onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Ercan Altuğ Yılmaz Yazio: 21. Yüzyıl Yetkinliklerinin Keşfi ve Gelişmesi için Oyunlaştırma ve Accelium

etiket Ercan Altuğ Yılmaz Yazio: 21. Yüzyıl Yetkinliklerinin Keşfi ve Gelişmesi için Oyunlaştırma ve Accelium

Ercan Altuğ Yılmaz
15.02.2021 - 12:37 Son Güncelleme: 16.02.2021 - 11:44

Stratejiler, taktikler, açılışlar ve oyun sonları ikilemleri, bu kelimeler sizin için neyi ifade ediyor? Bunların yanına güçlü hafıza ve analiz yeteneğini eklediğimizde herkesin aklına insanlık tarihinin günümüzde hala oynanan en köklü ve mükemmel oyunu geliyor değil mi? Evet, bu kesinlikle Satranç!

Usta satranç oyuncuları güçlü hafızaları ile analiz sonucunda zihinlerinde oluşturdukları net görüntüler arasında bir değerlendirme yaparlar. Bunun için bu durumların zihnimizde net olarak algılanması gerekmektedir. Usta satranç oyuncusu Alexander Kotov bunu ’’Resim kafamızda ne kadar net olursa beynimizin işleyişi o kadar kolay ve doğru, düşüncelerimizin içeriği de o kadar zengin olur’’ sözleriyle açıklıyor.

Tam da bugünlerde, pandemi sonrası şirketlerin dışarıda içgörüler aramaktansa dönüp, eldeki beceri ve insan kaynağını analiz etmesi, yeni gereksinimlere göre yeni becerileri elde etmesi ve şirketin kurumsal hafızasına

yerleştirmesi gerekiyor.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Bu anlamda, iş dünyasını karmaşık ve sürekli dinamikleri değişen bir satranç oyununa benzeten Accelium Türkiye temsilcisi, The Experience Agency’nin kurucusu ve CEO’su Can Papuççuoğlu, oyun tabanlı değerlendirme, işe alım ve gelişim yöntemlerinin etkinliğini vurguluyor:

Bu anlamda, iş dünyasını karmaşık ve sürekli dinamikleri değişen bir satranç oyununa benzeten Accelium Türkiye temsilcisi, The Experience Agency’nin kurucusu ve CEO’su Can Papuççuoğlu, oyun tabanlı değerlendirme, işe alım ve gelişim yöntemlerinin etkinliğini vurguluyor:

“Adayların ve mevcut çalışanların becerilerini önyargısız bir şekilde keşfetmek, seviyelerine göre gelişim planlarını yaratabilmek ve gelişim yolculuklarını ölçümlemek, pandemiden dolayı çok hızlı gelişen dijitalleşme ve oyunlaştırma ile artık mümkün” diyor.

Az önce bahsettiğimiz gibi, hayatımızın birçok alanında dijital hizmetlerin gelmesinin ardından, dijital devrimin başladığını gözlemliyoruz. Bu devrimin en büyük etkisi, işe alımlarda yaşanan dönüşümde gözlemleniyor. Belki de artık eski öz geçmişlerimizi geride bırakarak yeniden yazdığımız ve geleneksel süreçleri arkamızda bıraktığımız kökten değişen ve yeni trendlerle dönüşen dünyaya adapte olmamızın zamanı gelmiştir. 

Adayları değerlendirmenin bir yolu olarak oyun tabanlı değerlendirmeler, aday üzerindeki stresi en aza indirgeyerek, sıkıcı olabilecek bir süreci ilgi çekici ve eğlenceli hale dönüştürebildiği gibi, adayın becerilerini keşfetmesinde de değer katabileceğimizi göstermektedir.

Oyun tabanlı değerlendirme ile daha az zamanda daha fazla aday profiline ulaşarak, işe alım uzmanlarının mülakatları yapmak için bir gün geçirmek yerine sonuçları analiz edip, en iyi aday profiline ulaşmalarına olanak sağlamaktadır.

Oyun tabanlı değerlendirme ile daha az zamanda daha fazla aday profiline ulaşarak, işe alım uzmanlarının mülakatları yapmak için bir gün geçirmek yerine sonuçları analiz edip, en iyi aday profiline ulaşmalarına olanak sağlamaktadır.

Adayların oyun oynarken cevap verme süresi, cevapların doğruluğu, kazanılan puanlar, deneme sayısı gibi gizli davranışlarını yakalayarak bir nevi adayın performansını izleyerek değerlendirilmesini sağlayan oyunlaştırma tabanlı platformlar, geleneksel testlerde asla ulaşamayacağınız bilgilere erişmenize olanak tanıyor...

Oyun temelli psikometrik testler ile geleneksel yöntemler arasındaki bir diğer fark ise, oyun sırasında adayın tepkileri sırasında normalde ne yapacaklarsa direkt onu uygulamaları, yani burada otomatik öğrenilen cevaplara yer yok! Adaylar güçlü, güvenilir, gerçekçi ve objektif bir şekilde değerlendirilirken, insan faktörünün etkisinin azaltılması ile birlikte ayrımcı yargılardan uzak, şirket marka imajının en iyi yetenekler açısından çekici hale gelmesine de sebep oluyor. Accelium, adayın bilişsel yeteneği, kıdemi ve pozisyon seviyesi ne olursa olsun her pozisyona uygun bir çözüm sunmaya çalışıyor.

1994’te küçük bir ekip ile başladıkları yolda şu an 14 dilde, dünya çapında 40 ülke, 1 milyondan fazla çalışan ve 4 milyondan fazla öğrenci bugüne kadar Accelium metodunu benimsemiş durumda. 2019 yılında Adam Milo firmasının yaptırdığı bağımsız araştırma sonucunda, değerlendirme araçlarında iç tutarlılık ve güvenilirlik ölçüm standardı olan Cronbach Alpha sonucu 0.89 – 0.90 olarak çıkan Accelium platformunda 19 farklı oyun yer alıyor…

İşe alımın yanı sıra, değerlendirme alanları da hızla bir dijital yönde değişime uğramakta. Özellikle genç nesil için daha hızlı, farklı ve daha erişilebilir bir deneyim hem yöneticiler hem de çalışanlar için şart.

İşe alımın yanı sıra, değerlendirme alanları da hızla bir dijital yönde değişime uğramakta. Özellikle genç nesil için daha hızlı, farklı ve daha erişilebilir bir deneyim hem yöneticiler hem de çalışanlar için şart.

Accelium, yenilikçi oyun tabanlı eğitim ve değerlendirme araçları yöntemi, kişisel koçluğu, ekip atölyeleri ile stratejik düşünme ve esneklik geliştirmeyi öğrenmek, aynı zamanda adayın ilgi çekici deneyim becerilerini ve performanslarını yansıtmak ve geliştirmek için etkili stratejilerin geliştirilmesini sağlıyor. Özellikle pandemi sonrası önem kazanan yetkinlikleri ölçen oyunlaştırmalı 360 değerlendirmesi, analitik kabiliyet, esnek düşünce, verimlilik, stratejik düşünce ve uygulama (execution) gibi yetkinlikleri değerlendirmemizi sağlıyor.

Örneğin, ‘Move It’ adı verilen heyecanlı bozyap oyunu ile, problem çözme ve analitik düşünce yeteneğinizle, kahramanı odanın içerisindeki mobilyaları oynatarak kapıdan dışarıya çıkarmaya çalışıyorsunuz ya da bayrak kapmaca oyunu ile esnek düşünce ve adapte olma becerinizi kullanarak oyun içerisinde kullanacağınız 5 izciyi düşünerek oyunda ilerlemeyi sağlıyorsunuz.

Örneğin, ‘Move It’ adı verilen heyecanlı bozyap oyunu ile, problem çözme ve analitik düşünce yeteneğinizle, kahramanı odanın içerisindeki mobilyaları oynatarak kapıdan dışarıya çıkarmaya çalışıyorsunuz ya da bayrak kapmaca oyunu ile esnek düşünce ve adapte olma becerinizi kullanarak oyun içerisinde kullanacağınız 5 izciyi düşünerek oyunda ilerlemeyi sağlıyorsunuz.

Bu değerlendirme sonrasında 10 sayfalık bir rapor oluşturularak 6 beceri ve alt kıvrımlarını karşılaştırmalı olarak puanlayarak değerlendiren Accelium, bilimsel değerlendirme araçları, benzersiz ve yenilikçi değerlendirme yolları ve eleştirel düşünme becerileri ile şirketlere ve çalışanlara yepyeni bir nesnel değerlendirme deneyimi sunuyor…

Bu yazı Gamfed Türkiye Gönüllülerinden Begüm Güney’in katkılarıyla yazılmıştır.

Twitter

Instagram

Linkedln

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
3
3
1
0
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın