"Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok?" Diye Soranlara Trajik Hikayesiyle: Camille Claudel
Başka bir dünyada Camille Claudel'den 'büyük işler yapmış, dahi heykeltıraş' diye bahsedebilirdik. Lakin erkek egemen dünyada ve şartların çok daha sert olduğu bir dönemde yaşadığı için; Camille Claudel, ünlü heykeltıraş Auguste Rodin'in sevgilisi, ilham perisi, delirerek ölmüş zavallı bir kadın olarak biliniyor.Camille Claudel'in acı dolu hikaye-i garibesini duymayan kalmasın...
Trump Aleyhine Nyt'de "Anonim" Makale Yazan Kişi Ortaya Çıktı
WASHINGTON (AA) - ABD Başkanı Donald Trump aleyhine 2018'de New York Times (NYT) gazetesinde bir makale yazan ve ardından 'Uyarı' isimli bir kitap çıkaran kişi, eski İç Güvenlik Bakanlığı Özel Kalem Müdürü Miles Taylor çıktı. Taylor, yayımladığı 'Neden artık anonim değilim?' başlıklı yazılı açıklamayla, Amerikan kamuoyunda 'Anonim' lakabıyla bilinen yazarın kendisi olduğunu duyurdu. New York Times gazetesinde, 'Uyarı' başlığıyla çıkan yazı ve aynı başlıkla yayımlanan kitabın kendisine ait olduğunu kabul eden Taylor, '2,5 yıllık görev sürem boyunca, Trump'ın iş yapmadaki beceriksizliğine tanık oldum. Birçok insan bunu gördü ancak kendilerinden intikam alınacağı korkusuyla, konuşmakta tereddüt etti.' ifadesini kullandı. Taylor, uzun süredir Trump'ı sert bir dille eleştiriyordu2017-2019'da İç Güvenlik Bakanlığı Özel Kalemi olarak görev yapan Taylor, uzun süredir katıldığı yayınlarda, Trump'ı sert bir dille eleştiriyor ve Demokrat Başkan adayı Joe Biden'ı desteklediğini belirtiyordu. 'Anonim' adı altında bir makale yazma kararının kendisi için kolay olmadığını belirten Taylor, adını açıklamadan Trump'a yönelik ciddi suçlamalar yöneltmenin zor bir iş olduğunu vurguladı. Taylor, Twitter hesabından yaptığı açıklamada da Trump'ın çevresindeki herkesi eyleme geçmeye davet ederek, 'Trump, karaktersiz bir adam.' yorumunda bulundu. Beyaz Saray'dan tepki gecikmediTaylor'ın yaptığı açıklamanın ardından Beyaz Saray'dan da tepki gecikmedi.Beyaz Saray Sözcüsü Kayleigh McEnany, 'Bu düşük seviyeli, şikayetçi eski yetkili, eylem yerine anonimliği, liderlik yerine bilgi sızdırmayı tercih eden bir yalancı ve korkaktır.' değerlendirmesinde bulundu.Beyaz Saray İletişim Direktörü Alyssa Farah ise Andy Warhol'un 'Bir gün herkes 15 dakikalığına ünlü olacak.' sözünü anımsatarak, 'Gelecekte herkes 15 dakikalığına eski yönetim yetkilisi olacak.' dedi. 'Anonim' yazar Trump yönetimini karıştırmıştıNYT'de Eylül 2018'de 'isimsiz' olarak yayımlanan 'Trump yönetimi içindeki direnişin bir parçasıyım' içerikli makaleyi kaleme alan kişinin, Trump yönetimindeki üst düzey bir görevli olduğu ileri sürülmüştü.İmzasız makalede, 'Trump'ın tam olarak anlayamadığı şey şu: Kendi yönetimindeki birçok üst düzey görevli, Başkan'ın gündeminin bazı kısımlarını ve kötü heveslerini bozmak için özenle çalışıyor. Bunu biliyorum çünkü ben de onlardan biriyim.' ifadesine yer verilmişti.Makaleye tepki gösteren Trump, Beyaz Saray’da yaptığı açıklamada, yazıyı 'korkak bir makale' olarak nitelemişti. O dönemki Beyaz Saray Sözcüsü Sarah Sanders da makalenin yazarının derhal istifa etmesi gerektiğini belirtmişti.Makalenin ardından ABD Başkan Yardımcısı Mike Pence, Dışişleri Bakanı Mike Pompeo, Savunma Bakanı James Mattis ve Trump'ın Özel Kalem Müdürü John Kelly gibi Trump'a yakın birçok isim, makaleyi sert şekilde eleştiren ve metnin kendilerince yazılmadığını savunan açıklamalar yapmıştı.
"İlk Kovid-19 Aşıları Kusurlu Olabilir" Uyarısı
LONDRA (AA) - İngiltere Aşı Görev Gücü Başkanı Kate Bingham, ilk nesil yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşılarına karşı aşırı iyimser olunmaması gerektiğini belirterek, 'İlk uygulanacak aşılar kusurlu olabilir ve herkes için faydalı olmayabilir.' uyarısında bulundu.Bingham, ünlü tıp dergisi Lancet için yazdığı makalede, tıp tarihinde hiçbir aşının Kovid-19 aşısı kadar beklenmediğini belirtti.Salgından kurtulmanın tek yolunun 'aşılama' olduğunu kaydeden Bingham, ilk ortaya çıkacak aşılara aşırı iyimser yaklaşılmaması uyarısında bulundu.Bingham, 'İlk üretilecek aşılar muhtemelen mükemmel olmayacak. Yeni nesil aşılar kusurlu olabilir ve herkes için faydalı olmayabilir. Buna hazırlıklı olmalıyız.' ifadelerini kullandı.İngiltere Aşı Görev Gücüİngiltere Aşı Görev Gücü, kamu ve özel sektör iş birliğinde potansiyel Kovid-19 aşı çalışmalarını desteklemek, çalışmalara sağlanacak finansmanı harekete geçirmek ve klinik deneyleri takip etmek için halen hükümetin bilim danışmanı olarak görev yapan Sir Patrick Vallance tarafından kuruldu.Aşı Görev Gücü'nde başkanlık görevini yürüten Kate Bingham, Başbakan Boris Johnson'a aşı çalışmalarıyla ilgili raporlar sunuyor. Oxford Aşısıİngiltere'de Oxford Üniversitesi Jenner Enstitüsü ile Oxford Aşı Grubu iş birliğinde geliştirilen ve üretim lisansı İngiliz-İsveç ilaç şirketi AstraZeneca tarafından satın alınan aşı adayı 'AZD1222' için İngiltere ve Hindistan’da 2'nci ve 3'üncü aşama, Brezilya, Güney Afrika ve ABD’de 3'üncü aşama klinik denemeler yürütülüyor.Dünya çapında 30 bin sağlıklı gönüllü üzerinde test edilmesi hedeflenen aşı adayı için ABD 1,2 milyar dolar kaynak sağlarken, Avrupa Birliği (AB) ülkeleri testlerin başarılı olması halinde şirketten 400 milyon doz aşı satın alma konusunda anlaştı.Hindistan Serum Enstitüsü (SII) iş birliğiyle denemelerde kullanılmak üzere milyonlarca doz aşı üreten şirket, aşı adayının ekimin sonunda acil kullanıma hazır hale getirilmesini hedefliyordu.
Laleli Camii'nde Eleştirilere Neden Olan Ampuller Değiştiriliyor
Laleli Camii'nin avizesine, yapının estetiğine uymayan tasarruflu ampullerin takılması, sosyal medyada tartışmalara neden olmuştu. Tartışmalar üzerine Vakıflar Genel Müdürlüğü camide çalışma başlattı. Camide incelemede bulunan Vakıflar Genel Müdürü Burhan Ersoy, 'Ampuller değiştirildi. Bir kısmı da değiştirilecek fakat ampullerin fanuslarının üst kısmında kapakları var. Elimizde yok, onları imal ettirmeye çalışıyoruz. Onlar yapıldığında, fanusun üstünde daha emniyetli bir sistem oluşacak ve ampuller oynamayacak, sağa sola kaymayacak, net bir görüntü alacağız. Böylece homojen aydınlatma sistemine kavuşmuş olacak camii' dedi.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Kutlanıyor
ARTVİN (AA) - Artvin, Trabzon, Ordu, Giresun, Gümüşhane, Bayburt ve Rize'de, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı dolayısıyla çelenk sunma töreni düzenlendi.Artvin Valiliği önünde düzenlenen törende, Valilik, İl Garnizon Komutanlığı ve Artvin Belediye Başkanlığı çelenkleri Atatürk Anıtı'na sunuldu. Törene, Vali Yılmaz Doruk, Garnizon Komutanı Piyade Albay Şükrü Şenduran, Belediye Başkanı Demirhan Elçin, kurum müdürleri, siyasi parti ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, vatandaşlar ve öğrenciler katıldı. Tören, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından sona erdi.Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri çerçevesinde gerçekleştirilen tören sonrası Vali Doruk, kutlamalara katılan 89 yaşındaki Kore gazisi Ahmet Sezgin'le bir süre sohbet etti. GiresunValilik önünde düzenlenen törende, Giresun Valisi Enver Ünlü ve Belediye Başkanı Aytekin Şenlikoğlu, Atatürk Anıtına çelenk sundu.Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından tören tamamlandı. Törene, Giresun Milli Eğitim Müdürü Ertuğrul Tosunoğlu, kamu kurum ve kuruluşlarının yetkilileri ile öğrenciler ve vatandaşlar da katıldı.OrduAltınordu ilçesindeki Atatürk Anıtı önünde düzenlenen törende, Vali Tuncay Sonel ve Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Hilmi Güler tarafından anıta çelenk sunuldu. Tören, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla bitti.TrabzonValilik önünde düzenlenen törende, Trabzon Valisi İsmail Ustaoğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu ve Garnizon Komutan Vekili Personel Albay Erdem Canbolat tarafından Atatürk Anıtı'na çelenk sunuldu.Tören, saygı duruşunda bulunulmasının ardından İstiklal Marşı'nın okunmasıyla sona erdi. GümüşhaneValilik önünde gerçekleştirilen törende, Gümüşhane Valisi Kamuran Taşbilek ve Belediye Başkanı Ercan Çimen Atatürk Anıtı'na çelenk sundu.Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından sona eren törene, Cumhuriyet Başsavcısı Veli Ecir, İl Jandarma Komutanı İsmail Gökçek, İl Emniyet Müdürü Celal Taşçı, kent protokolü ve şehit yakınları da katıldı.BayburtSaray Bahçesi'nde düzenlenen törende, Bayburt Valisi Cüneyt Epcim, Belediye Başkanı Hükmü Pekmezci, Atatürk Anıtı'na çelenk bıraktı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından tören sona erdi.Törene, kamu kurum ve kuruluşlarının yetkilileri ile öğrenciler ve vatandaşlar katıldı. RizeValilik önünde düzenlenen tören, Vali Kemal Çeber ve Belediye Başkanı Rahmi Metin'in Atatürk Anıtı'na çelenk sunmasıyla başladı.Tören, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından sona erdi. Kovid-19 tedbirleri kapsamında sosyal mesafeye dikkat edilen törene, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Adem Amaç, Cumhuriyet Başsavcısı Önder Kemal Sekücü, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hüseyin Karaman, Vali Yardımcısı Bayram Sağır, İl Emniyet Müdürü Nurettin Gökduman, İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Hakan Dedebağı, daire amirleri ve siyasi parti temsilcileri katıldı.
Macron'un "Diplomatik Hücresi" Hakkında Ağır Suçlamalar Ve Eleştiriler
BRÜKSEL (AA) - Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'un dış politikasını yürüten ekibin yöneticilerinin başka ülkelerin diplomatlarına kaba ve kibirli bir tavırla yaklaşması ayrıca yetkin olmamaları nedeniyle ülkenin zarar gördüğü belirtilirken, üst düzey danışmanlara Elysee içinde ağır suçlamalar ve eleştiriler getiriliyor. Politico'nun internet sitesinde çıkan yazıda Macron'un Elysee Sarayı'nda dış politika oluşturulurken perde arkasında neler yaşandığı aktarıldı. Yazıya göre, Macron 'dünya sahnesinde iş birliği ve 'yapabiliriz' tavrını vurguluyor ancak perde arkasında dış politikasını oluşturan ofis, husumetler ve işlevsiz bir çalışma ortamı yaratmakla' suçlanıyor.Macron'un 'diplomasi hücresi' olarak bilinen ofisle ilgili artan söylentiler, şikayetler ve iki danışmanın bu yaz ruhsal çöküntüyle doktor raporu alarak uzun süreli izne çıkması üzerine Elysee Sarayı, çalışma ortamının soruşturulması için dışarıdan danışmanlarla anlaştı. Danışmanlar ilk raporunu Eylsee Sarayı'na sundu. Soruşturmada durumun dedikodu ve çekişmeden öte bir hal aldığı belirtildi. Politico muhabirinin görüştüğü birçok yetkili ve diplomat da ofiste moral çöküntü ve baskıcı zihniyet olduğunu, ofisteki zayıf koordinasyon veya yönetimin diğer birimlerine, başka ülkelere ve Paris'teki diplomatik camiaya olan düşmanca tavır nedeniyle Macron'un dış politikasının zaman zaman zarar gördüğünü söyledi.Suçlamaların odağında ise Macron'un Orta Doğu uzmanı üst düzey diplomasi danışmanı Emmanuel Bonne ile Bonne'un yardımcısı Alice Rufo bulunuyor. Özellikle bu iki kişi hakkında sözlü taciz, saldırgan e-postalar, başkanın ofisindekileri 'sırtından bıçaklama' ve şantaj iddiaları dile getirildi. Bonne ve Rufo'nun ekipteki kişileri ağlatana kadar bağırdıkları, sürekli talimat değiştirerek aynı işleri tekrar tekrar yaptırdıkları, Fransa'nın büyükelçiliklerindeki atamalarla ilgili çalışanlara 'atamayı engelleyebileceklerine yönelik' tehdit edici ifadeler kullandıkları belirtildi. İki danışmanın birbirlerinin arkasından konuştukları da iddialar arasında yer aldı. Macron'un da dış politika ekibindeki gerginlikten haberdar olduğu, Bonne ve Rufo'yu görevde tutup tutmamayı düşündüğü ileri sürüldü. Ancak Elysee'deki bazı yetkililer, ikilinin Macron ile çok yakın oldukları için korunduklarını belirtti ve 'Bonne ve Rufo, kabadayılık ve taciz yetkileri varmış gibi tam bir dokunulmazlık duygusuyla hareket ediyorlar.' dedi.Paris'teki büyükelçiler rahatsız Bonne ve Rufo'nun tavrından Paris'teki yabancı ülke diplomatlarının da şikayetçi oldukları ortaya çıktı. İki yetkilinin tavrı 'kaba ve kibirli' olarak tanımlayan birçok büyükelçi ve diplomat, aradıklarında Bonne ve Rufo'ya ulaşamadıklarını, mesajlarına cevap alamadıklarını, görüşme imkanı bulamadıklarını söyledi.G20 üyesi bir ülkenin büyükelçisi, konunun Paris'teki birçok büyükelçi arasında açıkça konuşulduğunu belirterek 'Büyükelçiler Elysee'den ve sarayın kabalığından yüzde 100 bıkmış durumda. Büyükelçiler, kendi başkentlerinde Macron'un iyiliği için çok da çaba sarf etmiyor. Bu durum Elysee'nin diplomatik camiayla ilişkisine inanılmaz hasar verdi.' dedi.Fransa Dışişleri Bakanlığı da rahatsızFransa Dışişleri Bakanlığı diplomatlarının da Elysee'nin dış politika ekibinden rahatsız olduğu kaydedildi. Geleneksel olarak Fransız dış politikasında Cumhurbaşkanının asıl oyuncu, Dışişleri Bakanının ise ikincil pozisyonda olduğu hatırlatılarak bu durumun Macron'un danışmanlarına dış politika oluşturmada sıra dışı bir yetki verdiği vurgulandı.Uzun yıllardır görevde bulunan Fransız diplomatlar ise mevcut durumun sıra dışı olduğunu söyledi. Örnek olarak da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Almanya Başbakanı Angela Merkel, İngiltere Başbakanı Boris Johnson ve Macron arasında video konferans yoluyla yapılan görüşme hakkındaki 26 Mart 2020 tarihli bir Fransız diplomatik yazışması gösterildi. Yazıda, Fransa'nın görüşme öncesindeki diplomatik mesajlaşmasının, Türkiye'nin Paris Büyükelçisi İsmail Hakkı Musa ile Bonne ve Elysee'nin en üst yetkilisi Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri Alexis Kohler ile yaptığı iki ayrı görüşmeden sonra Elysee tarafından karmakarışık bir hale getirildiği ifade edildi. Danışmanların yetkinliği tartışılıyorMacron'un dış politika danışmanlarının yetersizliği de Fransız yönetiminde konuşulan konular arasında bulunuyor. Macron'un geçen yıl sarf ettiği 'NATO'nun beyin ölümü gerçekleşti.' sözlerinin dünyada nasıl bir etki yaratabileceğine yönelik danışman ekibinin öngörüde bulunamadığı, böyle bir sözün nereye gideceğini kestiremedikleri, bu konuda uyarıda bulunmadıkları ifade edildi. Yönetimden bir yetkili, Macron'un NATO'ya bir nevi elektrik şoku vermek istediğini söyledi ve 'İşin aslı cumhurbaşkanının amacı gerçekleşti.' dedi. Aynı yetkili, bunun sonuçları hakkında danışman ekibinin hiçbir uyarı yapmadığını aktardı.Elysee Sarayı'ndaki bazı yetkililer, Macron'un dış politika ofisindeki önemli boş görevlere az talep olduğunu, birçok önemli bürokratın, diplomatın veya dış politika uzmanının burada çalışmayı tercih etmediğini belirtti.
Ünlü İsimler "Sahneye Ses Ver" Programında Meslektaşları İçin Sahne Aldı
İSTANBUL (AA) - Yeni tip koronavirüs sebebiyle müzik sektöründe zor günler geçiren, müzisyen, orkestra ve sahne arkasında çalışanlara destek olmak adına Harbiye Cemil Topuzlu Açık Hava Sahnesi'nde etkinlik düzenlendi.Ahbap Derneği ev sahipliğinde, Gergedan Yapım organizasyonuyla gerçekleştirilen 'Sahneye Ses Ver' başlıklı programda, ünlü isimler meslektaşları için sahne aldı.Sunuculuğunu Ebru Cündübeyoğlu ve Hakan Yılmaz'ın üstlendiği programda, sahnede konuşma yapan Ahbap Derneği Başkanı Haluk Levent, çok heyecanlı olduklarını dile getirerek, ilk olarak pandemi dolayısıyla programa böyle yoğun bir ilginin gösterileceğini tahmin etmediğini söyledi.Levent, 'Sahneye Ses Ver' programından destek almak için yüzlerce başvuru aldıklarını dile getirerek, şunları ifade etti: 'Dernek olduğumuz için gerekli belgeleri, görüntüleri, istenilen evrakları veren arkadaşlarımızın bu cuma günü hesaplarına para yatırılacak ve hiç değilse kişi başı yaklaşık 4 bin liraya yakın bir para düşüyor. Çok mutluyuz. Bu asıl sorunu çözmez ama belki müzikle ilgilenen dernekler, yapımcılar da bundan sonrası için bir adım atarlar. Çünkü 9 aydır çalışmayan o kadar çok gencimiz var ki sefalet içindeler. Biz bir adım atarak, dayanışma içerisinde olmak istedik. Çünkü Twitter'dan yazmak olmuyor. Eylem yapmak gerekiyor. Ahbaplar olarak hep sahadayız. Çok mutluyuz.'Ahbap Platformu Genel Başkan Yardımcısı Emrah Aydoğdu da, 'Bu anlamlı geceye destek olmak için gelen herkese teşekkür ederiz. Bu gecenin var olmasını sağlayan sanatçı dostlarımıza ve sahne emekçilerimize, dünyanın her yerinden on binlerce ahbabın selamını getirdim.' diye konuştu.Aydoğdu, tüm dünyanın koronavirüse karşı büyük bir mücadele verdiğini hatırlatarak, şunları kaydetti:'Özellikle belirli meslek grupları ve sokak hayvanlarının gruplarının sorunları bu anlamda gittikçe büyüyor. Sorunlar katlanarak artıyor. Bu gecede bu meslek gruplarından biri olan sahne emekçilerimiz için toplandık. Bugün bizim birçok alanda yürüttüğümüz faaliyetlerin en önemli anlarından bir tanesi. Çünkü hep beraber hep birlikte bunu başarıyoruz. Sanatsız bir hayatın tek kelimeyle manasız olduğunu söylemek isterim. Sahnelerimiz de sanatın beslendiği, büyüdüğü, göz göze, yürek yüreğe paylaşılabildiği yegane alan. Tüm sevgili sahne emekçilerimiz bu alanı ayakta tutuyorlar. Hepsine çok teşekkür ediyoruz. İyiki varsınız.' Programın başında Kaan Sekban'ın sahnelediği kısa bir stand-up gösterisinin ardından Cem Adrian 'Ela Gözlüm' ve 'Sarı Gelin' türkülerini yorumladı.Dinleyiciler için 'Peri' adlı şarkısını seslendiren Ceylan Ertem'in ardından oyuncu Sumru Yavrucuk da 'Neredesin Sen' adlı türküyü söyledi.Sunay Akın ve radyo sanatçısı Nihat Sırdar'ın birlikte esprili bir söyleşi yaptığı sahneye daha sonra Zeynep Bastık ve Emircan İğrek çıktı. Hayko Cepkin'in ilginç kostümüyle 'Melekler' şarkısını seslendirdiği gecede, Fırat Tanış da piyano çalarak 'Yani' eserinini seslendirdi.Halk müziği sanatçısı Oğuz Aksaç'ın da sahne aldığı ve gece yarısına kadar süren program sonunda Haluk Levent ise Aşık Veysel'in 'Uzun İnce Bir Yoldayım' türküsünün ardından zeybek oynayarak 'Ah Bir Ataş Ver' eserini seyircilerle birlikte söyledi.Online olarak da sanatseverlerin evlerinden seyrettiği gecede 18 bin 612 bilet satıldı.
Türk Eğitim Derneği, Cumhuriyet Bayramı'nı Sanal Ortamda Kutlayacak
İSTANBUL (AA) - Türk Eğitim Derneği (TED), gelenekselleşen Cumhuriyet Balosu'nu bu sene pandemi nedeniyle gerçekleştiremese de 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nı ruhuna uygun bir şekilde sanal ortamda kutlayacak.TED açıklamasına göre, Türkiye’nin kültür sanat yaşamına damga vurmuş birbirinden kıymetli isimlerin katılacağı “Cumhuriyet Yolunda…” yayınının gösteriminde, Cumhuriyet ruhu bir kez daha canlanacak. Türkiye’nin ilk Sümeroloğu Muazzez İlmiye Çığ’ın Cumhuriyet’i, oyuncu Songül Öden’in Cumhuriyet ve Kadın konusunu ele alacağı gösterimde, dünyaca ünlü piyanist Gülsin Onay Türk Marşı’nı çalarken, Tan Sağtürk zeybek, Meriç Sümen ve Tunca Bakan da valsleri ile gösterime renk katacak. Cem Adrian, Ahmet Baran, Şevval Sam ve Şenol Talınlı gibi ünlü seslerden Cumhuriyet coşkusunu yansıtan eserlerin dinleneceği 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı özel yayını Türk Eğitim Derneği’nin Youtube kanalında izleyenlerle buluşacak. Bu kıymetli projede gönüllü olarak yer alan isimlerin adlarının yaşatılması için Türk Eğitim Derneği her bir isim adına bir burslu öğrenci okutacak. Böylece onların isimleri başarılı ancak maddi imkanları yetersiz bir öğrencilerin geleceğinin aydınlatmasına vesile olacak.