Görüş Bildir
Haberler
🐾 Rehabilitasyon Hizmeti de Var: Bu Otelin Konukları Sadece Kediler!

etiket 🐾 Rehabilitasyon Hizmeti de Var: Bu Otelin Konukları Sadece Kediler!

FreiGeist
21.08.2018 - 13:03 Son Güncelleme: 22.08.2018 - 12:19

Tatillerde ya da iş gezilerinde hayvan dostlarını bırakacak yer bulamayanlar için hizmet veren kedi otelinde, bakımın yanı sıra rehabilitasyon desteği de veriliyor. Oynama, uyuma gibi imkanlar sağlanan otelde, sevimli patilere ev ortamındaki rahatlık verilmeye çalışılıyor.

Saat 10.00'da ortak oyun alanlarına serbest bırakılan kediler, istedikleri gibi zaman geçirebiliyor.

Koşuyolu bölgesinde 2012'de açılan Lucky Cat House'u işleten annesine yardımcı olan Leyla Poyraz, kedi oteli hizmetinin tamamen tesadüf olarak ortaya çıktığını belirtti ve 'Mekanı aldıktan sonra, nasıl kullanacağımızı düşünürken, 4 kedimiz olmasından yola çıkarak böyle bir ihtiyaç olduğunu gördük. Biraz hobimizi iş haline getirdik' dedi.

İnsanların, bir yerlere giderken evdeki hayvanını bırakacak mekan sıkıntısı yaşadığını ifade eden Poyraz, sayıyı düşük tutarak hizmetin kalitesini artırmaya gayret ettiklerini, otelde en fazla 30 kedinin kaldığını dile getirdi.

"Hem hukuki hem de insani olarak güvenceli"

Tarım ve Orman Bakanlığı ile belediyeden ruhsatlı ve izinli, belli yönetmeliklere göre tasarlanan kedi otelinde hem hukuki hem de insani olarak güvenceli hizmet verdiklerini vurguladı.

Butik olarak tasarlanmış bir mekan olduğu için kedilerin refahı, huzuru, sosyalleşip daha sağlıklı, dingin bir alanda yaşamalarını sağlamaya çalıştıklarını aktardı:

'Kedi sahiplerinin bize güvenmesi çok önemli. Gelip bizleri ziyaret etmelerini istiyoruz. Telefonda bilgi almaları yeterli değil. Mekanı gelip görüyorlar, sorularını daha net cevaplıyoruz. Gördüklerinde de zaten pozitif etkilenip kararlarını çok net veriyorlar. Memnuniyet çevreye de dağılıyor ve geri dönüşler pozitif oluyor. Yabancı müşterimiz çok fazla. Onların başka bir ülkeye geçişlerinde ya da seyahate gittiklerinde kedilerini çok uzun süre bırakmaları gerektiğinde ev ortamına en yakın mekanı tercih ediyorlar. Gittiklerinde de hala temas halinde olduklarımız bizlere resim yollayarak memnuniyetlerini belirtiyor.'

"Rehabilitasyon hizmetimiz otelin önüne geçti"

Otelde aynı zamanda hayvan rehabilitasyonuna da önem verdiklerini ifade eden Poyraz, şöyle devam etti:

'Rehabilitasyon hizmetimiz otelin önüne geçti. Bir misafirimiz, kedisi normalde ısırıp atlarken, yaramazlık yaparken, buradan evine gittikten sonra tamamen değiştiği, bir kucak kedisi olduğu, evde bunun devamını nasıl sağlayabileceği yönünde geri dönüş yaptı. Bu bizi mutlu etti. Amacımız, sadece bir kediyi alıp 10-15 gün bakmak değil, en az aldığınız motivasyonda, pozitiflikte teslim etmek, hatta hedefimiz kedinin çok daha pozitif olmasını sağlamak.'

Bir şirkette psikolog olarak çalışan 25 yaşındaki Büşra Çalışkan da 2012'de "Mimi", 2013'te de "Sakız" adını verdiği iki kedi sahiplendi.

Adeta bir anne şefkatiyle kedilerine bakan Çalışkan'ın en büyük sorunu ise sık sık iş ve eğitim amaçlı şehir dışına çıkınca sevimli dostlarını bırakabileceği yer olmamasıydı.

Bu konuda arayışa giren ve ürkek kedileri için en uygun yerin kedi oteli olduğuna karar veren Çalışkan, kedilerin burada konuk olarak görülmesinden de memnun.

"Daha bavullar ortaya çıktığında kedilerimin duygusal hale büründüğünü seziyorum"

Çalışkan, hafta sonu eğitim amacıyla şehir dışına çıkacağı için internetten kedilerinin kalabileceği bir yer arayışına girdiğini dile getirdi ve ekledi:

'Onlarla birlikte yaşamak, onların sevgilerinden istifade etmek müthiş bir duygu. Onları bir yere bırakmak zorunda kaldığımda çok tedirgin oluyorum. Daha bavullar ortaya çıktığında kedilerimin duygusal hale büründüğünü seziyorum. Buraya geldiklerinde üzgün olduklarını düşündüm. Olumsuz yönde etkileneceklerini düşünerek geldim. Ama ortamı görünce düşüncelerim değişti. Genel olarak tedirgin yapıları var. Şu anda gözlem aşamasındalar ve etrafı tanımaya çalışıyorlar. Mutsuz olduklarını düşünmüyorum, gergin değiller. İçim biraz olsun daha rahat. Aklımın onlarda kalacağını düşünmüyorum. Hijyenik bir ortam var. Benim için önemli olan kedilerimin psikolojisinin bozulmaması.'

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
224
166
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
Selehattin Fetis

Bizimkinin rehabilitasyona degil psikolojik tedaviye ihtiyaci var. sizofren midir nedir cozemedim ki kendini sevdirmiyor ama gelip arada bir beni seviyor. Na... Devamını Gör

Bahar

gözünüz kapalı bebeklerinizi emanet edebileceginiz tek yer diyebilirim. sizden daha iyi bakacaklariniza supheniz olmasin 😊