Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

Sadece Misophonia Hastası Olanların Anlayabileceği 12 Şey

 > 
159bPAYLAŞIM

Misophonia; Ağız şapırtısı, çay höpürdetmesi, sinek vızıltısı, çekirdek sesi, kapı gıcırtısı ve benzeri seslerden nefret etme durumudur.

1. Genellike en nefret edilen ses ağız şapırtısıdır. Masada yemek yerken ses çıkaran kişilere öldüresiye bakışlar fırlatırsınız.

2. Bazen bu çileye dayanamaz sinirden ağlamak istersiniz, hatta ağlarsınız.

3. Ailenizle birlikte yemek yiyemez olursunuz. Masadan kalkıp gittiğiniz, başka odada yemek yediğiniz zamanlar olur.

4. Ağzını kapatmadan sakız çiğneyen insanları öldürmek istersiniz.

5. Nefes seslerini sevmediğinizden, gecenin sessiz saatlerinde başka birisiyle yatağı paylaşamazsınız.

6. Sıcak içecekleri içerken höpürdetenler olur, onların neden böyle iğrenç bir şey yaptıklarına anlam veremezsiniz.

7. Onları anlamak için onları taklit etmeye çalışırsınız; fakat yapamazsınız.

8. Kendi kendinize kaçış yolları ararsınız ve kulaklık takarsınız, biraz olsun rahatlatır. Ama çevrenizdekiler bu duruma alınabilir ama zamanla alışırlar.

9. Sizin gibi başka insanlar olduğunu görür, biraz sevinirsiniz.

10. Durum sosyal hayatınızı çok olumsuz etkiler. Durum ilerler bir psikiyatra gidersiniz.

11. Durumu kabullenirsiniz ve kalıcı çözümler bulunmasınız ve çevrenizden de anlayış beklersiniz.

12. Misophonia, henüz kalıcı tedavisi bulunamamış ciddi bir hastalıktır lütfen onlara destek verip anlayış gösterelim.

Onedio IQ'yu Facebook'tan takip etmeyi unutmayın!

Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

Dio İçerik Altı Banner
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
aspectofdream

Bir insanı ilk başta görüp tanıştığımda ağız şapırdatma seslerine takılmıyorum rahatsız etmiyor ama ilerleyen zamanda sinirlerimi bozup sevmediğim insanlar listesine girince o kişinin ağzını açmasıyla çıkan şapırdama sesiyle bile o kişiyi parçalayasım geliyor. Sevmediğim insanlarda bu şey olunca o kişiye öldürürcesine kin ve nefret besliyorum elimde olmadan. Öyle insanlarla bi odada kalmak işkence gibi. Ağzını durduk yere şapırdatma da diyemiyorum ayıp olmasın diye, yüzüne bi tane yapıştırmamak için kendimi zor tutuyorum. Duymazlıktan da gelemiyo insan, müzik falan dinlesem bile artık o kadar rahatsız oldum ki bu şeyden sesin nasıl bir şey olduğunu ezberledim. O kadar sesin arasından gene duyup gene rahatsız oluyorum.

zehra-bayramlar

İş arkadaşım yemek yedikten sonra saatlerce vick vick yüksek ve ritmik sesler çıkartıyor. Hiçbir şeye odaklanamıyorum, sinirden ölüyorum. İşi bırakma noktasına geldim. Başka kimse rahatsız olmuyor mu? Bu normal mi?

emre-oruc

Gayet normal,ben cinayet işleme evresine geldim.

unkown-unkown

i hate the speech sounds breath sounds food sounds cough laugh baby sound i hate all sounds

murat-terzi

Müzik sesine tahammül edemiyorum, birisi zevk ile müzik dinlediğini söylesin veya dinlesin veya duyayım ilk aklıma gelen "ölmeyecekmisin sen" gibi şeyler geliyor, eğlenen birisi eğer müzik dinleyerek bu işi yapıyorsa ona aşırı tepki vermek istiyorum, birde yemek yerken ağızdan gelen seslere.

talat-harlan

yani yemek adabını bilmeden şaplayarak yiyenler (kronik hastalar hariç), ya da otobüste saçma saçma aldığı bozuk para üstünü elinde oynatanlar, ya da otobüste otobüs kendisininmiş gibi saçma saçma tesbih sallayanlar vb durumlarda sosyal insan yaşantısında bazıları tarafından çıkarılan seslerden çıkaranlar sorumlu ve hastalıklı değil biz sorunlu ve hastayız. Kendi kafanızdan uydurmayın hastalığı lütfen.

Görüş Bildir