K-Pop Çılgınlığını Örnek Alan Ata Toprağı Kazakistan'dan Gümbür Gümbür Gelen Akım: Q-Pop

-

K-Pop, Kore kültürünü o kadar yüceltti ve dünyaya yaydı ki; başka hiçbir gelişme politikasının bunu geçebileceği düşünülemez. Dünyanın dört bir yanında gençlik Güney Kore müziğini, sinemasını, televizyonunu takip ediyor; Korece öğreniyor ve hatta fırsatını bulduğunda bu sıcak ülkeyi ziyaret ediyor. Elbette bu akım diğer ülkelere de sıçradı. Bugün millettaşlarımız Kazakların müzik akımı Q-Pop'ı masaya yatırıyoruz.

Tarihi daha eskiye dayansa da özellikle son 10 yıldır tüm dünyayı etkisi altına alan K-Pop akımı çevre ülkeleri de kapsıyor.

Koreli gruplar Japonca albümler yayınlıyor, Japonya J-Pop ile Kore'nin arkasından geliyor. Söz konusu çılgınlık azalmıyor, gün geçtikçe artıyor.

Bu etkiyi gören Orta Asya ülkesi Kazakistan da kendi akımını çıkardı; Q-Pop!

Millettaşlarımız olan Kazakların pop grupları da güzel görünümlü genç erkek ve kızlardan oluşuyor.

Kazak müziği deyince aklınıza geleneksel Türk kültürü giysileri ve enstrümanları geliyor olabilir.

Ancak elbette bu folklorik müzik. Çağa ve dünyaya adapte olan Kazakistan pop müziği, rakiplerinin seviyesini rahatlıkla yakalıyor.

Ayrıca pek çok insan, özellikle yeni nesil Kazakların tamamen asimile olduğunu ve sadece Rusça konuştuğunu düşünüyor.

Kazakistan, Sovyetler Birliği sonrası elbette Rus kültürü etkisinin altında kalmış bir ülke. Nüfusun %90'ı iki dilli ve günlük hayatta Rusça daha çok tercih ediliyor. Yine de ülkedeki Kazak nüfus yaşı kaç olursa olsun Kazakçayı gayet iyi biliyor, okullarda da Rusça tek seçenek değil.

Çok değil, sadece 6 ay önce Kiril alfabesinden Latin alfabesine geçen Kazakistan, dilini korumak ve yaşatmak için önemli adımlar atmaya devam ediyor.

Değişen Sadece Alfabe Değil: Son Dönemde Orta Asya'nın Yükselen Yıldızı Kazakistan - onedio.com
Değişen Sadece Alfabe Değil: Son Dönemde Orta Asya'nın Yükselen Yıldızı Kazakistan - onedio.com

Bunlardan niye bahsediyoruz? Çünkü Q-Pop şarkıları tamamen Kazakça.

Altyazı seçeneklerinden Türkçeyi seçerek ortak kelimelerimizi yakalayabilirsiniz.

Ninety One demişken, bu gruba ayrı bir parantez açmak gerekiyor.

Üç yıl önce kurulan Ninety One, Q-Pop akımının öncüsü ve popülariteleri her geçen gün artıyor. İdol grup olarak tanımlanıyorlar ve dünyada şu an adı en bilinen Kazak grubu.

Grubun adı Kazakistan'ın bağımsızlık kazandığı yıl olan 1991'den geliyor.

Tıpkı Kore grupları gibi profesyonellikten ödün vermeyen Ninety One, onları taklit etmek yerine özellikle danslarında Türk ve Kazak kültürünü de vurguluyor.

Gruptaki en büyük üye 1993, en küçük üye 1998 doğumlu.

Gruptakilerin adları Batırhan (Alem), Düvlat (ZaQ), Daniyar (Bala), Azamat Zenkaev (A.Z.) ve Azamat Aşmakin (Ace). Hayranlar için de Kazakistan'ın bağımsızlığını simgeleyen kartal figürünü temsilen Eaglez ismi kullanılıyor.

Aslında ülkemizde gayet iyi tanınıyorlar ve küçük de olsa sağlam bir hayran kitleleri var.

Antalya'da bir hayran buluşması bile gerçekleştirdiler. Sık sık Türkiye'ye röportaj veriyor ve tekrar gelmek istediklerini vurguluyorlar.

Daha önce de belirttiğimiz gibi bu başarıları devlet ciddi biçimde destekliyor.

Ekonomisi gün geçtikçe güçlenen Kazakistan, dilini ve kültürünü dünyaya tanıtmak istiyor ve müzik bunun en iyi yolu.

Hem ortak, hem de farklı bir kültüre sahip olduğumuz Kazakistan'ın dönüşümünü görmek için Q-Pop'a kulak kabartabilirsiniz.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
musikisinas-don-vito

Bir çöken, başını kuma gömen Türkiye'ye bak bir de yükselen, Sovyet sonrası tüm yolsuzluk batağına rağmen adım adım ilerleyen Kazakistan'a. Boşuna Türk Dünyasının aksakallısı demiyorlar. Türkiye hâlâ Kazakistan'ın önünde sayılır ama Akp'nin cari açığı kara deliğe çeviren politikaları sayesinde Türkiye 33 yaşında, enerjisi ve performansı günden güne düşen ihtiyar bir forvet görüntüsü çizerken Kazakistan 17 yaşında, gelişime açık genç yetenek.

sila-guzel2

Bence bilinçli mesajlar vermek için müziği kullanmak akıllıca. Gençlerin çoğu bu kişileri örnek alıyor neticede. Bizim ülkemizde de benzeri yapılsa keşke diyeceğim ama saçma sapan ünlüler varken kim ne yapsın doğru düzgün yetiştirilmiş sanatçıları.

neilchannn

G.kore,zamanında SM entertainment'in teklifi vesilesiyle devlet gelirinin %1'ini Müziğe ayırmaya karar verdi. Şu an günümüzde Koreli plak şirketlerin çoğu devletten para alabiliyor. Hallyu dalgası ile çoğunuz dalga geçiyorsunuz ama o dalga sayesinde sadece müzik alanında değil,teknoloji,gelişme,ithalat her açıdan G.kore şu an büyük bir ülke. Şu an T-pop da popüler ama Devletimizin destek vermesi yerine geri çekmesi sayesinde sadece sanatçılar para kazanıyor,ülkemize katkısı sıfır. Kore'deki idoller şarkısıcı olduktan sonraki dönemde bir süre ne devletten ne de şirketlerinden para alabilir,çünkü şirket devletten alan paranın açığını sanatçılardan gelen parayla kapatır.

neilchannn

idollere de yemek giyecek,barınma,harçlık gibi haklar tanınır. aynı memur gibi çalışır idoller,sonra zaman geçince global başarıya ulaştıklarında grup veya solo zenginleşmeye başlar. Bu sistematikte hem devlet kazanır hem de insanlar. Global fanlardan da sanıldığı kadar hayır gelmez multi-fandom sayılır onlar. albüm almazlar,alırlarsa az olur,hayran buluşmlaraına gidemezler. yine koreli fanlar yardımcı olur yani. Bu Hallyu dalgası sadece dışarayıa açılmayı kolaylaştırdı şu anki 5 sene için. Kazakların da dili cidden akıcı değil ve şu an için k-popla kıyasla çok imkansız duruyor.Bu sistematiği oturturlarsa Q-pop ikinci Hallyu dalgası sayılabilir.

aiko-yoshida

Bence Q-pop dinlemek, K-pop dinlemekten daha kolay ve eğlenceli. Çünkü Korecedeki telaffuzlar vs. daha zor. İkisini de anlamıyorum (dil bakımında) ama bence Q-pop daha güzel. Bir şeyi sırf popüler diye sevmemek en doğrusu olur, dinleyicinin kendisi karar vermesi en doğrusu.

bulay34

Koreli fanlar değil aslında daha çok Japon fanlardan gelir sağlanılır ,hatta paranın %70 i Japonya dan gelir bu yüzden TVXQ en çok kazanan gruptur.Çinli fanlarda nüfus kalabalıklığı nedeniyle iyi gelir kaynaklarıdır ama Kore ile siyasi nedenlerden dolayı Çin ülkeye hallyu yasağı getirdi o da yeni yeni kalkıyor.

beril-kiran

SmStan, aynı şekilde katılıyorum, YG şirketinin de gruplarında çoğunlukla Japonca albümlere yoğunluk vermesi ve Japonya'daki konser turlarının sayısını daha fazla tutması gibi. Asla Yg altındaki diğer eski grupları (Epik High, Sechskies) küçük görmek gibi olmasın çünkü hepsi çok değerli sanatçılar ama YG'nin 3 büyükten birisi olmasını sağlayan en büyük sebeptir mesela Bigbang. Bilen bilir yani Japonyadaki Bigbang konserlerinin devasalığını.. En büyük yatırımın Japon fanlar olduğu söylenebilir bence. Onun dışında Q-Pop'ın kendi ülkeleri içerisinde ses getireceğini ama Kpop gibi tüm dünyaya yayılamayacağını düşünüyorum.

otto500206

İyi güzel de Türkler bu K-Pop'a kültür olarak en uzak asyalılar...

bulay34

Daha genç ve daha uluslararası müziklere yoğunlaşmamız lazım artık Hande Yener ve Demet Akalın olmamalı Türk müziğinin temsilcisi Selda Bağcan bile olmaz daha genç kitleye hitap etmeli müziklerimiz ki bu işten Güney Kore gibi gelir sağlayabilelim

FACEBOOK YORUMLARI

Başlıklar

AntalyaJaponyaKoreSSCBTercihk-popmüzik
Görüş Bildir