onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Biz Abuk Subuk Konuşuyorlar Sanarken Sims'teki Dil Gerçekmiş: Bakın Aralarında Ne Konuşuyorlarmış?

Biz Abuk Subuk Konuşuyorlar Sanarken Sims'teki Dil Gerçekmiş: Bakın Aralarında Ne Konuşuyorlarmış?

Sims oynayanlar bilir, oyunda karakterlerin bir şeyler konuştuğunu ancak herhangi bir dil kullanmadığını sanıyorduk. Biz onlar abuk subuk konuşuyor sanarken 'Simsçe' diye bir dil çıktı!

Kaynak: https://www.instagram.com/p/CwQg3GRI2Im/
İçeriğin Devamı Aşağıda chevron-right-grey
Reklam

Electronic Arts'ın Maxis Stüdyoları'nda görev yapan kıdemli ses direktörü Robi Kauker, 2000 yılında büyük ilgi gören animasyon bilgisayar oyunu Sims'in yaratılmasına katkıda bulundu.

Electronic Arts'ın Maxis Stüdyoları'nda görev yapan kıdemli ses direktörü Robi Kauker, 2000 yılında büyük ilgi gören animasyon bilgisayar oyunu Sims'in yaratılmasına katkıda bulundu.

Sims, kendine has bir dil olan Simsçe'ye sahip benzersiz bir oyun deneyimi sunar. Oyuncular, Sims adı verilen karakterlerin yaşamlarını yönetirken, temel ihtiyaçları olan açlık, eğlence ve hijyen gibi isteklerini karşılarlar.

Sims, kendine has bir dil olan Simsçe'ye sahip benzersiz bir oyun deneyimi sunar. Oyuncular, Sims adı verilen karakterlerin yaşamlarını yönetirken, temel ihtiyaçları olan açlık, eğlence ve hijyen gibi isteklerini karşılarlar.

Karakterlerin seslendirmeleri ise tamamen Kauker ve ekibinin yaratıcılığının bir ürünüdür.

Karakterlerin seslendirmeleri ise tamamen Kauker ve ekibinin yaratıcılığının bir ürünüdür.

Bu oyun, oyunculara tamamen özgür bir stil sunuyor ve Sims'lerin yaşamlarını yönetme konusunda herhangi bir kural belirlemiyor. Oyuncular, dünyayı keşfediyor ve kendi öykülerini oluşturuyorlar. Geliştirme ekibinin öncelikli hedefi, karakterlere gerçek bir dil kullanmadan, yani hikayelerini doğrudan anlatmadan ses vermek oldu.

Bu oyun, oyunculara tamamen özgür bir stil sunuyor ve Sims'lerin yaşamlarını yönetme konusunda herhangi bir kural belirlemiyor. Oyuncular, dünyayı keşfediyor ve kendi öykülerini oluşturuyorlar. Geliştirme ekibinin öncelikli hedefi, karakterlere gerçek bir dil kullanmadan, yani hikayelerini doğrudan anlatmadan ses vermek oldu.

Eğer karakterler gerçek bir dil kullanmış olsalardı, bu durum oyuncuların hayal gücünü sınırlayabilirdi. Bu nedenle, ekibimiz, gerçek bir dilin kelimelerini kullanmadan karakterlerin duygularını aktarabilecek yetenekte seslendirme sanatçılarına başvurmuştur.

Eğer karakterler gerçek bir dil kullanmış olsalardı, bu durum oyuncuların hayal gücünü sınırlayabilirdi. Bu nedenle, ekibimiz, gerçek bir dilin kelimelerini kullanmadan karakterlerin duygularını aktarabilecek yetenekte seslendirme sanatçılarına başvurmuştur.
İçeriğin Devamı Aşağıda chevron-right-grey
Reklam

Bilinmeyen dillerin kelimeleriyle doğaçlama yapan aktörlerin beş günlük performansı, duygusal tonlamaların ilham verici etkisiyle kaydedilmiştir.

Bilinmeyen dillerin kelimeleriyle doğaçlama yapan aktörlerin beş günlük performansı, duygusal tonlamaların ilham verici etkisiyle kaydedilmiştir.

Bir sonraki yıl, bu kayıtların Simsçe'ye çevrilmesi gerçekleştirilmiştir. Kauker, bu sürecin zorluğunu ve aptallığını vurgulamaktadır. Oyun tasarımcıları, birkaç saniyelik duygusal ifadeler talep ederken, bu ifadeleri karşılayabilecek bölümler kesilip birleştirilmiştir.

Bir sonraki yıl, bu kayıtların Simsçe'ye çevrilmesi gerçekleştirilmiştir. Kauker, bu sürecin zorluğunu ve aptallığını vurgulamaktadır. Oyun tasarımcıları, birkaç saniyelik duygusal ifadeler talep ederken, bu ifadeleri karşılayabilecek bölümler kesilip birleştirilmiştir.

Bu süreç sonucunda, özgün bir dil oluşmuştur. Aktörlerin kayıtlarından derlenen "Sulsul" kelimesi, genellikle neşeli bir selamlaşma anlamına gelen "Aloha" kelimesine eşdeğer olmuştur.

Bu süreç sonucunda, özgün bir dil oluşmuştur. Aktörlerin kayıtlarından derlenen "Sulsul" kelimesi, genellikle neşeli bir selamlaşma anlamına gelen "Aloha" kelimesine eşdeğer olmuştur.

İlk haliyle Simsçe, basit ve doğrudan bir dil olduğu için "bebek konuşması" olarak adlandırılmıştır. Ancak Sims oyunu geliştikçe, Simsçe de evrimleşmiştir.

Oyun dünyasında artık basit ifadeler yerini karmaşık duygusal yapıya ve geniş bir hissiyat yelpazesine bırakıyor. Örneğin, Sims karakterleri neşe ve hüzün anlarında ellerini yüzlerine götürürdü.

İçeriğin Devamı Aşağıda chevron-right-grey
Reklam

Ancak 2014'te piyasaya sürülen Sims 4 ile birlikte, karakterler basit sorunlar karşısında bile gözyaşlarına boğulup, ölüm gibi durumlarda ise hıçkırıklara boğuluyorlar.

Ancak 2014'te piyasaya sürülen Sims 4 ile birlikte, karakterler basit sorunlar karşısında bile gözyaşlarına boğulup, ölüm gibi durumlarda ise hıçkırıklara boğuluyorlar.

Oyun içerisinde bir duygusal zeka oluşturulmuş. Yine de geliştirici ekip, belirli kelimeler olmaksızın hikaye anlatma ve evrensel bir dil oluşturma hedefinden sapmayacaklarını belirtiyor.

Oyun içerisinde bir duygusal zeka oluşturulmuş. Yine de geliştirici ekip, belirli kelimeler olmaksızın hikaye anlatma ve evrensel bir dil oluşturma hedefinden sapmayacaklarını belirtiyor.
www.reddit.com

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video

İlginizi çekebilir:

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda chevron-right-grey
Reklam
Kocaeli Üniversitesi Gazetecilik Bölümü Lisans ve Gazetecilik Anabilim Dalı Yüksek Lisans mezunuyum. Medya ve içerik dünyasında çeşitli pozisyonlarda görev aldım. 2022’den bu yana Onedio bünyesinde çalışıyorum. Deneyimlerimi okuyucularımızla paylaşarak, sizleri güncel ve ilginç içeriklerle buluşturuyorum.
Tüm içerikleri
right-dark
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
12
6
3
3
1
1
0
Yorumlar Aşağıda chevron-right-grey
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
Stgmt

Sims 5 hala çıkmadı yahu,yıllardır oyalıyorlar

Gizemli Çekirdek

halen esya ve ek paketleriyle kolay para kazabiliyorken, 5i biraz daha bekletebilirler.