İnceleme: Battle Royale Türüne Yenilikçi Bir Yaklaşım NARAKA: BLADEPOINT Açık Betada Oynadık

0PAYLAŞIM

Battle Royale türünü sevenler için 24 Entertainment adlı şirketten yenilikçi bir yaklaşımla NARAKA: BLADEPOINT adında yakın dövüş odaklı ve uçmalı kaçmalı yeni bir Battle Royale geldi. Oyun şu anda 3 gün sürecek olan açık beta sürecinde. Oyunu oynadığım süre boyunca yaşadığım tecrübeleri sizlere aktarmak ve oyunu ufaktan bir incelemek istedim.

NARAKA: BLADEPOINT'i ilk defa geçtiğimiz hafta açık betaya açılacağı haberini gördüğümde duymuştum. Bende bunu görür görmez sizle beraber paylaşmıştım haberini yazarak.

Yakın Dövüş Odaklı Yeni Battle Royale Oyunu NARAKA: BLADEPOINT'in Açık Betası Önümüzdeki Hafta Başlıyor - onedio.com
Yakın Dövüş Odaklı Yeni Battle Royale Oyunu NARAKA: BLADEPOINT'in Açık Betası Önümüzdeki Hafta Başlıyor - onedio.com

NARAKA: BLADEPOINT'i denediniz mi?

Evet
Hayır

Genel bakış

Oyun hala açık beta sürecinde olduğu için oyunun eksiklikleri ve bazı dengesizlikleri olması benim açımdan çok normal olduğu için bu eksilerin üstüne çok durmayacağım. Oyun temelinde klasik bir Battle Royale oyunu. Ancak tam olarak alışkın olduğumuz bir Battle Royale oyunu değil. Oyun Battle Royale türüne yeni bir soluk getirmiş yakın dövüş odaklı olmasıyla. Oyun epey ilgimi çekti bu konudan ve oynanıştaki öğeleriyle bunu kendine has ve güzel kılmayı başarmış. Genel olarak oyunu oldukça beğendim. Gelin detaylarına bakalım.

Oynanış

Oyun diğer Battle Royale oyunları gibi uzak menzilli silahların üzerine kurulu değil. Oyunda her ne kadar uzak menzilli silahlar olsa da asıl odağı yakın dövüş silahları. Şimdi diyebilirsiniz ki ''oyun yakın menzilli silahlara odaklanıyor ancak uzak menzilli silahlarda var, o zaman ben sürekli uzak menzilli silahları kullanırım''. Ancak bu olay çok da tahmin ettiğiniz gibi ilerlemeyebilir. Uzak menzilli silahlardan elinizdeki kılıçlar ile mermileri ve okları kolaylıkla engelleyebiliyorsunuz.

Oyun ilk tanıtımını yaptığında bize uçsuz bucaksız bir hareket kabiliyeti ve parkur mekanikleri olacağını iddia etmişlerdi ve oynadığım kadarıyla oyun bizlere vadettiği uçsuz bucaksız parkur mekaniklerini sağlayabilmiş gibi duruyor. Oyunun açık dünyası ağaçlar ve bolca dağlık alanlar var. Bu dağlara ve ağaçlara istediğiniz gibi tırmanıp tutunabiliyorsunuz. Bunun dışında oyunda tutunma kancası (grapling hook) bu kanca ile ağaçlara dağlara ve hatta düşmanlarımızın üstüne bile atlayıyabiliyoruz. Bu kanca sayesinde diğer oyuncular ile aramızdaki menzili kapatıp yakın dövüşe geçebiliyoruz kolaylıkla.

Silahlar

Oyunda Longsword, Katana ve Greatsword olmak üzere 3 çeşit yakın dövüş silahı var benim oynanış tarzıma en uygunu Longsword olduğu için ağırlıklı olarak onla oynadım. Longsword üç kılıcın arasında en ortalama olan silah. Hem savunmayı hem de saldırıyı dengeli bir şekilde yapabiliyor ve ortalama bir hızı var. Katana oyundaki en hızlı kılıç. Greatsword da oyundaki en yavaş kılıç tabi yavaş dediğime bakmayın çok da yavaş değil.

Gelelim menzilli silahlara

Bunların dışında oyunun içerisinde Repeating Crossbow, Musket, Cannon, Pistol, Bow, Swarm ve Flamebringer olmak üzere yedi farklı uzak menzilli silah bulunmakta. Bu silahlardan Swarm ve Flamebringer sadece droplardan çıkan özel silahlar. Her silah oyuncuların kendi oynanış tarzına göre değişkenlik gösteriyor. Burada benim tercihim yaydan yana oldu, arkadaşlarımınki ise smg gibi ok yağmuruna tutan Repeating Crossbowdan. Onlar yakın mesafede kılıçlı bir çatışmaya girdiklerinde genelde ben onlara arkadan ok atarak destek veriyordum. Cannon çok ağır bir silah adından da belli olduğu gibi elinizde top taşıyorsunuz yakın mesafede oldukça ölümcül olabiliyor. Pistol ise Repeating Crossbow gibi orta menzilde oldukça etkili. Musket ise yay gibi uzak menzilde daha etkili bir silah. Oynadığım süre boyunca Swarm ve Flamebringer ile oynayabilme fırsatım olmadı ne yazık ki.

Karakterler

Oyunda şu an için toplamda 6 farklı karakter bulunmakta. Bu karakterlerin kendilerine has bir normal yeteneği ve bir adette ultimate yeteneği bulunmakta. Bu 6 karakter arasından benim tercihim Tinhai oldu. Karakterlerin 3 tanesini denedim sadece diğerlerinin yeteneklerini okudum ve benim oynanış tarzıma çok yakın karakterler değillerdi. Bu yeteneklerden bazıları takım arkadaşlarınıza can vermek gibi destekleyici yetenekler, bazıları düşmanların yetenek kullanmasını engellemek gibi agresif yetenekler, bazıları da gelen hasarı bloklamak veya karşı atak yapmak gibi defansif yetenekler. Her karakterin yeteneğinin toplam 3 adet farklı varyasyonu var.

Açık dünya ve atmosfer

Apex Legends gibi 3 kişilik ekiplerde oluşuyor ve 20 ekip olabiliyor maksimum. Yani haritada toplamda 60 oyuncu olabiliyor en fazla. Açık dünyanın yeteri kadar büyük ve dolu olduğunu düşünüyorum oynadığım kadarıyla. Diğer Battle Royale oyunları ile kıyasladığımızda çok daha dolu her tarafta ağaçlar girintiler çıkıntılar var bunun sebebi oyunun yakın dövüş odaklı olduğundan dolayı diğer oyunculara pusu kurmak için olduğunu düşünüyorum kimseye pusu kurmadığım için tahmin yürüttüm sadece.

Sistem gereksinimleri ve optimizasyon

Bir Battle Royale oyununa göre çok yüksek sistem gereksinimleri istediğini düşünüyorum. Şu an açık betada olduğu için sadece test amaçlı oyunu çıkarıp optimizasyon üzerine uğraşmamış olabilirler. Umarım bu şekildedir yoksa oyuncu sıkıntısı çekebilir gibi duruyor. Oyun şu an test aşamasında olduğundan dolayı çok yüksek ve güzel optimizasyonunun olmasını beklemiyordum zaten. Oyuna ilk girdiğinizde sizi eğitim görevine atıyor. Bu eğitim alanı bir tık problemli olduğunu düşünüyorum. FPS bu alanda anlamadığım bir şekilde düşük ama bir kere oynayıp geçtiğinizden dolayı problem yok. İlk oyununuza girdiğinizde toplu alanda çok fazla oyuncu olduğu için FPS'iniz çok düşük olacaktır. Ancak maç başladığında ve herkes istediği yere gittiğinde FPS problemi kalmıyor. Tabi şunu da söylemeden geçmek istemiyorum benim bilgisayarımda RTX2070 var şu an ve yüksek grafik ayarlarında oynuyorum. Değerlendirmenizi buna göre yapabilirsiniz.

Özet olarak

NARAKA: BLADEPOINT Battle Royale türüne yenilikçi bir yaklaşım olduğu için ilk başta oldukça ilgimi çekmişti ve beklentimi yükseltmişti. Beklentimin büyük bir kısmını karşılayabildiği için oldukça memnunum oyundan. Umarım oyun tam çıkışını gerçekleştirdiğinde çok başarılı bir oyun olur. Yapımcılara başarılarının devamını dilerim.

İlginizi Çekebilir

Akıllarımızda Yer Etmiş Oyun Tanıtım Videoları - onedio.com
Akıllarımızda Yer Etmiş Oyun Tanıtım Videoları - onedio.com
The Sims 2'nin Gözümüzün Önünde Olmalarına Rağmen Fark Etmediğimiz 13 Easter Egg ve Gizemi - onedio.com
The Sims 2'nin Gözümüzün Önünde Olmalarına Rağmen Fark Etmediğimiz 13 Easter Egg ve Gizemi - onedio.com
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
Görüş Bildir