Dünya Genelinde Kovid-19'Dan İyileşenlerin Sayısı 70 Milyonu Geçti
ANKARA (AA) - Dünya genelinde yeni tip koronavirüse (Kovid-19) yakalandıktan sonra sağlığına kavuşanların sayısı 70 milyonu aştı.Kovid-19 vakalarına ilişkin verilerin derlendiği 'Worldometers' internet sitesine göre, dünyada en fazla vakanın görüldüğü ilk 4 ülke, aynı zamanda en fazla hastanın iyileştiği ülkeler oldu.Dünya genelinde virüs bulaşanlardan 70 milyon 2 bin 166'sı iyileşti.ABD'de 14 milyon 970 bin 226, Hindistan'da 10 milyon 265 bin 706, Brezilya'da 7 milyon 564 bin 622 ve Rusya'da 3 milyon 54 bin 218 kişi virüsü yenmeyi başardı.Türkiye'de de 20 Ocak itibarıyla Kovid-19 tespit edilen 2 milyon 813 bin 919 kişi sağlığına kavuştu.İyileşenlerin sayısı İtalya’da 1 milyon 806 bin 932’ye, Kolombiya'da 1 milyon 786 bin 170’e, Almanya’da 1 milyon 762 bin 200'e, Arjantin'de 1 milyon 613 bin 773’e, İngiltere'de 1 milyon 571 bin 519’a, Meksika'da 1 milyon 264 bin 780’e, Polonya'da 1 milyon 235 bin 732’ye, Güney Afrika'da 1 milyon 160 bin 422'ye ve İran'da 1 milyon 144 bin 549’a ulaştı.Dünya genelinde 25 milyon 333 bin 798 kişi halen tedavi altında bulunuyor.Çin'in Vuhan kentinde Aralık 2019'da ortaya çıkan Kovid-19, 200'den fazla ülke ve bölgeye yayılarak salgına dönüştü.Dünya genelindeki vaka sayısı 97 milyon 422 bin 123’e ulaşırken, virüs nedeniyle 2 milyon 86 bin 159 kişi hayatını kaybetti.
Türkiye Barolar Birliği, Üniversitelerde "Çevre Hukuku Ana Bilim Dalı" Kurulması İçin Yök'e Başvurdu
ANKARA (AA) - Türkiye Barolar Birliği (TBB) Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu, üniversitelerde 'çevre hukuku ana bilim dalı' kurulması ve doçentlik bilim alanları listesine 'çevre hukuku'nun eklenmesi için Yükseköğretim Kuruluna (YÖK) başvurdu.TBB Çevre ve Kent Hukuku Komisyonundan yapılan açıklamada, ABD Başkanı Joe Biden'ın dün ülkesinin yeniden Paris İklim Anlaşmasına dahil olma sürecini başlattığı anımsatıldı. Bu durumun Avrupa Birliği ve ABD'nin gelecek günlerde asli gündeminin iklim değişikliği olacağını gösterdiği ifade edilen açıklamada, Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum'un da 8 Ocak'ta İklim Kanununun çıkarılarak, çevreyi ve doğayı koruyacak yeni adımlar atılacağını duyurduğu hatırlatıldı. Açıklamada, şu değerlendirmeler yapıldı:'Bu dönüşüm sürecinin, ciddi bir düzenleme gerektirdiği ve bu düzenlemeyi yapmak üzere, evrensel değerlere dayalı ve yerel farklılıkları gözeten bir çevre hukuku enstrümanına ihtiyaç duyulduğu aşikardır. Çevre hukukunun istenilen özelliklere sahip olabilmesi ve milletin, ülkenin, dünyanın ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için öncelikle akademik bir disiplin ve çalışma ortamına sahip olması gerektiği de açıktır. Bilimsel bilgi, araştırma ve çalışmalarla desteklenmeyen hukuk alanının, kendisinden beklenen yararı sağlayabilmesi mümkün olmayacaktır.'Açıklamada, Türk üniversitelerinde 'çevre hukuku ana bilim dalı'nın bulunmaması ve doçentlik başvurusu yapılabilecek bilim alanları listesinden çevre hukukunun çıkartılmasının, bu alandaki bilimsel çalışmalar ile bilgi üretimini ciddi şekilde engellediği vurgulandı. Bağımsız bir hukuk dalı olarak çevre hukukunun, kendi özel kürsüsünün bulunması gerektiği ifade edilen açıklamada, şunlar kaydedildi: 'Bu durumun çözümü için Anayasasının 131. maddesi ile 2547 sayılı Kanun hükümleri gereği, hukuk fakülteleri bünyesinde, bağımsız bir 'çevre hukuku ana bilim dalı' kurulması ve doçentlik başvurusu yapılabilecek bilim alanları listesine 'çevre hukuku'nun eklenmesi gerekmektedir. TBB Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu, TBB Yönetim Kurulunun onayıyla, üniversiteler bünyesinde 'çevre hukuku ana bilim dalı' kurulması ve doçentlik başvurusu yapılabilecek bilim alanları listesine 'çevre hukuku'nun eklenmesi için gerekli işlemlerin ivedilikle yerine getirilmesi istemiyle YÖK Başkanlığı'na yasal başvuruda bulunmuştur.'
2. 5 Yaşındaki Çocuk Markette Pitbull Saldırısına Uğradı
Ankara'da mahallede başıboş gezen pitbull, anneannesiyle markete giden 2,5 yaşındaki Bahar Dağaşan'a saldırdı. Çevredekilerin sopalarla müdahale ederek pitbulldan kurtardığı küçük çocuk, hastanede tedaviye alındı. Güvenlik kamerasına yansıyan olayla ilgili soruşturma başlatan polis, pitbullu yakalarken, sahibini ise arıyor.
Filistin'de Seçimlerin Yapılması Kararı Halkı İkiye Böldü
GAZZE/BATI ŞERİA (AA) - NUR EBU IYŞE - KAYS EBU SEMRA - Filistin Devlet Başkanı Mahmut Abbas'ın milletvekilliği ve devlet başkanlığı seçimi yapma kararı alması halkı ikiye böldü.İsrail işgali ve ablukası altındaki Filistin'de 2006'dan bu yana devam eden parçalanmışlık nedeniyle seçime gidilememişti. Devlet Başkanı Mahmut Abbas, 15 yıl aradan sonra 22 Mayıs'ta milletvekilliği, 31 Temmuz'da da devlet başkanlığı seçimi için sandık başına gitmeyi öngören kararnameyi imzaladı. Ancak bu karar Filistin halkı nezdinde farklı yansımalara yol açtı. Gazze ve Batı Şeria'da yaşayanların bazıları seçimleri boykot edeceğini belirtirken, bazıları ise Hamas ve Fetih'in dışından bağımsız adaylara oy vereceğini söyledi.Gazze halkı farklı kutuplara bölünmüş durumdaGazzeli taksi şoförü Halid Debabiş (60), AA muhabirine yaptığı açıklamada, halk ile Filistinli gruplar arasındaki güvensizliğin, seçimlerin yapılması olasılığı konusunda şüphelere neden olduğunu söyledi.Debabiş, 'Hamas ve Fetih ile halk arasında ve Hamas ile Fetih'in kendi aralarında geçen 15 yılda oluşan büyük güvensizlik krizi var. Bu nedenle seçimlerin yapılacağı konusunda büyük şüpheler var.' dedi.Mevcut partilerin meşruiyetini yenilemeye dayalı seçimler istemediklerini ifade eden Debabiş, bağımsız isimler içermemesi halinde seçimleri boykot etmek istediğini kaydetti.Hamas ve Fetih'ten yorulduklarını ve Filistin'e somut değişiklikler sunabilecek bağımsız şahsiyetler istediklerini aktaran Debabiş, Filistinli grupların gelecek ay Kahire'de yapacağı toplantının seçimlerin yapılması konusunda ne kadar iyi niyetli olduklarını ortaya koyacağına dikkati çekti.Gazze'de lokantada çalışan Arafat el-Cucu (31) da seçimlerin yapılacağına ilişkin şüphelerini dile getirdi.Filistinli grupların daha önce uzlaşmayı ve seçimleri yapmayı kabul ettiklerini, ancak zorluklarla ve içinden çıkılması zor büyük dosyalarla karşılaştıkları için son anlarda başarısız olduklarını belirten Cucu, insanların, çok umutlandıkları için uzlaşmanın her başarısız olduğunda hayal kırıklığına uğradıklarını söyledi.Cucu, halkın ekonomik ve sosyal açıdan tam bir çöküş yaşadığını, resmi kurumlarda yolsuzlukların olduğunu ve tüm bu sorunların çözülmesini istediklerini kaydetti.Üniversite mezunu Semer el-Buri (22) ise Devlet Başkanı Mahmud Abbas'ın seçim kararından memnuniyet duyduğunu belirtti.Seçim kararının iyi bir adım olduğunu ve Filistin'e olumlu yansımalarının olmasını umduğunu kaydeden Buri, 'Ben seçimlerin yapılmasından ve hükümetin yenilenmesinden yanayım. Büyük işsizler ordusuna iş bulabilecek ve her düzeyde mevcut duruma yönelik reformları gerçekleştirecek resmi şahsiyetlerin gelmesini umuyoruz.' diye konuştu,Buri, Filistinli grupların bölünmeyi sona erdirme yolunda bir fikir birliğine varmaları umudunu dile getirdi.Filistinli Ali el-Cerbe (23) de seçimlerin, işsiz gençlere iyi bir yaşam sağlama fırsatları sunacak bir kapı olmasını umduğunu söyledi.Ancak Hamas ve Fetih'in kendi aralarındaki anlaşmazlığı sonlandıracak bir anlaşmaya varmaları konusunda pek iyimser olmadığını ifade eden Cerbe, 'Deneyimler bize, Fetih ve Hamas'ın, seçimlere katılmış olsalar bile, özellikle de her birinin kendisinin bulunduğu bölgede büyük etkisi ve kontrolü olduğu için hükümeti, seçimi kazanan partiye devretmesinin zor olduğunu öğretti.' dedi.Üniversite öğrencisi Muhammed Kudame (21) ise kendisinin seçimlerle ilgili atılan adım konusunda en az iyimserler arasında olduğunu söyledi.Yine de bu adımın gerçek ve insanları 15 yıllık bölünme, kuşatma ve Gazze'de yaşanan üç savaşın endişelerinden ve etkilerinden kurtarmasını umduğunu aktaran Kudame, seçimlerin Filistin halkının içinde yaşadığı karanlık tünelden çıkması için kalan tek umut olduğuna dikkati çekti.Batı Şeria'da yaşayanlar seçime umutla bakıyorBatı Şeria'da ikamet eden Ammar Cubran (59), herkesin seçimlerin yapılmasından yana olduğunu ancak mevcut yönetimin aynısının tekrar göreve gelmesinden endişelenildiğini belirtti.Cubran, 'Seçimlerin, bölünmenin sonunun başlangıcı olmasını ve yakında Kahire'de yapılacak diyalog toplantılarının başarısızlıkla sonuçlanmamasını umuyoruz.' dedi.Seçimlerden sonra durumun pek değişmeyeceğini ve Fetih'in Batı Şeria'da, Hamas'ın da Gazze'de hakimiyetini sürdüreceğini ifade eden Cubran, seçimlerin Kudüs'te yapılması gerektiğine işaret etti.Fehim eş-Şami de kimsenin seçimlere karşı çıkmadığını belirterek, 'Siyasi bölünmüşlükten bıktık. El birliği yaparak Batı Şeria'da ve Gazze'de yaşam koşullarının iyileşmesini umuyoruz. Birlik olmadan kurtuluşa ulaşamayız.' diye konuştu.Ala er-Rimavi (47) ise Filistinlilerin seçimlerin yapılma olasılığı konusuna şüpheli yaklaşım sergilediğini dile getirdi.Rimavi, 'Seçimler, siyasi durumu değiştirmek ve yönetimi yenilemek için gerekli bir adımdır.' dedi.Filistin 15 yıl aradan sonra seçimlere gidiyorFilistin Kurtuluş Örgütü (FKÖ) ile İsrail arasında yapılan Oslo Anlaşması uyarınca Filistin yönetiminin egemenlik sahası sayılan işgal altındaki Batı Şeria ile Gazze Şeridi’nde milletvekili ve başkanlık seçimleri ilk defa 1996’da yapıldı. Filistinliler daha sonra başkanlık seçimleri için Ocak 2005’te sandık başına gitti.Hamas ve İslam Cihad hareketlerinin boykot ettiği 2005’teki başkanlık seçimlerini yüzde 62,52 oyla Filistin lideri Yasir Arafat’ın kurduğu Fetih Hareketi’nin tek adayı Mahmud Abbas kazandı.Filistin genelinde 10 yıl aradan sonra 25 Ocak 2006'da yapılan milletvekili seçimlerini ise Hamas kazandı. Hamas, 132 sandalyeli Meclis'e 74 milletvekili göndermeye hak kazanırken, Filistin yönetimini elinde bulunduran Fetih Hareketi 45 sandalyede kaldı.Fetih Hareketi’nin o dönem önde gelen isimlerinden Muhammed Dahlan, Hamas’ın yönettiği bir hükümete katılmaya karşı çıkarken, Devlet Başkanı Abbas, Hamas’tan İsmail Heniyye’ye hükümeti kurma görevini verdi.Heniyye’nin 19 Mart 2006’da sunduğu Bakan Kurulu listesi, İsrail başta olmak üzere ABD ve Avrupa Birliği dahil uluslararası taraflarca reddedildi.Hamas hükümetinin hem iç hem dış konularda çalışmasının engellendiği bir süreçte Fetih Hareketi dahil Filistinli gruplar, yeni hükümetin üst düzey isimlerine karşı karalama kampanyası başlattı ve bu durum Batı Şeria ve Gazze Şeridi’nde şiddet olaylarına yol açtı.Hamas ile Fetih arasında yaşanan şiddet olaylarında onlarca Filistinli hayatını kaybetti. Yaşananlar, Hamas hükümetinin tamamen atıl duruma düşmesine ve Filistin sokağında tam bir parçalanmışlığa neden oldu.Bu süreçte Hamas, İsrail ablukası altındaki Gazze Şeridi’nde tam egemenlik sağlamayı başarırken, Batı Şeria’da yönetim bir kez daha Fetih'e geçmiş oldu.Filistin Anayasası, her 4 yılda bir genel seçimlerin yapılmasını öngörürken İsrail işgali ve ablukası altındaki ülkede 2006'dan bu yana devam eden parçalanmışlık nedeniyle yıllardır genel seçime gidilemedi.Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas, geçtiğimiz günlerde 22 Mayıs 2021'de milletvekili ve 31 Temmuz 2021'de devlet başkanlığı seçimlerinin yapılmasını öngören kararnameyi imzaladı.
Güncelleme - Eskişehir'de Uyuşturucu Operasyonunda Yakalanan 3 Şüpheli Tutuklandı
ESKİŞEHİR (AA) - Eskişehir'de düzenlenen uyuşturucu operasyonunda gözaltına alınan 6 zanlıdan 3'ü tutuklandı.İl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şubesi ekiplerince, uyuşturucu ticareti yapan kişilerin yakalanmasına yönelik Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde yürütülen çalışmalar kapsamında belirlenen adreslere eş zamanlı operasyon düzenlendi. Operasyonda polisleri görünce kaçmaya çalışan şüpheliler Y.C, E.E, O.A, R.K, T.Y. ile D.E. yakalandı.Söz konusu adreslerde narkotik dedektör köpeği 'Aşil'le yapılan aramalarda uyuşturucu, 2 hassas terazi ile bir tabanca ele geçirildi.Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen şüphelilerden D.E, R.K. ile O.A. çıkarıldıkları hakimlikçe tutuklandı. Diğer 3 zanlı adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.
Reklam
Sur Belediyesi 17 Yeni Aracı Filosuna Kattı
DİYARBAKIR (AA) - Diyarbakır'ın Sur Belediyesi, vatandaşa daha iyi hizmet vermek için 17 yeni aracı filosunu kattı. Alparslan İmam Hatip Ortaokulu/Anadolu Lisesi bahçesindeki törene katılan Sur Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili Abdullah Çiftçi, temizlik ve fen işlerinde kullanılmak üzere alınan 17 araçta inceleme yaptı.Çiftçi, gazetecilere yaptığı açıklamada, Belediyeye 17 araç kazandırdıklarını söyledi.'Bugün Sur Belediyesinin kurulduğu günden bugüne kadar en güçlü hamlesini, en büyük araç filosunu Belediyeye kazandırmış oluyoruz.' diyen Çiftçi şöyle devam etti:'Daha önce kiralama yöntemiyle büyük maliyetlerle belediyeye büyük yük oluşturan araç kiralama işinden geçtiğimiz yıl içinde vazgeçtik. Belediyemizin daha önce küçük ve eski araçları vardı. Artık kendine yetebilen alt yapısı güçlü kendi değer ve araçlarıyla bütün hizmetleri yürütebilecek bir belediye konumuna geldik. Bir yıllık çalışma içerisinde bu duruma geldik.'Belediye olarak 100 mahallenin tamamına hizmet üretebilecek konuma ulaştıklarını aktaran Çiftçi, 'Belediye çöp toplama bakımında daha önce Sur ilçesinin 100 mahallesinden sadece 50'inde hizmet verebiliyordu ama bugün filomuza 10 yeni çöp aracı katıyoruz. Bu tarihten itibaren Sur ilçesinin bütün mahalleleri ve mezralarının çöpünü toplamış olacağız. Mahallelerimizden gelen vatandaşlarımızın taleplerinin tamamına yakınını karşılamış olduk.' diye konuştu.Görevi devraldıklarında Belediyenin personeline maaş, tediye ve ikramiyelerini ödeyemez halde olduğunu aktaran Çiftçi şunları kaydetti: 'Kamu kaynaklarının doğru kullanıldığında, belediye imkanlarının doğru alanlara kanalize edildiğinde belediyelerin ne kadar çalışabildiğini göstermiş olduk. Bir yıl önce borç ödeyemeyen bir belediye iken şu anda bütün personeline ve kamuya olan borçlarını ödeyebilen, katma değer üreten, araç satın alan ve bütün vatandaşların hizmetine koşan bir belediye durumuna geldik. Sur tarihinin en temiz dönemlerini yaşıyor. Bütün sokaklarımız pırıl pırıl. Bugün 17 aracımızla eskisinden çok daha güçlü ve her alana rahatlıkla ulaşabilen bir belediye olarak hizmet veremeye devam edeceğiz. İnşallah bütün vatandaşlarımıza hizmetlerimizle ulaşacağız. Bu süreçte bize katkı veren Çevre ve Şehircilik Bakanlığımıza, İller İdaresine, İller Bankasına teşekkür ediyorum.'
Sakarya'da Otomobille Çarpışan Kamyonette Sıkışan Sürücüyü İtfaiye Kurtardı
SAKARYA (AA) - Sakarya'nın Kocaali ilçesinde, otomobil ile kamyonetin çarpışması sonucu 3 kişi yaralandı.Alınan bilgiye göre, Yeni Mahalle Gündoğdu mevkisinde Savaş D. idaresindeki 14 AB 090 plakalı otomobil, Barış Ç'nin kullandığı 34 AK 0827 plakalı kamyonetle çarpıştı.Kazada, kamyonet sürücüsü ve yanındaki Murat Ç. ile otomobilde bulunan Hüseyin S. yaralandı.Kamyonette sıkışan Barış Ç, kaza yerine gelen itfaiye ekiplerinin çalışması sonucu kurtarıldı.Yaralılar, 112 Acil Servis ekiplerince Kocaali Devlet Hastanesi'ne kaldırıldı.Polis ekipleri, kaçan otomobil sürücüsünün yakalanması için çalışma başlattı.
Reklam
Fas Cezaevleri İdaresi, Rif Hareketi Liderlerini Farklı Hapishanelere Gönderiyor
RABAT (AA) – Fas Cezaevleri İdaresi Fas Kralı 6’ncı Muhammed'den 'af ve ceza indirimi' talebiyle 48 saatlik temsili açlık grevi yapan Rif Hareketi liderlerini farklı hapishanelere dağıtma kararı aldı. Fas Cezaevleri İdaresi tarafından yapılan yazılı açıklamada, “kurallara aykırı davrandıkları ve utanç verici tavırlar içerisinde oldukları” nedeniyle Tanca 2 Hapishanesi'nde bulunan Rif Hareketi lideri ve üyesi tutuklularının farklı bölgelerdeki cezaevlerine dağıtılmasına karar verildiği açıklandı.Açıklamada ayrıca, tutukluların, “kanunların izin verdiği birinci derece yakınlarıyla telefon görüşmesi yapma hakkını kötüye kullandığı' belirtilirken, cezaevi kurallarına uymamakta 'ısrar' ettikleri vurgulandı.Rif HareketiFas'ın kuzeyindeki Er-Rif bölgesinde, 20 Ekim 2016'da genç bir balık satıcısının çöp kamyonu içinde ezilerek öldürülmesinden sonra gösteriler başlamıştı.İsmini gösterilerin başladığı bölgeden alan Rif Hareketi, Ekim 2016'dan 2017'nin ortalarına kadar hükümetin bölgenin kalkınması için söz verdiği projeleri hayata geçirmesi gerekçesiyle gösteriler düzenlemişti. O dönem birçok gösterici gözaltına alınmıştı.Kazablanka İstinaf Mahkemesi geçen 5 Nisan'da, 2016-2017 yıllarındaki gösterileri organize etmek suçlamasıyla Rif Hareketi yöneticilerinden Nasır ez-Zefzafi hakkında daha önce verilen 20 yıl hapis cezasını onamıştı.Rif Hareketi mensupları, verilen ağır hapis cezaları nedeniyle birçok kere krallıktan “af ve ceza indirimi' talebinde bulunmuştu.
Adana'da 140 Litre Sahte İçki Ele Geçirildi
ADANA (AA) - Adana'da 140 litre sahte içki ele geçirildi, bir şüpheli gözaltına alındı.İl Jandarma Komutanlığı ekipleri, sahte içki sevkiyatı yaptığı ihbarı alınan bir aracı Adana-Kozan karayolunda durdurdu.Araçta yapılan aramada, şişeler içinde 140 litre sahte içki ele geçirildi.Jandarma ekipleri, sürücü S.K'yi gözaltına aldı.
Mısır'da Ohal 15'İnci Kez Uzatıldı
KAHİRE (AA) - Mısır Meclisi, olağanüstü hal (OHAL) uygulamasının ülke genelinde 3 ay daha uzatılmasını onayladı.Mısır Meclis Başkanı Hanefi Cibali, genel oturumda yaptığı konuşmada, 'Cumhurbaşkanı Abdülfettah es-Sisi'nin ülkenin tamamında OHAL'in 3 ay daha uzatılması yönündeki kararı, Mecliste üçte iki çoğunlukla kabul edildi.' dedi.Ülkede 15'inci kez uzatılan OHAL uygulamasının 24 Ocak 2021 itibarıyla yürürlüğe gireceği duyuruldu.Mısır'ın İskenderiye ve Tanta kentlerinde Nisan 2017'de düzenlenen ve terör örgütü DEAŞ'ın üstlendiği bombalı saldırılarda 45 kişi yaşamını yitirmiş, 125 kişi yaralanmıştı.Söz konusu saldırıların ardından Cumhurbaşkanı Sisi, 3 ay süreyle OHAL ilan edildiğini duyurmuştu.
Reklam
Eskişehir'de Eşini 21 Bıçak Darbesiyle Öldüren Sanığın Yargılanmasına Devam Edildi
ESKİŞEHİR (AA) - Eskişehir'in Sivrihisar ilçesinde, eşini bıçakla öldürdüğü gerekçesiyle tutuklanan sanığın yargılanmasına devam edildi. 1. Ağır Ceza Mahkemesinde görülen davanın duruşmasına tutuklu sanık Hicazi S'nin (63) ifadesi cezaevinden Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) aracılığıyla alınırken, taraf avukatları ise mahkeme salonunda hazır bulundu. Savunmasında önceki beyanlarının geçerli olduğunu dile getiren sanık, olay sırasında kendisini kaybettiğini iddia ederek, 'Beni tahrik etti. Ne yaptığımı hatırlamıyorum. Pişmanım. Tartışma esnasında eşim keserle beni tehdit etti. Hakarete varan sözler söyledi.' dedi. Mahkeme heyeti, Emniyet Genel Müdürlüğü Ankara Kriminal Polis Laboratuvarı Müdürlüğünden gelen uzmanlık raporunun incelenmesine karar vererek duruşmayı ileri bir tarihe erteledi. Aynur S. (47) ile eşi Hicazi S. arasında, geçtiğimiz yıl 26 Ağustos'ta, Sivrihisar ilçesi Yenice Mahallesi Kavakdibi Sokağı'ndaki evlerinde tartışma çıkmıştı. Tartışmanın büyüyüp kavgaya dönüşmesi sonucu Hicazi S, bıçakla eşi Aynur S'yi öldürdükten sonra polisi arayıp cinayeti itiraf etmişti.
Aliyev, "Dostluk" Petrol Yatağının Türkmenistan'la İşletilmesini Öngören Anlaşmanın "Tarihi" Olduğunu Söyledi
BAKÜ (AA) - Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Hazar Denizi'nde yer alan ve 'Dostluk' şeklinde isimlendirilen petrol yatağının Azerbaycan ve Türkmenistan tarafından ortak işletilmesini öngören anlaşma için 'tarihi' değerlendirmesinde bulundu. Aliyev ve Türkmenistan Cumhurbaşkanı Gurbangulu Berdimuhammedov, 'Dostluk' petrol yatağının iki ülke tarafından ortak işletilmesine ilişkin anlaşmanın imza törenine video konferans yöntemiyle katıldı.İki ülke dışişleri bakanlarının imza attığı törende konuşan Aliyev, Azerbaycan ve Türkmenistan'ın Hazar Denizi'nde ilk kez ortak yatak işleteceğini belirterek, 'Bu, tarihi bir anlaşmadır.' dedi. Aliyev, yatağın ortak işletilmesinin iki ülkeyi daha da yakınlaştıracağını ve halklarına fayda sağlayacağını vurgulayarak, şunları dile getirdi:'Bugünkü anlaşma Hazar'ın hidrokarbon kaynaklarının kullanılmasında yeni bir sayfa açıyor. Bu proje hem ülkelerimizin hem de komşularımızın enerji güvenliğini güçlendirecek. Bu proje, ihracat için büyük fırsatlar yaratacak ve böylece halklarımızın refahının yükselmesine olanak sağlanacak. Biz sadece Hazar'daki bir yatak konusunda anlaşma imzalamıyoruz, ilişkilerimizin gelecek gelişimi için önemli bir adım atıyoruz.' Türkmenistan Cumhurbaşkanı Berdimuhammedov da anlaşma ile Hazar Denizi'nde Türkmenistan ile Azerbaycan arasındaki enerji iş birliğinin yeni bir aşamaya geçtiğini belirtti.Bunun için siyasi irade, teknik altyapı, kadro ve petrol alanındaki tecrübe dahil gerekli her şeye sahip olduklarını vurgulayan Berdimuhammedov, başarılı iş birliğinin temelinde iki halk arasında yüzyıllara dayanan sağlam kardeşlik bağlarının bulunması olduğunu söyledi.Türkmenistan'da 'Serdar', Azerbaycan'da ise 'Kepez' ismiyle bilinen yatağın hangi ülkeye ait olduğu ve nasıl işletileceği konusu yıllardır iki ülke arasında diplomatik sorunlara neden oluyordu. Hazar Denizi'nde, Azerbaycan ve Türkmenistan'a ait alanların tam ortasında yer alan yatağın yaklaşık 60 milyon ton petrol rezervine sahip olduğu öngörülüyor.
Pakistan, Çin'in Ay Sonuna Kadar 500 Bin Doz Kovid-19 Aşısını Ücretsiz Sağlayacağını Açıkladı
İSLAMABAD (AA) - Pakistan Dışişleri Bakanı Şah Mahmud Kureyşi, Çin’in, bu ayın sonuna kadar Pakistan’a 500 bin doz yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşısı sağlayacağını ve bundan ücret almayacağını bildirdi. Başkent İslamabad’da basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Kureyşi, Çin Dışişleri Bakanı Wang Yi ile yaptığı telefon görüşmesinde, mevkidaşına Pakistan’ın 1,1 milyon doz aşıya ihtiyacı olduğunu söylediğini belirtti.Kureyşi, Wang'ın Pakistan’a bu ay sonuna kadar 500 bin doz Kovid-19 aşısı sağlanacağını açıkladığını ifade ederek, ilk parti aşıların Pekin’in iyi niyet göstergesi olarak ücretsiz verileceğini dile getirdi. Öte yandan Kureyşi, Çinli CanSino şirketinin aşı çalışmalarında yeni denemelerin tamamlanmasının ardından üretimin Pakistan’da iki ülke tarafından ortak yapılması konusunda Wang ile mutabık kaldıklarını söyledi. Kureyşi ayrıca, 500 bin doz aşıya ek olarak şubat sonuna kadar 1,1 milyon doz aşının Pakistan’a ulaşacağını kaydetti.Söz konusu aşıların, Pakistan’da acil kullanım onayı verilen Çinli Sinopharm firmasına ait olması bekleniyor. Pakistan, Oxford-AstraZeneca ile Sinopharm aşılarına acil kullanım onayı vermişti.
Reklam
Şırnak'ta Terör Mağduru Aileler Hdp İl Başkanlığı Önünde Eylem Yaptı
ŞIRNAK (AA) - Şırnak'ta terör mağduru aileler HDP İl Başkanlığı binası önünde eylem yaptı.PKK'lı teröristlerce çocukları dağa kaçırılan, yakınlarını terör saldırılarında kaybeden Şırnaklı kadınlar ile şehit ve gazi aileleri, Şehit Üsteğmen Mehmet Esin Caddesi'nde gerçekleştirdikleri yürüyüşün ardından HDP İl Başkanlığı önüne geldi.Ellerinde Türk bayrakları ve dağa kaçırılan çocuklarının fotoğraflarını taşıyan aileler, 'Kahrolsun PKK, iş birlikçi HDP', 'Şehitler ölmez, vatan bölünmez', 'Kürt-Türk kardeştir, ayrım yapan kalleştir', 'Kahrolsun PKK' sloganları attı.Oğlu 5 yıl önce 14 yaşındayken dağa kaçırılan Hamdiye Arslan, çocuğunu HDP'den istemek için her hafta İdil ilçesinden geldiğini belirterek bu eylemi sürdürmekte kararlı olduğunu söyledi.Soğuk hava ve kara rağmen eylem yaptıklarını dile getiren Arslan, 'Evimizde oturamıyoruz. Ciğerimizin hasretiyle yanıyoruz. 14 yaşında oğlumu bizden söküp aldılar. Geceleri uyuyamıyoruz. Onun yolunu gözlüyorum. Oğlumu HDP'den istiyorum.' dedi.Eyleme oğlu 5 yıl önce dağa kaçırılan Emine Üstek de katıldı. Üstek, evladı Metin'in piknik bahanesiyle zorla dağa kaçırıldığını belirtti.Sağlığı elverdikçe çocuğunu HDP'den istemek için her perşembe günü eylem yapacağını dile getiren Üstek, 'Kar da yağsa yağmur da yağsa oğlumu HDP'den istemek için buraya gelmeye devam edeceğim. Artık kimsenin çocuğu dağa kaçırılsın, kandırılsın istemiyoruz.' diye konuştu.​​​​​​​HDP il binası önünde bir süre eylem yapan aileler, daha sonra dağıldı.
Aksaray'da Elektronik Eşya Ve Bisiklet Çaldığı Öne Sürülen 3 Zanlı Tutuklandı
AKSARAY (AA) - Aksaray'da ev ve iş yerlerinden elektronik eşya ile bisiklet hırsızlığı yaptığı öne sürülen 3 şüpheli tutuklandı.İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü ekipleri, ev ve iş yerlerinden elektronik eşya ile bisiklet hırsızlıkları ihbarı üzerine çalışma başlattı.Teknik ve fiziki çalışmanın ardından hırsızlık şüphelilerinin K.A. (20), A.Ö. (33) ve H.A.S. (37) olduğunu tespit eden ekipler, zanlıları kent merkezinde bir eve girmek üzereyken suçüstü yakaladı.Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen zanlılar, çıkarıldıkları nöbetçi sulh ceza hakimliğince tutuklandı.
Reklam
Merkel'den Kovid-19'Un Mutasyonları Konusunda Uyarı:
BERLİN (AA) - Almanya Başbakanı Angela Merkel, yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) mutasyonlarına karşı daha dikkatli olunması gerektiğini söyledi.Merkel, Federal Basın Merkezi'nde düzenlediği basın toplantısında, uygulanan sert Kovid-19 tedbirlerini savunarak 'Yeni enfeksiyonlar nihayet azaldı. Bu, Almanya'daki sert tedbirlerin meyvesini vermeye başladığını ve çabaların buna değdiğini gösteriyor.' dedi. İngiltere ve Güney Afrika Cumhuriyeti'nde görülen Kovid-19'un türlerinin şu anki çabaları tehdit ettiğini belirten Merkel, 'Almanya’da da bu yeni virüs türleri tespit edildi. Virüsün mutasyona uğramasını ciddiye almak gerekiyor. Bunu herkesin dikkate almasını istiyorum.' diye konuştu. Merkel, yeni vaka sayılarının azalması ve yoğun bakımdaki hasta sayısının düşmesinin iyi haber olsa da ölüm sayısının yüksek seyretmesinin dehşet verici olduğunu söyledi.Almanya Başbakanı Merkel, 'Tehlikenin ortaya çıkmasını ve günlük sayılara yansımasını bekleyemeyiz. O zaman salgında üçüncü ve muhtemelen daha sert bir dalganın yaşanmasını önlemek için geç olur.' ifadesini kullandı.Bu tehlikenin engellenebileceğini ifade den Merkel, bu konuda son olarak eyalet başbakanlarıyla yeni önlemler aldıklarını hatırlattı.Uğur Şahin'i savunduAşı kampanyasını mümkün olduğu kadar hızlandırma güvencesi veren Merkel, şirketlerden söz verilen aşıların sağlanması durumunda yaz sonunda herkese aşı imkanı sunabileceklerini söyledi.Hükümet olarak aşı üretim tesisi işletmediklerini, bundan dolayı ne kadar aşı dozu üretileceği konusunda bir garanti veremeyeceğini kaydeden Merkel ancak aşıların üretilmesi için şirketlere destek verdiklerini anlattı. Türk bilim insanı Prof. Dr. Uğur Şahin ve eşi Dr. Özlem Türeci tarafından kurulan Alman biyoteknoloji firması BioNTech’in bir üretim şirketi olmadığını ifade eden Merkel, BioNTech'in bu konuda Amerikan ilaç firması Pfizer ile iş birliği yapmasının akıllı bir adım olduğunu belirtti.BioNTech’in geliştirdiği aşının Pfizer tesislerinde üretildiğine işaret eden Merkel, “BioNTech aşıyı geliştirdi. Bu şimdi bizim aşımız gibi davranılıyor. BioNTech Pfizer ile çalışıyor. Pfizer uluslararası bir firma. Uluslararası piyasada iş yapan her firma bir bölgeyi tercih etmez.” şeklinde konuştu.Merkel, “Sabırsızlığı anlıyorum. BioNTech’i eleştirmek için bir sebep görmüyorum. Burada gece gündüz çalışan insanlar var. Prof. Şahin ve eşi ile görüştüm. Tek boş günleri yok. Şahin 24 Ocak 2020’de bir pandeminin geldiğini gördü ve tüm araştırma faaliyetlerini bir günden diğer güne değiştirdi. Bundan faydalanıyoruz bugün. Burada niye mızmızlanıyoruz? Avrupa Birliği burada yapabileceğini yaptı.” dedi.Kuzey Akım 2 yaptırımlarını eleştirdiRus gazını Almanya'ya taşıması planlanan Kuzey Akım 2 doğal gaz boru projesine yönelik temel tutumunda bir değişiklik olmadığını dile getiren Merkel, ABD'nin boru hattının yapımında rol alan firmalara yaptırım getirmesini doğru bulmadığını ifade etti.Merkel, yaptırımları eleştirerek ABD yönetimiyle bu konuyu görüşmek istediklerini belirtti.ABD'de yemin ederek görevine başlayan Başkan Joe Biden’in Paris İklim Anlaşması'na geri dönmesini ve ülkesinin Dünya Sağlık Örgütünden ayrılmasını durdurması gibi ilk girişimlerini olumlu bulan Merkel, “Biden ile siyasi mutabakat sağlanabilecek çok daha fazla alan var.' dedi.Ancak ABD ile bazı konularda görüş ayrılıklarının da yaşanacağını ifade eden Merkel, “Avrupa’nın genel olarak daha fazla sorumluluk alması gerekecek. Bu sadece askeri olarak değil, diplomatik alanda da ve başka alanlarda da geçerli.” ifadesini kullandı.Merkel, Almanya’nın ve AB’nin daha fazla sorumluluk almaya hazır olduğunu söyledi.
Adana'da Lise Öğrencileri Soğuktan Etkilenen Sokak Hayvanları İçin Barınak Yapıyor
ADANA (AA) - Tufanbeyli ilçesinde lise öğrencileri, soğuktan etkilenen sokak hayvanları için barınak yaparak kentte belirli noktalara bırakıyor. İlçede meslek lisesi öğrencileri, kış şartlarında soğuktan etkilenen sokak hayvanları için barınak yapmaya karar verdi.Kaymakamlık ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün de desteğiyle öğrenciler, okulun atölyesinde sokak hayvanlarının barınacağı kulübe yapmaya başladı.Tamamlanan 50 barınağı kentin belirli noktalarına yerleştiren öğrenciler, daha fazla sokak hayvanının soğuktan korunması için barınak yapmaya devam ediyor.Tufanbeyli Kaymakamı Ömer Sevgili, öğrencilerin duyarlılık örneğiyle hem kendilerini geliştirdiğini hem de hayvanları zorlu kış şartlarından koruduklarını söyledi.Örnek davranışından dolayı öğrencileri tebrik eden Ömer Sevgili, vatandaşları çalışmalara destek vermeye davet etti.
Kastamonu'da Kovid-19 Tedbirlerine Uymayan 46 Kişiye Para Cezası Kesildi
KASTAMONU (AA) - Kastamonu'da bir haftada, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirlerine uymayan 46 kişiye para cezası uygulandı.Valilikten yapılan yazılı açıklamada, 14-20 Ocak'taki denetimlerde, maske takmayan 2, sosyal mesafe kurulana uymayan 10, karantina ve izolasyon tedbirlerine riayet etmeyen 1 ve sokağa çıkma kısıtlamasını ihlal eden 33 kişiye toplam 51 bin 350 lira idari ceza verildiği bildirildi.Karantina ve izolasyon tedbirlerine riayet etmeyen 2 kişinin ise yurtlarda kaldığı belirtilen açıklamada, bu kurula uymayan 1 kişi hakkında ise suç duyurusunda bulunulduğu kaydedildi.
Pakistan, Endonezya, Malezya Ve Japonya'da Kovid-19 Salgınına İlişkin Gelişmeler
İSLAMABAD (AA) - Asya ülkelerinden Pakistan, Endonezya, Malezya ve Japonya'da yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını etkisini sürdürüyor.Pakistan Koronavirüs Ulusal Yönetim ve Kontrol Merkezinden yapılan açıklamaya göre, son 24 saatte kaydedilen 2 bin 363 yeni vakayla toplam vaka sayısı 527 bin 146'ya yükseldi.Son 24 saatte 54 kişinin yaşamını yitirmesiyle ölenlerin sayısı 11 bin 157'ye ve iyileşenlerin sayısı 480 bin 696'ya çıktı.18 Ocak'ta hükümet, Oxford-AstraZeneca'nın ardından Çinli Sinopharm şirketinin Kovid-19'a karşı geliştirdiği aşının acil durumlarda kullanılmasını onayladığını açıklamıştı.EndonezyaSağlık Bakanlığı verilerine göre, Endonezya'da Kovid-19 nedeniyle son 24 saatte 346 kişinin yaşamını yitirmesiyle salgının başlangıcından bu yana en yüksek günlük ölüm sayısı kayıtlara geçti.Toplam can kaybının 27 bin 203’e çıktığı ülkede, vaka sayısı 11 bin 703 artışla 951 bin 651’e, iyileşenlerin sayısı 9 bin 87 artışla 772 bin 790’a ulaştı. Sağlık Bakanı Budi Gunadi Sadikin, yaptığı açıklamada, aşı programı kapsamında sağlık ve kamu çalışanlarının nisan ayına kadar aşılanmasının ardından mayıs başında halka yönelik aşılamaya başlamayı umut ettiklerini söyledi.Öte yandan 11-25 Ocak döneminde Cava ve Bali Adası’nda uygulanmaya konulan Kovid-19 kısıtlamalarının 8 Şubat’a kadar uzatıldığı açıklandı.Malezya'da sokağa çıkma yasağı uzatıldıMalezya Sağlık Bakanlığının açıklamasına göre, Kovid-19 vakaları son 24 saatte 3 bin 170 artarak toplam 172 bin 549'a, aktif vakalar 41 bin 755'e yükseldi.Bugün 2 bin 490 kişi daha sağlığına kavuşurken, iyileşen kişi sayısı 130 bin 152'ye ulaştı.Son 24 saatte 12 kişinin hayatını kaybetmesiyle virüs kaynaklı ölümler 642'ye çıktı.Öte yandan Savunma Bakanı İsmail Sabri Yakub, federal bölgelerden Kuala Lumpur, Putrajaya ve Labuan ile Penang, Selangor, Melaka, Johor, Sabah ve Kelantan eyaletlerinde 26 Ocak'ta sona erecek sokağa çıkma yasağının 4 Şubat'a kadar uzatıldığını açıkladı.Malezya hükümeti sokağa çıkma yasağının kapsamını genişletme kararı almış ve yarından itibaren Kedah, Perak, Negeri Sembilan, Pahang, Terengganu ve Perlis eyaletlerinde 2 haftalığına sokağa çıkma yasağı uygulanacağını duyurmuştu.Japonya'da ölü sayısı 4 bin 900'e yaklaştıJaponya’da Kovid-19 vaka sayısı son 24 saatte 5 bin 652 artarak 352 bin 688’e, virüse bağlı can kaybı sayısı 94 artışla 4 bin 886’ya yükseldi.Son bir günde 91 bin 729 kişiye virüs testi yapılırken, 8 bin 200 kişinin taburcu edildiği ülkede 1014 kişi yoğun bakım servislerinde Kovid-19 tedavisi görüyor.
Reklam