Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

Regl Kanıyla Sanat - Kandaki Güzellik, Beklenmeyecek Derecede İyi!

-

İnsanların yaratıcılıkta sınır tanımadığını her gün farklı bir örnekle görsek de iddia ediyoruz ki; bunu çok daha ilginç ve belki birazcık da iğrenç bulacaksınız.

Başrol oyuncumuz Jen Lewis. Kendisi Michigan Üniversitesi’nde enfeksiyon hastalıkları ana bilim dalındayken, Bioartography'e, yani biyolojik bir işlem sırasında çekilen fotoğraflara ilgi duymaya başlıyor. Ancak ilgi duyduğu sanatı alışılmışın oldukça dışında bir şekilde hayata geçiriyor.

Kaynak: http://onemorepost.com/beauty-in-blood/

'Kandaki Güzellik' adını verdiği sanatı için kullandığı şey kendi regl kanı.

Evet yanlış duymadınız, kendisi pek çok insanın iğrenç ve tahammül edilemez bulduğu regl kanı ile inanılmaz güzellikte fotoğraflar çekiyor.

Peki böyle bir şey nasıl aklına geldi?

Lewis, regl olduğu bir gün tuvaletteyken, kan damlasının su içindeki hareketini görmüş ve bunun ne kadar güzel bir görüntü oluşturduğunu fark etmiş.

''Her bir damla farklı görünüyordu.''

''O anda toplumun neden regl kanını iğrenç bulduğunu merak etmeye başladım. Kan ve gereksiz şiddet popüler kültürün her alanında vardı-haberler, spor, filmler, televizyon programları, video oyunları, müzik vs... Ancak regl kanı, toplum tarafından ötelenmiş vaziyette.''

İşte bütün bu düşüncelerle, ilgi duymaya başladığı Bioartography konusundaki denemelerini bu alana yönlendirmeye karar vermiş.

Bu fikrini eşine anlatmış. Eşi kamera, ışık ve diğer ayrıntıları; o da kendi regl kanını hazırlamış.

Su dolu bir kovanın içine regl kanını boşaltmış. Dağılmasını izlemiş ve çekimlere başlamış. İşte böylece 'Kandaki Güzellik' doğmuş.

Aktif olarak regl olduğu dönemlerde çekimleri gerçekleştiriyorlarmış. Lewis'ın söylediğine göre regl gününe bağlı olarak ortaya çıkan görüntü de fotoğraflar da çok farklı oluyormuş.

Lewis'ın sanatı bazılarına göre iğrenç, bazılarına göreyse etkileyici bulunuyor.

Her iki tarafın tepkisi de zaten Lewis'ın istediği bir durum. Çünkü o, bunun konuşulabilir ve tartışılabilir bir konu olması gerektiğini düşünüyor. Bunu sağlayabildiği için de oldukça mutlu.

Lewis'ın başka çalışmalarını da görmek isteyenler web sitesi ve Facebook'undan ulaşabilirler.

Peki siz Lewis'in sanatı hakkında ne düşünüyorsunuz?

Saçma ve iğrenç buluyorum.
İlginç ve güzel buluyorum.

Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

FACEBOOK YORUMLARI

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
altan-akbulut

bende menimle sanat yapayım bari

seyma-berra-saltik

Beyninize şaşayım... Regl kanı dediğimiz şeyi birçok ülke -Türkiye'de dahil- pis, kirli anlamına karşılık olarak getirdi. Regl kanı erkekte olmaz, ki bunu yapan kadın da başlıca feminist sanatçılardan. İstediğiniz kadar iğrenç bulun ama kadın başlı başına bir sanattır. Regl kanıyla bile...

sinecemis

Bence hem ilginç hemde iğrenç. Bilemedim...

bilgebaykus

Vampirler bi likelasin bi icerigi bakem...

alf

keşke yapmasaydı

Başlıklar

Bilimmüzik
Görüş Bildir