Kayseri'de Terör Operasyonunda 8 Zanlı Gözaltına Alındı
KAYSERİ (AA) - Kayseri'de terör örgütleri bünyesinde faaliyet gösterdikleri tespit edilen 8 yabancı uyruklu şüpheli yakalandı.İl Emniyet Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, Terörle Mücadele Şubesi ekiplerince, terör örgütleri bünyesinde faaliyet gösterdikleri belirlenen yabancı uyruklu zanlıların yakalanması için çalışma başlatıldı. Düzenlenen operasyonda, 8 şüpheli gözaltına alındı. Aramalarda ele geçirilen dijital materyallere el konuldu. Şüphelilerden 5'inin terör örgütü PKK/KCK-PYD/YPD, 3'ünün ise terör örgütü DEAŞ içerisinde faaliyet gösterdiği tespit edildi. Zanlıların emniyetteki işlemleri sürüyor.
Diyarbakır Annelerinin Oturma Eylemine Bir Aile Daha Katıldı
DİYARBAKIR (AA)- Diyarbakır annelerinin dağa kaçırılan çocukları için HDP İl Başkanlığı binası önündeki evlat nöbetine bir aile daha katıldı. Çocuklarının dağa kaçırılmasından HDP'yi sorumlu tutan Diyarbakır annelerinin, 3 Eylül 2019'da başlattığı oturma eylemi 507'nci gününde sürüyor.Bingöl'ün Karlıova ilçesinden 6 yıl önce kandırılarak dağa götürülen oğlu için gelen anne Fatma ve baba Nurettin Borak da oturma eylemine dahil oldu.Anne Borak, oğlundan 6 yıldır haber alamadığını belirterek onu çok özlediklerini söyledi.Borak, 'Burhan'ım, gel evine. Artık dayanamıyorum, hastayım. Gel, teslim ol.' dedi.Baba Nurettin Borak da oğlunun üniversite okurken kandırıldığını söyledi.'Oğlumuzu HDP götürdü. Oğlumuzu HDP'den istiyoruz. Artık dayanamıyoruz.' diyen Borak evladına kavuşmak istediğini dile getirdi.Borak oğluna güvenlik güçlerine teslim olması çağrısında bulundu.
"Samsunspor'un Kara Günü"Nde Hayatını Kaybedenler Canlı Yayında Anıldı
SAMSUN (AA) - Samsunspor kafilesinin 32 yıl önce geçirdiği trafik kazasında hayatını kaybedenlerin anısına 'Son Deplasman Kara Sevda' programı düzenlendi. Samsun Büyükşehir Belediyesinin açıklamasına göre, YouTube üzerinden yayın yapan SBB TV'de, Samsunspor kafilesinin 20 Ocak 1989 yılında geçirdiği kazada hayatını kaybedenleri anmak için canlı yayın programı gerçekleştirildi.TRT Spor spikeri Erdoğan Arıkan'ın moderatörlüğünde yapılan canlı yayına Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, A Milli Takım Teknik Direktörü Şenol Güneş, Yılport Samsunspor Kulübü Başkanı Yüksel Yıldırım, Eski Samsunspor Başkanı Emin Kar, Yılport Samsunspor Teknik Direktörü Ertuğrul Sağlam, eski milli futbolcular Ali Gültiken, Oğuz Çetin ve Cüneyt Tanman konuk oldu.Kazada hayatını kaybeden teknik direktör Nuri Asan, futbolcular Mete Adanır, Muzaffer Badalıoğlu, Zoran Tomiç ve otobüs şoförü Asım Özkan'ın anıldığı 'Son Deplasman Kara Sevda' başlıklı program, binlerce beğeni aldı.Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, canlı yayında yaptığı konuşmada, 20 Ocak 1989'un Türk futbol tarihinin en kara günlerinden biri olduğuna işaret ederek, açılışı yapılan Samsunspor Anıtı'nın yitirilen değerlerin hatırasını sonsuza kadar yaşatacağını vurguladı.Yüksel Yıldırım'dan Süper Lig sözüVideo konferansla programa katılan Yılport Samsunspor Başkanı Yüksel Yıldırım, hem Büyükşehir Belediyesinin hem de kendilerinin yaptırdığı anıtların açılışını gerçekleştiren Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu'na teşekkür etti.Samsun'un bir spor şehri olduğunu belirten Yıldırım, Samsunspor'u Süper Lig'e çıkaracaklarının sözünü vererek, şunları kaydetti:'Ekonomik zorlukta yaklaşık 45-50 milyon lira altyapıya para harcıyorum. Ümit Milli Takımımız da bizim tesislerde 15 gün kamp yaptı. Çok beğendiler. Tesis tam olarak bitmedi. İnşallah bitince açılışa Cumhurbaşkanımızı da davet edeceğiz. Samsun'da bütün dedikleriniz yapılmaya çalışılıyor. Samsun, artık futbolcu ihraç eden bir kulüp vizyonuna doğru ilerliyor. Sizler 3-5 sene sonra Samsun'u uzaktan keyif alarak seyredeceksiniz.' A Milli Takım Teknik Direktörü Şenol Güneş de başkan Yıldırım'ın açıklamalarının ardından canlı yayına katılarak, şunları aktardı:'Kaza günü biz de deplasmana gidiyorduk. Kazayı duyduğumuzda çok üzüldük. Deplasman dönüşü kulübe uğrayarak taziye ziyaretinde bulunmuştuk. O gün Samsunspor'da oynayan birçok kişi, benim daha önceden takım arkadaşımdı. Tüm spor camiasının başı sağ olsun. Güzel olan taraf, bu acı sahipleniliyor ve etrafında birleşiyorlar. Samsun, üretebilen ve yarıştırabilen bir kenttir. Bana göre olmaları gereken yer sadece Süper Lig değil, Avrupa kupalarına katılım potansiyeli olabilecek bir şehirdir.'Başkan Yüksel Yıldırım'a sözü olduğunu hatırlatan Şenol Güneş, 'Ümit Milli Takımımız, Samsun'a gelip maç oynamıştı. İnşallah fırsat olursa bir A Milli Takım maçını da Samsun'da yaparız. Onu da zaman gösterecek.' ifadelerini kullandı.32 yıl önceki kazada yaralanan futbolcular ve eski kulüp başkanı Emin Kar da canlı yayına katılarak, yaşadıkları acıyı anlattı.Teknik direktör Ertuğrul Sağlam ise kazadan sonra Samsunspor'un ilk transferi olduğunu belirterek, şunları dile getirdi:'Bu insanlar Samsunspor için hayatlarını verdi. Biz de taraftarımızla, tüm camiamızla Samsunspor'u en iyi şekilde temsil etmek zorundayız. Onlar Samsunspor için hayatlarını kaybederken takım Süper Lig'deydi. Biz de bu sezon şampiyon olarak Süper Lig'e çıkacağız.' Programa katılan eski milli futbolcular Ali Gültiken, Oğuz Çetin ve Cüneyt Tanman da Samsunspor camiasına ve hayatını kaybedenlerin ailelerine sabırlar diledi.
Aladağlar Milli Parkı'nda Yaban Hayvanlarına Yem
KAYSERİ (AA) - Kayseri'nin Yahyalı ilçesindeki Aladağlar Milli Parkı'na yaban hayvanları için yem bırakıldı. Yahyalı Belediyesinden yapılan yazılı açıklamaya göre, belediye tarafından kış şartlarında yiyecek bulmakta sıkıntı yaşayan yaban hayvanları için yemleme çalışması yapıldı.Yemlemeye katılan Yahyalı Belediye Başkanı Esat Öztürk, 'Siz yeryüzündekilere merhamet edin ki gökyüzündekiler de size merhamet etsin' hadisini hatırlattı.Bu hadisi kendilerine rehber edinerek doğaya yem bıraktıklarını belirten Öztürk, 'Belirli periyotlarla doğaya yem bırakıyoruz. Buradan insanlarımıza çağrıda bulunmak istiyorum, belediye olarak doğaya düzenli yem bırakıyoruz ama Allah rızasını arayan insanlarımız da zaman zaman hayvanlar için yem bıraksın. Onlar bizim doğadaki dostlarımız. Bu bölge Aladağlar Milli Parkı sınırları içerisinde yer alıyor. Kışı başka, yazı başka bir güzel. Ama bu güzellik yaban hayatıyla daha da güzelleşir. Geyik, dağ keçisi, vaşak, keklik gibi birçok hayvan burada yaşıyor. Onları korumak ve kollamak bizlerin görevi.' dedi.
Antep Savunmasının Simge İsimlerinden "Şehit Kamil" Anılıyor
GAZİANTEP (AA) - Gaziantep'in düşman işgalinden kurtarılmasının fitilini ateşleyen ve 'Şehit Kamil' olarak bilinen Mehmet Kamil, vefatının 101. yılında anma programları düzenlendi.Şehitkamil Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, 14 yaşında simitçi kalfası olarak çalışırken annesini 3 Fransız askerinin tacizinden korumak isteyen ve 21 Ocak 1920'de süngülenerek şehit edilen 'Şehit Kamil'in vefatının 101. yılı dolayısıyla Belediye Başkanı Rıdvan Fadıloğlu ve beraberindekiler, Mehmet Kamil ve annesi Hadice Dilek'in kabrini ziyaret ederek andı.Açıklamada görüşlerine yer verilen Fadıloğlu, Mehmet Kamil'in ölümünün Antep savunmasının en önemli hadiselerinden biri olduğunu, ilk kıvılcımın yakılmasını sağladığını ifade etti. Şehit Kamil'in annesine yapılan taarruzun, Anteplilerin hürriyetine, namusuna, başörtüsüne taarruz olduğu için bütün Antepliler için o günün namus günü olduğuna dikkati çeken Fadıloğlu, şunları kaydetti:'Genç Kamil'in şehadeti, Antep savunmasının ilk bayrak şehidi olarak bir sembol haline gelmiş ve adını altın harflerle tarihe yazdırmıştır. Dün olduğu gibi bugün de en güç koşullar altında vatan topraklarını korumak ve savunmak için canlarını ortaya koymaktan çekinmeyen tüm aziz şehitlerimiz devletimizin varlığının, birlik ve beraberliğinin güvencesi olarak sonsuza kadar halkımızın gönlünde yaşamaya devam edecektir. Bu vesileyle Antep'i Gazilik ile onurlandıran, üzerinde onurla ve başı dik yaşadığımız bu toprakları bizlere emanet eden büyük destanın aziz kahramanlarını, şehitlerimizi, gazilerimizi, adını bildiğimiz ve bilmediğimiz herkesi bir kez daha rahmetle anıyorum.'Anma programına Şehitkamil Kaymakamı Ömer Kalaylı, Şehitkamil İlçe Emniyet Müdürü Dursun Terzi, Şehitkamil İlçe Müftüsü Feyyaz İdin katıldı.Şehitkamil Belediyesince anma etkinlikleri çerçevesinde Doğada Spor Etkinlikleri ve Paintball Turnuvası gerçekleştirildi.Dülük Tabiat Parkı'nda düzenlenen ve 40 farklı takım ile 300'ü aşkın lise ve üniversite öğrencisinin katıldığı etkinlikte, paintball müsabakaları, doğa yürüyüşü, kamp ateşi ve macera parkuru faaliyetleri yapıldı.Katılımcılar, soğuk havaya rağmen etkinliğe ilgi gösterdi.
Erzincan'daki Avcılar Yaban Hayvanlarına Yem Bıraktı
ERZİNCAN (AA) - Erzincan'daki avcılar, havaların soğuması ve yüksek kesimlere kar yağmasıyla yiyecek bulmakta zorluk çeken yaban hayvanları için doğaya yem bıraktı.Kentteki Can Erzincan Avcılar Atıcılar Balıkçılar Kulübü üyeleri, av tüfekleri yerine ellerine yiyecekler alarak Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü, emniyet ve jandarma ekipleri ile dağlık arazilere çıktı.Avcılar ile ekipler, kar yağmasıyla yiyecek bulmakta zorluk çeken yaban hayvanları için Keklikkayası Genel Avlağı'nda bulunan ormanlık alana buğday, ekmek, kuru mama, yeşil sebze ve tavuk eti bıraktı. Doğa Koruma ve Milli Parklar Erzincan Şube Müdür Vekili Kadir Kahraman, ağır kış şartları dolayısıyla yiyeceğe ulaşamayan yaban hayvanları için doğaya aralıklarla yem bıraktıklarını söyledi.Bu görevi yaparken sivil toplum kuruluşu ve kamu kurumlarıyla iş birliği yaptıklarını ifade eden Kahraman, 'Bu çalışmalarımıza esnaf arkadaşlarımız ve vatandaşlarımız da destek veriyor. Yaban hayatına karşı gösterilen duyarlılıktan ötürü herkese teşekkür ederim.' dedi.Can Erzincan Avcılar Atıcılar Balıkçılar Kulübü Yönetim Kurulu Başkanı Yücel Bingöl de doğayı sevdiklerini ve korumak için çaba gösterdiklerini belirterek, 'Biz doğayı, hayvanları seviyoruz ve bunların yaşamasını istiyoruz. Öldürmek yerine bir kekliğin sesini duymak bize daha fazla haz veriyor. Biz yemleme işini ayda 2-3 kere yapıyoruz. Destek olan herkese teşekkür ederim.' ifadesini kullandı.
Macaristan'dan Astrazeneca Ve Sputnik V Aşısına Onay
BUDAPEŞTE (AA) - Macaristan Devlet Bakanı Gergely Gulyas, ülkedeki yetkili kurumların yeni tip koronavirüse (Kovid-19) karşı AstraZeneca ve Sputnik V aşısına onay verdiğini açıkladı.Gulyas düzenlediği basın toplantısında, Avrupa Birliği (AB) Komisyonunun Kovid-19 aşısı tedariki konusunda çok yavaş hareket ettiğini, bu yüzden hükümetin aşı için Çin ve Rusya ile görüştüğünü söyledi.Avrupa İlaç Ajansını (EMA) da yavaş hareket etmekle suçlayan Gulyas, 'İlgili Macar kurumları, AstraZeneca tarafından geliştirilen aşıya onay verdi. Eğer AB kurumu da onaylarsa aşılama başlayabilir. Geçen hafta Rus aşısı da geçici izin aldı. Dışişleri ve Dış Ticaret Bakanı Peter Szijjarto bugün Moskova'ya gidecek.' dedi.Gulyas, AB'ye çok az miktarda aşı ulaştığını buna karşın İsrail'de, ABD'de, İngiltere'de ve Arap dünyasında aşılama kampanyasının hızlı şekilde ilerlediğini vurguladı.Pfizer firmasının, AB ile yaptığı aşı tedariki anlaşmasına uyamayacağını açıkladığını belirten Gulyas, ülkeye bugüne kadar 331 bin doz aşı ulaştığını ve 140 bin kişiye aşı uygulandığını kaydetti.
Üç Boyutlu Kadastro Ve Gayrimenkul Değerleme Projesi'nin Pilot Uygulaması Amasya'da Başladı
AMASYA (AA) - Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından Amasya'da pilot uygulamasına başlanan Üç Boyutlu Kadastro ve Gayrimenkul Değerleme Projesi'nin tanıtım toplantısı Vali Mustafa Masatlı başkanlığında yapıldı.Amasya Valiliğinde düzenlenen toplantıda konuşan Vali Masatlı, Türkiye'de ilk olma özelliği taşıyan bu projede, Amasya'nın pilot il olarak seçilmesinden dolayı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkililerine teşekkür etti.Projenin, gayrimenkul piyasası için çok büyük önem arz ettiğini vurgulayan Masatlı, 'Ülkemizdeki gayrimenkul varlıklarının detaylı analizini yapacak bu proje, konut stokumuzun belirlenmesi, çok boyutlu kadastroya geçiş, kentsel dönüşüm çalışmaları için veri sağlaması, doğal afetler sonrasında taşınmaz ve kullanıcı bilgilerine hızlı ulaşım ve yapılaşmaya yönelik yasal ve fiili durum farklılıklarının tespit edilmesi açısından büyük önem taşımaktadır.' diye konuştu.Projenin sonuçlanmasıyla, vatandaşların sahip oldukları ya da satın almak istedikleri gayrimenkulün emlak değeri, yapım tarihi, depreme dayanıklılık durumu gibi birçok bilgiye de tek elden erişim sağlayabileceğini anlatan Masatlı, şunları söyledi:'Bu projenin uygulanması için pilot il olarak Amasya'mızın seçilmesi oldukça önemlidir. Biz de devletimizin ilimize duyduğu güvene layık olmak adına şu an Amasya merkez ilçemizde 17 mahalle bazında tamamlanan çalışmaları kısa süre içinde bitirmeyi hedefliyoruz. Bu konuda desteğine ihtiyaç duyulan tüm kamu kurumları da üzerlerine düşen görevleri eksiksiz olarak yerine getireceklelerdir.'Konuşmaların ardından, İl Kadastro Müdürü Fazlı Elçi tarafından projenin detaylarına ilişkin bilgiler paylaşılarak, katılımcıların soruları cevaplandırıldı. Toplantıya, Belediye Başkanı Mehmet Sarı ile İl Özel İdaresi, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve Müze Müdürlüğünden yetkililer katıldı.
Bağdat'ta Gözler, Uzun Sükunetten Sonra Yaşanan Patlamaların Failine Çevrildi
BAĞDAT (AA) - HAYDAR KARAALP - Irak’ın başkenti Bağdat’ta uzun süre sonra yeniden yapılan ve en az 32 can alan saldırıyı kimin düzenlediği merak ediliyor.Bağdat’ın merkezi Tayaran Meydanı’nda ikinci el eşya ve kıyafetlerin satıldığı ve gelir düzeyi düşük insanların uğrak yeri olan pazara giren intihar eylemcileri, kendilerini patlattı.Başkenti sarsan patlamalar sırasında olay yerine yakın bulunanlardan Abbas Felah, AA muhabirine konuştu.Felah, “İkinci el pazarının yakınlarındayken patlama sesiyle sarsıldık. İnsanlar birden bire sağa ve sola kaçmaya başladı. Duyulan sesin şiddetinden bir patlama yaşandığını anladık ve ben de insanlarla oraya doğru kaçmaya başladım ve gerçekten de ortalığın kan içerisinde olduğunu gördüm.” ifadelerini kullandı.Patlama sonrası pazar yerinde hayatta kalanların, ölü ve yaralıları olay yerinden çıkarmaya çalıştığını anlatan Felah, ambulansların daha sonra geldiğini söyledi. “Bağdat’ta uzun süre sonra bu saldırıları kim yaptı?” diye soran Felah, patlama sonrası güvenlik önlemlerinin hayatını kaybedenleri geri döndürmeyeceğini vurguladı. Ölü ve yaralıların isimleri hastane duvarına asıldıPatlamada yakınlarını kaybeden ve yaralısı olanlar Kindi Hastanesi acil girişine geldi. Buraya gelenlerin bazıları patlama yerinde yakınlarına ulaşamadıklarını ifade etti. Hastanenin girişine ise hayatını kaybeden ve yaralananların isimleri yazılarak duvara asıldı. Listeden yakınlarının isimlerini okuyanlar durumun şokunu yaşadı.32 ölü, 110 yaralıIrak resmi güvenlik makamları patlamadaki ölü sayısını 32 kişi olarak açıklarken, 110 yaralının da olduğu bilgisini paylaştı.Cumhurbaşkanı Berhem Salih bu saldırının halkın barış ve geleceğiyle ve ülkenin istikrarını hedef aldığını belirtirken, Başbakan Mustafa el-Kazımi olaya dair henüz bir açıklama yapmadı. Irak’taki siyasi liderler de peş peşe kınama açıklamaları yayınladı.Bağdat’taki patlamayı henüz üstlenen olmazken, hükümet makamları da bu konuda herhangi bir bilgi vermedi.
İki Çocuğunu Rehin Alan Kişi, Özel Harekat Polislerince Etkisiz Hale Getirildi
İSTANBUL (AA) - Esenyurt'ta eşinin geri gelmesi için iki çocuğunu evde rehin alan bir kişi, özel harekat polisleri tarafından etkisiz hale getirildi.Alınan bilgiye göre, Çınar Mahallesinde oturan Ferit Y, kendisini terk eden eşinin geri gelmesi için küçük yaştaki iki çocuğunu bıçakla rehin aldı.Bu sırada çevredekilerin haber vermesi üzerine polis ekipleri, zanlının evinin önüne geldi. Giriş kattaki evinin penceresinden elindeki bıçağı gösteren zanlı, eşi geri gelmezse evini yakacağını söyledi.Bu sırada polis ekipleri, teslim olmayan Ferit Y'yi ikna çalışmalarına başladı. Yaklaşık yarım saat süren müzakere sonucu ikna olmayan Ferit Y, özel harekat polislerince etkisiz hale getirildi. Ferit Y, polis ekiplerince gözaltına alınarak karakola götürüldü. Öte yandan evde bulunan çocuklar, dışarıda bekleyen annelerine sarıldıktan sonra sağlık ekiplerince kontrol amaçlı ambulansa bindirildi.
Bosna Hersek'teki Srebrenitsa Ve Doboj'da "Usulsüzlük" Nedeniyle Seçimler İptal Edildi
SARAYBOSNA (AA) - Bosna Hersek Merkez Seçim Komisyonu (CIK), 15 Kasım 2020'de düzenlenen yerel seçimlerde 'usulsüzlük yapıldığı' gerekçesiyle Srebrenitsa ve Doboj şehirlerindeki seçimleri iptal etti.Yapılan itirazların ardından uzun süredir konuyu değerlendiren CIK yetkilileri, bugün başkent Saraybosna'daki oturumda Srebrenitsa ve Doboj ile ilgili karar aldı.CIK, bu şehirlerdeki seçim merkezlerinin büyük çoğunluğunda çok sayıda seçmenin geçersiz belgelerle oy kullandığının kanıtladığına hükmederken, seçimlerin iptali kararı oy çokluğu ile alındı.CIK Üyesi Vanja Bjelica Prutina, Srebrenitsa'daki seçimlerin çok daha önce iptal edilmesi gerektiğini belirterek iki şehirde de usulsüzlükler yapıldığını savunduğu için büyük baskı altında kaldığını ifade etti.Bu arada, Müslüman Boşnaklara yönelik 1995 yılında soykırım yapılması sebebiyle ayrı bir öneme sahip Srebrenitsa'da seçimlerin yenilecek olması Boşnak taraflarca memnuniyetle karşılandı.Seçim öncesinde ve sonrasında Sırp tarafının usulsüzlük yaptığını ve bu sayede seçimler kazandığını savunan Boşnaklar, CIK kararı ile haklı olduklarını kanıtladı.Srebrenitsa'da Boşnakların ortak adayı olan Alija Tabakovic, yaptığı açıklamada, CIK'ın bekledikleri yönde bir karar aldığını belirterek 'Yazdıklarımız, söylediklerimiz, şikayetlerimiz doğru çıktı. Srebrenitsa'da oylar çalındı ve seçim yasası ihlal edildi.' dedi.CIK tarafından soruşturma başlatmış, polis operasyon düzenlemiştiSavcılığın talimatıyla Bosna Hersek Araştırma ve Koruma Ajansı (SIPA) bünyesindeki özel polis birlikleri, yerel seçimlerde usulsüzlük yapıldığı gerekçesiyle 1 Aralık 2020'de Srebrenitsa'da operasyon düzenlemiş ve çok sayıda kişiyi gözaltına almıştı.Seçim öncesi ve sonrası Srebrenitsa'daki ana gündem Sırpların usulsüzlük yaptığına dair iddialar olurken, seçim günü Sırbistan plakalı çok sayıda aracın Srebrenitsa'ya seçmen taşıdığı görülmüştü.Boşnakları tek çatı altında toplayan 'Benim Adresim: Srebrenitsa' isimli inisiyatif, seçim günü yaklaşık 200 kişinin sahte belgelerle oy kullandığını ve şehirdeki seçimin iptal edilmesi gerektiğini belirtirken, iddialar üzerine CIK de soruşturma başlatmıştı.
Bosna Hersek'teki Srebrenitsa Ve Doboj'da "Usulsüzlük" Nedeniyle Seçimler İptal Edildi
SARAYBOSNA (AA) - Bosna Hersek Merkez Seçim Komisyonu (CIK), 15 Kasım 2020'de düzenlenen yerel seçimlerde 'usulsüzlük yapıldığı' gerekçesiyle Srebrenitsa ve Doboj şehirlerindeki seçimleri iptal etti.Yapılan itirazların ardından uzun süredir konuyu değerlendiren CIK yetkilileri, bugün başkent Saraybosna'daki oturumda Srebrenitsa ve Doboj ile ilgili karar aldı.CIK, bu şehirlerdeki seçim merkezlerinin büyük çoğunluğunda çok sayıda seçmenin geçersiz belgelerle oy kullandığının kanıtladığına hükmederken, seçimlerin iptali kararı oy çokluğu ile alındı.CIK Üyesi Vanja Bjelica Prutina, Srebrenitsa'daki seçimlerin çok daha önce iptal edilmesi gerektiğini belirterek iki şehirde de usulsüzlükler yapıldığını savunduğu için büyük baskı altında kaldığını ifade etti.Bu arada, Müslüman Boşnaklara yönelik 1995 yılında soykırım yapılması sebebiyle ayrı bir öneme sahip Srebrenitsa'da seçimlerin yenilecek olması Boşnak taraflarca memnuniyetle karşılandı.Seçim öncesinde ve sonrasında Sırp tarafının usulsüzlük yaptığını ve bu sayede seçimler kazandığını savunan Boşnaklar, CIK kararı ile haklı olduklarını kanıtladı.Srebrenitsa'da Boşnakların ortak adayı olan Alija Tabakovic, yaptığı açıklamada, CIK'ın bekledikleri yönde bir karar aldığını belirterek 'Yazdıklarımız, söylediklerimiz, şikayetlerimiz doğru çıktı. Srebrenitsa'da oylar çalındı ve seçim yasası ihlal edildi.' dedi.CIK tarafından soruşturma başlatmış, polis operasyon düzenlemiştiSavcılığın talimatıyla Bosna Hersek Araştırma ve Koruma Ajansı (SIPA) bünyesindeki özel polis birlikleri, yerel seçimlerde usulsüzlük yapıldığı gerekçesiyle 1 Aralık 2020'de Srebrenitsa'da operasyon düzenlemiş ve çok sayıda kişiyi gözaltına almıştı.Seçim öncesi ve sonrası Srebrenitsa'daki ana gündem Sırpların usulsüzlük yaptığına dair iddialar olurken, seçim günü Sırbistan plakalı çok sayıda aracın Srebrenitsa'ya seçmen taşıdığı görülmüştü.Boşnakları tek çatı altında toplayan 'Benim Adresim: Srebrenitsa' isimli inisiyatif, seçim günü yaklaşık 200 kişinin sahte belgelerle oy kullandığını ve şehirdeki seçimin iptal edilmesi gerektiğini belirtirken, iddialar üzerine CIK de soruşturma başlatmıştı.
Samsun'da Amcası Tarafından Tüfekle Vurulan Kişi Ağır Yaralandı
SAMSUN (AA) - Samsun'un Çarşamba ilçesinde tartıştığı amcası tarafından tüfekle vurulan kişi ağır yaralandı.Alınan bilgiye göre, İlçe Emniyet Müdürlüğü önünde Hasan K. (27) ile amcası K.K. arasında tartışma çıktı.Tartışmanın büyüyerek kavgaya dönüşmesi üzerine K.K, tüfekle Hasan K'ye ateş etti.Vücudunun çeşitli yerlerine isabet eden saçmalarla ağır yaralanan Hasan K, Çarşamba Devlet Hastanesinde tedavi altına alındı.Olay yerinden kendisine ait minibüsle kaçmaya çalışan K.K. yakalandı.