Webo: "Kalan 9 Maç Çok Önemli"
Fenerbahçe'nin Kamerunlu golcüsü Pierre Webo, ligde kalan 9 maçı, Fenerbahçe forması altında oynayacağı en önemli maçlar olarak gördüğünü söyledi.Sarı-lacivertli futbolcu, FB TV'ye açıklamalarda bulundu. Çaykur Rizespor ile oynayacakları karşılaşmayı değerlendiren Webo, 'Rize maçı bizim için gerçekten son derece zorlu bir karşılaşma olacak. Özellikle Galatasaray maçından sonra oynadığımız Gençlerbirliği maçında aldığımız mağlubiyeti unutmadık. Yine bir derbiyi geride bıraktık ve yine bir derbi galibiyetinin ardından zorlu bir deplasman karşılaşmasına çıkacağız. Umarım orada yaptığımız hataları yapmayız. Zaten bunu yapmamak için çalışıyoruz, hazırlanıyoruz. Bu maçı kazanma isteğindeyiz ve o hataları yapmazsak da kazanacağımızı düşünüyorum” dedi.'BİR SORUN YAŞAMAYACAĞIMIZI DÜŞÜNÜYORUM'Webo, milli maç arasında çıkmış olmalarının kendilerine sorun çıkarmayacağını belirterek, 'Şu açıdan düşünüyorum; bizim çok büyük, kıymetli ve kaliteli oyuncularımız milli takımda forma giymediler ve aslında o milli maç temposunu yaşamadan döndüler. Örneğin Alper, Kaptanımız Emre, aynı zamanda Topal da erken aramıza katıldı. Bu oyuncuların erken dönmesiyle de biz bir nevi bunu bir avantaja çevirdik diyebilirim, bizim için bir şans oldu. Aynı zamanda biz hepimiz çok tecrübeli oyuncularız ve bu tecrübeyle beraber, olabileceklerin farkındayız. Böyle milli maç aralarını çok fazla yaşadık. O yüzden elimizdeki bu erken dönen oyuncularımızın olması şansını da avantaja çevireceğimizi ve bir sorun yaşamayacağımızı düşünüyorum' diye konuştu.Çok önemli ve hırs dolu bir sezon geçirdiklerini vurgulayan Webo, 'Bu formayla, buraya geldiğimden beri belki de oynayacağım en önemli 9 maç beni bekliyor şu anda. Ben bu takımı seviyorum ve bu takım için 9 maçta da elimden geleni yapmak zorunda hissediyorum kendimi. Bizim hedeflerimiz belli, sezonu mutlu tamamlamak istiyoruz ve benim tek düşüncem de bu şu anda' açıklamasında bulundu.Skorer
UEFA'dan Dilan Deniz Gökçek İşcan'a Görev
FIFA kokartlı Türk kadın hakem Dilan Deniz Gökçek İşcan, Malta'da oynanacak 2015 Kadınlar Avrupa Şampiyonası ön eleme 2. Grup maçlarında görev alacak.Türkiye Futbol Federasyonu'ndan yapılan açıklamada, yarın Malta'da başlayacak ve 10 Nisan Cuma günü sona erecek maçlar için Dilan Deniz Gökçek İşcan'ın UEFA tarafından görevlendirildiği belirtildi.Dilan Deniz Gökçek İşcan'ın ilk olarak 6 Nisan Pazartesi günü oynanacak Gürcistan-Malta maçında görev alacağı ifade edildi. Bu maçta Seçim Demirel, yardımcı hakemlik görevini üstlenecek. Dilan Deniz Gökçek İşcan, 9 Nisan Perşembe günü Malta-Faroe Adaları karşılaşmasında da düdük çalacak. Bu maçta ise Seçim Demirel Altunkan, yardımcı hakemlik yapacak.Skorer
"Ronaldinho'yu İstemem"
Bursaspor Teknik Direktörü Şenol Güneş, Kulüp Başkanı Recep Bölükbaşı'nın Ronaldinho ve Batalla'yı transfer etmek istediği yönündeki açıklamalarla ilgili olarak, 'Benim gündemimde Ronaldinho hiç olmadı. Haberim de yok gündemim de yok. Ronaldinho'yu istemem.' dedi. Tecrübeli hoca, kendisine başka kulüplerden teklif olduğunu, görüştüğünü ancak anlaşma yada gitme durumunun olmadığını söyledi.Bursaspor'un başarılı teknik direktörü Şenol Güneş, ligde 5 Nisan Pazar günü oynayacakları SAİ Kayseri Erciyesspor maçı öncesi Özlüce Tesisleri'nde basın toplantısı düzenledi. Tecrübeli teknik adam, 'Sivasspor maçında kaybettiğimiz üç puan hem moral hem puan olarak bize değer kaybettirdi. Milli takım haftası sebebiyle çalıştık. 10 oyuncumuz milli takımda, 3 oyuncumuz sakat. Az sayıda oyuncu ile çalıştık. Sivas maçı sonrası 90+ da gördüğümüz kırmızı kartlar nedeniyle Şener ve Şamil bizimle olmayacak. Milli takımdan gelenler bugün bize katılacak. Volkan ve Aziz'i hafif sakatlıkları var. Serdar ve Emre sakat geldiler. Bugün antrenmana katılacaklar. Daha önce sakatlığı olanlar Bakambu ve Belluschi idmana katıldı. Hazırlık maçında dün oynattık. Bekir de bileği döndüğü için sakatlığı belki 10-15 gün sürebilir diye bekliyoruz. O da ciddi bir sakatlık gibi duruyor. Ama arkadaşlar iyi çalıştı. Civelli'nin bileğinde sakatlık vardı, kontrol amaçlı oynatmadık ama inşallah oynar.' diye konşutu.Kayseri Erciyes maçının zor olacağını belirten deneyimle teknik adam, sözlerini şöyle sürdürdü:'Erciyesspor maçının zorluğunu biliyoruz. Erciyes maçı ile başlayacak üç maçımız da önemli. Erciyes, Gençlerbirliği kupa ve Fenerbahçe maçları var. Üç zor maç var. Bu ilk maçı güzel bir sonuçla bitirmek istiyoruz. Alacağımız puanlar hep teselli hem moral olacaktır. Rakibimiz de teknik direktör değişikliği yaptı, zor süreçten geçiyorlar. Onlar da yeni bir başlangıç yapmak istiyorlar. Bizim rakibimizin gücün en olursa osun çıkabileceğimiz ne iyi kadro ile çakıp en iyi sonucu almak istiyoruz. İnşallah öyle olur. Sezon başından beri gelişim gösteren bir takımız. Şu an geldiğimiz nokta en iyi noktadır. Ama daha eksiklerimiz var. Ürettiklerimizin henüz sonuçsal değerini alamadık. Ama gelişim gösteriyoruz. Oyuncularımızın daha da üzerine koyacağını düşünüyorum. Eğer burada duraklama yapmazsak. Şuan sezon başında konuştuğumuz yerin altındayız. Dolayısıyla yerimizden memnun değiliz. İlk 3'te olmamız zor görünüyor ama 4 içinde olacak güçteyiz.'RONALDİNHO'YU İSTEMEMGüneş, Kulüp Başkanı Recep Bölükbaşı'nın Ronaldinho ve Batalla'yı transfer etmek istediği yönündeki açıklamalarının sorulması üzerine, şunları ifade etti:'Benim gündemimde Ronaldinho hiç olmadı. Haberim de yok gündemim de yok. Ronaldinho'yu istemem. Bunlar kısır döngülerdir. Büyük kulübün hedefleri değildir. Bütün başkan ve diğer yöneticiler, yada gazetelerin söylediği hiçbir oyuncuyla benim bilgim yoktur. O karar herkesin olabilir ama benim tavsiyem bu yapılmasın, alınmasın yani. Bursaspor o tip hamleler ile büyümez Ürettikleri ile büyümeli ama gerekirse yararlı olacak oyuncular alınmalı. Teknik heyetin görüşü sorulmalı, kararı yönetim vermeli. İsmi geçen oyuncularla ilgili benim bilgim yok. Hiçbir oyuncunun gitmesini istemiyorum. Gitmek istediğim oyuncular olursa söylerim. Yarın ben gidersem başkası gelir. Ama hiçbir oyuncu gitmemeli. Ama en az 6-7 oyuncu alınmalı. Bursaspor'un geleceği için.'6 AY ÖNCE KONUŞTUĞUMUZ OYUNCULARLA İLGİLİ HALA ANLAŞMA OLMADIŞenol Güneş, sezon sonunda kendisinin Bursaspor ile devam edip etmeyeceğinin sorulması üzerine, şunları dile getirdi: 'Bir hayal vardır, bir gerçek vardır. Ben şuan Bursaspor'un teknik direktörüyüm. Benim burada çalıştığım süre içinde ne katabileceğim önemlidir. Şuandaki hedefimiz sezon sonuna kadar her oyucunun gelişimi, bir kadronun oluşması çok önemli ve bunun da süreklilik oluşturması gerekiyor. İkinci, Bursaspor'un Avrupa'da olabilmesi için bir takım hamleler yapması gerekiyor. Yönetimi, teknik heyeti, oyuncuları, şehir desteği, taraftarı her şey iyi olmalı. Geçen hafta başkan bana konuştu. Ben de 6 ay önce konuştuğunuz oyuncularla konuşun, onlarla anlaşın. Bizim gidip gitmeyeceğimiz önemli olmaz. Ben bunları söylüyorum. İşin içindeyim. Olmasam da söylerim. Ben olmasam da bu takım yürür. Oyuncu ve hoca gidip gelebilir. Başkan iyi niyetle çalışıyor. Saygı duyduğum bir insandır. Çok değer verdiğim bir insandır. Ben şunu yapmam. Bugün Recep Bey, Ahmet Bey, Hasan Bey hepimiz değişebiliriz. Kulübün ekonomik sıkıntıları varsa, transfer yapamayacaksa açıklamakta yarar var. Yani elimizde oyuncular var, anlaşmalar var. 6 ay önce konuştuğumuz oyuncularla ilgili hala anlaşmalar olmadı. Yani olmazsa olmazlar var. Anlaşmazsanız gezer, aklı başka yerlerde olur. Bu konular olursa sevinirim, olmazsa üzülürüm. Benim yapacak başka bir şeyim yok.'HÜCUM YETENEĞİ OLAN OYUNCULARIN SAVUNMA YAPABİLECEĞİNİ GÖRDÜKGüneş, Milli Takım'ın Hollanda ve milli takımda forma giyen Bursasporlu oyuncuların performansının sorulması üzerine de şöyle cevap verdi:'Milli takıma giden oyuncuları tebrik ediyorum, yeni oyuncuların katılmasını da diliyorum. Oraya gitmek oyuncuların başarısı ve aynı zamanda Fatih Terim'in takdiridir. Onları tebrik ediyorum, başarılar diliyorum. Hollanda maçında oyun kamuoyunun beklentisinin üstünde oldu. Teknik heyeti, oyuncuları kutluyorum. O takım bizim takımımız, oyuncular bizim oyuncularımız. Kendi takımımızda emek verdiğimiz oyuncuların orada oynaması da başarılı olması da bizi gururlandırır. Milli takım oyunu olarak, biz hücum değil savunma anlayışı ile başarılı olduk. Hücumda yeteneği olan özel oyuncularımızın savunma yapabileceğini gösterdiği bir maç oldu. Burak için de Gökhan içinde. Adam kovalayacak, hem savunma hem hücum yapacak. Elbette gol atacağız ama bunu yaparken rakipten top alacaksınız ve top vermeyeceksiniz. Şimdi hücum etmek ve kazanmak zorundayız. Daha hazır olmasalar bu günü ararlar oyuncularımız. Milli takıma geldim diye bırakmasınlar. Oyuncularımızın çalışması lazım. Oyuncularımız bu süreci hızlı değişim olarak yaşıyorlar. Burayı gördükten sonra buradaki beklentileri ve davranışları ne olacak. Bunun ekonomik, psikolojik ve sosyal tarafı var. Siz oyuncunuzu değerli kıldığınız zaman o değeri ona göstereceksiniz. Onlar da o değerlerini size sunacak. Büyümenin sancıları olacaktır, hazır olmalıyız.'BAŞKA KULÜPLERLE GÖRÜŞTÜM, BURSASPOR'DA KALIP KALMAYACAĞIMI BİLMİYORUMBaşarılı teknik adam, bir gazetecinin, 'Başta Kore olmak üzere çeşitli yabancı kulüplerden size teklif geldiği yönünde bilgiler var, görüşmeleriniz oldu mu?' şeklindeki sorusu üzerine, 'Kulüpte böyle bir sıkıntı var gibi görüntüsü aldım. Başkan belki espri yaptı. 10 yıl, 20 yıl dedi. 10 yıl ömrümü garanti edersem ben hizmet ederim ama böyle bir garanti yok. Ben bir yıl anlaştığım zaman da burada her yaptığım gün yarın ne katabilirim buraya ona baktım. Ben ayrılırken iyi birisi densin yeterli. Hatalarım olacaktır ama bunun oranının düşük olmasını istiyorum. Diğer kulüplerle anlaşmam olacaksa söylerim. Ama buraya şu an evet diyemem. Zorlukları bilerek geldim. Kendi gerçeklerimizi ve sorunlarımızı biliyoruz. Başka takımlarla ilgili konuşmalar var ama geçerliliği ve anlaşması yok. Bursaspor da kalıp kalmayacağımı bilmiyorum. Geldiğimden beri herkes bana sahip çıktı. Ayrıldığım zaman da böyle bir hava bırakmak isterim. Kaldığım zaman da böyle kalmasını isterim. İş işten geçtikten sonra bir iş yapmanın anlamı yok. Onun için işi zamanında ve yerinde yapmak lazım. Her transfer için de hoca ile anlaşılacaksa geç kalınmamalı, hata yapılmalı.' diye konuştu.Cihan
"Bu Şartlarda Şampiyonluk Mucize ve Emek Yoğunluğudur"
Beşiktaş Başkanı Firket Orman, Beşiktaş dergisinin Nisan sayısında siyah beyazlı taraftarlara seslendi.Orman'ın yazısı şu şekilde;Beşiktaşımız, ilkeleri ve gelenekleri gereği zafer yolunda her şeyin mübah olduğu anlayışını elinin tersi ile iten bir camiadır. Sahada futbolcularımızın tek hedefi, rakiplerini alınlarının teriyle yenmektir.Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da başarıya ulaşmak adına bütün mücadelemiz, tertemiz şanlı tarihimize yakışır düzeyde olacaktır. Hepimiz her türlü tahrikten uzak durarak, bizlere yakıştığı gibi hiç kimsenin şüphe bile edemeyeceği büyük gücümüzü sadece sportif mücadelenin yarışma alanı olan sahada ortaya koyacağız.Stadımızın olmaması ve her maçımızı deplasmanda oynamamıza rağmen takımımızın geldiği nokta önemlidir. Deplasmanda 1-0 yenildiği rakibi Liverpool’u İstanbul’da elemesini bilen futbolcularımız, sadece Beşiktaşlılar’a değil, tüm Türkiye’ye büyük bir sevinç yaşatmıştır. Çeyrek final mücadelesinde Club Brugge’e yenilmeleri, elbette bizleri üzdü. Beşiktaşımız’ın adını buraya kadar yükselten her bir futbolcumuzu alnından öpüyor, teknik ekibimize teşekkür etmek istiyorum. Onlarla her zaman gurur duydum ve duymaya da devam edeceğim. İnanıyorum ki, Avrupa’da kupa kazanacağımız yıllar çok uzak değil.Avrupa maceramız bitse de, bizim için çok önemli bir kulvar olan ligde halen şampiyonluğun en güçlü adayı biziz. Genç ve kaliteli takımımız, geçtiğimiz ay yaşadığı puan kayıplarına rağmen, sizlere sözünü verdiğimiz başarılara doğru adım adım ilerlemektedir. Hem Beşiktaşımız’ın hem de Türk Futbolu’nun gelecek yıllarının garantisi olan ekibimiz, şampiyonluk yarışında hedefe ulaşmak için mücadelesini sürdürmektedir. Bu zorlu maratonda siz taraftarımızın desteği, zaferlere ulaşmamızda en önemli gücümüz olacaktır. Bu güç; yüreği Siyah-Beyaz renklerimiz için atan, tertemiz geçmişini bir onur madalyası olarak göğsünde gururla taşıyan Beşiktaşlılar’ın hesapsız sevgisinden ibarettir.Sizlerden isteğim; her maçın bir final havasında olduğu bu dönemde tribünlerdeki coşkulu desteğinizi sonuna kadar sürdürerek, takımımızın aleyhine sonuçlanacak gelişmelere karşı çok dikkatli olmanızdır. Kalan tüm maçlarımızın sessizlikle değil, siz büyük Beşiktaş taraftarının Kartal yüreğinden gelen yaratıcı ve coşkulu tezahüratlarıyla, dünya rekoru kırdığı görüntülerdeki gibi anılmasını istiyoruz. Yeni mabedimiz Vodafone Arena’ya şampiyon olarak gireceğiz ve önümüzdeki yıllarda daha nice başarılara hep birlikte imza atacağız.Öte yandan Vodafone Arena’nın çatı örtüsünün üreticisi olan Valmiera Glass’ın Futbol Özkaynak Düzeni takımlarımıza sponsor olması bizleri çok mutlu etti. Valmiera Glass ailesine kulübümüze gösterdikleri ilgi nedeniyle teşekkür ediyorum. Bu anlaşmanın Türk sporuna değerli gençler yetiştirmek için vesile olmasını diliyorum.Stadı olmadan ve tüm maçlarını deplasmanda oynayarak şampiyon olmak mucize ve emek yoğunluğudur. Futbolcularımız da bunun farkında... Biz kendi stadımıza, kendi alın terimiz ile dönmek istiyoruz. Yani, ŞEREF’imizle oynayıp, HAKKI’mızla şampiyon olarak...En derin sevgi ve saygılarımla,Fikret OrmanBEŞİKTAŞ JK Yönetim Kurulu Başkanı
Profesyonel Hakemlik Başladı
TFF ile sözleşme imzalayan Çakır, Göçek, Şimşek, Kalkavan, Palabıyık ve Aydınus, Türkiye'nin ilk profesyonel hakemleri oldu.Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) bünyesinde çalışmalara başlayan Cüneyt Çakır, Hüseyin Göçek, Barış Şimşek, Mete Kalkavan, Ali Palabıyık ve Fırat Aydınus haftanın üç günü (Salı, Çarşamba ve Perşembe) TFF’nin Beykoz Riva’da yer alan idari merkezine gelerek çalışmalarını Merkez Hakem Kurulu gözetiminde sürdürecek.Sözleşmeli hakemler ayrıca kurs, konferans ve seminerlerde eğitim verecek.Hakemler, mesaileri sırasında hakem eğitimlerinde kullanılacak görüntüleri belirleyerek özel içerikler hazırlanmasına katkıda bulunacak.Üç aylık pilot uygulama sonrası sözleşmeli hakemliğe gelecek sezondan itibaren diğer hakemlerin de katılması planlanıyor.Kaynak: TFF
Bursaspor'a UEFA'dan Müjde
Avrupa kupalarından 1 yıl men cezası almasına rağmen UEFA lisans başvurusunu TFF'ye teslim eden Bursaspor'a müjdeli haber geldi.Bursaspor Kulübü, Avrupa kupalarından 1 yıl men cezası almasına rağmen 4 klasörden oluşan UEFA lisans başvurusunu dün İstanbul'da Türkiye Futbol Federasyonu'na (TFF) teslim etti. Buna karşılık UEFA'dan Bursaspor'un cezasına ilişkin açıklama geldi. UEFA'dan yapılan açıklamaya göre yeşil-beyazlı kulübe artı 1 yıl men cezası verilmesine gerek görülmediği ve Bursaspor Kulübü'nün zamanı geçen borçlarını kapattığı bildirildi. Bu durumda Bursaspor'un 2014-2015 sezonunda bulunan mevcut cezası devam edecek ancak ilave bir ceza söz konusu olmayacak. Bursaspor'un alınan cezaya rağmen gelir dengesi kuramaması durumunda mevcut sezondaki cezasına 1 yıl daha eklenme durumu ortadan kalmış oldu.UEFA'dan yapılan resmi açıklama ise şöyle:'UEFA Kulüpler Finansal Kontrol Konseyine bağlı Yargı Komitesi tarafından 19 Aralık 2014 tarihinde UEFA Kulüpler Kontrol Konseyi'nin yargılama usullerine uygun olarak AC-05/2014 sayılı dosya hakkında karar vermişti. Komite; Bursaspor Kulübü Derneği'nin UEFA Kulüp lisansı ve finansal fair-play düzenlemelerinin 66 (1) ve 66 (6) maddelerini kulüpten alacaklı oyunculara ödenmemiş 3 milyon 433 bin Euro (30.06.2014 itibariyle) ayrıca 1 milyon 191 bin Euro (30.09.2014 itibariyle) nedeniyle ihlal ettiğini tespit etmişti. Bu duruma istinaden, komite kararında eğer söz konusu ödemeler gerçekleştirilmezse Bursaspor'u önümüzdeki 4 sezon boyunca gerçekleştiği anda geçerli olmak üzere 1 sezon boyunca UEFA kupalarına katılmaktan men edeceğini açıklamıştı. 27 Şubat 2015 tarihinde yapılan incelemede kulübün söz konusu ödeme şartını yerine getirip getirmediği incelenmiş olup, Bursaspor tarafından sunulan belgelerde ödemelerin yapılmış olduğu görülmüştür. İnceleme sonucunda Bursaspor'un yapması gereken ödemeleri yaptığı anlaşılmıştır. Komite kararı; açıklanan sebeplerle, daha önceki kararda ifade edilen men etme cezası uygulamaya konulmayacaktır. Bu karar kesindir. Bu karar hakkında, Bursaspor Kulübü, TFF, CFCB Araştırma Komitesi, UEFA Yönetimi bilgilendirilecektir. Son olarak muhtemel karışıklığı gidermek adına, bu metindeki karar şu anda CAS'ta Bursaspor Kulübü Derneği ile UEFA arasında devam eden dosya ile herhangi bir bağlantı kurulmadan verilmiştir.'Fotomaç
Reklam
Real Madrid'e Pepe'den Kötü Haber
İspanya Birinci Futbol Ligi (La Liga) ekiplerinden Real Madrid'de Portekizli savunma oyuncusu Pepe, sakatlığı sebebiyle 2 hafta forma giyemeyecek.Kulüpten yapılan açıklamada, 22 Mart'taki Barcelona maçında sakatlanarak oyuna devam edemeyen 32 yaşındaki Pepe'nin, kontroller sonrasında sağ uyluk adalesinde zorlanma tespit edildiği bildirildi.Pepe, sakatlığı sebebiyle Portekiz Milli Takımı'nın 29 Mart'ta Sırbistan ve dün Yeşil Burun Adaları ile oynadığı karşılaşmalarda da forma giyememişti.Portekizli futbolcunun, teknik direktör Carlo Ancelotti'nin görev vermesi halinde, Real Madrid'in 14 Nisan'da Atletico Madrid karşısına çıkacağı UEFA Şampiyonlar Ligi çeyrek final ilk maçında sahada olması bekleniyor.Real Madrid formasıyla bu sezon 28 maça çıkan Pepe, takımına 1 de gol kazandırmıştı.TRTSpor
ABD'den FIFA'ya İlginç Talep: "2018 Dünya Kupası Rusya'da Yapılmasın"
ABD'li bir grup senatör, 2018 Dünya Kupası ev sahipliğinin Rusya'dan alınması için FIFA'ya başvurdu.2018 Dünya Kupası ev sahipliğini, yapılan oylamada Belçika/Hollanda, İspanya/Portekiz ve İngiltere'yi geride bırakan Rusya kazanmıştı.ABD'li bir grup senatör, Rusya'nın Ukrayna ile yaşadığı krizi ve Kırım'ın işgalini gerekçe göstererek ev sahipliğinin Rusya'dan alınması için FIFA'ya yazılı başvuruda bulundu. Aralarında hem demokrat, hem de cumhuriyetçi senatörlerin yer aldığı 13 kişilik grubun kaleme aldığı metinde şu satırlara yer verildi:'Rusya'nın Dünya Kupası'nı düzenlemesine izin vermek, Putin rejiminin prestijini haketmediği bir biçimde arttıracak ve ekonomik yaptırımlara maruz bırakılan bir ülkenin maddi açıdan rahatlamasına olanak tanıyacaktır.'Eurosport
Reklam
Fenerbahçe'de Rejenerasyon Çalışması
Fenerbahçe, Spor Toto Süper Lig'in 26. haftasında, 4 Nisan Cumartesi günü deplasmanda Çaykur Rizespor ile oynayacağı maçın hazırlıklarını bu akşam yaptığı antrenmanla sürdürdü.Can Bartu Tesisleri'nde teknik direktör İsmail Kartal yönetimindeki antrenman koşu ve ısınma hareketleriyle başladı. Ardından çabukluk çalışması yapan sarı-lacivertliler, daha sonra dar alanda pas organizasyonları çalıştı. Antrenman dar alanda çift kale maç ve bireysel çalışmalarla sona erdi.Raul Meireles ve Dirk Kuyt tedavi ve çalışmalarını takımdan ayrı sürdürürken, milli takım kampından dönen Caner Erkin, Alper Potuk ve Mert Günok ise rejenerasyon çalışmasıyla antrenmanı tamamladı. Portekiz milli takım kampından dönen Bruno Alves antrenmanda takımla birlikte çalışırken, henüz milli takımlarından dönmeyen Moussa Sow ile Michal Kadlec antrenmanda yer almadı.Fotomaç
Galatasaray Liderliği Garantiledi
Samsun Canik'i 74-32 yenen Galatasaray Odeabank, bitime bir hafta kala Türkiye Kadınlar Basketbol Ligi'ni lider tamamlamayı garantiledi.Galatasaray Odeabank, eski oyuncusu Sylvia Fowles'un da formasını giydiği Canik Belediye 'yi çok iyi savunma yaptığı maçta 74-32 yendi. sarı-kırmızılılarda 1997 doğumlu Seda Deniz de süre alıp 2 sayı attı.Canik Belediye 'nin kaldığı otelde yaşadığı sorun yüzünden salona geç gelebileceğinin anlaşılması üzerine Galatasaray Odeabank yetkilileri hakem ve teknik komiserlerin aksine hareket etmemeleri durumunda itiraz etmeyeceklerini ve karşılaşmanın geç başlayabileceğini bildirdiler. Canik Belediye salona gelir gelmez sahaya çıktı ve maç 3 dakika geç başladı.Galatasaray Odeabank periyodları 16-6, 34-18, 51-25 önde tamamladı. Üç sayı bölgesinden Galatasaray 1/7, Canik Belediye 2/17 isabet sağlayabildi.1. Periyot 16-6Devre 34-183. Periyot 51-25Fanatik
Telles: "Türk Milli Takımı'nda Oynamak İsterim"
Galatasaray'ın Brezilyalı solbeki Alex Telles GSTV'de gazetecilerin sorularını yanıtlarken sarı kırmızılı taraftarlara umut dolu mesajlar verdi.İşte genç yıldızın cevapları: 'Kalan maçlarımızın tamamına final gözüyle bakıyoruz''Şampiyonluk yarışı her geçen hafta daha zorlu geçiyor. Önümüzde bir Karabük mücadelesi var. Kasımpaşa maçında bir konsantrasyon sorunu oldu mu?Artık son dokuz maçımız kaldı, tamamına final gibi bakıyoruz. Son haftalara girdiğiniz zaman 1-2 puan önde olmak takımları etkiler. Her maça final gibi bakıyoruz. Karabük maçı için de aynı şeyi düşünüyoruz. Her takımın iniş çıkışları vardır, bunu maç içinde de hissedebilirsiniz. Kasımpaşa mücadelesinde de bunu yaşadık. Devre arasında Galatasaray'ın daha farklı oynaması gerektiğini konuştuk. İkinci yarıda da bunu başardık ve güzel bir galibiyet aldık.'Hamza Hamzaoğlu herkesin güvenini yerine getirdi'Hamza Hoca bizi olumlu anlamda motive ediyor. Onun gelişi Galatasaray adına büyük bir adımdı. Futbolcu olarak da buraya hizmet ettiği için kulübün ve taraftarın beklentisini çok iyi biliyor. Kulüpteki herkesi yakından tanıyor. Onun gelişi benim için de şans oldu. Prandelli zamanında pek fazla süre alamıyordum. Herkesin güveni yerine geldi, özellikle benim de güvenim yerine geldi. Hamza hoca önümüzdeki dokuz final için bizi hazırlıyor. Bizim Galatasaray olduğumuzu anlatıyor. Onun gelişiyle takımdaki hava fazlasıyla değişti, sanırım bunu herkes görüyor. Kötü oynadığımız maçlarda dahi kazanmayı bildik. Bu da takımdaki iyi havadan kaynaklanıyor.'OLCAN DA SOLBEKTE BAŞARILI OLDUBrezilyalı yıldız savunmanın solunda forma rekabetine giriştiği Olcan adın için ise şunları söyledi.'Olcan'ın sol bek oynaması beni olumsuz etkilemiyor. Prandelli zamanında yedek kaldığımda üzülyüordum ama hocaların kararlarına saygı duyuyordum. Bu Prandelli için de, Hamza Hoca için de geçerli. Ayrıca Olcan'ın da hakkını vermek gerekiyor. Asıl mevkisi olmamasına rağmen çok iyi oynadı. Hem defansif hem de ofansif anlamda iyi işler yaptı. Yaptığı bindirmeler, ortalar son derece etkili oldu. Biz birçok kaliteli isimden oluşan bir takımız. Başarı için herkesin birbirine destek vermesi gerekiyor. Ben de bu camiaya hizmet için buradayım, kendimi her zaman hazır tutmak istiyorum.YENİLENEN YABANCI KURALINI OLUMLU BULUYORUM'Mutlaka bizim için yabancı kuralı değişikliği olumlu oldu. Geçtiğimiz dönemlerde iyi maçlar çıkarsanız da, kurallardan ötürü yedek kalabiliyordunuz. Artık iyi oynadığımız zaman devam etme şansımız olacak. Her zaman öz eleştirimi yapıyorum. 1 sene 3 ayda 50 maç oynadım, bunun iyi bir sayı olduğunu düşünüyorum. Oynayıp oynamama konusundaysa öz eleştirimi yapabilirim. Oynamayı hak etmediğim zaman forma şansı gelmeyebilir, kendi durumumu her zaman gözlemliyorum. Hocalarımın verdiği kararlara da saygı duyuyorum.''Güce dayalı oyuna alışmak için kendimi geliştiriyorum. Bence her gün kulübüme, hocama ve arkadaşlarıma karşı duyduğum sorumlulukla kulübe geliyorum. Brezilya ligine göre Türkiye daha çok kuvvete dayalı. Brezilya'da teknik daha önemli ve oyun hızlı oynanıyor. Buradaki güce dayalı oyuna uyum sağlamak adına kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Brezilya'da en iyi sol bek seçilmiştim ve bu benim için bir ödüldü. Genç yaşta buna layık görülmüştüm. Eksiklerimi kapatarak daha iyi işler yapacağım.''GALATASARAY'A TRANSFERİM BANA TANRININ BİR LÜTFU''Galatasaray'a gelmem Tanrı'nın bana bir hediyesiydi. Kariyerimdeki yükseliş çabuk gerçekleşti. Juventude, Gremio ve sonrasında Galatasaray... Brezilya'daki oyuncuların iki büyük hayali vardır. Avrupa'ya gitmek ve Brezilya Milli Takımı'nda olmak. Tanrı bana ilki için izin verdi, Avrupa'nın en büyük kulüplerinden birine geldim. Brezilya Milli Takımı'na gitmek de hayallerimden biri. İlerleyen yıllarda Avrupa'da başka büyük takımlarda da oynayabilirim. Prandelli döneminde isteklerimi ortaya koyamadım. Prandelli zamanı mutlu olduğumu söylersem bu yalan olur. Arkadaşlarınız oynuyor, mutlular. Siz oynayamıyorsunuz, bu tabi ki etkiler. Ben de en iyi durumumda değildim belki. İstediğim gibi gitmedi işler. Açıkçası çok daha iyisini yapabileceğimi biliyordum. Prandelli için negatif bir şey düşünmüyorum, elinden gelenin en iyisini yaptı. Değişikliğin olacağını hissettim ve kendimi hazır tuttum. Yeni hocamızın gelmesiyle birlikte kendimi gösterdim. Marcelo dünyanın en iyi sol beklerinden biri. Defansif anlamda yüzde yüz mükemmel bir oyuncu olmasa da ofansif anlamda çok iyi işler yapıyor. Umarım ben de bir gün o kadar iyi bir oyuncu olurum.'GALATASARAY'DA MELO GİBİ İDOL OLMAK İSTİYORUM'Melo benim için çok önemli bir insan. Buraya geldim. Galatasaray'ın dünya çapında bir takım olduğunu biliyordum. Şehir hakkında da fikir sahibiydim ama hakim değildim. Kültürü bilmiyorsunuz. Yurt dışında gelmek zor oluyordu. Herkes bana yardımcı oldu ama Felipe ve Taffarel benimle inanılmaz ilgilendi. Onların yardımlarını unutamam. Melo bütün taraftarlarca sevilen örnek bir oyuncu. Onu kendime örnek alıyorum. Antrenmanlar ve maçlardaki hırsı son derece iyi. Umarım ben de günün birinde onun gibi idol olabilirim.TÜRK MİLLİ TAKIMI'NDA OYNAMAK İSTERİM'Fatih Terim ile tanışıp görüşmek isterdim. Kimle konuşursam konuşayım hakkında olumlu şeyler duyuyorum. Galatasaray camiası için bir idol, kazandığı başarılar ortada. Kesinlikle onunla tanışmak isterdim. Milli Takım'da oynama konusu içinse 'hayır' diyemem, hayatta her şey çabuk gelişiyor. Hayalim Brezilya Milli Takımı'nda oynamak ama Türk Milli Takımı için defteri kapatamayız. Burada yaşıyorum ve insanlar çok sıcakkanlı. Yarının neler getireceğini bilemeyiz. İstanbul tarihi ve doğasıyla mükemmel bir şehir. Geldiğim ilk günden beri bana sürprizler yaşatıyor. Tarihi bir şehir. Ayasofya, Sultanahmet, Dolmabahçe gibi yerleri gördüm. Ailem ve kız arkadaşımla birlikte tarihi yerleri gezmek ve doğa ile iç içe olmayı seviyoruz. Herkese gidebileceğim yerleri danışıp görüş alabiliyorum. Bu şehrin olumsuz yanı trafik. Ama tarihi ve doğasıyla İstanbul mükemmel bir şehir.'KASIMPAŞA MAÇINDAKİ DÖNÜŞ BİZE ŞAMPİYONLUĞU GETİREBİLİR'Önümüzde dokuz tane final var ve şampiyonluk konuşmak için erken. Bize şampiyonluğu neyin getireceğini soruyorsanız bu kesinlikle Kasımpaşa maçındaki geri dönüştü. 2-0 geride girdik soyunma odasına ama kenetlenip geri döndük. O ruh bize şampiyonluk getirebilir. Burak ve Dzemaili'yi tebrik ettim ama sizin aracılığınızla bir kere daha etmek isterim. Çocuk sahibi olmak herkesin hayalidir. Onlara aileleriyle birlikte sağlıklı ve güzel hayatlar diliyorum.Telles, Şampiyonlar Ligi'ndeki başarısızlığı ise şöyle açıkladı.'Ne yazık ki bu sene Şampiyonlar Ligi açısında iyi geçmedi. Sebebini açıkçası ben de bilmiyorum. Takımda çok fazla değişiklik yok. Takımda birçok oyuncu daha önce o arenada oynamıştı. Biz bu seviyelerde daha önce oynamış ve başarıya alışkın bir takımız. İleriye gidecek kapasiteye sahiptik. Karşılaştığımız takımlar herhalde o süre içerisinde bizden daha hazırdı. Galatasaray'ın en büyük maçlarından biri Avrupa'da ileriye gitmektir. Bunu bu sene başaramadık ve belki ama ilerleyen süreçte umarım daha iyi işler yapacağız. Galatasaray taraftarı Dünyanın en iyisi. Galatasaray taraftarını buraya gelmeden önce tanıyordum. Takıma inanılmaz destek veren dünya çapında bir taraftar. Corinthians taraftarı Brezilya'da fanatik olarak bilinir. Ama burası çok daha farklı. Galatasaray taraftarını Dünyada zirveye koyarım. Buraya ilk geldiğim günü, deplasman ve iç saha maçlarını hatırlıyorum. Burada 1-1 sona eren Chelsea maçını ve Fenerbahçe maçını söyleyebilirim. İnanılmaz bir destek vardı, yanımızdaki oyuncunun sesini duymakta zorluk çekiyorduk. Aldığımız destek gerçekten mükemmel.'DHA
Reklam
Beşiktaş 12 Eksikle Çalıştı
Beşiktaş, Spor Toto Süper Lig'in 26. haftasında İstanbul Başakşehir ile oynayacağı maçın hazırlıklarına devam etti.BJK Nevzat Demir Tesisleri'nde hazırlıklarını sürdüren siyah-beyazlılar, 21 yaş altı oyuncularının da katılımıyla antrenman maçı yaptı. Antrenmanın ilk bölümünde ısınma ve istasyon koşusu yapan Beşiktaşlı oyuncular daha sonra 30'ar dakikalık çift devre maç yaptı. Kırmızı takımdan Ramon Motta'nın attığı golle ilk yarıyı 1-0 önde tamamlandı. Maçın ikici yarısında Uğur Boral penaltıdan attığı golle skoru 2-0'a taşıdı. Kırmızı takım, Muhammed Enes'in golüyle farkı üçe çıkarırken, Cenk Tosun, yeşil ekibin tek golünü kaydetti. Karşılaşmayı kırmızı takım, 3-1 kazandı.Antrenmana milli takımda bulunan Demba Ba, izinli Olcay Şahan ve Veli Kavlak, gribal enfeksiyon geçiren Oğuzhan Özyakup, tedavisi devam eden Tolga Zengin, Mustafa Pektemek, Tolgay Arslan ile bireysel çalışan Pedro Franco, Ersan Adem Gülüm, Gökhan Töre, Alaxander Milosevic ve Daniel Opare katılmadı.Beşiktaş, İstanbul Başakşehir karşılaşmasının hazırlıklarını yarın gerçekleştireceği antrenmanla sürdürecek.Maraton
"Fenerbahçe Radchenko İle Anlaştı"
Fenerbahçe'nin Ukraynalı Artem Radchenko ile anlaştığı 'resmen' duyuruldu.Ukrayna'nın Uzhgorod takımı teknik direktörü Vyacheslav Grozny, yaptığı açıklamada, Radchenko'nun sezon sonuna kadar kendilerinde oynayacağını daha sonra da Fenerbahçe'ye katılacağını ifade etti.Grozny, 'Radchenko, Fenerbahçe ile sözleşme imzaladı. Biz de onun bu durumunu bilerek kadromuza kattık.' diyerek transferi bir yönden resmen açıklamış oldu.Fenerbahçe'nin geçtiğimiz günlerde U21 Takımı ile denediği Radchenko'yu beğendiği, sezon sonuna kadar form tutması için Uzhgorod'a gönderdiği belirtildi.Sporx
Galatasaray'da Hazırlıklar Sürüyor
Galatasaray, Spor Toto Süper Lig 'in 26. haftasında Kardemir Karabükspor ile oynayacağı maçın hazırlıklarına bu sabah yaptığı antrenmanla devam etti.Florya Metin Oktay Tesisleri'ndeki antrenmanın ilk bölümünde sarı kırmızılı oyuncular, fiziksel bir çalışma gerçekleştirdi. Futbolcular daha sonra pas çalışmasının yapıldığı antrenmanın ana bölümünde dar alanda çift kale maçla Karabükspor maçının hazırlıklarına devam edildi.Galatasaray'da sakatlıklarından dolayı takım ile antrenmana katılmayan futbolculardan Burak Yılmaz tedavisinin ardından salon ve sahada özel bir çalışma yaparken, Semih Kaya ve Sabri Sarıoğlu , kondisyona dayalı özel birer çalışma gerçekleştirdi. Felipe Melo ise kendisi için hazırlanan özel bir program dâhilinde rehabilitasyon çalışmalarına devam etti.Galatasaray , Kardemir Karabükspor maçının hazırlıklarını yarın sabah saat 11.00'de Florya Metin Oktay Tesisleri 'nde yapacağı antrenmanla sürdürecek.Fanatik
Reklam
Dörtlü Final Öncesi Trabzon'da İnceleme
FIBA yetkilileri, Trabzon'da gerçekleştirilecek EuroChallenge Kupası Dörtlü Final karşılaşmalarına ev sahipliği yapacak Hayri Gür Spor Salonu'nda incelemelerde bulundu.Dün akşam kente gelen organizasyon ile medya ve iletişimden sorumlu FIBA yetkilileri Natalie Sandmann ile Athanasios Kontos, sabah saatlerinde 2011 Avrupa Gençlik Olimpik Oyunları öncesi yapılan 7 bin 500 kişilik spor salonunu inceledi.Trabzonspor Medical Park Kulübü Genel Sekreteri İbrahim Kul, FIBA yetkililerinin Hayri Gür Spor Salonu'nu beğendiklerini, organizasyona yönelik bazı küçük taleplerde bulunduklarını belirterek, 'Organizasyona kadar eksiklikleri gidererek hazır hale geleceğiz. Turnuvaya en iyi şekilde ev sahipliği yapacağız' dedi.Organizasyonun heyecanını şimdiden yaşadıklarını ifade eden Kul, 'Tüm Trabzon halkının, basketbolseverlerin tribünleri doldurmalarını, coşkuyla takımlarını desteklemelerini istiyoruz. Kentimize gelenlere de en güzel misafirperverlik örneğini göstereceğiz' diye konuştu.Trabzon'da 24-26 Nisan'da oynanacak dörtlü final maçlarında Trabzonspor Medical Park'ın yanı sıra Fransa'nın Nanterre, Romanya'nın Energia ve Almanya'nın Fraport Skyliners takımları yer alacak.Kaynak: AA
Yusuf Namoğlu: "Fenerbahçe-Beşiktaş Derbisinin Kararını Henüz Vermedik"
Merkez Hakem Kurulu başkanı Yusuf Namoğlu, TrtSpor'da soruları yanıtladı.İşte Namoğlu'nun gündeme dair açıklamalarından öne çıkanlar...BEŞİKTAŞ'TAN KURAL HATASI BAŞVURUSU!Beşiktaş Kulübü derbide kural hatası var diyerek bize başvuruda bulundu. Şu anda derbi kararı henüz verilmedi. Yorum yapmak yanlış olur. Emenike'nin dışarı çıktığını görmüş olması lazım. Hakem gerekli raporu bize yarın verecek. Daha önce Emenike'nin yaşadığı olaya rastlamadık.Her forma değişmesi kart görmesini gerektirmez. Oyuncular ilk yarı bitince de forma çıkarırlar. Burada karar hakemindir. Futbolcu sevinirken forma çıkarırsa, abartılı sevinçten dolayı kart görür. Fırat Aydınus bize rapor yazacak. O an neler düşündüğünü, neden bu kararları verdiğini anlayacağız.. Oyunda eğer küfür edilmiş olsaydı hakem gereğini yapardı. Hakemlerin konuşmaları kayıt altına alınacak. Bu kayıtlar hakem puanlarını etkileyecek. Bu kayıtlar kamuoyu ile paylaşılmayacak.'BENİM HAKEMİM HER STADA GİRER'Kuralları iyi uygulayan hakemler iyi puan alıyor. Cezalı durumdaki hakemler lig maçlarına verilmiyor. Avrupa maçı olursa izin veriliyor. Benim hakemim her stada girer. MHK olarak kulüplerden kaçmayız, oturur konuşuruz. Her pozisyonda avantaj uygulanmaz. Arkadaşının yani topu alan kişinin pozisyonu önemli. UEFA bazı pozisyonlarda faul kullanılması daha avantajlı diyor.'VELİ'NİN ATILMASI DOĞRUYDU'Sneijder ile Veli Kavlak'ın pozisyonunda gösterilen kırmızı kart doğruydu. Cüneyt Çakır, İspanya-Ukrayna maçından 8,5 gibi çok iyi bir puan aldı. İnşallah Cüneyt Çakır'ı Şampiyonlar Ligi finalinde de göreceğiz. Ayağın üstüne basıldığında şiddetli değilse sarı karttır. Ancak bileğe ve kaval kemiğine gelirse bu kırmızı karttır. UEFA ve FIFA bir pozisyonda maçın hakemi sarı ile kırmızı kart arasında kaldıysa sarı kart ver diyor.Haberturk
Reklam
Abdürrahim Albayrak: "Kim Gelirse Gelsin Galatasaray'a Hizmet Verecek"
Galatasaray Kulübü Başkan Yardımcısı Abdürrahim Albayrak, yönetim olarak önceliklerinin mayıs ayında yapılacak genel kurul değil takımın şampiyonluk mücadelesi olduğunu söyledi.GSTV'ye yaptığı açıklamada Spor Toto Süper Lig'de elde edecekleri şampiyonluğun ekonomik getirisine değinen Albayrak, 'Yönetime kim gelirse gelsin Galatasaray'a hizmet için gelecek. Şu anda önceliğimiz takımın şampiyon olması.Seçime daha çok zaman var. Takım, şampiyon olursa 15 milyon avro Şampiyonlar Ligi'ne ayak bastı parası alacak. Puan almasak bile 8 milyon avro daha gelecek. Puanlar alırsanız Galatasaray için 80 trilyon lire civarı para ediyor. Biz bunların hesabını yapıyoruz' şeklinde ifadeler kullandı.Bir forma göğüs reklamının 4 milyon avro veya dolara verildiği bu dönemde, Şampiyonlar Ligi'ne katılımdan gelen rakamların boyutunun müthiş olduğunu aktaran Albayrak, 'Yayın ihalesi yenilendi, alan firma daha çok para verdi. Ülke takımları katıldığı zaman daha çok para alacak. Onun için bizim birinci hedefimiz gecemizi gündüzümüzü ayırmadan Florya' şeklide görüş belirtti. Kongre üyelerinin kendilerine başarı için oy verdiğini vurgulayan Albayrak, 'Şampiyon olacağız ve 4. yıldızı takacağız. 9 maçımız kaldı. Birincisini bu hafta Kardemir Karabükspor ile oynayacağız. Maç gündüz oynanacak. Taraftarlarımıza 'bir rekor kıralım' diyorum. Stadı tıka basa dolduralım ve herkes görsün' ifadelerini kullandı.Albayrak, İstanbul Adliyesi'ndeki terör saldırısında yaşamını yitiren Cumhuriyet Savcısı Mehmet Selim Kiraz'a da Allah'tan rahmet dileyerek, 'Bütün Türkiye'nin başı sağolsun. Umarım ülkemizde böyle üzücü olaylar bir daha olmaz' şeklinde mesaj verdi.Eurosport
Nuri Şahin: "O Zaman Milli Takım'a Hiç Gelmesinler"
A Milli Futbol takımımızın Borussia Dortmund'da oynayan yıldız ismi Nuri Şahin, Banu Yelkovan ve Bağış Erten'in hazırlayıp sundukları ve NTV Spor'da yayınlanan Veni Vidi Vici programında Borussia Dortmund'dan Real Madrid'e, Türk Milli Takımı'nı seçmesinden diğer oyuncuların tercihine kadar bir çok konuda çarpıcı açıklamalar yaptı. Nuri Şahin, 'Almanya olursa olur, olmazsa Türkiye'ye seçerim' düşüncesindeki oyunculara tepki gösterdi ve 'O zaman Milli Takım'a hiç gelmesinler' dedi.Borussia Dortmund'a 12 yaşında geldiğini söyleyen ve ilk derbisini aynı yıl Schalke 04'e karşı oynadığını söyleyen Nuri Şahin, 'Schalke'ye ilk golümü U14'te oynarken attım ve o golün verdiği hissi hiçbir zaman hissetmedim; çünkü o golden sonra kulübe ait olduğumu anladım. İnsan oynasa da oynamasa da; sakat olup tribünde olduğu zaman kendi şehrinin kulübü olduğu için, insan ister istemez hem üzülüyor, hem sevgisini daha fazla yaşıyor. Bunu da taraftarlar gördüğü için çok hoşlarına gidiyor' dedi.Real Madrid ve Liverpool gibi üst düzey takımlarda oynadığının hatırlatılması ve Dortmund'u farklı kılan unsur konusunda Nuri Şahin, 'Dortmund benim evim. İnsanın en rahat hissettiği yer evidir. Yurt dışında oynadıktan sonra bu hissi bana verebilen tek yer Dortmund' diye konuştu.'REAL MADRİD İÇİN ÖNEMLİ OLAN...'Madrid şehri ile Real Madrid, Liverpool şehri ile Liverpool arasındaki farkla Dortmund şehriyle takım arasındaki bağı anlatması isetenen Nuri Şahin, 'Madrid biraz farklı. Madrid dünyanın en büyük kulübü. Her futbolcunun hayali. Oradaki taraftarlar bazı şeylere alışmış. Ligde oynadığımız maçta bazen stat sessiz olabiliyor. Çünkü adamlar Şampiyonlar Ligi'nde her yıl yarı final, final oynamaya alışmışlar. Onlar için özel maçlar El Clasico, Şampiyonlar Ligie'nde yarı finalden sonraki maçlar. Ama Liverpool ve Dortmund, buna Feyenoord'u da katabiliriz. Şehirdeki insanlar için kulüpleri çok özel. Dortmund bu anlamda çok farklı' yorumunu yaptı.'ARSENAL ÇOK BÜYÜK BİR TEKLİF YAPMIŞTI'2005'te 17 yaş altı takımının yıldızı olduğunun hatırlatılması ve o yıl Dortmund çöküşte olduğunun kendisinin ise çıkışa geçtiğinin belirtilmesi üzerine Milli oyuncumuz, 'Kulübün çöküşü benim çıkışımdır. O zaman alt yapıda çok güzel bir dönem geçirmiştim. U-17 takımıyla Avrupa şampiyonu olduğumuzda kimse bilmez ama başka takıma gidiyordum. Annem babam gitmemi istemedi. Arsenal hem kulübe hem bana çok büyük teklif yapmışlardı. Annem, babam, abim karşı çıkmıştı. İyiki de göndermemişler. Bu teklifleri görünce Dortmund da 'Bu çocukta bir şey var' deyip bana profesyonel kontrat önerdiler. O zaman kulübün hedefi bana profesyonel kontratı verip 2. takımda oynatmak ve yavaş yavaş pişirmekti. U17 sezonu geç bittiği için bana 3 hafta 3 hafta tatil verdiler. Tatilden sonra da Bundesliga'nın başlamasına bir hafta vardı. 2-3 idman yapmıştım, Cumartesi günü Wolfsburg maçı vardı. Perşembe günü o zamanki hocam Bert Van Marwijk beni odasına çağırdı, 'Cumartesi seninle başlamak istiyorum, ne dersin?' diye sordu. Bende yaş daha 16. Heyecanlandım. Bakakaldım. 'Oynar mısın' dedi. Ben de, 'Oynarım' dedim. 'İyi o zaman oyna' dedi. Dortmund'un ilk çökmesi sonra beraber çıkmamız böyle oldu. Güzel bir hikayeydi' ifadelerini kullandı.'KLOPP'UN EN BÜYÜK ÖZELLİĞİ İNSAN OLMASI'Çıkış hikayesinin en önemli aktörünün Jurgen Klopp olduğunun hatırlatılması ve bu farklılığının ne olduğunun sorulması üzerine Nuri Şahin, 'Hocanın en büyük özelliği insan olması. İnsanlığını kaybetmemesi; çünkü günümüz profesyonel futbolunda o insani duyguları göstermek özellikle bir hoca için zordur. 20-25 profeasyonel futbolu var, görüşleri farklı. Onları rencide etmeden her futbolcuyu kullanabilmesi çok önemli. Her futbolcu her hafta oynayacak diye bir şey yok. Bazı futbolcular 6-7 hafta oynamıyor. Oynamadıkları zaman moralleri bozulmuyor. Hoca her zaman futbolcusuyla sadece saha içinde değil saha dışında da yakın ilişki sağlayan bir insan.Futbolla alakalı olmayan konularda 2-3 saat konuştuğumuz dönemler oldu. Madrid'e gittiğimde sakatlık yaşadığımda benim için çok önemli olan şey beni ilk arayan kişinin Klopp olmasıydı. O zaman bana kıralabilirdi; çünkü kulüpten ayrılmıştım. Belki başka bir hoca olsa arayıp sormazdı. 'Sen bizden gittin bak ne oldun' diye söyleyebilirdi. Bana her zaman sahip çıktı' yanıtını verdi.Takımın havasının çok farklı olduğunu vurgulayan Nuri Şahin, 'Kimin doğumgünü varsa, diğer oyuncular saha ortasahadan doğumgünü şarkısı söylüyor. Yunanca da Ermenice de Japonca da doğumgünü şarkısını biliyorum. Her zaman sonuncu şarkıyı Yunan futbolcumuzu Sokrates söyler çünkü onların şarkısı çok komik' ifadelerini kullandı.'ALMAN DEĞİLİM, KENDİMİ TÜRK HİSSEDİYORUM'Alman oyuncuların Türk Milli Takımı'nı tercihi konusunda açık yüreklilikle konuşan Nuri Şahin, 'Almanya, Dünya şampiyonu oldu. Beni çok sayıda insan, 'Alman Milli Takımı'nı seçseydin Dünya şampiyonu olacaktın' diye aradı. Benim onlara verdiğim tek cevap ben Alman değilim, ben kendimi Türk olarak hissediyorum. U14 - U-15'te Alman milli takımının kampına çağrılmıştım. Annem, babam ve dedem olsun git gör, ondan sonra karar ver dediler. Benim her zaman hedefimde Türkiye için oynamak vardı. Kamp 3 gündü. 2 gün sonra oradaki hocaya Türkiye'yi seçeceğimi söyledim. Dedemi aradım, 'Dede trene atladım geliyorum, beni al' dedim. O da şaşırdı. Bundan sonra Türkiye için oynama kararı aldım' diyerek Milli Takımı tercih sürecini anlattı.'O ZAMAN MİLLİ TAKIMA HİÇ GELMESİNLER'Almanya'da yetişen ve bu ülke milli takımını seçen oyunculara hiçbir zaman neden Almanya'yı seçtin demeyeceğini vurgulayan Nuri Şahin, 'Bu hiçbir zaman sorgulanmaması gereken bir konu. Kızdığım şey de bazı futbolcuların 'Almanya olursa olur, olmazsa Türkiye'yi seçerim' düşüncesi. Bu çok saçma. O zaman hiç gelmesinler, oynamasınlar. Mesela Hakan Çalhanoğlu Alman Milli Takımı'nda oynayamaz mı, oynar. Ama Türkiye'yi seçti. Ömer Toprak, bence Avrupa'nın sayılı stoperlerinden birisi. İkisi de Atletico madrid maçında penaltıyı kaçırdılar o başka bir şey ama (gülüyor) ikisi de çok büyük futbolcu. Ama Türkiye'yi seçtiler. Gururla Türk futbolu için Türk Milli Takımı için oynuyorlar. İYi bir dönemden geçmiyoruz ama kararlarımızı sorgulama hakkı vermez kimseye' diyerek sözlerini bitirdi.Skorer
Ahmet Özdoğan: "Galatasaray'ı Büyütecek Aday Lazım"
Galatasaray'da 23 Mayıs'ta yapılacak seçimli genel kurulda aday olması beklenen eski yönetim kurulu üyesi Prof Dr Ahmet Özdoğan, geçen Cumartesi günü yapılan mali genel kuruldaki ibra oylamasında Ünal Aysal ve Duygun Yarsuvat'ın oylamaya katılmalarının doğru olmadığını söyledi.ETİK OLMADIAhmet Özdoğan , 'Bunun etik yönünün savunulacak hiçbir yanının olmadığını düşünüyorum. Bana göre etik dışı kalan bir olay. İnsan kendi ibrasında parmak kaldırmaz. Aynı şey yönetim kurulu ve denetim, sicil kurulu üyeleri için de geçerli. Ayrıca hukukçular, oylamalar çok yakın geçiyorsa ibrası söz konusu başkan ya da üyelerin oy kullanması hukuksal sorun doğuruyor diyor. Kendi kendinizi nasıl ibra edeceksiniz, böyle bir şey olur mu? Etik açıdan bir sorun. Hukuk açısından oy çokluğu olduğu için sorun gözükmüyor. Evet-hayır oyları birbirine yakın olsaydı, hukuki bir sorunla da karşı karşıya kalacaktık' dedi.ÜNAL AYSAL, RİVA GİBİ BİR ARAZİ ALACAĞIM SÖZÜNÜ TUTSUNGalatasaray genel kurulunda bir söz verdi. 'Ben şahsem dönemimin sonunda Riva gibi bir arazinin Galatasaray'a kazandırılmasını şahsım adına söz veriyorum' dedi. Ben kendisini her gördüğüm yerde bu sözünü kendisine hatırlattım. Bundan böyle de tüm Galatasaraylıların bu sözü Aysal'a hatırlatması gerekli' ifadelerini kullandı.TARAFTAR KULÜBÜ BÜYÜTECEK BAŞKAN ADAYLARINI DESTEKLESİNAhmet Özdoğan, 23 Mayıs'taki seçime yönelik önemli bir çağrı yaptı: 'Galatasaray'da göreve gelen başkan, futbolcuları satarak, hedefi küçülterek asla göreve gelmemelidir. Tasarruf tedbirlerine sadık kalacağız; ama Galatasaray'ı büyütmek en önemli hedef olmalıdır. Biz Ribery'i aldığımızda, ben o dönem yöneticiydim, basın mensupları rakip kulüp Anelka'yı aldı diye bize sataşıyorlardı. Ve görüyoruz ki, Ribery, Anelka'yı fersah fersah geçti. Genç insanları bulup, çalışmak gerekir. Ama asla hedeflerinden şaşmamalı. Türkiye ve Avrupa'da şampiyonluklara gitmeliyiz. Taraftarlarımız bu anlayıştaki başkan adaylarını desteklesinler. Diğer anlayış bizi geriye götürür' dedi.ADAY OL DERLERSE OLACAĞIMProf.Dr Özdoğan, başkan adaylığı konusunda ise, 'Ben her zaman ortak akıl içerisinde düşünürüm. Ben demem. Değerlendiriyoruz, eğer arkadaşlar başkan adayı olmamı istiyorsa, evet olacağım. Ama şu anda daha karar verilmiş bir şey yok. Ama çok kısa zamanda ortak akıl olarak bir karar vereceğiz ve açıklayacağız' şeklinde konuştu.Futbolarena
Bruno Alves: "Dünya'nın Fenerbahçe'yi Görmesi Gerekiyor"
Bruno, Fenerbahçe’deki ikinci sezonunun içindesin. Geçtiğimiz sezon kariyerindeki 7. şampiyonluğu göğüsledin. Kariyerindeki sarı lacivert dönemi bizim için değerlendirir misin?Bugüne kadar formasını giydiğim tüm takımlar, benim için özel. Mücadele edip o mücadeleyi şampiyonlukla taçlandırmak gibisi de yok! Fenerbahçe’deki ilk sezonumda bunu yaşamak harikaydı. Benim için çok özel günlerdi. Daha önce böylesine bir coşku ve peşi sıra gelen harika kutlamalar içinde olmamıştım. Tesislerden Kadıköy’e kadar gidişimiz, taraftarlarımızla beraber o kutlamaları, o büyük partiyi yaşamak çok güzeldi. Hayatım boyunca unutmayacağım günler yaşadım, yaşamaya da devam ediyorum.Sıradaki tüm maçlara galibiyet parolasıyla çıkıyorsunuz. Her açıdan bu zorlu dönem için nasıl hazırlanıyorsunuz?Herkes emin olsun ki en iyi şekilde hazırlanıyoruz. Belki şu anda lider konumda olmadığımız için farklı düşünenler olabilir ancak takımdaki herkes elinden gelenin en iyisi ortaya koymaya çalışıyor. Takımımızı layık olduğu yere getirmenin bizim elimizde olduğunun bilincindeyiz. Bizde şampiyon olmak için o hırs, o kalite ve o istek mevcut. İnanıyorum ki; bir aile gibi bir arada kalır, birbirimize destek olur ve birbirimize güvenirsek sahip olduğumuz kalitenin de yardımıyla sezon sonunda hedeflerimize ulaşacağız.Fenerbahçe Yönetimi ve İsmail Kartal Hoca, bu süreçte sizi nasıl motive ediyor?Motivasyona ihtiyacımız olduğunu düşünmüyorum çünkü Fenerbahçe’de oynamak başlı başına bir motivasyondur. Hepimizin motivasyonu Fenerbahçe’yi layık olduğu hedefe ulaştırmaktır.Bu hedefler, 4. yıldız ve peşi sıra özlem duyulan Avrupa maçları olsa gerek…Yıllardır futbolun içindeyim. Dünya’nın en büyük turnuvalarında defalarca yer aldım ve birçok ülkede futbol oynadım. Bu tecrübeme dayanarak söylüyorum ki; Fenerbahçe gerek oyuncu kalitesi gerekse içerideki rekabet ortamıyla, her zaman Avrupa’da da yer almalıdır. Biz de takım olarak taraftarımızın da desteğiyle Fenerbahçe’yi hak ettiği yere, Avrupa’ya taşımak istiyoruz. Bence, Dünya’nın bu takımı görmesi gerekiyor ve Fenerbahçe taraftarları da bunu fazlasıyla hak ediyor.Mevkini dopdolu oynayan bir oyuncusun. Ekstra çalışmalar yapıyor musun?Evet, kariyerim boyunca kendim için her zaman ekstra çalışmalar yaptım. Dönemsel olarak neye ihtiyacım olduğunu düşündüysem ona yönelik çalışmalar içinde oldum. Kendi pozisyonuma has çalışmalar yapmayı seviyorum ve büyük bir istekle çalışıyorum. Teknik olarak bazı şeyler çalışıp kendime bir şeyler katmaya çalışıyorum. Böyle çalışmaların çok faydalı olduğunu düşünüyorum.Savunma hattındaki diğer takım arkadaşlarını nasıl buluyorsun?Hepsi uluslararası düzeyde kendini ispatlamış çok değerli oyuncular ve hangisi oynarsa oynasın bu takıma faydalı oluyor. Takımın hedeflerine giden yolda çok fazla emekleri var. Tüm diğer oyuncuların olduğu gibi…Takımın şu ana kadarki performansıyla ilgili neler söylemek istersin?İlk yarıyı lider kapadık. Sonrasında iyi gittik ama puan kayıplarımız oldu. Kendi evimizde iki önemli derbiyi kazanmasını bildik. İstatistiklere baktığımızda kalemizde çok az gol görüyoruz ki bu benim inanışıma göre; işimizi çok kolaylaştıran bir takım becerisidir. Hücum ne kadar önemliyse savunma da bir sanattır. Takım olarak bu anlamda herkes üstüne düşen görevi yerine getiriyor. Sakatlıklara rağmen herkes forma için hazır ve mücadele etmeyi biliyoruz. Kolektif bir bilince sahibiz. Bundan sonrası için ise galibiyet serisi yakalayıp hedefimize ulaşacağız.Süper Lig’de en çok pres yapıp zorlandığını hissettiğin forvetler kimler?Bu noktada tek tek isim vermeyeceğim çünkü bireysel rakip olarak değil, takım bazında rakip olarak görüyorum durumu. Zaten her forvet oyuncusunun farklı bir karakteri ve her maçın kendi içinde farklı bir yapısı oluyor. İyi oynayıp kazandığımız sürece mutlu oluyorum.İlk yarıdaki Galatasaray maçına tekrar geri dönme şansın olsa, neler değişirdi?O akşamı tekrar yaşasaydık değiştireceğim tek şey; maçın skoru olurdu. Çünkü o maçta galibiyeti gerçekten çok istiyordum. Kesinlikle şuna inanıyorum; o kırmızı kart olmasaydı biz o maçı kesinlikle kaybetmezdik çünkü gerçekten çok iyi oynuyorduk ve hepimiz bu maçı kazanacağımızı hissediyorduk. Ancak futbolda böyle durumlar oluyor. Bazen olan şeylere açıklama bile bulamazsınız. Sadece şöyle bir açıklama yapılabilir; kazanmayı ve takımıma yardım etmeyi çok istiyordum ve gerçekten içimde çok büyük bir istek vardı.Önümüzdeki sezondan itibaren ligimizdeki takımların kadrolarında 14 yabancı oyuncu bulunabilecek ve bir takım isterse 11 yabancı oyuncuyla sahaya çıkabilecek. Bu kararın Türk futbolunu ve Türk oyuncuları nasıl etkileyeceğini düşünüyorsun?Aslında tam olarak ne getirir bilmiyorum. Bu işin iki yönü var. İlk tarafına bakarsak iyi, kaliteli, tecrübeli yabancı oyuncular getirmek her zaman futbolunuza katkı sağlayacaktır. Onların buraya getireceği imaj, kalite, kendilerinden verecekleri, öğretecekleri şeyler çok önemli. Üst düzey futbol oynamış, kaliteli, bu ülkeye bir şeyler katabilecek, isim yapmış yabancıları getirebilmek her zaman güzeldir. Bir de diğer yanıyla bakmak lazım. Bazen belli kurallar koymak gerekir diye düşünüyorum. Bu Türk futbolu için bir tecrübe olacaktır. İyi mi olacak, kötü mü olacak yaşayıp görmemiz lazım. Bir yandan da bu ülkenin yeteneklerine, bu ülkenin değerlerine yer ayrılması gerektiğini düşünüyorum. Onların da kendilerini gösterebilmesi için onlara şans verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu ülkenin kültürünü, bu ülkenin değerlerini göstermenin de bu ülkeye her zaman katkı sağlayacağını düşünüyorum, o nedenle de bu işin iki yönü var. Nasıl olur bilmiyorum. Bir derbi düşünün, hiç Türk oyuncu yok sahada. Bu kuraldan sonra sahada genç oyunculara yer olacak mı bilmiyorum. Genç oyuncular kendilerine böyle maçlarda yer bulamadıktan sonra daha ileriye gidebilir mi, emin değilim. Milli takım daha ileriye gidebilir mi? Türk futbolu kendine daha fazla şey katabilir mi? Bu ülkedeki futbol önderlerinin, bu kararları veren insanların iyi düşündüklerini varsayıyorum.Kontratın devam ediyor ancak ilerisi için kafanda bir plan var mı?Gerçekten burada geçirdiğim 2 seneden ve burada geçirdiğim tecrübelerden son derece mutluyum. Bu yıldan sonra 1 yıllık kontratım daha var takımımla. Önce sözleşmemi bitirmek istiyorum. Sözleşmem bittikten sonra da o sırada önüme çıkacak fırsatları değerlendirmek düşüncesindeyim. Burada gerçekten çok mutluyum, ailem de benim gibi son derece mutlu.Boş günlerini ailenle nasıl değerlendiriyorsunuz?Fırsat buldukça evde ailemle, çocuklarımla birlikte vakit geçirmekten büyük keyif alıyorum. Onlarla top oynuyorum, bahçemizde onlarla oyun oynuyorum. Aynı zamanda onlarla dışarı çıkıp birlikte yemek yemekten ve her türlü bu şehrin tadını çıkarmaktan da büyük mutluluk duyuyorum.1 Milyon Üyeli Fenerbahçe Spor Kulübü... 4-5 yıl içinde bu rakama ulaşıldığı takdirde, Fenerbahçe ve Türk sporuna olan etkileri hakkında yorum yapar mısın?Taraftarları Kulübe yaklaştıran, Kulübün işleyişini daha da ileriye taşıyacak ve en önemlisi bu çatı altında mücadele veren takımlardan alınan verimi arttıracak bir proje olduğunu düşünüyorum. Çok özel ve olumlu sonuçlar doğuracak çok güzel bir proje. Bence Fenerbahçe taraftarı hem nitelik hem de nicelik anlamında o kadar büyük ki; Başkanımızın bu projesine destek verip o hedefe ulaşmalarını sağlayacaklardır.Son olarak taraftarımıza ne mesaj vermek istersin?Bizi desteklesinler, bu takıma inansınlar, stada gelsinler ve bizim arkamızda olduklarını göstersinler. Onların varlığı çok fark yaratıyor statta. Onlar varken sanki arkamızda bir dev varmış gibi hissediyoruz. İyi günde, kötü günde onlar her zaman yanımızda olsun istiyoruz'Radyospor
Reklam