Samsun'da Amcası Tarafından Tüfekle Vurulan Kişi Ağır Yaralandı
SAMSUN (AA) - Samsun'un Çarşamba ilçesinde tartıştığı amcası tarafından tüfekle vurulan kişi ağır yaralandı.Alınan bilgiye göre, İlçe Emniyet Müdürlüğü önünde Hasan K. (27) ile amcası K.K. arasında tartışma çıktı.Tartışmanın büyüyerek kavgaya dönüşmesi üzerine K.K, tüfekle Hasan K'ye ateş etti.Vücudunun çeşitli yerlerine isabet eden saçmalarla ağır yaralanan Hasan K, Çarşamba Devlet Hastanesinde tedavi altına alındı.Olay yerinden kendisine ait minibüsle kaçmaya çalışan K.K. yakalandı.
Mali'de Teröristlerle Milis Güçler Arasında Çatışma: 20 Ölü
DAKAR (AA) - Mali'nin Segou bölgesinde, teröristlerle gönüllü milis güçler arasında çıkan çatışmada 20 kişinin öldüğü bildirildi.Yerel basında çıkan haberlere göre, 16 Ocak'ta Dogofry mevkisinde yaşanan olayda, teröristler, bölge halkına ait pirinç tarlalarındaki ürünleri almak istedi.Buna karşı koyan gönüllü milis güçlerle teröristler arasında çıkan çatışmada 20 kişi hayatını kaybetti.Teröristlerin, Dofofry'da zaman zaman bölge halkına ait tarlalardaki ürünlere el koyduğu biliniyor.
Mali'de Teröristlerle Milis Güçler Arasında Çatışma: 20 Ölü
DAKAR (AA) - Mali'nin Segou bölgesinde, teröristlerle gönüllü milis güçler arasında çıkan çatışmada 20 kişinin öldüğü bildirildi.Yerel basında çıkan haberlere göre, 16 Ocak'ta Dogofry mevkisinde yaşanan olayda, teröristler, bölge halkına ait pirinç tarlalarındaki ürünleri almak istedi.Buna karşı koyan gönüllü milis güçlerle teröristler arasında çıkan çatışmada 20 kişi hayatını kaybetti.Teröristlerin, Dofofry'da zaman zaman bölge halkına ait tarlalardaki ürünlere el koyduğu biliniyor.
Güncelleme - Bağdat'ın Merkezinde Patlama Meydana Geldi
BAĞDAT (AA) - Irak’ın başkenti Bağdat’ın merkezinde intihar eylemi sebebiyle meydana gelen patlamada 32 kişi öldü, 110 kişi yaralandı. Irak hükümetine bağlı Bağdat Operasyonlar Komutanlığı tarafından yapılan yazılı açıklamaya göre, sabah saatlerinde Tayaran Meydanı’nda intihar saldırısı neticesinde patlama yaşandı.Iraklı yetkililer, daha sonraki açıklamalarında aynı meydanda iki patlama meydana geldiğini bildirdi. Patlamalarda şimdiye kadar 32 kişinin öldüğü, 110 kişinin yaralandığını öğrenildi. Eylemi henüz üstlenen olmadı.
Reklam
Samsun'da Şehir İçi Ulaşım İçin Alınan 33 Otobüs Sefere Başladı
SAMSUN (AA) - Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan 33 otobüs, hizmete sunuldu. Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, Cumhuriyet Meydanı'nda düzenlenen törende yaptığı konuşmada, hedeflerinin Türkiye'nin en mutlu insanlarının yaşadığı şehri inşa etmek olduğunu söyledi.Samsun'un her alanda bölgenin merkezi olduğuna işaret eden Demir, ülkenin kurtuluşunun ilk adımının atıldığı bu şehirde şanına yakışan belediyeciliği inşa ettiklerini anlattı.Demir, nitelikli, kaliteli ve konforlu bir hizmet sunmak istediklerini dile getirerek, şunları kaydetti:'Büyükşehir Belediyesi, yetki ve etki alanları itibarıyla 1 milyon 350 bin insanımızın hayatına dokunan, ona nitelik katan, varsa ihtiyaç durumunda yanında olan, onu mutlu eden bu şehirdeki en önemli, en yetkili, en etkili mecradır. Samsun'da ulaşım master planımızı tamamladık. Büyük ölçüde 2022 yılında hayata geçmiş olacak. 33 yeni, son teknolojiye göre donatılmış 24 milyon liraya mal olmuş otobüslerimiz bugün sefere başlıyor.'Türkiye'de elektrikli otobüsü hizmete alacak ilk belediye olmayı da hedeflediklerine dikkati çeken Demir, 2021 yılında bu hedeflerini yerine getirmeyi planladıklarını söyledi.Konforu, dakikliği, güvenliği ile kendi araçlarıyla işlerine giden insanları da otobüsleri kullanmaya özendirdiklerini vurgulayan Demir, 'Altyapıdan üstyapıya, kültürden sanata, turizme kadar Samsun'un istikbal yürüyüşünü değiştirecek projeler yapıyoruz. Bambaşka bir Samsun'a doğru birlikte yürüyoruz. Hedefimiz 1 milyon 350 bin insanımızın hayatına olumlu yönde dokunmak, güvenini, sevgisini, saygısını ve muhabbetini kazanmak.' dedi.Samsun Hafif Raylı Sistem AŞ (SAMULAŞ) Genel Müdürü Enver Sedat Tamgacı da ulaşımın güvenli ve konforlu olması için çalıştıklarını vurgulayarak, 'Kovid-19 salgını öncesi 75 araçla hizmet verirken, bu dönemde yolcu sayısı yaklaşık yüzde 50 azalmasına rağmen aynı oranda, hatta daha fazla araçla hizmet vermeye devam ettik. Tramvayda yaklaşık 85 bin yolcu taşırken, şu an 30 bin yolcu taşımaktayız. Aynı şekilde otobüslerde 40 bine yakın yolcumuz varken, bu şu anda 15 bin civarında. Araç sayımızı da 100'den 133'e çıkardık.' diye konuştu.Törene Samsun Büyükşehir Belediyesi Meclis Başkanvekili Nihat Soğuk, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram, Genel Sekreter Yardımcıları Şenol Yıldız ve Ali Seyfi Küçükgöncü, BMC Genel Müdürü Mustafa Altun da katıldı.
Samsun'da Şehir İçi Ulaşım İçin Alınan 33 Otobüs Sefere Başladı
SAMSUN (AA) - Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan 33 otobüs, hizmete sunuldu. Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, Cumhuriyet Meydanı'nda düzenlenen törende yaptığı konuşmada, hedeflerinin Türkiye'nin en mutlu insanlarının yaşadığı şehri inşa etmek olduğunu söyledi.Samsun'un her alanda bölgenin merkezi olduğuna işaret eden Demir, ülkenin kurtuluşunun ilk adımının atıldığı bu şehirde şanına yakışan belediyeciliği inşa ettiklerini anlattı.Demir, nitelikli, kaliteli ve konforlu bir hizmet sunmak istediklerini dile getirerek, şunları kaydetti:'Büyükşehir Belediyesi, yetki ve etki alanları itibarıyla 1 milyon 350 bin insanımızın hayatına dokunan, ona nitelik katan, varsa ihtiyaç durumunda yanında olan, onu mutlu eden bu şehirdeki en önemli, en yetkili, en etkili mecradır. Samsun'da ulaşım master planımızı tamamladık. Büyük ölçüde 2022 yılında hayata geçmiş olacak. 33 yeni, son teknolojiye göre donatılmış 24 milyon liraya mal olmuş otobüslerimiz bugün sefere başlıyor.'Türkiye'de elektrikli otobüsü hizmete alacak ilk belediye olmayı da hedeflediklerine dikkati çeken Demir, 2021 yılında bu hedeflerini yerine getirmeyi planladıklarını söyledi.Konforu, dakikliği, güvenliği ile kendi araçlarıyla işlerine giden insanları da otobüsleri kullanmaya özendirdiklerini vurgulayan Demir, 'Altyapıdan üstyapıya, kültürden sanata, turizme kadar Samsun'un istikbal yürüyüşünü değiştirecek projeler yapıyoruz. Bambaşka bir Samsun'a doğru birlikte yürüyoruz. Hedefimiz 1 milyon 350 bin insanımızın hayatına olumlu yönde dokunmak, güvenini, sevgisini, saygısını ve muhabbetini kazanmak.' dedi.Samsun Hafif Raylı Sistem AŞ (SAMULAŞ) Genel Müdürü Enver Sedat Tamgacı da ulaşımın güvenli ve konforlu olması için çalıştıklarını vurgulayarak, 'Kovid-19 salgını öncesi 75 araçla hizmet verirken, bu dönemde yolcu sayısı yaklaşık yüzde 50 azalmasına rağmen aynı oranda, hatta daha fazla araçla hizmet vermeye devam ettik. Tramvayda yaklaşık 85 bin yolcu taşırken, şu an 30 bin yolcu taşımaktayız. Aynı şekilde otobüslerde 40 bine yakın yolcumuz varken, bu şu anda 15 bin civarında. Araç sayımızı da 100'den 133'e çıkardık.' diye konuştu.Törene Samsun Büyükşehir Belediyesi Meclis Başkanvekili Nihat Soğuk, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram, Genel Sekreter Yardımcıları Şenol Yıldız ve Ali Seyfi Küçükgöncü, BMC Genel Müdürü Mustafa Altun da katıldı.
Reklam
Avusturya'da Sınıfta Maske Kullanma Zorunluluğuna Karşı Çıkan 3 Öğretmen Görevden Uzaklaştırıldı
VİYANA (AA) - Avusturya'nın başkenti Viyana'da, 3 öğretmenin, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) önlemleri kapsamında sınıfta maske kullanma zorunluluğuna karşı çıktıkları gerekçesiyle görevlerinden uzaklaştırıldığı bildirildi.Viyana Milli Eğitim Müdürlüğünden basına yapılan açıklamaya göre, başkentin 20. Bölgesinde bulunan bir okulda 3 öğretmenin bütün görüşmelere rağmen maske düzenlemesine karşı çıktıkları için haklarında inceleme başlatıldı.Açıklamada, söz konusu öğretmenlerin yaklaşık 3 hafta önce görevden uzaklaştırıldığı belirtilerek konuya ilişkin inceleme devam ettiği için detaylı bilgi paylaşılamayacağı kaydedildi.Eyalet genelinde yalnızca bu 3 öğretmenin Kovid-19 düzenlemesine uymadığı aktarılan açıklamada, bu kişilerin ders verdikleri okulda 400 öğrencinin tam zamanlı olarak eğitim gördüğü ifade edildi.Avusturya'da salgınla mücadele kapsamında uygulanan ve 24 Ocak'ta sona ermesi öngörülen karantinanın 8 Şubat'a uzatılması kararlaştırılmıştı. Ülkede, 25 Ocak'tan itibaren ise İngiltere'de ortaya çıkan Kovid-19'un bir türünün yayılmasını önlemek için toplu taşıma araçları ve kapalı alanlarda 'FFP2' maskesi kullanma zorunluluğu getirilmişti.
Avusturya'da Sınıfta Maske Kullanma Zorunluluğuna Karşı Çıkan 3 Öğretmen Görevden Uzaklaştırıldı
VİYANA (AA) - Avusturya'nın başkenti Viyana'da, 3 öğretmenin, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) önlemleri kapsamında sınıfta maske kullanma zorunluluğuna karşı çıktıkları gerekçesiyle görevlerinden uzaklaştırıldığı bildirildi.Viyana Milli Eğitim Müdürlüğünden basına yapılan açıklamaya göre, başkentin 20. Bölgesinde bulunan bir okulda 3 öğretmenin bütün görüşmelere rağmen maske düzenlemesine karşı çıktıkları için haklarında inceleme başlatıldı.Açıklamada, söz konusu öğretmenlerin yaklaşık 3 hafta önce görevden uzaklaştırıldığı belirtilerek konuya ilişkin inceleme devam ettiği için detaylı bilgi paylaşılamayacağı kaydedildi.Eyalet genelinde yalnızca bu 3 öğretmenin Kovid-19 düzenlemesine uymadığı aktarılan açıklamada, bu kişilerin ders verdikleri okulda 400 öğrencinin tam zamanlı olarak eğitim gördüğü ifade edildi.Avusturya'da salgınla mücadele kapsamında uygulanan ve 24 Ocak'ta sona ermesi öngörülen karantinanın 8 Şubat'a uzatılması kararlaştırılmıştı. Ülkede, 25 Ocak'tan itibaren ise İngiltere'de ortaya çıkan Kovid-19'un bir türünün yayılmasını önlemek için toplu taşıma araçları ve kapalı alanlarda 'FFP2' maskesi kullanma zorunluluğu getirilmişti.
İzmir'de Kaybolan Kişi 26 Saat Sonra Çamura Saplanmış Halde Bulundu
İZMİR (AA) - İzmir'in Karaburun ilçesinde kayıp başvurusu yapılan kişi, jandarma ekiplerince çamura saplanmış halde bulundu.Küçükbahçe Mahallesi'nde yürüyüş yapmak için telefonunu yanına almadan evden ayrılan 58 yaşındaki Hasan Bakırcı'dan haber alamayan yakınları, jandarmaya kayıp ihbarında bulundu.Kronik hastalığı bulunan Bakırcı'nın bulunması için çalışma yürüten İl Jandarma Komutanlığı ekipleri, 4 timle mahalleyi çevreleyen dağlık araziyi taradı.Ekipler, 26 saat sonra Bakırcı'yı bataklık bölgede ayakları çamura saplanmış şekilde buldu. Çamurdan çıkarılan Bakırcı'nın sağlık durumunun iyi olduğu gözlendi.
Reklam
Batman'da Nf Hastası 7 Yaşındaki Mina Tedavi Olmak İstiyor
BATMAN (AA) - Batman'da nörofibromatozis (NF) hastası 7 yaşındaki Mina Türe, tedavi olup, sağlığına kavuşmak istiyor.Pınarbaşı Mahallesi'nde yaşayan Türe, 2 yaşındayken tümörlerin sinir dokusunda oluşmasına neden olan genetik bir hastalığa (nörofibromatozis) yakalandı.Sağ yanağında oluşan tümör gün geçtikçe büyüyen Türe, tedavisi için destek bekliyor.Türe, yüzünün arkadaşlarınınki gibi olmasını istediğini belirterek, zaman zaman hastalığı nedeniyle üzülüp, ağladığını söyledi.Baba Seyithan Türe de kızı için birçok hastaneye başvurduklarını belirterek, 'Kızım gözetim altında tutuluyor ancak bir tedavisinin olmadığını biliyoruz. Amerika'da geçtiğimiz yıl üretilen bir ilaç bize umut oldu. Ancak ilacın maliyeti yüksek. İlacın maliyetini karşılayacak maddi durumumuz yok.' dedi. Türe, yetkililerden ve hayırseverlerden kızının sağlığına kavuşması için yardım beklediklerini aktararak, 'Doktorlar ilacı kullandıktan sonra yüzdeki tümörün büyük oranda küçüleceğini, kalan kısmın da 2 operasyonla alınacağını söylediler.' diye konuştu.
İyi Parti Genel Başkanı Akşener, Kızılcahamam'da Esnafı Ziyaret Etti
ANKARA (AA) - İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener, Ankara'nın Kızılcahamam ilçesinde esnaf ziyaretinde bulundu.Akşener, Kahramankazan ilçesindeki ziyaretlerinin ardından Kızılcahamam'a geçti. Esnafı ziyaret eden ve sorunlarını dinleyen Meral Akşener, kendisini bekleyen vatandaşlarla da sohbet edip, hatıra fotoğrafı çektirdi.İYİ Parti Lideri Akşener, daha sonra Türkiye'de 1980'den bu yana şehit olan askerleri temsilen künyelerin asılı olduğu 'Şehit Ağacı'nı ziyaret ederek, dua okudu.
Sivas'ta Hırsızlık Olaylarının 3 Şüphelisi Yakalandı
SİVAS (AA) - Sivas'ta 4 evden hırsızlık yaptıkları öne sürülen 3 şüpheli gözaltına alındı. Merkeze bağlı Hanlı köyünde yaşayan Y.K, evinin bahçesinden çeşitli malzemeler çalınması üzerine jandarmaya bilgi verdi.Güvenlik kameraları ve plaka tanıma sistemi kayıtlarını inceleyen İl Jandarma Komutanlığı Jandarma Suç Araştırma Timi (JASAT), şüpheliler S.D.Ö. (18), O.A. (16) ve T.A'yı (19) yakaladı. Merkeze bağlı Güney, Kartalca ve Hanlı köylerinde çeşitli tarihlerde evden ve bahçeden hırsızlık olaylarına karıştıkları tespit edilen şüpheliler, jandarmadaki işlemlerinin ardından sağlık kontrolünden geçirilip adliyeye sevk edildi.
Reklam
"Suyun Yolculuğu" Toplantısı
İSTANBUL (AA) - WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı) Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Bayar, 'Son 50 yılda Türkiye'deki sulak alanların yarısı, su miktarı ve kalitesi bakımından, sağlıklı yapısını kaybetti. Bir başka deyişle 3 Van Gölü büyüklüğünde sulak alan ekolojik işlevini yitirdi.' dedi.WWF-Türkiye, ülkenin ve dünyanın içinde bulunduğu su risklerini paylaşmak amacıyla 'Suyun Yolculuğu' başlıklı çevrimiçi basın toplantısı düzenledi. 'Suyun Yolculuğu' belgeselinin de tanıtıldığı toplantıda karar vericiler, iş dünyası ve bireyler su kaynaklarını koruma seferberliğine davet edildi.Toplantıda konuşan Bayar, Dünya Ekonomik Forumu’nun 2021 yılı Küresel Risk Raporuna göre, önümüzdeki 10 yıl boyunca dünya ekonomisini etkileyecek ilk beş riskin bulaşıcı hastalıklar, kitle imha silahları ile iklim krizi, biyolojik çeşitlilik kaybı ve su krizini de kapsayan doğal kaynak krizi olduğunu belirtti. İstanbul, Ankara, İzmir, Gaziantep, Diyarbakır, Bursa, Mersin, Konya, Adana ve Antalya'nın küreselde su riski yüksek kentler listesinde bulunduğuna dikkati çeken Bayar, 'Su kaynaklarının yönetiminde ve kentleşme, tarım, gıda, üretim, enerji gibi alanlarda doğayı göz ardı eden yaklaşımlar, hidrolojik müdahaleler ve sürdürülebilir olmayan uygulamalar karşısında susuzluk riskini daha ciddi ve sistemli ele almak zorundayız.' dedi.Bayar, ülkenin su kaynaklarının da risk altında olduğuna değinerek, şunları kaydetti: 'Son 50 yılda Türkiye'deki sulak alanların yarısı, su miktarı ve kalitesi bakımından, sağlıklı yapısını kaybetti. Bir başka deyişle 3 Van Gölü büyüklüğünde sulak alan ekolojik işlevini yitirdi. Risk sadece yüzey sularımızla da sınırlı değil, yeraltı sularımızın da seviyesi alarm veriyor. Orman alanlarımızı kaybetmemiz de kuraklığa zemin hazırlayan bir başka etken. WWF-Türkiye, Ege Bölgesi'ne hayat veren Büyük Menderes Nehri'nde kritik seviyeye ulaşan kirliliğin önüne geçmek için su sorununu doğa koruma açısından ele alan bir dönüşüm hareketi yürütüyor. Bugün incirimizin yüzde 61'i, zeytinimizin yüzde 28'i ve pamuğumuzun yüzde 14'ü, Büyük Menderes Nehri'nin suladığı Aydın ilimizden geliyor. Ancak yıllık 1,7 milyar metreküplük su potansiyeli ile Büyük Menderes, su riski taşıyan havza kategorisinde. Yüzyılın sonuna doğru havza sularının yüzde 50 oranında azalması öngörülüyor. Bunun yanı sıra hızla kirlenen suyun kalitesi de düşüyor.'WWF Küresel Tatlısu Programı Başkanı Stuart Orr da akarsular ve göllerin sadece barındırdıkları canlılar için değil insan için de yaşam kaynağı olduğunu hatırlattı. Orr, WWF'in gerçekleştirdiği Su Riski Filtresi (WWF Water Risk Filter) çalışmasına göre küresel ölçekte su riski yüksek şehirlerin arasında Türkiye'den 10 şehrin yer aldığını vurguladı.'Suyumuz İçin Seferberlik Zamanı: Doğayı Koru, Suyuna Sahip Çık Türkiye'WWF-Türkiye Genel Müdürü Aslı Pasinli ise, Türkiye'de susuzluğun bireyler, iş dünyası ve karar vericiler için ortak bir risk olduğunu vurguladı. Pasinli, sözlerine şöyle devam etti:'Şimdi suyumuz için seferberlik zamanı... Doğada suyun doğduğu ve geçtiği doğal alanları koruyarak, tarımda sulama yöntemlerimizi iyileştirerek, acilen damla sulamaya geçerek, sanayide suyu kirletmeden, verimli kullanarak, temiz üretim yatırımlarını teşvik ederek suyumuzu koruyabiliriz. Jeotermal enerji üretiminde açığa çıkan yüksek kimyasal ve ağır metal içeren atık suların geri basılması yerine yüzeysel su kaynaklarına bırakılmasının önüne geçerek, denetimlerde sıfır tolerans yaklaşımını benimseyerek, kentlerimizde dağıtım kayıplarını ve kaçakları önleyerek, evlerimizde her damlayı tasarruf ederek, tüketim alışkanlıklarımızı değiştirerek suyumuzu korumayı birlikte başarabiliriz.' Pasinli, Büyük Menderes’in zorlu yolculuğu ile tüm ülkeye seslendiklerini belirterek, 'Doğayı Koru, Suyuna Sahip Çık Türkiye.' ifadelerini kullandı.Pandemide su kullanımı ve kuraklıkla salgın arasındaki bağlantıyla ilgili soruya ilişkin Pasinli, şunları söyledi:'Barajlardaki su seviyesini takip ediyoruz. Pandemide su tüketiminin arttığını biliyoruz. Çeşitli mecralar su tüketimini artırdı şeklinde kamuoyuna duyurdukları için oradan biliyoruz. Kuraklık ve salgın hastalıklarının yayılımı ile ilgili ilişki var mı? sorusu oldu. İklim değişikliği ile sıcaklığın değişmesi, sivrisineklerin artmasına, doğadaki dengenin bozulması gibi nedenlerle iklim değişikliğin en önemli etkilerinden bir tanesinin hastalıklarda artışı olacağı öngörülüyor.' 'Büyük Menderes ilham olacak'WWF-Türkiye Tatlı Su ve Sulak Alan Programı Kıdemli Uzmanı Eren Atak ise, dünya genelinde hastalık artışlarına bakıldığında, su olmadığı için hijyen koşulları sağlanamadığı zaman, bundan kaynaklı hastalıkların olduğunu ve çocuklarda ölümlerin görüldüğünü anlattı. Atak, 'Kuraklık nedeniyle eğer insanlar yeterli suya temiz suya erişemezlerse, hijyen sağlayamazlarsa, biliyorsunuz Kovid -19 sürecinde en büyük savunmamız sudan geçiyor, su olmadığı sürece kuraklık her türlü hastalığa davet hazırlayabilecektir. İklim değişikliği ve kuraklık çerçevesinde de türlerin şu an yer değiştirdiğini görüyoruz. Daha önce ülkemiz sularında olmayan türlerin geldiğini görüyoruz. Bunlar da işin ekolojik yıkım taraflarıdır. İnsan özelinde suya erişim doğrudan hastalıklarda bizi ilgilendiren kısım.' ifadelerini kullandı. Atak, Büyük Menderes Havzası'nda su kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir yönetim için yürütülen çalışmalara değinerek, hedeflerinin havzada doğayı korurken suyun daha verimli kullanıldığı yöntemlere geçişi sağlamak olduğunu vurguladı.Eren Atak, sözlerini, 'Yağmur suyu hasadından tarımda verimli sulama yöntemlerine, sanayide temiz üretim uygulamalarından, doğa koruma çalışmalarına kadar işbirliği ortaklarımızla birlikte attığımız adımlarla Türkiye'nin diğer akarsu havzalarına ilham verecek bir çabanın içindeyiz.' diye tamamladı.
Ordu'da Kovid-19 Tedbirlerine Uymayan 93 Kişiye Ceza
ORDU (AA) - Ordu'da, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirlerine uymadıkları belirlenen 93 kişiye para cezası uygulandı.İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü ekipleri, 11-20 Ocak tarihleri arasında gerçekleştirdikleri denetimlerde, Kovid-19 tedbirleri kapsamındaki maske ve sosyal mesafe kuralına uymayan 93 kişiyi tespit etti.Söz konusu kişilere, Umumi Hıfzıssıhha Kanunu'nun 282'nci maddesi gereğince işlem yapılarak para cezası uygulandı.Öte yandan, farklı suçlardan aranan ve denetim sırasında yakalanan 39 şüpheliden 24'ü sevk edildikleri hakimlikçe tutuklandı.
Reklam
Samsun'da Ağzına Demir Teli Bağlanan Eşek, Baba Ve Kızı Tarafından Kurtarıldı
SAMSUN (AA) - Samsun'un Atakum ilçesinde ağzı demir teli ile bağlanan eşek, baba ve kızı tarafından kurtarıldı.Kırsal Kavakavuk Mahallesi'nde yaşayan Tunay Kurt ve 9 yaşındaki kızı Eylül, boş arazide başıboş halde dolaşan bir eşeğin ağzının demir teli ile bağlanmış olduğunu gördü.Eşeğin ağzındaki demir teli çözen Kurt ve kızı, daha sonra hayvana ot ile yiyecek verdi. Tunay Kurt, eşeğin ağzındaki demir teli çözerken çektikleri görüntüleri sosyal medyadan paylaştı.Eylül Kurt, AA muhabirine, evlerinin balkonundayken bir eşek gördüğünü, sevmek için yanına gidince ağzının bağlı olduğunu fark ettiklerini söyledi.Evlerine getirdikleri hayvanın korkup kaçtığını anlatan Kurt, 'Sonra yakalayıp ağzını çözdük, karnını doyurduk. Adını da 'Pamuk' koydum. Eşeğe kötü davranmışlar, o yüzden hala korkuyordu. Hayvan sevgisi olmayan kimsede insan sevgisi hiç olmaz.' ifadesini kullandı.
Libya'da Kovid-19 Önlemleri Kapsamında Eğitime 6 Şubat'a Kadar Ara Verilmesi Kararı Alındı
TRABLUS (AA) - Libya'da yeni tip koronavirüs (Kovid-19) önlemleri kapsamında tüm okulların 6 Şubat'a kadar kapatılmasına karar verildi. Libya Eğitim Bakanlığı, salgınla mücadele kapsamında alınan yeni kararları yaptığı yazılı açıklamayla duyurdu. Açıklamada, 23 Ocak Cumartesi gününden itibaren geçerli olmak üzere, tüm okullarda eğitimin durdurulmasına ve 6 Şubat'a ertelenmesine karar verildiği bildirildi.Libya Hastalıklarla Mücadele Ulusal Merkezinden dün yayınlanan verilere göre, ülkede Kovid-19 kaynaklı can kayıpları 1715'e, vaka sayısı 111 bin 124'e, sağlığına kavuşanların sayısı 88 bin 930'a yükseldi.
Fransa'da Bazı Müslüman Sivil Toplum Kuruluşlarından "İslami Prensipler Tüzüğüne" Tepki
PARİS (AA) - Fransa'da hükümetin desteğiyle hazırlanan 'İslami Prensipler Tüzüğü', bazı Müslüman sivil toplum kuruluşlarının tepkisini çekti.Türk Müslüman Dernekleri Koordinasyon Komitesi (CCMTF), Fransa İslam Toplumu Milli Görüş (CIMG) ile 'İnanç ve Uygulama' adlı federasyonun ortak açıklamasında, söz konusu tüzüğe ilişkin 'Metindeki bazı açıklamalar Müslümanların onurunu zedeliyor, Müslümanları suçlayan ve ötekileştiren nitelikte.' ifadesi kullanıldı. Açıklamada, tüzüğün, Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'a sunulmadan önce Fransa İslam Konseyine (CFCM) bağlı tüm federasyonların onayının ve ülkede görev yapan imamların görüşlerinin alınmamasından üzüntü duyulduğu belirtildi. Tüzükteki 'yabancı ülkelerin Fransa'da dinin yaşanmasına müdahale etmemesi, dinlerin araçsallaştırılmaması ve Fransa'nın anayasasına ve prensiplerine saygı' konularına katıldıkları ifade edilen açıklamada, 'Ancak, metinde geçen bazı ifadeler, Fransa'daki Müslümanlar ile toplumun arasındaki güven bağını zayıflatacak nitelikte. Ayrıca, metindeki bazı açıklamalar Müslümanların onurunu zedeliyor, Müslümanları suçlayan ve ötekileştiren nitelikte.' ifadesine yer verildi. Açıklamada, kurulacak Ulusal İmamlar Konseyi'nin (CNI) meşruiyetinin, Müslüman toplumu tarafından kabul edip edilmeyeceğine bağlı olduğu kaydedildi. İslam'ın daha iyi anlatılması ve toplumsal uyuma katkı sağlaması için CNI'nın kurulmasının önemli olduğu belirtilen açıklamada, Fransızca bilen imamların Müslüman toplumunun yararına olduğu vurgulandı. Açıklamada, 'Her zaman yapıcı bir ruhla diyaloğa açık olan dini kurumlar olarak CNI ile çalışmalara katkı sağlamaya devam edeceğiz.' değerlendirmesinde bulunuldu. Paris Camisi, Fransa Müslümanları Birliği (RMF), Fransa Müslümanları (MF), Fransa Camiler Birliği (UMF) ve Afrika, Komorlar ve Antiller İslam Dernekleri Federasyonu, 18 Ocak'ta söz konusu tüzüğü Macron'a sunarak imzalamıştı. Tüzüğe CCMTF, CIMG ile 'İnanç ve Uygulama' federasyonu imza atmamıştı. CFCM, Kasım 2020'de Macron ile yapılan görüşmede Ulusal İmamlar Konseyinin (CNI) kurulmasına karar verildiğini bildirmişti. Bu kurumun, imamların dini bilgilerine, öğretim becerilerine ve insani niteliklerine göre görevlerini yerine getirme konusunda onay süreci oluşturacağı aktarılmıştı.
Eskişehir'de Hakkında Kesinleşmiş Hapis Cezası Bulunan Firari Fetö Hükümlüsü Yakalandı
ESKİŞEHİR (AA) - Eskişehir'de, Fetullahçı Terör Örgütü (FETÖ) üyesi olduğu gerekçesiyle hakkında 5 yıl 5 ay kesinleşmiş hapis cezası bulunan firari hükümlü yakalandı.İl Jandarma Komutanlığı Terörle Mücadele Şubesi ekipleri, Kırıkkale'de hakkında verilen mahkumiyet kararı dolayısıyla aranan K.C'nin Eskişehir'de olduğunu belirledi.Şirintepe Mahallesi'nde bir markette reyon sorumlusu olarak çalıştığı da tespit edilen K.C, saklandığı evde gözaltına alındı.Kırıkkale'de FETÖ ile iltisaklı dershanede 11 yıl matematik öğretmenliği yaptığı ve örgütün şifreli haberleşme programı ByLock kullanıcısı olduğu öğrenilen K.C, jandarmadaki işlemlerinin ardından sevk edildiği adli makamlarca tutuklanarak cezaevine teslim edildi.
Reklam