Çıplak Kadın ve İki Adam Figürüyle Ressam Manet'nin Zengin Sınıfa Rest Çektiği Tablo: Kırda Öğle Yemeği
Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!
Çıplak Kadın ve İki Adam Figürüyle Ressam Manet'nin Zengin Sınıfa Rest Çektiği Tablo: Kırda Öğle Yemeği
Her hafta çıktığımız sanat yolculuğunda birbirinden değerli eserleri incelemeye alıyoruz, bu hafta ise Édouard Manet'nin 'Kırda Öğle Yemeği' isimli tablosu kadrajımızda! İlk bakışta bir çıplak kadın, iki de erkek figürünün oturup konuştuğu tabloda, arkadaki gizli kadın da dahil olmak üzere birçok ilginç detay, arkasında yatan önemli bir de mesaj var! Merak ediyorsanız buyurun...
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Her hafta sanat dünyasından değerli bir eserin ince detaylarına bakarak birlikte inceliyor ve hikayelerini öğreniyoruz sizlerle…
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Gerçekçilik akımından izlenimciliğe doğru önemli bir rol oynayan Fransız ressam Édouard Manet’nin en ilgi çeken tablolarından birini konu alıyoruz bu hafta: Kırda Öğle Yemeği!
Asıl adı ‘Le Déjeuner sur l'herbe’ olan eser 1862-63 yılları arasında tamamlandı ve an itibarıyla Paris’teki Orsay Müzesi’nde sergileniyor.
Manet bu tablosunu tamamladıktan sonra Paris Salonu’na başvurmuş ancak jüri tarafından reddedilmiş, kendi tablosu gibi reddedilen 3 bin eserle birlikte ‘Reddedilenler Salonu’ açılarak burada sergilenmiştir.
Fransa’nın o döneme kadar görmeye ve sergilemeye alışık olduğu mitolojik hikayeler, periler ya da aristokratlar yoktu bu tablonun içinde, sadece sıradan görünümleri ile Paris’te yaşayan gerçek insanlar vardı!
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Tabloya baktığımız anda çıplak bir kadın ve yanında oturup konuştuğu iki erkek figürü çekiyor dikkatimizi. Bu üç kişinin bir konuşma yaptığını varsayıyoruz ilk olarak.
Biraz daha yakından baktığınız ise sadece tek bir kişinin konuşmaya çalıştığını,
Figürlerin hiçbirinin aslında birbirine bakmadığını ve konuşulanları dinlemediğini fark ediyoruz.
Hatta kadın tam olarak bize, yani tabloya bakan kişinin gözlerinin içine odaklanmış halde!
Çıplak kadın hakkında gözden kaçmayan bir detay ise kendisinin o döneme kadar çizilmiş çıplak kadın portrelerinden çok daha farklı bir pozisyonda, albenili ve çekici halde değil de neredeyse gerçekçi bir şekilde resmedilmiş olması.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Kendisinin bu şekilde poz vermediğini, bilmediğimiz bir sebepten ötürü kıyafetlerini aslında bir kenara çıkarıp attığını görüyoruz.
Kadının saçında gizli bir bandanası bile bulunuyor!
Manet’nin çizdiği bu kadının izleyicilerin gözünün içine bakması ve ayağının bile seyirciye dönük olması, müzelerde gezen elit Paris kitlesine karşı gelmek için atılmış bir adım.
Şimdi gelelim dikkatimizi çeken, görenleri sonradan rahatsız eden arkadaki kadın figürüne… Bu kadın resmin tam merkezinde olmasına rağmen arkada duruyor, arkada durmasına rağmen perspektif olarak fazla büyük çizilmiş!
Sanki suyun içinden bir şey almaya çalışıyormuşçasına uzanan bu kadın ayrıca konuşan adamın eline uzanıyormuş gibi görülüyor.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam
Son olarak tablomuzu ve ressam Manet’yi bariz bir şekilde etkileyen Titian’ın 1509 tarihli Pastoral Concert eserinde olduğunu da altını çizelim.
Tüm bu düzgün olmayan açılar ve perspektifler Manet’nin sanatla ilgilenen Fransa’nın aristokrat sınıfına yaptığı bir gönderme, diyor sanat tarihçileri.
Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
Yorum Yazın
Tablo çok güzel, kadının yüz ifadesi çok canlı. Tanıdık ve samimi geliyor. Siz tabloyu incelerken o da sizi inceliyor gibi gerçekten. İçeriğe gelirsek, veril... Devamını Gör
Sanırım akım olarak bir tepki var, gerçekçilik ve izlenimcilikten bahsediyor, muhtemelen idealize edilerek çizilen tablolara ve kadın figürlerine karşı durma... Devamını Gör
İyi de senin yazdıklarını biz tablodan da görüyoruz zaten ben de hikayesini aciklayacaksin sandım hevesle okudum 😡
doğru düzgün İnceleme yapın sayın onedio