecek. Anayasayı alenen çiğneyen bir kişinin yeminine ne kadar güvenilir. Orada yalan yere yemin edecek ve ben buna tanıklık etmeyeceğim. Yalana tanıklık etmeyeceğim. Neden? Az önce söyledim, milletin egemenliği konusunda yemin ettim. Anayasaya sadakat yemini ettim. Namusum ve şerefim üzerine yemin ettim ben. Bir yalana tanıklık etmek yalanı meşrulaştırmak anlamına gelir. Çıkacaksınız Erdoğan'ı eleştireceksiniz sonra meclise gidip onun yalanına meşruiyet kazandıracaksınız. Bunu CHP kabul edemez. Erdoğan anayasaya gösterdiği sadakat ölçüsünde bizden saygı görebilir. Hem sadakat göstermeyeceksin hem de saygı bekleyeceksin. Hadi canım sen de, yok öyle bir şey...' şeklinde konuştu. ERDOĞAN'A ÇAĞRI Erdoğan'a İsviçre'ye dilekçe yazması çağrısında bulunan Kılıçdaroğlu 'Kendisine çağrı yapmıştım. Aynı çağrıyı bir kez daha yapıyorum. Benim davamda onlarca dilekçe yazdın sayfalarca yazı yazdın. Senden tek sayfalık bir dilekçe istiyorum. İsviçre’ye tek bir sayfa dilekçe yazacaksın' dedi. İşte Kılıçdaroğlu’nun açıklamalarından satır başları Belediye meclisleri aslında yerel parlamento. Halkın çıkarları doğrultusunda politika yapmak hepimizin ortak görevidir. Sayın belediye meclis üyeleri, size burada çok şey anlatılacak, neler yapmanız gerektiği anlatılacak. Ama ben sizden sadece bir şey istiyorum. Karar alırken Gezi eylemlerini ve onurlu eylemleri sakın unutmayın. 'KENTİ TALANA TESLİM ETMEMEMİZ GEREK' Temel felsefemiz insanların haklarını korumaktır. Yerel parlamentolarda görev yaparken bakış açınız bu olsun. Türkiye kültürel birikimiyle benzersiz bir ülkedir. 3 büyük imparatorluğa başkentlik yapmış İstanbul’dasınız. Bu görkemli kenti talana teslim etmememiz gerekiyor. Kenti koruyacağız. Türkiye bizim ortak vatanımızdır, burada yaşıyoruz. Burası bizim umudumuz değil burası dünyanın bütün mazlum milletlerinin umut bağladığı son noktadır. Mazlum milleti temsil ettik Kurtuluş Savaşında. Benim ülkemin güzel insanlarına karşı büyük bir güvenim ve inancım var. Ülkeme baktığım zaman çocuklarımızın, gençlerimizin, iktidarın 2. Sınıf kabul etse bile erke kadın eşittir dediğimiz insanlarımızı görüyoruz. Biz önemli ve güçlü bir ülkeyiz. 'İNANÇ VE ÖZGÜRLÜKLERİ TANIDIK' Biz bu güzel ülkeden belirli bir özgürlük çerçevesinde yaşama şansına eriştik. Kadın erkek eşitliğini kazandık. İnanç ve özgürlükleri tanıdık. Demokrasi sayesinde parasız sağlık hizmeti, emeklilik gibi birçok hakkı elde etmeyi başardık. Demokrasi ve hukuk devleti bizim olmazsa olmazımızdır. Herkes kanun önünde eşittir. Bir hukuk devletinde hiç kimse kendisini kanunun üstünde göremez. Anayasa hepimizi bağlayan toplumsal sözleşmedir. Biz bu kurallarda vazgeçersek, bu kuralların kimileri için geçerli olmadığını söylersek. 'ANAYASA MİLLETİN NAMUSUDUR' Belli makamlara gelenlerin bu kuralları çiğnemesine izin verirsen kendi demokrasimizi çiğniyoruz demektir. Anayasa bir milletin namusudur, haysiyetidir. Bu çiğnemek en büyük ahlaksızlıktır. Vekil seçildiğim gün anayasadan sadakatten ayrılmayacağıma yemin ettim. 'BAŞIMIZIN ÜSTÜNDE YERİ VAR' Bugün bu yemine aynen bağlı kalıyorum. Aynı şeyleri bu kez TBMM’den ifade ediyorum. Bu değerleri hatırlatarak hareket etmek benim tarihe karşı sorumluluğumdur. İlk kez halk oylamasıyla Cumhurbaşkanı seçildi. Milletin iradesinin başımızın üstünde yeri var. Milletimiz kimi seçerse elbette ki kabulümüzdür. Milletin namusu olan anayasa darbecilerden korumak, hukuk devleti yasalarına tecavüz ettirmemek benim temel görevimdir. Anayasamıza göre Cumhurbaşkanı devletin başıdır ve tarafsızdır. Milletin namusu dediğimiz anayasa söylüyor bunu. Cumhurbaşkanı seçilenin partisiyle ilişiği kesilir ve vekilliği sona erer. 'BU ANLAYIŞI KABUL ETMİYORUM' Seçilmiş cumhurbaşkanının partisiyle ilişiğinin kesilmesi lazım. Bu olsaydı elbette saygıda kusur etmeyecektik. Bu milletin haysiyetine açıkça saldırı düzenlendi. Ben Cumhurbaşkanı seçildim, ben başbakanım denildi. Bu anlayışı kabul etmiyorum. ‘Alo Fatih’ olayı vardı biliyorsunuz. Aynı olay şimdi devlette yaşandı. Anayasa der ki yargı kararları kesindir. Sen telefon ediyorsun o yargıyı yayınlamayın diyorsun. Bu zihniyette birinin Cumhurbaşkanı koltuğuna oturması Türkiye için züldür. 'ANAYASAYI BİLEREK ÇİĞNEDİ' Hırs ve beklentiler için hukuk yasası oluşturulmaz. Kurallar eşit uygulanır. Recep Tayyip Erdoğan bilerek ve isteyerek anayasayı çiğnedi. Tarafsız olmayacağını defalarca söyledi. Ben tarafsız değilim diyor. Cumhurbaşkanı seçildikten sonra da hep Adalet ve Kalkınma Partisinin başkanı olarak davrandı. Bunlar devletin namus ve şerefine açık saldırıdır. Erdoğan diyor ki ‘kurallar bana işlemez’ Biz de diyoruz CHP olarak diyoruz ki kimse hukukun ve kanunların üzerinde değiliz. Ben teamülleri kaldırıyorum dedi. Onun hangi teamülleri kaldırıldığı ne getirildiğini çok iyi biliyoruz. Bu beyefendi sayesinde hala ve helal birbirine karıştırıldı. Erdoğan benim hakkımda çok sayıda dava açtı. O sanıyor ki ben geri adım atacağım. Sen kim oluyor sun ki ben senin önünde geri adım atacağım. 'KENDİSİNE AYNI ÇAĞRIYI BİR KEZ DAHA YAPIYORUM' Kendisine çağrı yapmıştım. Aynı çağrıyı bir kez daha yapıyorum. Benim davamda onlarca dilekçe yazdın sayfalarca yazı yazdın. Senden tek sayfalık bir dilekçe istiyorum. İsviçre’ye tek bir sayfa dilekçe yazacaksın. 'YAZAMIYORUM DERSE SÖZ BEN YAZACAĞIM' 'Benim ve çocuklarımla ilgili İsviçre bankasından param olduğu söyleniyor. Benim sizde param yok mu var mı bunu açıklayın' desin. Dilekçe yazamıyorum derse söz ben yazacağım. Avukat parası bulamıyorum derse söz ben vereceğim. Dün konuşuyor. Senin 49 vatandaşın IŞİD’in elinde rehin. IŞİD terör örgütüdür diyemiyor. 'BEN BUNA TANIKLIK ETMEYECEĞİM' Bir kitaptan alıntıyı okumak istiyorum: Sparta toplumunda hayatta kalmak için yapılan hırsızlık suç kabul edilmezken, yakalanmak çok büyük ayıp sayılırdır. Yaptığı için değil yakalandığı için çok büyük ceza alınırdı. Türkiye’den mi bahsediliyor acaba? Eğer biz bir insanın anayasayı çiğnemesine göz yumarsak. Beyefendi bugün yemin edecek. Anayasaya sadakat yemini edecek. Açıkça anayasayı çiğneyen birinin yemini nasıl… Yalana tanıklık etmeyeceğim. Yalan yere yemin edecek ve ben buna tanıklık etmeyeceğim. 'ANAYASAYA GÖSTERDİĞİ SADAKAT KADAR BİZDEN SAYGI GÖRECEK' Bundan böyle Recep Tayyip Erdoğan anayasaya gösterdiği sadakat kadar bizden saygı göreceksin. Sadakat göstermeyeceksin bana saygı gösteren diyeceksin. Hadi canım. Biz demokrasimiz sayesinde her şeyimizi kazandık. Bugün bizi mutlu eden her şeyi demokrasi sayesinde kazandı. CHP dün de bu cesarete sahipti bugün de sahiptir. 'İSVİÇRE BANKASINDAKİ PARALAR YÜZÜNDEN Mİ SESİN ÇIKMIYOR?' Karşımızda kendini her şeyden üstün sayan, hiçbir kurala bağlı olmayan, Her kanunun çiğneyen, memleketin tüm rantını cebe aktarmayı bilen bir statükoyla karşı karşıyayız. Bu göz paradan başka bir şey görmüyor. Bu statüko ülkeyi ayırıyor, bu statükoyu halkımızla birlikte yok edeceğiz. Sen değil miydin Eyy Merkel diye bağıran sensiz, İsviçre bankasındaki paralar için mi sesin çıkmıyor acaba!haberler.com
Sadece Tur Değil, Servet de Elden Kaçtı
Şampiyonlar Ligi'ne veda eden Kartal serveti tepti. Beşiktaş, gruplara kalsa 6.4 milyon euroluk havuz parasına ortak olacaktı. Bu para Galatasaray'a kaldı. Beşiktaş, 5 milyonluk Trabzonspor ve Karabük'ün havuz parasına ortak olacak. Beşiktaş'ın Şampiyonlar Ligi'nde gruplara kalamaması yaklaşık 14 milyon euroluk bir zarara yol açtı. Kartal'ın Devler Ligi'ne veda etmesiyle 6 milyon 472 bin euroluk havuz parasının tamamı Galatasaray'a kaldı. Sarı Kırmızılı kulüp, böylece transfer için ekstradan 4 milyon euro civarında bir kaynak buldu. Avrupa'da 3 ortaklılar Beşiktaş, gruplara kalsa 8.6 milyon euro ayak bastı parası alacaktı. Gruplardaki performansına bağlı olarak da yaklaşık 2.5-3 milyon euroluk bir bonus alması bekleniyordu. Gruptan çıksa bir 3.5 milyon daha gelecekti. Beşiktaş, 20 milyon euroya yakın bir gelir yerine Avrupa Ligi'nden 7-8 milyon euroluk bir ikramiyeye razı olmak zorunda kaldı. Şampiyonlar Ligi'nin 6.4 milyon euroluk havuzunu Galatasaray'a kaptıran Beşiktaş, Avrupa Ligi'nin 4 milyon 965 bin euroluk havuz parası için Trabzon ve Karabük'e ortak olacak. GELİR TRABZON VE KARABÜK'E BAĞLI Beşiktaş'ın Avrupa Ligi'nden kazanacağı para ise Trabzonspor ile Karabükspor'un maçlarına göre netleşecek. Kartal gruplara katılım parası olarak 1.3 milyon Euro'yu şimdiden kasasına koydu. Trabzon ile Karabük'ün turu geçmesi halinde 5 milyon Euro'luk yayın havuzu üç takım arasında paylaşılacak. (Akşam)
Kartal'ı Tek Gol Yıktı
Beşiktaş, Şampiyonlar Ligi play-off turunda 0-0'ın rövaşında Arsenal'e İngiltere'de 1-0 yenilerek Devler Ligi'ne veda etti. İngilizlerin golünü 45+1'de Sanchez kaydetti. 75. dakikada ise Debuchy kırmızı kart gördü. Kara Kartal, özellikle son 10 dakikada Arsenal'i sahasına hapsederek gol bulmaya çalıştı ancak kaleci Szczesny izin vermedi. Siyah-beyazlı temsilcimiz, yoluna UEFA Avrupa Ligi'nde devam edecek. Beşiktaş, cuma günü TSİ 14:00'te gerçekleştirilecek olan grup kura çekimine 2. torbadan katılacak. MAÇTAN NOTLAR UEFA Avrupa Şampiyonlar Ligi play-off turu rövanş maçında Arsenal karşısında tur arayan Beşiktaş'ta, ilk maçtaki kadronun tamamına yakınını koruyan teknik direktör Slaven Bilic, sakatlığı geçen Hutchinson'ı ilk onbirde sahaya sürerken, Necip Uysal'ı yedek soyundurdu. 'Devler Ligi'ne altıncı kez katılmak için mücadele eden Beşiktaş, 60 bin kişilik Emirates Stadı'ndaki karşılaşmaya teknik direktörü Bilic'ten yoksun çıktı. İstanbul'da oynanan ilk maçın uzatma dakikalarında hakem Milorad Mazic tarafından oyundan atılan ve 1 maç ceza alan Hırvat teknik adam, takımının Arsenal karşısındaki tur mücadelesini tribünden takip etti. Feyenoord maçlarında orta sahada ortaya koyduğu futbolla takımın tur atlamasında pay sahibi olan ancak sakatlığı nedeniyle Arsenal karşısında ilk maçta forma giyemeyen Kanadalı Atiba Hutchinson, Londra ekibine karşı rövanş mücadelesinde sahadaki yerini aldı. İlk maçta olduğu gibi bu karşılaşmada da İsmail Köybaşı'na sağ bekte görev veren Bilic, sağ ayak bileği yan bağında ikinci derece yırtık tespit edilen ancak maça yetiştirilen Necip Uysal'ı ise yedek kulübesinde oturttu. Savunmayı İsmail Köybaşı, Franco, Ersan Gülüm ve Motta'dan oluşturan Bilic, orta alanda Hutchinson, Oğuzhan, Veli, Olcay ve Mustafa Pektemek'i oynattı. İleri uçta ise Demba Ba görev aldı. Karşılaşmaya yedek başlayan Cenk Gönen, Serdar, Sivok, Gökhan Töre, Necip, Kerim ve Cenk Tosun teknik direktör Bilic'ten görev bekledi. MESUT ÖZİL İLK 11'DE Arsenal Menajeri Arsene Wenger, 2014 Dünya Kupası'nda Almanya ile şampiyonluk yaşayan ve takıma geç katıldığı için ilk maçta 18 kişilik kadroya almadığı futbolculardan Mesut Özil ve Per Mertesacker'i rövanş maçında Beşiktaş'a karşı sahaya sürerken, takımdan ayrılacağı yönünde haberler çıkan Lucas Podolski yedek kulübesinde görev bekledi. Fransız teknik adam, Barcelona'dan transfer edilen ancak performansı eleştiri konusu olan Alexis Sanchez'e ilk maçta olduğu gibi yine ilk onbirde şans verdi. Wenger, sakat ve kart cezalısı futbolcularının yokluğunda Flamini ve Oxlade-Chamberlain'i ilk onbire aldı. Londra ekibinde, Beşiktaş maçında sakatlanan İspanyol futbolcu Arteta, ligdeki Everton maçında sakatlanan Fransız golcü Giroud'nun yanı sıra yine sakatlıkları devam eden Gibbs ve Walcott 18 kişilik kadroda yer almadı. Beşiktaş karşısında ilk maçta 80. dakikada kırmızı kart görerek oyun dışında kalan Aaron Ramsey de siyah-beyazlı ekibe karşı forma giyemedi. Ramsey, geçen yıl takımının Fenerbahçe ile oynadığı UEFA Şampiyonlar Ligi play-off turu maçlarında, ikisi Emirates Stadı'nda olmak üzere 3 kez fileleri havalandırmayı başarmıştı. DEMBA BA, 303 GÜN SONRA EMİRATES STADI'NDA Beşiktaş'ın İngiltere Premier Lig ekibi Chelsea'den renklerine bağladığı Senagalli futbolcu Demba Ba, 303 gün sonra yeniden Emirates Stadı'nda bir maça çıktı. Chelsea forması giyen Ba, 29 Ekim 2013 tarihinde Arsenal ile deplasmanda oynanan İngiltere Lig Kupası 4. tur maçında Samuel Eto'o'nun yerine 80. dakikada oyuna dahil olmuştu. Chelsea, karşılaşmayı Azpilicueta ve Mata'nın golleriyle 2-0 kazanmıştı. Demba Ba, Newcastle United takımında forma giydiği dönemde Arsenal'e karşı Emirates Stadı'nda 2 gol atmayı başardı. 29 Aralık 2012'de oynanan ve Arsenal'ın 7-3 kazandığı maçta Senegalli futbolcu, skoru 1-1 ve 3-3'e getiren golleri atmış ancak takımının farklı kaybetmesine engel olamamıştı. SİYAH-BEYAZLI TARAFTARLAR YALNIZ BIRAKMADI Arsenal ile Beşiktaş arasında oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi play-off turu rövanş maçında siyah-beyazlı taraftarlar takımlarını yalnız bırakmadı. Karşılaşmanın oynandığı Emirates Stadı'nda kendilerine ayrılan 3 bin kişilik bölümü dolduran Beşiktaşlı futbolseverler, maç öncesinde yaptıkları tezahüratlarla stadı renklendirdi. EFSANE BAŞKAN UNUTULMADI Arsenal maçında, geçen günlerde vefat eden Beşiktaş'ın onursal başkanı Süleyman Seba da unutulmadı. Siyah-beyazlı taraftarlar, Seba için üzerinde resmi yer alan ve 'Süleyman Seba kalbimizdesin' yazılı pankart açtı. HT Spor
Wenger: "Beşiktaş Çok Güçlü Bir Takım"
Arsenal menajeri Arsene Wenger, Beşiktaş'ı 1-0 mağlup ettikleri mücadelenin ardından açıklamalarda bulundu. İstediği performansın sahaya yansıtılamadığını kaydeden Wenger, 'Teknik açıdan istediğimi performansı sahaya yansıttık, ancak taktiksel olarak iyi sonuç alamadık. Debuchy'nin atılması biraz ağır bir karardı, ancak gergin olması beklenen son 10 dakikayı iyi geçirdik' dedi. Beşiktaş'ın iyi bir performans ortaya koyduğunu belirten Fransız antrenör, 'Beşiktaş'a hakkını vermek lazım, çünkü çok güçlüler ve iyi organize olmuşlar. Demba Ba'nın gol atmasına izin vermedik' diye konuştu. Transferle ilgili soruları geçiştiren deneyimli hoca, Giroud'nun uzun süre sahalardan uzak kalacağını kaydetti ve Wilshere'ı da överken, 'Önemli olan sahadaki performans, bizim kimi satın alacağımız değil. Her pozisyona oyuncu almaya açığız.Giroud 3-4 ay sahalardan uzak kalacak. Jack Wilshere bu gece iyi bir performans sergiledi ve her hata daha da iyiye gidiyor.' ifadelerini kullandı.Sporx
Reklam