Trabzon'da Kovid-19 Tedbirlerine Uymayan 11 Kişiye 25 Bin 200 Lira Para Cezası
TRABZON (AA) - Trabzon'da, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirlerine uymayan 11 kişiye, 25 bin 200 lira para cezası uygulandı.Valiliğin yazılı açıklamasında, İl Jandarma Komutanlığı sorumluluk alanındaki alanlar başta olmak üzere vatandaşların kalabalıklar halinde bulunabildikleri kamuya açık alanlarda denetleme yapıldığı belirtildi.Açıklamada, 23-25 Ekim tarihleri arasında, 44 unsur ve 217 personelle 199 mahallede, 13 spor salonu ve halı saha, 33 market ile bakkal, 414 cami, 119 park, bahçe ve piknik alanı, 21 internet kafe, 53 berber ve kuaförün denetlendiği ifade edilerek, maske ve sosyal mesafe kurallarına uymayan toplam 11 kişiye 25 bin 200 lira idari para cezası uygulandığı kaydedildi.
Dünya Genelinde Kovid-19'Dan İyileşenlerin Sayısı 32 Milyonu Geçti
ANKARA (AA) - Dünya genelinde yeni tip koronavirüse (Kovid-19) yakalandıktan sonra sağlığına kavuşanların sayısı 32 milyonu aştı.Kovid-19 vakalarına ilişkin verilerin derlendiği 'Worldometer' internet sitesindeki son bilgilere göre, dünyada virüs bulaşan 32 milyon 1313 kişi iyileşti.Dünyada en fazla vakanın görüldüğü ilk 5 ülke, aynı zamanda en fazla hastanın iyileştiği ülkeler oldu. Hindistan'da 7 milyon 159 bin 55, ABD'de 5 milyon 781 bin 451, Brezilya'da 4 milyon 835 bin 915, Rusya'da 1 milyon 146 bin 96 ve Kolombiya'da 915 bin 451 kişi virüsü yenmeyi başardı.Türkiye'de de Kovid-19 tespit edilen 316 bin 8 kişi sağlığına kavuştu.Çin'in Hubey eyaletine bağlı Vuhan kentinde ortaya çıkan ve dünyaya yayılan Kovid-19 salgınında vaka sayısı dünya genelinde 43,5 milyonu aşarken, 1 milyon 161 binden fazla kişi virüs nedeniyle hayatını kaybetti.
Kültür Ve Turizm Bakanı Ersoy, Karaelmas Ekspresi İle Karabük'e Geldi
KARABÜK (AA) - Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Taşımacılık AŞ tarafından Ankara-Zonguldak hattında yeniden başlatılacak Karaelmas Ekspresi seferiyle Karabük'e geldi. Eski Ankara Garı'ndan hareket eden Karaelmas Ekspresi ile Kalecik, Çankırı ve Çerkeş'in ardından Karabük'ün Eskipazar ilçesine gelen Bakan Ersoy, geç Hellenistik, Roma ve erken Bizans devirlerinde yerleşim yeri olarak kullanılan ve 'Karadeniz'in Zeugması' olarak adlandırılan Hadrianaupolis Antik Kenti'nde incelemelerde bulundu.Ersoy, Kültür ve Turizm Bakanlığının 12 ay boyunca kazı çalışmaları sürdürdüğü, Batı Karadeniz'in en zengin mozaik koleksiyonlarından birine sahip antik kentte, Karabük Valisi Fuat Gürel ve Karabük Üniversitesi (KBÜ) Arkeoloji Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Ersin Çelikbaş'tan bilgiler aldı.Bakan Ersoy'a ziyaretinde, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, AK Parti Karabük Milletvekilleri Cumhur Ünal ve Niyazi Güneş, Eskipazar Kaymakamı Emrah Bütün, Eskipazar Belediye Başkanı Hüseyin Dönmez de eşlik etti.
Avrasya Ülkelerinde Kovid-19 Vakalarındaki Artış Sürüyor
KİEV (AA) - Moldova, Belarus, Kazakistan, Özbekistan ve Tacikistan'da yeni tip koronavirüs (Kovid-19) vakaları ve virüs kaynaklı ölümlerin sayısı artıyor.Moldova Sağlık, Çalışma ve Sosyal Koruma Bakanlığından yapılan açıklamada, son 24 saatte Kovid-19 vaka sayısının 308 artarak 71 bin 811’e, hayatını kaybedenlerin sayısının 15 artışla 1700’e çıktığı bildirildi.Vakalardan 7 bin 208’inin evde tedavi gördüğü belirtilen açıklamada, virüsten ölenlerden 48’inin sağlık çalışanı olduğu aktarıldı.Açıklamada, 440 kişinin sağlığına kavuştuğu ve böylece iyileşen sayısının 52 bin 730 olduğu kaydedildi.Ülkede, bölgelerin salgın durumuna göre 'yeşil', 'sarı', 'turuncu' ve 'kırmızı'ya ayrılmasına yönelik uygulama devam ediyor. Buna göre, Hıncești, Leova ve Soroca bölgeleri hariç tüm bölgeler kırmızı listede bulunuyor. Kırmızı olarak belirlenen bölgelerde sağlık alanında olağanüstü hal ilan edilirken, salgına karşı tedbirler sıkılaştırıldı. Söz konusu liste, iki haftada bir güncelleniyor.Moldova’da, nisan ayında 100'ün altında seyreden günlük vaka sayısı, mayıs sonunda 200'ü geçmiş, haziranın ortasında 500’e yaklaşmış, haziranın sonuna doğru ise düşüşe geçmiş, temmuzun ortasında tekrar yükselmeye başlamıştı.Ülkede, 14 Ekim’de 1149 kişide virüsün tespit edilmesiyle en yüksek günlük vaka sayısı görülmüştü.BelarusBelarus Sağlık Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, son 24 saatte Kovid-19 vaka sayısı 884 artarak 93 bin 707’ye, virüs kaynaklı ölen sayısı ise 4 artışla 961’e yükseldi.Kovid-19’dan 511 kişi iyileşti ve böylece sağlığına kavuşanların sayısı 83 bin 748’e ulaştı.8 bin 998 Kovid-19 hastasının tedavisinin sürdüğü ülkede, nisan sonunda 900’ün üzerine çıkan günlük vaka sayısı, mayıs ayında bine yaklaşmış, haziran ayında düşüşe geçmiş, ağustosta 100’ün altında görülmüştü.Eylül başında yeniden yükselmeye başlayan günlük vaka sayısı, üç gündür 800’ün üzerinde görülüyor.KazakistanKazakistan Sağlık Bakanlığının verilerine göre, son 24 saatte ülkede Kovid-19 vaka sayısı 140 artarak 110 bin 542'ye yükseldi.Virüsten iyileşenlerin sayısı 57 artarak 105 bin 675'e, ölenlerin sayısı 5 artarak 1825'e çıktı.Ülkede 246'sı çocuk 3 bin 42 Kovid-19 hastasının tedavisi sürüyor, 119 kişinin sağlık durumu ağır, 13 kişinin durumu kritik olarak değerlendiriliyor.Başbakan Askar Mamin, ülkede sıhhi epidemiyolojik durumun kontrol atlında olduğunu belirterek, salgının yeni dalgasına hazırlıkların devam ettiğini aktardı.Mamin, halihazırda ülkenin 13 bölgesinin 10'unda enfeksiyon modül hastanelerin inşaatının tamamlandığını, diğer üç bölgede hastanelerin kasımın sonuna kadar devreye alınacağını ifade etti.Öte yandan Kovid-19'la ilgili Kurumlararası Komisyon okulların örgün eğitim sistemine geçmesi ve camilerde namazların cemaat halinde kılınmasına ilişkin kararlar aldı.Karara göre, ikinci çeyrekten itibaren öğrenci sayısı 300'e kadar olan şehir ve köy okulları, sıhhi tedbirlere uymak şartıyla örgün eğitim sistemine geçecek.2 Kasım'dan itibaren tiyatrolar, yüzde 30 dolması şartıyla çalışabilecek, camilerde cuma namazı hariç salonda en fazla 100 kişinin cemaatle namaz kılmasına izin verilecek.ÖzbekistanÖzbekistan Sağlık Bakanlığından yapılan açıklamada, gün boyunca ülkede Kovid-19 vaka sayısının 97 artarak 65 bin 577'ye, virüs nedeniyle ölenlerin sayısının ise 2 artarak 552'ye çıktığı bildirildi. Açıklamada, iyileşenlerin sayısının 127 artarak 62 bin 742 olduğu ve şimdiye kadar virüs tespit edilen hastaların yüzde 95'inin iyileştiği aktarıldı.Ülkedeki hastanelerde 2 bin 283 hastanın tedavisi sürüyor.Karantina tedbirlerinin 15 Ağustos'tan itibaren aşamalı olarak gevşetildiği Özbekistan'da, ağustos ayının sonundan başlayarak 300'ün altında seyreden günlük vaka sayısı, eylülde yükselişe geçerek 700'ün üzerine çıkarken, ekimden itibaren ise 300 civarında gerçekleşiyor.TacikistanTacikistan Sağlık ve Sosyal Koruma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, son 24 saatte ülkede vaka sayısı 43 artarak 10 bin 819'a çıktı.Son 24 saatte taburcu edilenlerin sayısı 62 artarak 9 bin 951'e yükseldi.Kovid-19 kaynaklı 81 ölümün gerçekleştiği ülkede 787 kişinin tedavisi sürüyor.
Gürcistan'daki Rehine Krizine Neden Olan Saldırganın Kimliği Belli Oldu
TİFLİS (AA) - Gürcistan'da bir bankaya girerek onlarca kişiyi silah tehdidiyle rehin alan ve talep ettiği 500 bin doları aldıktan sonra rehineleri serbest bırakıp kayıplara karışan saldırganın Gürcistan vatandaşı Badri Esebua olduğu bildirildi. Gürcistan İçişleri Bakan Yardımcısı Vladimer Bortsvadze, düzenlediği basın toplantısında, başkent Tiflis'e 300 kilometre mesafedeki Zugdidi kentinde 21 Ekim'de bir bankaya girerek 43 kişiyi rehine alan ve talep ettiği 500 bin doları aldıktan sonra kaçan saldırganın 1988 doğumlu Badri Esebua olduğunu açıkladı.Bortsvadze, Esebua'nın yakalanması için operasyonların sürdürüldüğünü söyledi.Gürcistan'ın Zugdidi şehrinde 21 Ekim'de bir bankadaki 43 kişiyi rehin alan saldırgan, yaklaşık 500 bin dolar talep etmiş, aksi takdirde rehineleri öldürme tehdidinde bulunmuştu.Yaklaşık 7 saat süren krizde bazı rehineler salınmış, bazıları da kendi imkanlarıyla kaçmıştı.Saldırgan, son 17 rehineyi de serbest bıraktıktan sonra, 500 bin dolar, 2 rehine ve bir polis ile olay yerinden kaçmıştı.Saldırgan, 22 Ekim sabah erken saatlerde polis ile 2 rehineyi serbest bırakarak kayıplara karışmıştı.
İtalya, Kovid-19 Salgınında Son 24 Saatte 17 Bin 12 Yeni Vaka Açıkladı
ROMA (AA) - İtalya'da yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınında son 24 saatte 17 bin 12 yeni vaka kaydedildi. Sağlık Bakanlığının günlük açıkladığı verilere göre, son 24 saatte 17 bin 12 kişiye Kovid-19 tanısı konuldu. Böylece dün salgının başladığı şubat ayından bu yana 21 bin 273 ile en yüksek günlük vaka sayısına ulaşılan ülkede bugün vaka sayısı 4 bin 261 daha az oldu. Salgının başından beri virüs kapan kişi sayısı 542 bin 789 oldu. Aktif Kovid-19 hasta sayısı da 236 bin 684'e, yoğun bakımda tedavi görenlerin sayısı da 1284'e yükseldi.Hayatını kaybedenlerin sayısı da son 24 saatte 141 artarak 37 bin 479'a çıktı. İyileşenlerin sayısı 2 bin 423 artarak 268 bin 626 oldu.Bu arada, İtalyan Doktorlar ve Sağlık Yöneticileri Birliği (Anaao-Assomed) Genel Sekreteri Carlo Palermo, ANSA ajansına yaptığı açıklamada, 'Acil servislerdeki durum çok ciddi ve kesinlikle kritiktir.' dedi.Palermo, enfeksiyon oranının bu hızda gitmesi halinde gelecek ay ortasında yoğun bakım ünitelerinin dolacağını söyledi.Diğer yandan İtalya Dışişleri Bakanlığı, yaptığı açıklamayla gerekli bir neden olmadıkça yurt dışına yönelik seyahatlerden kaçınılmasını tavsiye etti.
Reklam
Türktraktör'den 360,4 Milyon Tl Net Kar
İSTANBUL (AA) - TürkTraktör, bu yılın 9 ayında 360,4 milyon TL konsolide olmayan net kar elde etti.TürkTraktör ve Ziraat Makineleri AŞ tarafından Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yapılan açıklamaya göre, şirket 2020 yılının 9 ayında 360 milyon 439 bin 880 TL konsolide olmayan net kar elde etti. TürkTraktör'ün konsolide olmayan net karı geçen yılın 9 aylık döneminde 43 milyon 604 bin 161 TL olmuştu.Geçen yılın 3. çeyreğinde 22 milyon 245 bin 164 TL konsolide olmayan net kar açıklayan şirket, bu yılın üçüncü çeyreğinde 199 milyon 878 bin 250 TL konsolide olmayan net kar elde etti.
Reklam
Uşak'ta 2 Hafriyat Kamyonu Çarpıştı: 1'İ Ağır 2 Yaralı
UŞAK (AA) - Uşak'ta 2 hafriyat kamyonunun çarpışması sonucu 1'i ağır 2 sürücü yaralandı. Ergin Öz yönetimindeki 06 FZ 6523 plakalı hafriyat kamyonu, Ankara-Uşak kara yolu Kızılcaören Kavşağı'nda, karşı yönden gelen aynı şirkete ait Ali Efe idaresindeki 06 GA 6609 plakalı hafriyat kamyonuyla çarpıştı. Çarpışmanın etkisiyle Ergin Öz yönetimindeki kamyon devrildi. İhbar üzerine olay yerine 112 Acil Sağlık, polis ve itfaiye ekipleri sevk edildi. Kazada yaralanan sürücülerden Ali Efe, ambulansla Banaz Devlet Hastanesine kaldırıldı. Devrilen kamyonda sıkışan sürücü Öz ise itfaiye ekiplerinin yaklaşık 3 saat çalışması sonucu aracından çıkarıldı. Ergin Öz, ambulansla Uşak Eğitim ve Araştırma Hastanesine kaldırıldı. Sürücülerden Ali Efe'nin sağlık durumu iyi olduğu, Ergin Öz'ün ise hayati tehlikesinin bulunduğu öğrenildi.
İstib Başkanı Kopuz'dan, "Fransız Mallarını Boykot Etme" Çağrısı:
İSTANBUL (AA) - İstanbul Ticaret Borsası (İSTİB) Başkanı Ali Kopuz, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Fransız mallarına yönelik boykot çağrısına destek vererek, 'Fransız mallarını boykot etmeliyiz. Bu bizim vereceğimiz en doğru tepki olacaktır.' ifadelerini kullandı. İSTİB'den yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Kopuz, Fransa'da açık bir biçimde İslam ve Türk düşmanlığı yapıldığını belirtti. Kopuz, 'Bununla da yetinilmiyor, Sayın Cumhurbaşkanımızın da ifade ettiği gibi Türk mallarına karşı boykot çağrıları yapılıyor, orada yaşayan Türk ve Müslüman kardeşlerimiz mağdur ediliyor. Bir devlet adamına yakışmayan tavırlar sergileyen Fransa Cumhurbaşkanı Makron’un yaptıklarının yanına kalmayacağının, Fransa'ya da zarar vereceğinin anlaşılması için boykot çok önemli bir tavır. Milletimiz bu tavrı almalı ve duyarlılığını göstermelidir. Fransız mallarını boykot etmeliyiz. Bu bizim vereceğimiz en doğru tepki olacaktır.' değerlendirmesini yaptı.Kopuz, açıklamasını şöyle tamamladı: 'Ben Makron'un şuursuzca attığı adımların Akdeniz ve Afrika'daki dengelerin Türkiye'nin lehine değişmesi neticesi olduğunu düşünüyorum. Dünyanın kültürlerarası duyarlılığa en çok ihtiyacı olduğu bir zamanda ve kendi ülkesinde bile milyonlarca Müslüman yaşarken böylesine çılgın adımlar atması gerçekten inanılmaz. Bu adımların sadece bir anlamı olabilir, o da Müslümanları şiddet eylemlerine yöneltmektir. Böylece haklı çıkacağını ve uluslararası destek bulacağını sanıyor. İşte bu nedenle Müslümanlar olarak çok dikkatli olmalı, tepkimizi barışçıl yollarla göstermeliyiz. İlk etapta vereceğimiz en iyi tepki de boykottur.'
İstib Başkanı Kopuz'dan, "Fransız Mallarını Boykot Etme" Çağrısı:
İSTANBUL (AA) - İstanbul Ticaret Borsası (İSTİB) Başkanı Ali Kopuz, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Fransız mallarına yönelik boykot çağrısına destek vererek, 'Fransız mallarını boykot etmeliyiz. Bu bizim vereceğimiz en doğru tepki olacaktır.' ifadelerini kullandı. İSTİB'den yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Kopuz, Fransa'da açık bir biçimde İslam ve Türk düşmanlığı yapıldığını belirtti. Kopuz, 'Bununla da yetinilmiyor, Sayın Cumhurbaşkanımızın da ifade ettiği gibi Türk mallarına karşı boykot çağrıları yapılıyor, orada yaşayan Türk ve Müslüman kardeşlerimiz mağdur ediliyor. Bir devlet adamına yakışmayan tavırlar sergileyen Fransa Cumhurbaşkanı Makron’un yaptıklarının yanına kalmayacağının, Fransa'ya da zarar vereceğinin anlaşılması için boykot çok önemli bir tavır. Milletimiz bu tavrı almalı ve duyarlılığını göstermelidir. Fransız mallarını boykot etmeliyiz. Bu bizim vereceğimiz en doğru tepki olacaktır.' değerlendirmesini yaptı.Kopuz, açıklamasını şöyle tamamladı: 'Ben Makron'un şuursuzca attığı adımların Akdeniz ve Afrika'daki dengelerin Türkiye'nin lehine değişmesi neticesi olduğunu düşünüyorum. Dünyanın kültürlerarası duyarlılığa en çok ihtiyacı olduğu bir zamanda ve kendi ülkesinde bile milyonlarca Müslüman yaşarken böylesine çılgın adımlar atması gerçekten inanılmaz. Bu adımların sadece bir anlamı olabilir, o da Müslümanları şiddet eylemlerine yöneltmektir. Böylece haklı çıkacağını ve uluslararası destek bulacağını sanıyor. İşte bu nedenle Müslümanlar olarak çok dikkatli olmalı, tepkimizi barışçıl yollarla göstermeliyiz. İlk etapta vereceğimiz en iyi tepki de boykottur.'
Reklam
Erzincan'da Kazaları Önlemek Amacıyla 300 Traktöre Reflektör Dağıtıldı
ERZİNCAN (AA) - Erzincan'da traktör kazalarının önlenmesi amacıyla 300 reflektör dağıtıldı.Kent genelindeki traktörlerin karayolunda güvenli seyretmesi ve kazaya neden olmaması için 'Traktör Römorklarında Reflektör ile Daha Güvenli Trafik' adıyla uygulama başlatıldı. Tarım İl Müdürlüğü ve Ziraat Odası Başkanlığınca temin edilen 300 reflektör, traktör sahiplerine ücretsiz verildi. Erzincan merkeze bağlı Uluköy Köyü Jandarma uygulama noktasında düzenlenen reflektör dağıtım programına Erzincan Valisi Mehmet Makas, İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Halil Altıntaş, İl Emniyet Müdürü Bülent Şensoy ile sivil toplum kuruluşu temsilcileri katıldı. Vali Makas, römork arkasında reflektör olmaması, aşırı yükleme, uygun ışık donanımı kullanmama gibi tedbirsizlikler sonucunda meydana gelen kazaların, can ve mal kaybına neden olduğunu söyledi.2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre römork ve tarım aletlerinin arka kısmına ECE 69 veya 70 standartlarına uygun reflektör takılmasının zorunlu olduğunu ifade eden Makas, 'Tarım İl Müdürlüğü ve Ziraat Odası Başkanlığınca 300 adet reflektör desteği sağlanmıştır. Bu proje ile farkındalık düzeyinin artırılması, trafik kazaları neticesinde ölüm ve yaralanma riskinin ortadan kaldırılması hedeflenmektedir. Bu nedenle can ve mal güvenliğinin sağlanmasına yönelik tedbirler ve denetimler aralıksız devam edecektir.' dedi.İl Jandarma Trafik Kısım Amiri Astsubay Kıdemli Başçavuş Veysel Sarı da kentte 7 bin 342 kayıtlı traktör olduğunu ve bunların yüzde 30’luk kısmında reflektör bulunmadığını söyledi. Sarı, 2015-2020 yıllarında jandarma trafik sorumluluk bölgesinde traktörlerin karıştığı 73 trafik kazası meydana geldiğini, bu kazalarda 2 kişinin hayatını kaybettiğini ve 75 kişinin de yaralandığını aktardı.Konuşmaların ardından Vali Makas ve beraberindekiler bir traktörün römorkuna reflektör monte etti.
"Kodokushi", 8. Boğaziçi Film Festivali Kapsamında Gösterildi
İSTANBUL (AA) - Bu yıl sinemaseverlerle 8'inci kez buluşan Boğaziçi Film Festivali, film gösterimleri ve özel etkinliklerle devam ediyor.'#HerŞeyeRağmen' sloganıyla ödüllü yapımları sinemaseverlerle buluşturan festival, Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğünün katkıları ve Anadolu Ajansının global iletişim ortaklığında düzenleniyor.Ensar Altay'ın yazıp yönettiği belgesel film 'Kodokushi'nin gösterimi, festivalin dördüncü gününde film ekibinin katılımıyla Beyoğlu Sineması'nda gerçekleştirildi.Gösterimin ardından yönetmen Altay ile ekibi izleyicilerin sorularını yanıtladı.Altay, filmin hikayesiyle ilgili şunları kaydetti:'Bir gazete haberinde gördüm ben. Bir jenerasyon ölümle yüzleşiyor başlığı altında ilginç bir haberdi. Böyle birkaç gün aklımdan çıkmadı o haber. Ozu'nun (Yasujiro Ozu) Tokyo Story filmi vardır. O filmde modern yaşam biçiminde yaşlıların, ebeveynlerin yalnızlığa terk edildiği temasını işliyor. Haberi görünce bu film aklıma geldi. O yalnızlığa terk edilen yaşlılar artık sadece terk edilmekle kalmıyor, yalnız ölüyorlar. Uzun süre bulunamıyorlar, öldükten sonra, çürüyorlar, çürüdükten sonra bir sektör gelişmiş, temizlik sektörü gelişmiş. Sadece Tokyo'da 40-45 civarında, Kodokushi temizliği yapan temizlik şirketi var. Yalnız ölümlere yetişemiyorlar. Ozu'nun vizyonunu paylaşmak, modern yaşam biçiminin vardığı noktayı böyle çok net bir şekilde görmek bizi çok heyecanlandırdı. Bu vesileyle başladık.''Bu filmi yaptıktan sonra daha iyi, daha fedakar insanlar olduğumuzu düşünüyoruz'Hikayenin ne kadarının gerçek olduğu sorusunun sıkça kendisine sorulduğunu belirten Altay, tamanının gerçek olduğunu vurguladı.Altay, meseleye sadece Japonya özelinde bakılmaması gerektiğini, onların yalnız ölümü diğer ülkelerden daha erken tecrübe ettiklerini, ancak bütün ülkelerin ilerleyen yıllarda bu sorunla yüzleşmek zorunda kalacağını ifade ederek, 'Buradaki mesele özgür birey kavramının zirveye vardıktan sonra toplumun ne hale geleceği, yani Japonlardan ziyade ki bu yalnız ölümler üzerinde bayağı araştırdık en son Japonya'da karar verdik. Sadece Japonya'da olmuyor yani. Avrupa'da da oluyor. Türkiye'de de zaman zaman oluyor.' açıklamasında bulundu.Yalnız ölümlerin temel sebebinin insanların konforuna düşkün olması olduğuna değinen Altay, 'Başka bir sebebi yok yani böyle çok büyük şeyler aramaya lüzum yok. Biz özgür olacağız, rahat yaşayacağız dediğimiz noktada fedakarlık etmediğimiz noktada bu tip sonuçlarla karşılaşabiliyoruz. Ara sıra konuşuyoruz arkadaşlarımızla. Bu filmi yaptıktan sonra daha iyi, daha fedakar insanlar olduğumuzu düşünüyoruz.' diye konuştu.İstanbul Film Festivali'nin hem ulusal hem de uluslararası kategorisinde yarışan 'Kodokushi'nin oyuncu kadrosunda Norihito Oikawa, Kuniaki Muramatsu ve Aiko Oshima yer alıyor.Yapımcılığını da Ensar Altay'ın, görüntü yönetmenliğini ise Kürşat Üresin'in üstlendiği film, yalnız ölenlerin evlerini temizleyen bir şirkette çalışan Norihito ile toplumsal bir tecritte sessizce hayatını yaşayan Muramatsu'nun hayatlarını konu ediniyor.8. Boğaziçi Film Festivali kapsamında yarın Beyoğlu Sineması'nda 'Zana', 'Kodokushi', 'Gelincik', 'Gölgeler İçinde', Kadıköy Sineması'nda ise 'Güzel Günler Bizi Bekler', 'Sadece Farklı', 'Koku', 'Kurye' filmleri izlenebilecek.30 Ekim'de sona erecek festivalin ayrıntılı programına 'www.bogazicifilmfestivali.com' adresinden ulaşılabilir.
Reklam
Almanya Dışişleri Bakanı Maas: "Tayland Kralının Almanya'da (Kendi Ülkesiyle İlgili) Yaptığı Faaliyetlerini İzliyoruz"
BERLİN (AA) – Almanya Dışişleri Bakanı Heiko Maas, Tayland Kralı Maha Vajiralongkorn'un ikamet ettiği Almanya’da, ülkesiyle ilgili yaptığı faaliyetlerini izlediklerini bildirdi.Maas, bugün başkent Berlin’de yaptığı açıklamada, Tayland’daki gelişmeleri takip ettiklerini ve insanların orada kendi hakları için sokağa çıktığını belirtti.'Elbette Tayland Kralı’nın Almanya’da (ülkesiyle ilgili) yaptığı faaliyetlerini izliyoruz. Bu faaliyetleri sadece son haftalarda değil, sürekli inceliyoruz.' diyen Maas, söz konusu faaliyetlerin hukuka aykırı olduğu tespit edilirse bunun sonuçları olacağını kaydetti.Tayland Kralı Maha Vajiralongkorn, zamanın büyük bir bölümünü Almanya’nın Bavyera eyaletinde geçiriyor. Kralın Starnberg Gölü yakınında Tutzingen kentinde bir villası bulunuyor.Tayland’da ise aylardan beri hükümet karşıtı gösteriler devam ediyor. Ülkede anayasal reform ve Başbakan Prayut Çan-oça'nın istifasının isteyen muhalifler Tayland Kralı'nın kendi ülkesinden çok Almanya'da ikamet etmesine ve bulunduğu ülkeden Tayland siyasetine yön vermesine karşı çıkıyor.
Van'da 10 Yıllık Aranın Ardından Çevre Yolu Çalışmalarına Yeniden Başlandı
VAN (AA) - Van'da 10 yıl önce yapımına başlanan ancak açılan davalar nedeniyle ara verilen çevre yolu çalışmaları yeniden başlatıldı. Van Valisi Mehmet Emin Bilmez, Edremit ilçesindeki Kuzey Edremit yolunun Elmalık etabında yapılan çalışmaları inceledi. Karayolları 11. Bölge Müdürü Hasan Ali Arslan'dan bilgi alan Bilmez, gazetecilere yaptığı açıklamada, Van çevre yolunun uzun süredir kentin gündemini meşgul ettiğini söyledi.Çevre yolu çalışmalarına yaklaşık 10 yıl önce başlandığını ancak açılan davalar nedeniyle sürecin bugüne kadar uzadığını belirten Bilmez, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Van milletvekilleri ve Karayolları Genel Müdürlüğünün devreye girmesiyle 18. madde uygulamasının tamamlandığını aktardı. Yıllar süren aranın ardından ihale edilen çevre yolunun tekrar yüklenici firmaya verildiğini anlatan Bilmez, şöyle konuştu:'Bulunduğumuz bölgede çalışmalar başladı. Gecikmiş bir proje. Önümüzdeki süreçte herhangi bir engelle karşılaşmayız inşallah. Bu proje Van'a hayat verecek. Stadyum, otogar ve sebze hali gibi temel sorunlara da altlık oluşturan çevre yolu bittiğinde kentimiz ciddi anlamda rahatlayacaktır. Bu çalışmanın bir kısmı ihale edilmiş. Proje değişikliğinden dolayı 12 kilometre civarındaki yol yüklenici firmamız tarafından yapılacak. Önümüzdeki sezonla birlikte yolun tümü ihale edilecek. Yolumuz iki etaptan oluşuyor. Çevre yolu yaklaşık 40 kilometre. İşlemleri tamamlanan bölgede bugün çalışmalara başlandı. İlimize hayırlı olsun.'Bilmez'e AK Parti Van Milletvekili Abdulahat Arvas ve kurum amirleri eşlik etti.
Reklam
Tofaş'tan 1,1 Milyar Tl Net Kar
İSTANBUL (AA) - Tofaş, yılın 9 ayında 1,1 milyar TL konsolide net kar elde etti. Tofaş Türk Otomobil Fabrikası AŞ, tarafından Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yapılan açıklamada şirket bu yılın 9 ayında 1 milyar 144 milyon 966 bin TL konsolide net kar elde etti.Şirket, geçen yılın aynı döneminde 1 milyar 31 milyon 147 bin TL konsolide net kar açıklamıştı.Tofaş'ın geçen yılın 3. çeyreğinde 297 milyon 944 bin TL olan konsolide net karı bu yılın aynı döneminde 510 milyon 324 bin TL'ye yükseldi.
AB Türkiye Delegasyonu Ve Undp Türkiye, "İklim Biziz, Değişeceğiz" Kampanyasını Başlattı
ANKARA (AA) - Avrupa Birliği (AB) Türkiye Delegasyonu ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) Temsilciliği, 'AB İklim Diplomasisi Haftası 2020' kapsamında küresel ısınmaya karşı iklim eylemini teşvik eden 'İklim Biziz, Değişeceğiz' kampanyasını başlattı.'AB İklim Diplomasisi Haftası 2020' kapsamında oluşturulan 'İklim Biziz, Değişeceğiz' kampanyasının tanıtım toplantısı çevrimiçi ortamda gerçekleştirildi. Toplantıya, AB Türkiye Delegasyonu Başkanı Büyükelçi Nikolaus Meyer-Landrut, UNDP Türkiye Mukim Temsilcisi Claudio Tomasi, Çevre ve Şehircilik Bakan Yardımcısı Mehmet Emin Birpınar ve Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Başkanı ve Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin katıldı.Büyükelçi Meyer-Landrut, toplantıda yaptığı konuşmada, dünya genelindeki iklim değişikliğinin sonuçlarına herkesin tanık olduğunu ve kimsenin bundan muaf olmadığını belirtti. Avrupa genelinde son 5 yıldaki sıcaklık artışının rekor düzeyde olduğunu kaydeden Meyer-Landrut, 'İklim değişikliği kendi başına bir risk olduğu gibi her ulusu etkiliyor ama yoksul ülke ve bireyler bu konuda daha kırılgan.' değerlendirmesinde bulundu.Nikolaus Meyer-Landrut, AB'nin toparlanma planının 'yeniden daha iyisini inşa etme' ilkelerine dayalı olduğunu vurgulayarak, 'Sosyal olarak adil ve iklimi zararsız bir ekonomi iddiası peşindeyiz.' dedi.Bu yıl 'İklim Diplomasisi Haftası'nı 2-13 Kasım tarihlerinde UNDP Türkiye'yle gerçekleştireceklerini kaydeden Meyer-Landrut, 'İklim diplomasisi haftası bu sene iklim değişikliğine karşı kırılganlık üzerine odaklı. Önümüzdeki haftalar içerisinde bu kırılganlıklar analiz edilecek, gazetecilerle, sivil toplum, akademisyenler, kamu kurumları, yerel yönetim ve vatandaşlarla tartışılarak irdelenecek. Amacımız güvenli, herkes için adil bir iklim değişikliğini sağlamak. Amaç, burada herkesin eyleme geçmesini sağlamak.' değerlendirmesinde bulundu. Küresel sıcaklık artışının 1,5 derece ile sınırlanması önemliUNDP Türkiye Mukim Temsilcisi Tomasi ise iklim değişikliğinin 'sistemik şok' olduğunu belirterek, ülke ekonomilerinin fosil yakıtlara bağlılığı, çevresel bozulma ve biyoçeşitlilik kaybına sebep olması nedeniyle istenmeyecek bir senaryoyla karşı karşıya kalındığını dile getirdi. Çevresel, sosyal ve ekonomik boyutların birbirinden ayrılamayacağına işaret eden Tomasi, ulusların ortak hareket ederek iklim değişikliği ve etkileriyle birlikte mücadele etmeleri gerekliliğinin altını çizdi.Claudio Tomasi, iklim faaliyetlerinin bütün sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle bağlantılı olduğuna dikkati çekerek, bütün politika seçeneklerinin bu şekilde olması gerektiğini ve Avrupa Yeşil Anlaşması'nın buna güzel bir örnek olduğunu söyledi.Dünya genelinde iklimle alakalı felaketlerin hem sıklığının hem de yoğunluğunun arttığını gördüklerini kaydeden Tomasi, 'Atlantik Okyanusu'nda oluşan hortumlar, Kaliforniya'daki yangınlar, geçtiğimiz birkaç ay içerisinde gerçekleşen birçok olay bize çok karanlık bir resim çiziyor.' diye konuştu. Claudio Tomasi, bu gibi durumların sisteme kalıcı değişiklikler getirdiğinin altını çizerek, 'Bizim iddialı iklim eylemlerine geçmemiz lazım ve bunu ivedilikle yapmamız gerekiyor. Eğer sıcaklık artışını 1,5 derecenin altında tutamazsak, felaket boyutunda afetler ve geri dönüşü olmayan değişiklikler yaşayacağız. On yıllarca edinilmiş kalkınma kazanımlarını kaybedeceğiz. Milyonlarca insan tekrar yoksulluğa itilecek ve 1 milyar kadar kişi yerinden edilmiş olacak.' değerlendirmesini yaptı. Bilim insanları, Dünya'nın ortalama sıcaklığının endüstri öncesi dönemlere kıyasla 2 derece artmasını hayati bir eşik olarak değerlendiriyor. Paris İklim Anlaşması, küresel ısınmayı 2 derecenin oldukça altında tutarak, hatta 1,5 derece ile sınırlamaya çalışarak, bu tehlikeli eşiğin aşılmasını önlemek için küresel bir çerçeve belirliyor.
Bm: İsrail, Filistin'de İnsan Hakları Alanında Çalışan Bm Personelinin Vizelerini Yenilemiyor
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (AA) - Birleşmiş Milletler (BM) Orta Doğu Barış Süreci Özel Koordinatörü Nickolay Mladenov, İsrail'in bir süredir uluslararası BM çalışanlarının vizelerini yenilemediğini belirterek, insan hakları alanındaki kritik çalışmaların engellenmesinden derin endişe duyduğunu bildirdi. BM Güvenlik Konseyi'ni İsrail ve Filistin'deki gelişmeler hakkında bilgilendiren Mladenov, BM İnsan Hakları Yüksek Komiserliği'nin (OHCHR) geçen şubatta işgal altındaki Filistin topraklarında iş yapan şirketlerin listesini yayımlamasının ardından İsrail'in OHCHR ile ilişkilerini dondurduğuna dikkati çekti.Mladenov, ''İsrail, son birkaç aydır, BM İnsan Hakları Ofisi'nin uluslararası çalışanlarının vize yenileme taleplerine yanıt vermiyor. BM'nin insan hakları alanındaki kritik çalışmalarının engellenmesinden derin endişe duyuyorum. İsrail'e uluslararası BM çalışanlarının işgal altındaki Filistin'e dönmelerini kolaylaştırması çağrısı yapıyorum.'' dedi. Filistin'deki zeytin ağaçları yakılıyorFilistin'de bu aylarda başlayan zeytin hasadının önemli bir ekonomik, sosyal ve kültürel etkinlik olduğunu ancak Filistinliler'in erişim kısıtlamaları, saldırı ve gözdağı ile karşı karşıya kaldığına dikkati çelen Mladenov, 7 Ekim'den beri 23 çiftçinin yaralandığını, binin üzerinde zeytin ağacının ise yakıldığı ya da zarar gördüğünü, birkaç ton zeytinin ise çalındığını söyledi.Mladenov, İsrailli yetkililere, Filistinli çiftilerin topraklarına sorunsuz erişimini sağlaması ve çiftçileri ve topraklarını saldırılardan koruması çağrısı yaptı.
Avusturya'da Kovid-19 Önlemleri Protesto Edildi
VİYANA (AA) - Avusturya'nın başkenti Viyana'da düzenlenen gösteride yeni tip koronavirüs (Kovid-19) önlemlerini protesto eden göstericiler, tepki amacıyla maskelerini yaktı.Avusturya Devlet Tiyatrosu önünde toplanan göstericiler, 'Korona (Kovid-19) diktatörlüğüne son', 'Korkudan kazananlar kim' ve 'Kovid-19 önlemlerine birlikte karşı duralım' yazılı pankartlar açtı.Büyük çoğunluğunu aşırı sağcıların oluşturduğu grup, salgınla mücadele kapsamında en görünür önlem olan maskelerini tepki göstermek amacıyla yaktı.İkinci dalganın Avrupa'da ciddi oranda etkili olmaya başladığı, günlük vaka ve ölüm sayılarının attığı bir dönemde göstericiler, ülkede uygulanan tedbirlerin kaldırılmasını talep etti.Kovid-19 önlemlerinin temel hak ve özgürlüklere aykırı olduğunu savunan protestocular, olası aşı ve ilaçların virüsle mücadeleye katkısının olmayacağını, aksine uluslararası ilaç şirketlerini zenginleştirmekten öteye geçmeyeceğini ileri sürdü.Göstericiler, iktidarın ikinci bir karantina için zemin hazırlığı içinde olduğuna dikkati çekerek, gösterilerin daha fazla katılımla gelecek haftalarda da sürdürülmesinin sosyal yaşamı sınırlayıcı olası bir karantinanın uygulanmasını önleyeceğini kaydetti.
Reklam