'Çaldıklarınızı Değil, Stadımızı İstiyoruz'
İzmir'in yıllardır süren kanayan yarasına dikkat çekmek isteyen İzmirli taraftarlar stat isyanını sokaklara taşıdı.'İzmir Tribün Emekçileri' adı altında birleşen Göztepe, Altay, Karşıyaka, Altınordu, Bucaspor ve  İzmirsporlu taraftarlar, bugün yaptıkları mitingle stat sorununa acilen çözüm bulunmasını istedi.Cumhuriyet Meydanı'nda binlerce taraftarın katılımıyla gerçekleşen mitingde sıkça “Birleşe birleşe kazanacağız”, “Bu daha başlangıç mucadeleye devam”, “Milletvekilleri uyuma İzmir'e sahip çık”, “Yeter artık sürekli deplasman”, “Vergilerimizle stadımız yapılsın”, “Ayrımcılığa son” sloganları atan taraftarlar hep birlikte 10. Yıl Marşı'nı da okudu. Cumhuriyet Meydanı'nın kapsayan pankartlarda “Saraya değil stada, TOMA'ya değil barışa yatırım yapın Karşıyaka Çarşı”, “Siyaseti bilmiyoruz, Stadımızı istiyoruz”, “Unutulmuş şehrin Atatürkçü çocuklarıyız”,  “Hepiniz suçlusunuz” dövizleri de yer aldı.İzmir'i profesyonel liglerde temsil eden 6 futbol takımı taraftar temsilcilerinin ortak açıklamasıyla başlayan mitinde şu görüşlere yer verildi:“Bizler, ilk kurşunun atıldığı yakılıp yıkılan yok edilmeye çalışılan beş milyon yıldır yaşayan medeniyetin çağdaşlığın kentiyim. Ezilenin yanında ezenin karşısında olan haksızlığa karşı hep sesini yükselten ve hep itilmeye çalışılan sizin tabirinizle gavur İzmir’im. Yıllardır düşman olarak gördüğünüz yada böyle  görmek istediğiniz kulüplerim var benim. Hepsinin tarihi başarılarla dolu mazileri var. Yıllar boyunca eski, yenilenmeyen, bakımsız stadlar da oynayıp bir çok başarı sağladılar İzmir adına. Taraftarı hep dışlandı sevdaları anlaşılmadı, anlatamadılar ne yapsalarda, ama ne olursa olsun herkese ve herşeye rağmen beni, yani İzmir' i çok sevmekten hiç bir zaman vazgeçmediler. Terk etmediler sevdalısı oldukları değerleri. Şimdi ise büyüklerinin onlara yapmadığını yapamadığını onlar yeni nesile kazandırmak için mücadele veriyorlar hem de farklı renkler, farklı düşünceleri olsa da. Tek bir amaç için omuz omuza, kol kola, yan yanalar. Bu kadar çok kabullenmiş ve seven bir şehir varken biz de yeni nesil olarak İzmir'e,  ülkemize faydalı olabilmek adına spor ruhlu bir kentte büyüyüp yetişmek istiyoruz ve alayınıza soruyoruz. Babam ile maç izlemek istiyorum izleyebileceğimiz modern bir stadımız yok, neden? Bizlerin spora karşı olan bağlılığını köreltiyorsunuz, neden? İzmir'e hiç bir futbol organizasyonu verilmiyor farkında mısınız, neden? İzmir kulüpleri son yıllarda başarısız biliyor musunuz, neden? Kendi çıkarlarınızı ve egolarınızı İzmir için bir kenarı bırakmıyorsunuz, neden? Artık particilik yapmayı bırakın. Hükümetinden meclisine, milletvekillerinden belediyesine. Biz babalarımız ve annelerimiz ile futbol izleyebilmek için başka şehirlere gitmek istemiyoruz. Biz İzmir'e yakışanın yapılmasını ve yeni neslin spor sevgisinin arttırılmasını istiyoruz, çok mu şey istiyoruz?  Bizler de bir gün sizin oturduğunuz ve kalkmayı sevmediğiniz koltuklarınıza oturabiliriz ama sizleri tarihin kara sayfalarında görür herkes, işte o zaman sizi ne tarih affeder ne de biz'Okunan ortak basın açıklamasının ardından 1 dakikalık saygı duruşu bulunuldu ve İstiklal Marşı okundu. Daha sonra tüm kulüp taraftarları temsilcileri İzmir'in stat sorununu dile getiren ve taraftar haklarını vurgulayan konuşmalardan sonra miting sona erdi.İzmirlinin stat sorunuAntremanlarını bile binlerce kişinin izlediği İzmir kulüblerinin, taraftarları önünde oynuyacakları stadı yok. AKP iktidarınca AVM yapılmak istenen ve sezon başında deprem riski gerekçesiyle kapısına kilit vurulan kültürel mirası Alsancak Stadı kapalı, 60 bin kişilik Atatürk Stadı kapalı. Yapıldığı dönemde kaçak olduğu gerekçesiyle yoğun tartışmalara yol açan Buca Arena Stadı dışında maçların oynanacağı stat yok.İzmir'deki stat sorunu nedeniyle Karşıyaka 36 km uzaklıktaki kentin tek stadı Buca Arena'da, Altay, 35 km uzaklıktaki Menemen'de, Altınordu, 50 km uzaklıktaki Manisa'da, Göztepe fikstüre göre iç sahada oynaması gereken  Pazarspor maçını, 511 km uzaklıktaki Sakarya’da oynayamak zorunda kaldı.Cumhuriyet
Sanatçılar Gizlice Satılan Akün ve Şinasi Sahneleri İçin Sokakta
Ankara’nın en önemli iki tiyatro sahnesi Akün ve Şinasi sahnelerinin gizlice satılmasını protesto eden sanatçılar Galatasaray Meydanı’nda buluştu.CHP milletvekili Kadir Gökmen Öğüt, CHP Genel Başkan Yardımcısı Sezgin Tanrıkulu ve modacı Barbaros Şansal’ın da katıldığı eylemde konuşan tiyatrocu Ender Yiğit, “Sanat, yok edilmek istenen parklara, ormanlara, kesilen ağaçlara karşı onların gerçek sahibi olan halkın yanındadır” dedi.Yiğit, önce Taksim Sahnesi ve Atatürk Kültür Merkezi’nin kapatıldığına, Ankara’da İrfan Şahinbaş Atölye Sahnesi’ne saldırıldığına, ardından da kamuya mal olmuş Akün ve Şinasi sahnelerinin satıldığına dikkat çekeip, “Otel mi olacak, alışveriş merkezi mi belli değil” diye konuştu.Atatürk Kültür Merkezi’nin koruma kurulu kararları doğrultusunda onarılıp hayata geçirilmesi için alınan kararın üzerinden dört yıl geçtiğini hatırlatan tiyatrocu Orhan Aydın ise şunları söyledi:“Kendine bin odalı saraylar yapanlar, AKM’yi onarmak için para bulamadıklarını söylüyorlar. Bunun büyük bir sahtekarlık ve yalan olduğunu bir kez daha buradan ilan etmek istiyorum.”Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun ‘kamu düzeni’ hassasiyetine vurgu yapan oyuncu Orhan Kurtuldu da, Türkiye’nin AKM’siz bırakılmasının kamu düzenini bozduğunu savundu. Kurtuldu, “İsteyerek kamu düzenini bozan bu uygulama karşısında suç duyurusunda bulunuyoruz” dedi.Ankara’nın en önemli iki tiyatro sahnesi, Akün ve Şinasi, yaklaşık bir ay önce Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik’in talimatıyla Kamu İhale Yasası kapsamı dışında tutularak ‘ gizli ihale ’yle sessiz sedasız satılmıştı.Tiyatroların olduğu binanın yeni sahibi Ahmet Meriç , “Alışveriş merkezi yapmak gibi bir düşüncemiz yok. Otel projemiz var” demişti.Diken
Kıtalararası Maraton Yarın Koşulacak
İki kıta arasında gerçekleştirilen en önemli yarış olan 36. Vodafone İstanbul Maratonu yarın koşulacak.İstanbul Büyükşehir Belediyesi Spor AŞ tarafından gerçekleştirilen organizasyonda maratonun yanı sıra 10 ve 15 kilometre yarışlarıyla, halk yürüyüşü de yapılacak. Bu yıl 36'ncısı düzenlenecek maratonun en yüksek atlet kaydına ulaşıldığı, bu sayının 25 bini aşması beklendiği bildirildi.Önceki senelere oranla katılımda önemli bir artışın olduğu organizasyonda en yüksek artış bu maratonda oldu. 2012'de 3 bin 838, 2013'te 4 bin 229 kayıtlı maraton koşucusu yarışırken, 36. Vodafone İstanbul Maratonu öncesinde bu sayı 3 senede yaklaşık yüzde 31 artış göstererek 5 bin 538'e yükseldi. Organizasyon, 2012 yılında Uluslararası Atletizm Federasyonları Birliği (IAAF) tarafından 'Altın Kategori' unvanına layık görülmüştü.36. Vodafone İstanbul Maratonu'na geçen yıl 97 ülkeden sporcular mücadele ederken, bu yıl ise 118 farklı ülkeden sporcular kayıt yaptırdı.2 bin 500 gönüllü görev yapacakOrganizasyonda gönüllüler de katılımcılara yardımcı olacak.Maraton boyunca 2 bin 500 gönüllü, atletlerin yanı sıra antrenör ve seyircilere çeşitli konularda destek verecek.Yeşil maratonBu yıl 36'ncısı yapılacak maratonda çevreci bir anlayışla koşulacak.Proje kapsamında Maraton Hatıra Ormanı oluşturulması planlanırken, 118 farklı ülkeye mensup sporcular kendi ülkelerine özgü fidanları bu orman için getirecek.Maraton sırasında ayrıca çevreci ürünlerin kullanımına dikkat edilecek.İki sloganlı organizasyon36. organizasyon iki slogan üzerinden gerçekleştirilecek.'İstanbul Aşkına Koş' sloganıyla katılımcılar davet edilirken, '#birsebebivar' sloganı da organizasyonda kullanılacak.Organizasyonun en önemli koşusu yine maraton olacak36. Vodafone İstanbul Maratonu'nun bu yılki en önemli koşusu yine 42 kilometre 195 metrelik yarış olacak.Boğaziçi Köprüsü'nün gişelerinin yaklaşık 300 metre gerisinden saat 09.00'da başlayacak maratonda atletler, köprüyü geçtikten sonra Beşiktaş sapağından ayrılarak Barbaros Bulvarı'ndan Beşiktaş'a inerek sahil yolunu izleyip Karaköy'e ulaşacak. Galata Köprüsü'nden sonra Eyüp'e yönelecek maratoncular, Feshane'den sonra dönüş yaparak Unkapanı üzerinden Yenikapı'ya inecek. Bakırköy'den yapılacak dönüşle sahilden Gülhane Parkı'na kadar uzanan parkur, parkın içinden geçerek Sultanahmet'e çıkacak. Atletler, Roma, Bizans ve Osmanlı İmparatorluklarının toplantı ve spor merkezi olan 'At Meydanı'nda, Sultanahmet Camisi'nin giriş kapısı ile Mısır Dikilitaşı'nın arasında yarışı tamamlayacak.ÖdüllerMaratonu kazanacak kadın ve erkek sporcular 50'şer bin dolar para ödülünün sahibi olacak. Bu yarışta ikincilere 25'er, üçüncülere 15'er, dördüncülere 10'ar ve beşincilere 8'er bin dolar ödül verilecek.Koşuda Türk sporcular arasında ilk sırada yer alacak atletler 20'şer bin dolar para ödülü kazanacak. Bu kategoride ikinci Türk atletler 10'ar bin ve üçüncüler de 5'er bin dolar alacak.15 Kilometre KoşuOrganizasyonun diğer yarışı olan 15 Kilometre Koşusu ise maratonun başladığı yerden saat 09.00'da start alacak.Atletler, maratona katılanların yolunu takip ederek Karaköy'e ulaşacak. Buradan Unkapanı Köprüsü'nün altından Balat'ta bulunan Rum Kilisesi'nin önünden geçecek yarışmacılar, Yusuf Şücaattin Anbari Camisi önünden yapılacak dönüşle birlikte maraton güzergahından ayrılacak. Sahilden devam eden yarış Eminönü'nde İstanbul Ticaret Üniversitesi önünde son bulacak.15 Kilometre Yarışı'nda kadınlar ve erkeklerde toplam 18 bin dolar para ödülü verilecek.10 Kilometre KoşuOrganizasyon kapsamındaki 10 Kilometre Koşu, maraton çıkışının yaklaşık 250 metre gerisinden, saat 09.10'da start alacak.Bu yarışa katılacak atletler, köprüyü geçtikten sonra Beşiktaş sapağından ayrılarak, Barbaros Bulvarı'ndan Beşiktaş'a inecek.Atletler, yapımı süren Vodafone Arena'nın önünden devam ederek Fındıklı, Tophane, Galata Köprüsü istikametini izleyecek. Bu koşu da Eminönü'nde bulunan İstanbul Ticaret Üniversitesi önünde bitecek.Halk YürüyüşüOrganizasyonda en renkli görüntülerin oluştuğu ve en yüksek katılımın olduğu Halk Yürüyüşü de aynı gün yapılacak.Anadolu Yakası'nda Altunizade Köprüsü'nün altından saat 09.30'da başlayacak 8 kilometrelik yürüyüşü katılımcılar, Avrupa yakasında Dolmabahçe'de tamamlayacak.Etkinliğe katılacaklar, Taksim Divan Pastanesi önünden ve Mecidiyeköy Metro İstasyonu karşı caddesinden 07.00- 08.00 saatleri arasında kalkacak İETT otobüsleriyle Altunizade Köprüsü'ne gidebilecek.Milliyet
Fikret Orman'dan Aziz Yıldırım'a Yanıt
Beşiktaş Kulübü Başkanı Fikret Orman, kulübün borcunun endişe verici şekilde arttığını söyledi.Başkan Orman, Ceylan InterContinental Otel'de gerçekleştirilen olağan divan kurulu toplantısında yaptığı açıklamada, mali durumla ilgili bilgiler vererek, 'Borçlarımız artıyor. Hepiniz endişelisiniz, endişelenmelisiniz de. Ben de endişeleniyorum' dedi.Borcun artmasının iyi bir şey olmadığını vurgulayan Fikret Orman, 'İstikbalin ipotek altına alınması manasına gelir. Bu konuda 2012 senesinin fotoğrafına bakmak lazım. O günün kesitine baktığımızda 325 milyon dolar civarında borç vardı. Gelirlerin büyük kısmı temlik edilmiş, 50 milyon doları bankalar tarafından kredilere istinaden temlik edilmiş. Beşiktaş'ın 80-90 milyon dolarlık geliri, 140 milyon dolar gideri var. Her sene 100 milyon dolar borçlanma yapmanız lazım' diye konuştu.'Başka çaremiz yok'Borçların artmasındaki en büyük etkenin stat gelirlerindeki düşüş olduğunu kaydeden siyah-beyazlı kulübün başkanı, şunları söyledi: 'Beşiktaş Kulübü kendi stadını, kendi kaynaklarıyla yapan bir kulüptür. Gelirlerimiz temlik altında, bir yandan stadı yıktınız... E-biletle beraber stat gelirleriniz inanılmaz derecede aşağı düşmüş vaziyette. Camiada 'ne olacak?' çöküntüsü var. Bir yandan kulübün itibarını toparlayıp, bir yandan da her yere yatırım yapmak durumundasınız. Altyapıya yatırım yapmaya devam ediyoruz. 2-3 tane daha proje var. Bursaspor'un stadının belediye desteği olduğu halde yapımı 4 sene oldu, hala bitirecekler. Stadın temelini 29 Aralık 2013'te attık. Daha bir sene olmadı. Hem stadı finanse edeceğiz hem borç alacağız. Başka çaremiz yok.' Orman, kulübün genel borcunun artmasına rağmen herhangi bir kulübe bonservis borcu, bünyelerinde faaliyet gösteren branşlardaki sporculara da borçlarının bulunmadığını dile getirdi. Stat inşaatının durmadan devam ettiğini kaydeden siyah-beyazlı kulübün başkanı, 'Galatasaray, stadını yaparken yollar kapatılıyordu. İnsanlar sokaklara dökülüyordu. Hiç Beşiktaş'tan 'alacakları var' diye duyuyor musunuz? Aralık ayının sonu itibarıyla kaba inşaattan çıkmış olacağız. Elektrik ve mekanik bir yandan başladı. 15 gün sonra çatı inşaatına başlayacağız. Bunu yaparken bazı yönetim kurulu üyeleri dahil olmak üzere borçlanmak durumundayız. Buna mecburuz. Stadı kimse yapmıyor. Biz yaptığımıza göre neyle yapacağız? Borçlanarak yapacağız' diye konuştu.'Üç seneye 180 milyon dolar gelir olacak'Stadın localarını ve VIP koltuklarını pazarlamak adına şu ana kadar toplam 31 milyon 500 bin dolar kazanç elde ettiklerini kaydeden Fikret Orman, sözlerini şöyle sürdürdü: 'Anlaşmaları imzalanmış 6 milyon 300 bin dolarlık bir kaynağımız var. Sadece localar ve VIP koltuklarından 17 milyon dolar daha satılacak. Stat bittikten sonra geliri 60 milyon dolar olacak. Üç senede 180 milyon dolar gelir olacak. Stadın bütçesi 100 milyon dolar. Bir sene 8 aylık geliriyle stat yapıyoruz. Kredi almayalım, borçlanmayalım. 'İstikbaldeki locaları satmadan yapın...' Böyle bir sihirbaz varsa 2016'da aday olmasını bekliyorum. Endişelerinize katılıyorum. Beşiktaş'ın borçlanması kimseyi memnun eden durum değildir.' Bu sezon bitmeden kendi statlarına dönmeyi planladıklarını anlatan başkan Orman, şampiyonluk turunu yeni statlarında gerçekleştirmeyi amaçladıklarını ifade etti. Stadın maliyetinin biraz artığını vurgulayan Fikret Orman, 'Nedeni, o dönemki Çevre ve Şehircilik Bakanı'nın, yaptığımız görüşmede stadın daha da gömülüp siluetinin görüntüyü bozmamasını istemesidir. Bu nedenle 20-25 milyon dolar maliyet artmıştır' diye konuştu. Mayıs ayına kadar üç projeyi daha gerçekleştireceklerini anlatan Orman, 'Stadı bitirip, borçlanmasında da 50 ile 60 milyon dolarlık indirim yapmayı planlıyoruz. Biz geldiğimizde dolar kuru o gün itibarıyla 1,75 liraydı. Bugün 2,25 lira ve borç 325 milyon dolardan 296 milyon dolara inmiş. Tüm yatırımlar bu borcun içindedir. Önümüzdeki sene mali genel kurulda karşınıza stadı bitirmiş ve borçlanmasını azaltmış bir başkan olarak çıkmak istiyorum' ifadelerini kullandı.Hisse senedi satışıHisse senedi satışıyla ilgili de bilgi veren başkan Orman, şöyle konuştu: 'Kaynak ihtiyacımız var. Bunu da borçlanmadan yapmaya ihtiyacımız var. 2002'de genel kuruldan yüzde 49,9 hisse senedi satma izni alındı. Yüzde 15'i Serdar Bilgili döneminde satılmıştı. Yüzde 22,5'lik kısmı da Yıldırım Demirören döneminde satılmıştı. Bizim dönemimizde 11,4'lük bölüm satılmıştır. Yatırıma harcıyoruz. Borçlanmadan finansman modeli geliştirmeye çalışıyoruz. Demirören döneminde satılan hisse senedinden 27,6 milyon dolar alınmış. Biz 11,4 ile 33,1 milyon dolar getirmişiz.'Futbol takımıBaşkan Orman, artık fazla oyuncu transferi yapmadan kadro yapılanması içinde olacaklarını dile getirdi. Bu sezon sadece Demba Ba, Sosa ve Cenk Tosun'u kadroya dahil ettiklerini hatırlatan Orman, 'Gökhan Töre ve Motta'nın ise bonservislerini aldık. Beşiktaş'ın yüksek adetli transfere ihtiyacı olmayacak. Çok genç ve ahlaklı bir kadro oluşturulmuştur. Kılı kırk yararak çalışıyoruz. Bundan sonra transfere harcayacağımız paralar öyle çok olmayacak. Takım maliyetlerimiz iki rakibimize göre çok daha makul seviyelerdedir. Onlar da bizim doğru iş yapmakta olduğumuzu anladılar. Bizim stratejimize dönmeye çalışıyorlar' diye konuştu. Altyapıya yatırım yapmaya devam edeceklerini vurgulayan başkan Orman, şunları söyledi: 'Stattan çıktığımızda spor liseleri kuracağız. Kendi sporcularımızı yetiştireceğiz. Türkiye'deki eğitim sistemi 'ya sporcu olacaksın ya okuyacaksın' diyor. Bunu kendi sistemimizde çözmeye çalışıyoruz. Gaziosmanpaşa'da ya da başka bir yerde oturan bir çocuğu Demba Ba ile bir anda yan yana oynatmak fiziken doğru değil. Her konuya yatırım yapmamız lazımdı. Altyapıyla alakalı daha köklü yatırımlar yapacağız.'Aziz Yıldırım'a yanıtFikret Orman, konuşmasında, Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'ın futboldaki şike iddiaları kapsamında kendileriyle ilgili dün yaptığı açıklamalara yanıt verdi. Beşiktaş'ın 3 Temmuz süreciyle ilgili yanıt verecek durumunun olmadığını kaydeden Orman, 'Beşiktaş, bu olaylara konu mankeni olarak sokulmaya çalışılmıştır. Şanlı tarihinde hiçbir işte olmamıştır. Serdal Adalı'nın ne yaptığını, ne yapmadığını biz biliyoruz. Bir tapesi yoktur. Onu, UEFA nezdinde bizzat savunan ben ve arkadaşlarımdır' ifadelerini kullandı. Son zamanlarda sosyal medyada bazı davalarla ilgili tapelerin olduğuna dikkati çeken Fikret Orman, sözlerini şöyle tamamladı: 'Özel yetkili mahkemeler fesh edilince 7 ayrı dosyadan açılmış davalar ceza mahkemelerine devredildi. Böyle olunca dosyaların gizlilikleri ortadan kalktı. Bunların kamuoyuna düşmesinden ben de rahatsızım. Beşiktaş'ın içinde olup da yıkmak isteyenler, kavgası Beşiktaş olanlara söylüyorum. Ben ve arkadaşlarım kimseye taviz vermeden geldik. Kendi aralarında birbirlerini ihbar edip bize mal edip, taraftarlarımızla aramızı kötü duruma düşürmeye çalışanlar dahil olmak üzere Beşiktaş'tan rant sağlayıp, aslı astarı olmayan yalanlarla ben ve arkadaşlarımı itham edenler beni üzmüştür. Arkamızdan neler çevirdiklerini biliyoruz. Taviz vermeden devam edeceğiz. Beşiktaş bu ahlaksızlıklardan kurtulacaktır.'Eurosport
İlhan Cavcav'dan Sakal Çıkışı: 'Burası İmam Hatip mi?'
Gençlerbirliği'nde sahaya sakallı çıkan futbolcu 25 bin TL ceza yiyecek.Gençlerbirliği Kulübü Başkanı İlhan Cavcav, maçlara sakallı çıkma yasağı getirilmeli diyerek; Gençlerbirliği'nde maçlara sakallı çıkan futbolculara 25 Bin TL ceza kesilmesi talimatı verdi. Tekrarlanması halinde ise 25 Bin TL artı, kadro dışı bırakın dedi.Futbolculara getirdiği sakal yasağı ile ilgili konuşan Duayen Başkan Cavcav, 'Kulüp müdürüme talimat verdim. Bundan böyle maçlara sakallı olarak kim çıkıyorsa her maç için 25 bin tl ceza keseceğimi, sakalda ısrar etmesi halinde ise kadroya alınmayacaklarını tabelaya yaz dedim' diye konuştu'80 YAŞINDAYIM, HER GÜN TRAŞ OLUYORUM'Neden bu şekilde bir karar aldınız sorusuna ise Cavcav,'Yahu kardeşim niye böyle bir karar aldım? Ben söylüyorum ayıp oluyor belki. Ben 80 yaşındayım ve her gün traş oluyorum be kardeşim. Ne o Beşiktaş'ın antrenörü çıkıyor böyle bir sakal ? Volkan Böyle bir sakal? Selçuk'ta sakal, Beşiktaşlılar da sakal. Yahu arkadaş, burası 'imam hatip okulumu'? sen spor yapıyorsun. Sen ilerlemede, gençlere örnek olacaksın. 23 yaşında benim torunum var ve sakal bırakıyor. Oğlum kes diyorum, bana ne diyor biliyormusun dede, bütün sporcular sakallı onlara niye demiyorsun. Bunların örnek olması lazım. Bunu dün sayın Yıldırım Demirören'e de söyledim. O biz böyle bir karar alamayız diyor. UEFA bilmem ne yapar diyor. 'Bıktık UEFA'dan' yahu. Keşke bir yer olsada UEFA olmadan oynasak futbolumuzu. Her şeye UEFA, UEFA, UEFA o zaman, kulüpler olarak karar alırsınız dedi. Bende tamam dedim ve ben karar aldım bütün kulüplerde alsın bu kararı. Kulüp başkanlarının sakal konusunda görüşlerini sordunuzmu sorusuna ise Cavcav;'kimsede 'TIK' yok canım'ifadesini kullandı'MİLLİ TAKIM VE FATİH TERİM HAKKINDA YORUM YAPMIYORUM'Milli takım ve Fatih Terim hakkında konuşmak istemediğini ifade eden Duayen Başkan İlhan Cavcav,'Brezilya maçını izledikten sonra milli takıma seçilen futbolcu kardeşlerimin ortaya koydukları futbolu gördükten sonra, sahaya Gençlerbirliği takımını çıkarsaydım belki 4-0 yenilirdim ama daha iyi futbol oynardım' dedi.DHA
Terim'den 'Dört Devşirme' Kararı
Milli Takım'daki başarısızlığa çare olarak Mehmet Aurelio 'dan sonra yeniden devşirme isimlerin kadroya çağrılacağı iddia edildi.Ağır Brezilya yenilgisi sonrasında radikal kararlar almaya yönelen Fatih Terim 'in milli takımda devşirme planını devreye sokacağı öne sürüldüÖncelikle stoper bölgesi için arayışlara başlayan teknik adamın listesine aldığı isimler şöyle;Kasımpaşalı Ryan DonkGaziantepsporlu ChicoEskişehirsporlu DiegoBursasporlu FernandaoT24
Reklam
Kazakistan Maçının 11'i Belli Oldu
Türkiye Futbol Direktörü Fatih terim, yarın akşam oynanacak Kazakistan maçında sahaya çıkacak ilk 11'i açıkladı.Türkiye Futbol Direktörü Fatih terim, yarın akşam oynanacak Kazakistan maçı öncesi basın toplantısı düzenliyor.TERİM, İLK 11'İ AÇIKLADISözlerine 'Hiç sakatımız yok.' diye başlayan Fatih Terim, 'Bu sabah itibariyle herkes iyi, herkes hazır. 11'imiz hazır durumda. Volkan, Caner, Gökhan, Semih, Serdar Aziz, Ozan, Selçuk, Olcay, Volkan Şen, Arda ve Burak'la sahaya çıkacağız.' dedi.'BURANIN HAVASINI BOZMAK İSTEMEM'Terim, 'Sadece halkımızın değil hepimizin beklentileri altında başlangıç yaptık. Bunu ifade de ettik zaten. Nasıl gizli hiçbir şey kalmıyorsa cevapsız da hiçbir şey kalmaz. Söylemek isteyip de söyleyemediğim şeyler olabilir. Buranın havasını bozmasını istemem. Bizim çok daha önemli işlerimiz var. Bunlardan biri Kazakistan maçı. Ben Allah'a şükür iyiyim ama cevapsız hiçbir şey kalmayacak.' diye konuştu.Sondakika
G.Saray Rotayı Yeniden Podolski'ye Çevirdi
Devre arasında kadrosunu golcü bir isimle takviye etmek isteyen Galatasaray, rotayı eski göz ağrısına çevirdi.Burak Yılmaz'ın formsuzluğu, büyük umutlarla transfer edilen Goran Pandev'inse hayal kırıklığı yaratması nedeniyle devre arasında bir golcü transfer etmek isteyen Galatasaray'da gözler Alman yıldız Lukas Podolski'ye çevrildi.Sarı kırmızılı takımın sezon başında da transfer etmek istediği ancak Arsenal ile anlaşmasına karşın olumsuz yanıt aldığı Podolski'nin İngiliz temsilcisinde fazla forma şansı bulamaması nedeniyle devde arasında takımdan ayrılmak istediği kaydedilirken, Galatasaray'ın Alman yıldızın geleceği için en güçlü ihtimallerden biri olduğu vurgulandı.Almanya Milli Takımı Teknik Direktörü Joachim Löw'ün de Podolski'ye kariyerinin üst seviyede devam etmesi adına Arsenal'den ayrılmasını tavsiye ettiği ifade edilirken, Galatasaray'ın 29 yaşındaki oyuncunun durumunu yakından takip ettiği ve ocak ayında resmi teklife hazırlandığı öğrenildi.2012-2013 sezonunda transfer olduğu Arsenal'de 2.5 sezonda 79 maça çıkan Podolski, 29 gol kaydetmişti.Eurosport
Reklam
Sporun Manşetleri | 15 Kasım 2014
Spor gazetelerinin manşetlerinde ve gazetelerin spor sayfalarında bugün hangi haberler var? Spor manşetlerine 1 dakikada göz atın. İşte sporun gündemi...
Yunanistan'da Ligler Ertelendi
Yunanistan'da ligler belirsiz bir süreliğine ertelendi.Şok gelişme, bir hakeme sokakta saldırı düzenlenmesi nedeniyle gerkçeleşti. Washington Post'un haberine göre Yunanistan'da görev yapan bir hakem sokakta motorize bir ekip tarafından dövüldü. Yaralanan hakem hastaneye kaldırılırken Yunanistan Futbol Federasyonu maçları sürezi olarak ertelediğini duyurdu.Adının Christoforos Zografos olduğu açıklanan hakemin başına gelen olayın ardından Merkez Hakem Komitesi maçlara hakem göndermeyeceklerini açıkladı.Yunanistan'da daha önce de üçüncü lig maçında bir taraftar hayatını kaybettiği için futbol maçları Eylül ayında 1 hafta ertelenmişti.Sporx
Anadolu Efes'ten Müthiş Zafer
Anadolu Efes sahada yüzde 200'ünü ortaya koydu, bu sezon hiç yenilmeyen Real Madrid'e ilk yenilgisini tattırdı.Genç yıldız Cedi Osman harikalar yarattı, Matt Janning'in son saniye basketi İspanyolları yıktı. Euroleeague'de haftanın flaş sonucuna imza atan mavi beyazlılar, TOP 16 için dev bir adım attı.THY Euroleague A Grubu maçında Anadolu Efes, Real Madrid'i 75-73 mağlup etti.1. Periyot Sonucu: 18-182. Periyot Sonucu: 39-36 (21-18)3. Periyot Sonucu: 60-57 (21-21)4. Periyot Sonucu: 75-73 (15-16) Lig Tv
Reklam
İnsansız Hava Aracı Fenerbahçe Antremanında
Bursaspor ile oynayacağı 10. hafta maçının hazırlıklarını sürdüren Fenerbahçe'nin dünkü idmanı öncekilerden farklıydı. Teknik direktör İsmail Kartal’ın yönetiminde çalışan Sarı-Lacivertliler’in antrenmanında yeni bir sistem uygulandı. Çalışma, quadcopter (4 pervaneli helikopter) adı verilen kameralı sistemle havadan görüntülendi. Teknik heyet gerekli verileri aldıktan sonra toplanan verilerin arşivleneceği, uzmanlar  eşliğinde hazırlanarak antrenman bilimine yardımcı olabilmesi amacıyla akademik bir sunum haline getirileceği ifade edildi. Milli takımlarda bulunan futbolcuların yer almadığı idmanda; Kuyt, Meireles, Diego, Webo, Hasan Ali, Selçuk, Hakan ve Muhammed yaklaşık 1.5 saat süren antrenman yaptı. Sakatlığı bulunan Emre takımdan ayrı koşarken, Egemen, Serdar, kaleci Mert ve Mehmet Topuz salonda kuvvet çalıştı. Fanatik
Gökhan Töre'nin Vurulma Anı Yayınlandı
Geçtiğimiz Nisan ayında derbi sonrası gittiği bir gece kulübünde vurulan Gökhan Töre'nin görüntüleri ortaya çıktı.Beşiktaş'ın milli futbolcusu Gökhan Töre, geçtiğimiz Nisan ayında eğlenmek için gittiği bir gece kulübünde omzuna isabet eden kurşunla yaralanmıştı. Barda gerçekleşen bu anın kamera görüntüleri ortaya çıktı.Star'ın yayınladığı görüntülerde Töre'nin eğlenmeye gittiği barda bir kişinin 3-4 el ateş ettiği görülüyor. Silah sesinin duyulmasının ardından önce Beşiktaş Eski İletişim Komitesi Sorumlusu Can İpekçi'nin bardan çıktığı görülüyor. İpekçi'nin ardından Gökhan Töre de senledeyerek mekandan çıkıyor.Şampiy10
Diego'dan Mutlusu Yok
Fenerbahçe'nin bu sezon kadrosuna kattığı Brezilyalı futbolcu Diego Ribas, ülkesinin ünlü spor sitelerinden Lance'e verdiği röportajda önemli açıklamalarda bulundu.Kariyerini İstanbul'da sürdürmekten memnuniyet duyduğunu ifade eden Diego, ' İstanbul'un daha önce yaşadığım şehirlerden biraz daha farklı bir yapısı var. Adaptasyon sürecini diğer takımlardakinden biraz farklı yaşıyorum. Buradaki felsefeye alışmamda kulüp ve takım arkadaşlarım bana fazlasıyla yardımcı oluyor. Burada oldukça mutluyum. Şuan lideriz ve ilerleyen zamanlarda da güzel günlerimiz devam eder' İfadelerini kullandı.Avrupa'da futbol oynayan bir çok Brezilyalı'nın son dönemlerinde ülkesine döndüğünün hatırlatılması üzerine Brezilya'ya dönmeyi düşünmediğini söyleyen Diego ' Avrupa'ya ilk defa giderken geri dönmekte oldukça kararlıydım. Ancak Avrupa'da oynamaya başladıktan sonra bu fikrim değişti. Bu yönde tercih yapan oyuncuların kararlarına saygı duyuyorum. Avrupa seviyesinde futbol oynamak çok zor. Bu yüzden bir yaştan sonra dönenler oluyor, bunu anlayabiliyorum. Ben bu seviyede oynamayı tercih ediyorum. Umarım bu devam eder' diye konuştuFenerbahçe ile 3 yıllık sözleşme imzaladığını hatırlatan Diego 'Burada kendimi mutlu hissediyorum. 3 yıllık kontratımı tamamlamak istiyorum. Bunun parayla hiçbir ilgisi yok. Keyif alarak oynuyorum. Bir gün dönüp dönmeyeceğimin garantisini veremem. Bunu zaman gösterecek.' dedi.Galatasaray - Fenerbahçe rekabetine de değinen Diego Rİbas ' Portekiz'de Porto'da forma giyerken Porto - Benfica rekabetine tanıklık etmiştim. Antrenmana kırmızı bir giysi ile gidemezdim. Büyük tepkiler olurdu. Keza Brezilya'da Santos-Corinthians, İtalya'da Juventus-Inter, İspanya'da Atletico-Real Madrid derbilerine şahit oldum. Ancak Türkiye'deki durum çok farklı. Buradaki taraftarlar için bu karşılaşmalar hayati önem taşıyor. Benim için de ilginç bir tecrübe oluyor.' İfadelerini kullandı.Lig Tv
Reklam
Kenan Işık'tan Haber Var: Bilinci Hala Kapalı
Almanya'da tedavisini tamamlayan Kenan Işık'ın bilinci hala kapalı.Almanya’da tedavisi tamamlanan ünlü tiyatrocu Kenan Işık, ambulans uçakla Türkiye’ye getirildi. Işık, uçak altından alındıktan sonra ambulansla havalimanından çıkarıldı.Beyin travması sonucu 8.5 aydır bilinci kapalı olan ve Almanya’da tedavi gören tiyatrocu Kenan Işık, akşam saatlerinde İstanbul’a getirildi. Işık'ın tedavisi, evinde sürecek.IŞIK'IN BİLİNCİ HALA KAPALIEşi Beril Işık, yaptığı son açıklamada 'Almanya'da tedavinin sonuna geldik. Dönüş tarihini merkez belirleyecek. Kenan'ın bilinci hâlâ açılmadı. Fakat gözle görülür gelişmeler sağlandı. Uzun süredir yatıyor. Yoğun fizik tedavisi ve özel tedaviler sonunda fiziksel gelişme sağladı. Uyanıklığa yakın durumda olan Kenan'ın bilincinin açılması için Almanya'daki özel merkezde özel bir tedavi ve program uygulanıyor. Tedavi başarılı şekilde devam ediyor. Sürekli yanında konuşarak ve sohbet ederek kendine gelmesini bekliyoruz. Umudumuzu kaybetmiyoruz.' demişti.BEYİN TRAVMASI GEÇİRDİIşık, Beşiktaş'ta bir otelde 21 Mart'ta spor yaptıktan sonra beyin travması geçirmişti. Beynindeki kanama nedeniyle özel bir hastanede 4 saat ameliyat edildi. Uzun süre uyutuldu ve yoğun bakımda tutuldu. Işık, uzun süredir Almanya'daydı.İnternethaber
TFF'den Erdoğan'a Ziyaret
TFF ve Kulüpler Birliği, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı makamında ziyaret etti.Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı Yıldırım Demirören ve Türkiye Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Göksel Gümüşdağ ile beraberindeki heyeti kabul etti.Cumhurbaşkanlığı Sarayı'nda basına kapalı gerçekleşen kabul bir saat sürdü.TFF Başkanı Yıldırım Demirören, Erdoğan'a 12 numaralı Türkiye forması hediye etti.Fotomaç
Reklam
"Sneijder İtalya’ya Dönmeye Sıcak Bakıyor”
Galatasaray'ın Hollandalı yıldızı Wesley Sneijder'i menajeri Guido Albers susmak bilmiyor. Sneijder her fırsatta Türkiye'de mutlu olduğunu söylese de kurt menajer Albert oyuncunun ayrılmaya sıcak baktığını iddia ediyor.İngiliz gazetesi Daily Express’te yer alan habere göre Albers son olarak, “Galatasaray maaşları ödemekte zorlanıyor. Sneijder İtalya’ya dönmeye sıcak bakıyor” ifadelerini kullandı.İtalya’nın son şampiyonu Juventus’un daha önce Sneijder ile ilgilendiği belirten İngilizler, İtalya’daki kaynaklara dayanarak Juve teknik direktörü Allegri’nin artık Sneijder’i istemediğini de yazdı. İngilizlere göre artık Sneijder’in tek talibi Louis van Gaal yönetimindeki Manchester United.Maraton
Öztürk: ''Terim Zaten Gönderilecekti''
Galatasaray'ın önemli isimlerinden, Ünal Aysal döneminde başkan yardımcılığı görevi yapan Adnan Öztürk, geçmiş dönemlerde yaşananlar hakkında çok çarpıcı açıklamalarda bulundu.Ünal Aysal ile son dönemlerde fikir ayrılıkları yaşadıklarını söyleyen Adnan Öztürk, Fatih Terim'in gönderilmesi konusunda da çok önemli ifadeler kullandı.''TERİM ZATEN GÖNDERİLECEKTİ''Öztürk, Fatih Terim'in şampiyon olamazsa zaten gönderileceğini de söylerken, ''Bu hatalar tesadüf olamaz. Bence Fatih Terim operasyonu da seçim kararının devamıydı. Fatih Terim şampiyon olamasa zaten gönderilecekti. Şampiyon olunca hoş olmayan şeyler yaptılar. Gönderdiler. Kurumsallıktan bahsederken kaptan bile olmayan biriyle prim pazarlığı yapılması...'' ifadelerini kullandı.''DEMİRÖREN SEÇİLMEMELİYDİ...''Adnan Öztürk, Ünal Aysal ile en büyük fikir ayrımını da federasyon seçimi döneminde yaşadıklarını söylerken, ''Ünal Aysal yönetme kabiliyetini yitirdi. Şike süreci patlayınca fikir ayrılığımız oldu. Yine de o dönemi de aşmayı başardık. Ancak asıl fikir ayrılığımız federasyon başkanı seçimlerinde oldu. Ben Yıldırım Demirören'in kesinlikle seçilmemesi gerektiğini düşünüyordum. Ata Aksu'yu destekliyoruz diyorsunuz ancak imza vermiyorsunuz. Orada yavaş yavaş bir ayrılık başladı'' dedi.Sporx
Inter'de İkinci Roberto Mancini Dönemi
İtalya Ligi'nde zor günler geçiren ve teknik direktörü Walter Mazzari ile yollarını ayıran Inter'in yeni teknik adamı Roberto Mancini oldu.Galatasaray ile yollarını ayırmasının ardından hiçbir takımla anlaşmayan Roberto Mancini yuvaya döndü...Daha önce Inter ile 3 lig şampiyonluğu yaşayan Roberto Mancini, Serie A'da geride kalan 11 hafta sonunda 9. sırada bulunan Inter tarafından resmen açıklandı.Galatasaray ile Süper Lig'de ikincilik yaşayan Mancini, sarı kırmızılı takımdaki görev süresine bir Türkiye Kupası sığdırma başarısı göstermişti.Eurosport
Beşiktaşlı ve Fenerbahçeli Taraftarlar Protesto Hazırlığında
Sezon başında uygulamaya giren Passolig uygulaması Fenerbahçe ve Beşiktaşlı taraftarları birleştirdi. Stadyumlara fişlemeyi getirdiği gerekçesi ile e-bilet uygulamasını protesto edecek olan Beşiktaşlı ve Fenerbahçeli taraftarlar 29 Kasım tarihinde başlayacak Karşı Lig'e karşı hazırlık maçında bir araya gelecek.Fenerbahçe taraftar gruplarından Vamos Bien ve Beşiktaş taraftarı olan Beleştepe Grubu 16 Kasımda, Kalamış'ta yapacakları maç ile e-bilet ve tribün yasaklarını protesto edecekler.Beleştepe -Vamos Bien karşılaşması için hazırlanan çağrı metninde, “Eskiden topumuzu kesemeyen huysuz bakkal bu sefer sahamızı elimizden aldı. Önce sahalarımıza ucube binaları diktiler sonra kale yaptığımız ağaçları yerinden söktüler Validebağ’daki gibi” denilirken, tribünde konfeti ve meşaleyle başlayan yasakların daha sonra deplasmanlara sıçradığı hatırlatıldı.Son olarak e-bilet uygulaması ‘Passolig’in tribünlerde zorunlu haline getirildiğine dikkat çekilen açıklamada, Süper Lig’in ilk dokuz haftası boyunca toplam seyirci sayısının 60 binlerde kalmasının ‘e-bilet’e vurulan en büyük darbe olduğu savunuldu.Fanatik
Reklam