Görüş Bildir
Haberler
Ortamlarda Satmalık Bilgi: Bir Tablonun Empresyonist Akımından Olduğunu Nasıl Anlarız?

Ortamlarda Satmalık Bilgi: Bir Tablonun Empresyonist Akımından Olduğunu Nasıl Anlarız?

esma çetin
17.06.2023 - 07:47

Empresyonist sanatın modern sanatın gelişiminde dikkate değer bir etkisi olan 5 temel özelliğini birlikte öğrenelim. Hadi buyurun!

Kaynak: https://www.thecollector.com/which-5-...
İçeriğin Devamı Aşağıda

Bir müzeye gittiğinizde hangi resmin empresyonist bir ressam tarafından çizildiğini anlayabilir misiniz?

Bir müzeye gittiğinizde hangi resmin empresyonist bir ressam tarafından çizildiğini anlayabilir misiniz?

Bu içeriğimizi okuduktan sonra anlayabileceksiniz! Öncelikle empresyonizm nedir, onu anlatalım! İzlenimcilik, yani diğer adıyla empresyonizm, 19. yüzyılın sonlarında Fransa'da sanat tarihinin akışını sonsuza dek değiştiren devrimci bir sanat hareketiydi. 

Claude Monet, Pierre-Auguste Renoir, Mary Cassatt ve Edgar Degas'ın çığır açan avangart sanatı olmasaydı sanat tarihi açısından bugün nerede olacağımızı hayal etmek oldukça zor olurdu.

Sanat tarihçileri, İzlenimcilikten genellikle "ilk gerçek modern sanat hareketi" olarak söz ederler.

Sanat tarihçileri, İzlenimcilikten genellikle "ilk gerçek modern sanat hareketi" olarak söz ederler.

Eserlerini bu tarzda ortaya koyan sanatçılar, geçmişin geleneklerini kasıtlı olarak reddederek, ardından gelen modernist sanatın yolunu açtı. Yani, seleflerinin sanatını ve fikirlerini kopyalamayı içeren, oldukça gerçekçi tarihsel, klasik ve mitolojik resimden uzaklaşıldı. Bunun yerine modern dünyaya baktılar ve etraflarındaki dünyanın geçici hislerini yakalamaya çalıştılar. 

Gelelim izlenimcilik akımını nasıl diğer akımlardan nasıl ayırt edeceğinize!

1. İlk bakmamız gereken şey fırça darbeleri!

1. İlk bakmamız gereken şey fırça darbeleri!

İzlenimciliğin ayırt edici özelliklerinden biri, kısa ve tekrarlayan farklı bir fırça darbesiydi. Claude Monet, Alfred Sisley ve Camille Pissarro gibi açık havada çalışan sanatçılar özellikle bu tarzı benimsediler.

Bu resim tarzı, İzlenimcilere uygundu çünkü mümkün olan en kısa sürede "gördükleri anın" resmini çizebiliyorlardı.

Bu resim tarzı, İzlenimcilere uygundu çünkü mümkün olan en kısa sürede "gördükleri anın" resmini çizebiliyorlardı.

Hava şartları değişmeden önce, gördükleri anın fotoğrafını çekiyor gibi resim yapan bu sanatçıların hızlı olması gerekiyordu. Hızlı ve kısa fırça darbeleri de bu sanatçıların hızına uygun olan bir tarzdı.

2. Resimde kullanılan renk paletine bakıyoruz!

2. Resimde kullanılan renk paletine bakıyoruz!

İzlenimciler kasıtlı olarak siyah ve koyu tonları reddettiler. Kendilerinden önce gelen sanatla taban tabana zıt olan, daha açık, daha yumuşak renklerden oluşan bir paleti tercih ettiler.

İçeriğin Devamı Aşağıda

Bu nedenle Empresyonist resimlerde gri yerine leylak, mavi veya mor tonlarında boyanmış gölgelere sık sık rastlarsınız.

Bu nedenle Empresyonist resimlerde gri yerine leylak, mavi veya mor tonlarında boyanmış gölgelere sık sık rastlarsınız.

Örneğin, Claude Monet birçok resminde mavi ve turuncuyu karıştırarak daha koyu alanlar yaratır. Pissarro ise, kontrast eklemek için yeşil ağaçların arasına koyu kırmızı yamalar serpiştirir.

3. Nasıl bir kompozisyon işlendiğine bakıyoruz!

3. Nasıl bir kompozisyon işlendiğine bakıyoruz!

Birçok İzlenimci ressamın çalışmalarında kırpılmış kompozisyonlar ve sıra dışı bakış açıları görülebilir. 19. yüzyılın ortalarında fotoğrafın icadı, resim sanatını oldukça etkiledi ve ressamlar adeta fotoğrafla yarışmaya başladılar. Yani ressamlar fotoğrafın çerçevelenmiş doğasını taklit etmeye ve 'an'ı yakalamaya çalıştılar.

4. Havadar esintilere dikkat!

4. Havadar esintilere dikkat!

İzlenimcilik, bugün parlak ve havadar konulara verdiği önemle tanınabilir. Sanatçılar ağırlıklı olarak doğrudan açık havada çalıştılar veya bir pencereden gelen doğal ışıkla aydınlatılan iç mekan sahneleri boyadılar.

Tercih ettikleri konu türleri arasında manzaralar, boş zaman uğraşlarından hoşlanan insanlar veya Paris'in gelişen kafe kültürü yer alıyordu.

Tercih ettikleri konu türleri arasında manzaralar, boş zaman uğraşlarından hoşlanan insanlar veya Paris'in gelişen kafe kültürü yer alıyordu.

Aralarında Monet, Alfred Sisley ve Pierre Auguste Renoir'ın da bulunduğu pek çok kişi, güneş ışığının su üzerindeki oyununa hayran kalmış, suyun dalgalanan yüzeyini, günün saatleri ve hava durumu modellerindeki zamansal değişimleri resmetmişti.

5. "En Plein Air" ve gündelik sahneler!

5. "En Plein Air" ve gündelik sahneler!

Barbizon Okulu'ndan etkilenen Fransız Empresyonistlerin çoğu, doğrudan hayattan 'en plein air' yani 'açık havada' çalıştı. Bu, önlerindeki konuya hızlı ve sezgisel bir şekilde yanıt vermelerini sağladı.

İçeriğin Devamı Aşağıda

Gustave Courbet ve Edouard Manet gibi Fransız Realist ressamlardan etkilenen birçok İzlenimci, günlük yaşamdan sahneler de çizdi ve insanları günlük rutinlerini sürdürürken gözlemledi.

Gustave Courbet ve Edouard Manet gibi Fransız Realist ressamlardan etkilenen birçok İzlenimci, günlük yaşamdan sahneler de çizdi ve insanları günlük rutinlerini sürdürürken gözlemledi.
cdn.thecollector.com

Berthe Morisot ve Mary Cassatt, normal aktiviteler sırasında aile üyelerinin samimi portrelerini şefkat ve sıcaklıkla resmettiler.

Hadi o zaman teste! Sizce bu tablo empresyonizm akımına uygun mu?

Hadi o zaman teste! Sizce bu tablo empresyonizm akımına uygun mu?

Peki bu?

Peki bu?

Peki bu tablo?

Peki bu tablo?

Peki bu?

Peki bu?
İçeriğin Devamı Aşağıda

Son soru!

Son soru!

Peki sizin en sevdiğiniz sanat akımı hangisi? Yorumlarda buluşalım!

Bu içerikler de ilginizi çekebilir,

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
5
3
0
0
0
0
0
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın