Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

En Gerçekçi Liste: Ölmeden Önce Mutlaka Görülmesi Gereken 15 Yer

-

Adımız kadar eminiz ki bugüne kadar yüzlerce "Ölmeden önce görülmesi gereken yerler" listesi görmüşsünüzdür. Bizim farkımız şu: biz listeye "Allah gecinden versin" diye başlıyoruz... Şaka tabii ki böyle fark mı olur? Bizim farkımız gerçekçi olmamız. Tutup da size Kuzey Kutbu'nu mutlaka görün demiyoruz. Ha görmek istiyorsanız görün elbette ama görmeseniz de olur yani. 

Biz size gerçekçi bir liste hazırladık. İsteseniz, biraz hırslansanız sadece hafta sonlarınızı ayırarak bile kısa sürede tüketebileceğiniz bir liste bu. Tabii son karar yine sizin. 

"Amaan daha çok gencim be abi, bir gün illa ki giderim" diyenler için gelsin: Maalesef çok geç...

1. Görmeniz gereken ilk yer hemen yanı başımızda: Nasır El-Mülk Camii, İran

Şu aralar İran biraz karışık, gitmek riskli olabilir ama baharda gidebilirsiniz dert etmeyin.

2. Herkesin hayali olan bir Kuzey var, bir sonraki önerimiz oralardan: Atlantik Okyanus Yolu, Norveç

Tabii Norveç'e gidip sadece yola bakıp gelmezsiniz herhalde. Her şeyi biz söylemeyelim.

3. Uzak Doğu'da görülecek çok yer var ama bunu pek az kişi önerir kıymet bilin: Bambu Ormanı, Japonya

Bildiğiniz köknar, kızılçam, ardıç, vs. ormanlarına benzemiyor bu, görünce anlarsınız.

4. Klasikler de var elbette, olmasa mıydı? Büyük Kanal, Venedik

Venedik'in her yeri görülmeye değer. Zaten küçük bir yer gezerken illa ki Büyük Kanal'ı da görürsünüz zaten. "Şehir kokuyormuş doğru mu?" diyen arkadaşlar gidip kendiniz görün kokuyor mu kokmuyor mu?

5. Özellikle çiftler için geliyor bu öneri: Charles Köprüsü, Prag

Çünkü Prag çok romantik bir kent. Sevgilinizle, eşinizle gidin köprü üzerinde çektiğiniz selfileri bize de yollayın.

6. Uzaydan bile görünüyor, siz görmezseniz ayıp olur: Çin Seddi, Çin

Böyle bir liste yapıp bunu koymayanı dövüyorlarmış diye işittik biz.

7. E yani: Eyfel Kulesi, Paris

Fransızları tebrik ediyoruz, şu kuleyi iyi pazarladılar valla. Biz de popüler kültüre teslim olduk burada herkest...

8. Tarihe tanıklık etmek gerek: Kızıl Meydan, Moskova

Neler görmedi ki bu meydan? Sırf o havayı teneffüs etmek için bile gitmeye değer.

9. O kadar filmlerini, dizilerini izledik mekanı görmesek ayıp olur: Kolezyum, Roma

Rome, Spartacus, Gladyatör ve daha bir sürü film ve dizi bu civarda gerçekleşti. Hiç mi merak etmiyorsunuz?

10. Instagram'da görmekten bıkmadınız mı? Gidip gerçeğini görün: Kuzey Işıkları, İzlanda

Biz İzlanda dedik ama Finlandiya, Norveç, hatta zorlasan İsveç bile olur. Yeter ki bu yeşil büyüyü bir görün.

11. Yaa nasıl farkımızı ortaya koyduk ama: Matterhorn, İsviçre

Eyfel, Çin Seddi falan görünce iyi klişe olacak sandınız ama böyle ters köşe yaparız işte. "Bura nere ya?" diyenler bi kutu Toblerone alsın da logoya bir baksın.

12. 4 kişi mükellef bir yemek yiyorsun 50 euro: Parthenon, Yunanistan

Yunanistan'ın ne kadar ucuz olduğunu anlatan iletilerden bıktıysanız başka bir şey yapmanızı öneriyoruz: Antik çağların büyüsü.

13. Masaüstü resmi olarak kullanmak yetmez, bir de gidip görmek lazım: Provence, Fransa

Çoğunuzun masaüstü resmi olabilir ama neresi olduğunu bile bilmiyordunuz değil mi? Provence'da işte o lavanta bahçeleri, gidip görelim.

14. Paris biraz torpilli oldu ama napalım: Sainte Şapeli, Paris

Bir sürü tapınak gördünüz, göreceksiniz. Onların arasına burayı da ekleyelim, pişman olmazsınız.

15. Başka bir dünya: Toskana, İtalya

Özellikle romantik komedi filmlerinde adını çok duyduğunuza eminiz. Toskana bu dünyadan değilmiş gibi görünen nadir yerlerden. Nefesiniz kesilecek bak dediydi dersiniz.

Bizden bir yer olmasın mı? Pamukkale, Türkiye

Aslında çok yer var ülkemizde. Peri bacaları, Mardin, Nemrut Dağı, Doğu Karadeniz, Kral Yolu, Saklı Kent, Kars... Biz içlerinden Pamukkale'yi seçtik. Hala görmediyseniz üzersiniz.

Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
ebrar-ada-yildirim

keşke güney kore seul ve busanıda ekleseydiniz

thebananastand

irlanda’nım falezlerini de ekleseydiniz keşke

adnanefeaknc1

💛Provence💛

reshontheway

Ha gayret, yakında liste tamamlanmış olacak :)

funem-gezigen

Günümüz yurdum insanı artık seyehat etmeyi AVM ye gitmek olarak anladığı için şuan bu yazdıklarınız baya boş gelmiştir

Görüş Bildir